/fotboll/osk/forum/3863.aspx/fotboll/osk/forum/3863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro omega
2011-05-25 22:33
Saywee / nu får du ta och ge dej. Du ger ju gnällbältet en helt ny innebörd med ditt fjantiga uttalande. Vad är nästa grej? "buhu jag hörde en supporter som buade åt domaren han måste vara huligan"

Lägg ner
Örebro 100år
2011-05-25 22:27
Det var en kort frekvens på tv-bilden när en ÖSKare håller upp "Hora" bonderoll.
Jag förstår ju själva grejen med den.
I mitt fall var det inte så kul då jag hyllade våran grymma klack några minuter innan. Och då till en icke insatt person.

Men som sagt... så illa var det väl inte.
Örebro MrCrowly
2011-05-25 22:23
ok peking! , 2 olika banderoller? första va ju lite kul...
Örebro Eyra
2011-05-25 22:22
Är väl mest att det är sjukt töntigt att ha en sådan banderoll.
Hur fyndigt är det?

Fina tre poäng iallafall.

AIK Saywee
2011-05-25 22:19
Det var peking! och 100 år som tog upp dettta om en fjantig banderoll, jag har inte sett den alls och fokuserar eller rasar inte alls, hade bara lite synpunkter om det låg någon sanning i att ÖSK-supportrar hade fått upp en sådan banderoll.

Men en så fjantig text kan väl knappast synas bland våra supportrar, tramserier ...
Sir Sixten
2011-05-25 22:15
Nu känns det riktigt bra,Haddad tillbaka om 4-6 veckor då luktar det SM guld.
Rama storspelar
Paulinho kommer sakta in i tempot
Ojojoj allsvenskan bästa offensiv.
IFK Norrköping peking!
2011-05-25 22:14
mrcrowly //

Money talks
Astrit walks

HORA!
Örebro MIKare
2011-05-25 22:12
Pust!!
Det var en svettig andra halvlek. Norrköping kunde lätt ha fått utdelning med lite mer flyt.
Gott ändå att äntligen få se Ramas distansskytte och att backlinjen stundtals var tillbaka i gammal god anda, sånär som några risiga indianare (riktigt risiga sådana förvisso).

Bäst på plan: Rama
Sämst: Strömbergsson. Inte många rätt, missade situationer och dömde konsekvent fel åt båda hållen. Helt kass!
Örebro MrCrowly
2011-05-25 22:12
såg inte ens banderollen...kollade på plan istället...
Vad var det som det stod på banderollerna?
Örebro Maski Hallonen
2011-05-25 22:05
ÖSK klarar av bollinnehavet men saknar spets. Man är sjukt beroende av Haddad. Att spela Paulhino som nr nio är ett skämt. Stort resursslöseri. Men ÖSK saknar target-backup. För 4:e året i rad.
Örebro Karlssson
2011-05-25 21:56
Saywee//

Nej, allt är ju relativt :)

Han har ju trots allt gjort tre mål hittills och presterat bra i övrigt också. Lägg därtill att han inte haft en optimal försäsong och spelat få matcher innan han anlände i Örebro. Är uppenbart att han besitter fina kvalitéer. Det jag är lite kritisk mot är de taktiska bitarna och hur han deltar i presspelet. I början tyckte jag han ofta löpte fel och inte riktigt gjorde rätt i presspelet. Men det ser bättre och bättre ut. Tänk hur bra han kan bli när han toppar formen...
Örebro IvanÖSK
2011-05-25 21:55
Vad var det som det stod på banderollen?
Örebro Kiss Härenstam
2011-05-25 21:55
Peking!

Det säger jag ingenting om. Förstår bara inte att Saywee "rasar" mot en bit text på ett skynke. Man kan man ju alltid blunda. Nu har jag inte ens sett banderollen, och det låter ju onekligen som att den var ganska fånig, men att likställa en banderoll med huliganism är en smula over the top, så att säga.
Örebro Valderinho
2011-05-25 21:52
Skönt att Haddad tar sitt förnuft till fånga. Kul med vinst också.
Var nog bra att Paulinho är avstängd då vi möter Trelleborg bara.
Örebro Fang
2011-05-25 21:51
Rama tar inte mer felbeslut än någon annan tycker jag inte, däremot har han väl fortfarande en del att lära om vilka löpningar och så han ska ta. Men han kommer in i det allt mer.

Var riktigt skönt att se glädjen vid hans mål idag och sen höra Nordin i intervjun säga att han är en fantastisk spelare. Tidigare varit lite orolig för Ramas status i laget men han verkar rätt uppskattad. :)

Känns surt att Haddad är skadad och de tvingas möblera om inför varje match. Tänk sen när Paulinho - Haddad - Rama får spela ihop, det kommer ju inte att gå att stoppa dem!
IFK Norrköping peking!
2011-05-25 21:48
Härenstam // ne en banderoll är väl inget att gräva ner sig förr. Men det var rätt kul. Några hade kommit på tanken att håna astrit lite med ett syfte sen längst ner står "tuffingarna" där med en banderollen "hora"... (: såg lite komiskt ut bara.
Örebro Kiss Härenstam
2011-05-25 21:43
Saywee //

Tråkigt att du väljer att fokusera på en banderoll efter denna sköna seger.. Jag vet inte, men känns lite fel att jämföra en banderoll med folk som springer in på planen och smällare som exploderar i huvudet..
AIK Saywee
2011-05-25 21:41
Rama är strålande och lovande, han tar inte speciellt många felbeslut, jämfört med resten av eleganter :)

PS har sett andra matcher ....
Örebro Karlssson
2011-05-25 21:38
Kan någon som såg hela matchen berätta lite mer om Ramas insats? Har det äntligen släppt för honom eller tar han fortfarande en massa felbeslut?

Han har stor potential. Det gäller bara att få ut den också.
AIK Saywee
2011-05-25 21:36
Var det verkligen några hönshjärnor, som hade gjort en banderoll med "ordet h*ra" och lyckats få upp den ?

Klent i så fall och varför brydde sig inte någon/några, om att ta ned den?

Vi skulle ju agera mot allt skit ... eller gäller det bara andra lag?
Örebro 100år
2011-05-25 21:33
IFK Göteborg kommer nu med ett revulotionerande uttalande här på svenska fans.

"Bort med "bangers" från läktarna!"
IFK Norrköping peking!
Bison // Ni stängde till rätt bra iförsta även om vi hade några halvlägen. Dock så tycker jag vår lägstanivå är alldels för dålig men får högsta nivå så kan vi slå vilket lag som helst men vi är för ojämna helt enkelt och ett sånt skicklig lag som ösk tar vara på enkla misstag. Som första målet där rama fick gå in o avlossa utan ens en spelare i närheten.

Vi slåss nog med sfc,halmstad o dif. Även mjällby kan få det tufft när deras målkung försvinner.
AIK Saywee
bison 20:53, jasså, var det Strömbergsson, ja då kan ni glömma mitt maskningsinlägg 20:47, för han dömmer ju precis som han vill .....
Örebro bison
2011-05-25 21:28
peking!// Spelar ni som i första så blir det superettan nästa år. Tycker ni visar på kvaliteter i andra. Ni borde nog ha gjort nåt mål, men som du säger hade vi en del kontringar som borde utnyttjats bättre.
IFK Norrköping peking!
2011-05-25 21:25
Hallonen // Börjar tvivla mer o mer när vi inte kan sätta våra chanser. Det handlar om att rulla in bollen bara, juniormisstag. Men men hoppas trenden vänder snart.

Snyggt mål valdet gjorde, inget att klaga på.

100år // Det är inte varje dag man ser en sådan tuff banderoll (: Svärfar har lärt sig ett nytt ord ;)
Örebro 100år
2011-05-25 21:24
peking!/
Ang h*ra

Jag satt här med min svärfar som aldrig sett en ÖSK match förut. Tror du jag skämdes...
Örebro Maski Hallonen
2011-05-25 21:21
peking! //Ni håller er kvar. Ingen större risk att ni åker ur.
IFK Norrköping peking!
2011-05-25 21:20
Grattis till vinsten. Rättvist eller orättvist, nja var nog rätt rättvist även om vi borde fått in en boll innan ert 2-0 mål fast sedan hade ni ju en hel del kontringar.

Lycka till framöver, vi får hoppas att vi kan hålla oss kvar, börar bli mer o mer orolig om vårt försvar håller i AS.

Ni hade ett syfte med er banderoll men sen förstör hora allt.. rätt kul iofs. (:
Örebro Maski Hallonen
2011-05-25 21:13
Ado 1992 //I första såg det ut som gamle Nordin. I andra vart laget alldeles för baktungt och med för långa spelavstånd. Då försvann han.
Örebro omega
2011-05-25 21:12
som väntat en klar seger med 2-0. Tycker inte vi har spelat så vidare bra i någon match egentligen men ändå vinner vi det mesta matcherna. Styrka även det.

Bra jobbat klacken ni va dom ändå som lät på hela arenan. Som vanligt vinns läktarmatchen med hästlängder mot norrköping.
Annons: