/fotboll/osk/forum/3860.aspx/fotboll/osk/forum/3860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2011-05-26 06:46
Don Haddad//

"Däremot känns Kushtrim överflödig. Känns som ni misshandlar en av era stora talanger i Astvald."

Jag håller med. Kushtrim känns tämligen ofarlig och har väl inte presterat många farligheter. Astvald är lite av en gåta, kom in mot Häcken, gjorde mål och var bra, hade lekstuga mot Christofer Andersson i Helsingborg matchen efter, för att sen vara helt under isen mot AIK.

Vi vet alla vad han kan, och vad han behöver är förtroende. Tyvärr verkar det vara Kushtrim som just nu har Sixtens förtroende mellan dem två. Vilket jag har svårt att förstå. För mig går Astvald före Kushtrim alla dagar, även Yasin går före Kushtrim.
Örebro Lascaux
2011-05-26 06:27
Kraków

Med den skillnaden att HeIF - TFF rubriceras som ett Skånederby och alltså ligger i samma landskap.
Örebro Kraków
2011-05-26 04:44
T Moore: Det är typ lika långt som mellan HeIsingborg och Trelleborg, vilket är ett derby?
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-26 01:33
Eller som att kalla Madrid-Barca ett derby, eller Juventus - Inter typ. Eller när rivaliteten piskas upp i Man Utd - Liverpool.

Varför har folk så stora problem med att man kallar en match för derby, jag menar så länge supportrarna till lagen tycker det så ska väl andra acceptera eller skita i det.
Örebro rirobban
2011-05-26 01:08
Domaren var kass också. Hur kan Astrit INTE få gult kort när han river ned Nordin strax utanför straffområdet!? Dessutom borde densamme haft ytterligare något eller ett par varningar. Han skulle inte kommit ut till andra halvleken om det vore en bra domare. Dessutom filmade han och hans kompisar ganska mycket. Domaren blåste gärna till Norrköping utan anledning, men när ÖSK fick samma smällar mot sig så var det helt korrekt. Sen en totalt feldömd frispark i ett jätteläge strax utanför straffområdet. Det var en solklar brytning av Lushtaku.

Ingvarsson förra matchen var sämre, men denna domarinsats stank!!!
Örebro rirobban
2011-05-26 01:04
Grymt skön seger. Borde ha avgjorts tidigare (antingen i första halvleken, eller i omställningslägena i andra). Men ÖSK är på gång nu. Starkt att med 4 ordinarie borta ändå vinnarätt så övertygande. Norrköping fick lite press i början av andra, men annars kändes det ganska lugnt. Klart man står där på läktaren och är lite smånervös över att bara ha en uddamålsledning. Ganska korrekta spelarbetyg den här gången också, här på sf:)
Örebro rirobban
2011-05-26 01:01
Thurston Moore //

Det är knappt 12 mil.
Går på 1,5 timme genom skogarna.

Många kallar det derby för att det är vår närmaste match och att vi aldrig kommer att uppleva ett "riktigt" derby i Allsvenskan då Degerfors/Forward/Karslund/Rynninge aldrig kommer att gå upp.
Assyriska Thurston Moore
2011-05-26 00:56
Hur kan ni kalla Peking-Ösk derby? Måste vara 20 mil mellan städerna. Som att kalla Ifk Gbg-Helsingborg eller Liverpool-Aston Villa derby.
Örebro astby
2011-05-26 00:11
Maski// Jag tänker inte på spelarna och deras reaktion angående någon banderoll. Jag tänker inte heller på de som har skrivit banderollen och deras syfte med den. Det jag däremot på är de barnsliga svaren som i synnerhet Saywee får från andra användare härinne, antingen ett "du har inte varit med om mycket du om du tycker att det där är så farligt" eller ett ironiskt barnsligt svar som anspelar sig på hans egna svar. Skriv vad ni vill (nästan) på era banderoller, men låt alla ha en åsikt om dem utan att nedvärdera människan för det. Höna av en fjäder, jo jag tackar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kung Kobra
2011-05-25 23:46
Läge att spela in Per Johansson på vänsterbacken mot GAIS i cupen? Wowoah är fortsatt backlinjens svagaste kort. Tur att att vi inte fick en straff emot oss när han rammande Norrköpingsspelaren i friläge.
Örebro pemo
2011-05-25 23:44
Tack ÖSK före tre härliga poäng. Jag såg matchen på TV och höll på att bita bort alla naglarna i andra halvlek. I första satt man bara och väntade på målet.
MEN, jag blir tokig på Canal+:s alla repriser. De förstör matchflytet.Alltså, fotboll skall ses på plats.
Hur var då spelarna? Tja, ömsom vin ömsom vatten.
Alvbåge MVG
Backlinjen OK med Wiken som +-spelare. men tämligen stabilt.
Mitten? Tja, vad Wirtanen gjorde blev jag inte klok på. Nobbe slakttar och sliter. Nordin briljant så länge han orkade.
Kushtin? Nä, han får återgå som inhoppare. Paulinho? Inte som topp i alla fall.
Waldet, som alla andra säger, bäste ÖSK:are offensivt.
Men kör man med tre "småpojkar" (längdmässigt alltså) i kedjan, så blir det en del bollar åt skogen.

Skall bli oerhört intressant att jämnföra betygen mellan Kvällisarna, NA och SF efter den här matchen. Jag tror att det kommer att skilja sig en hel del.

Slutligen så känns det alltid skönt att få komma med lite kritik när man vunnit.
Men visst f-n såg det nervös ut mellan 50:e och 80:e minuten?

Måste också nämna Antonnens kommentar om målet: - Jag var så trött att jag inte orkade ta i för hårt. Ungefär så tror jag han sa. Med sitt vanliga smil. Vill inte spela poker mot honom.
Örebro ernot
2011-05-25 23:34
den oumbärliga// Enligt drömelvan som brukar stämma var det nordin som assiterade vid 1-0 och ingen assist vid 2-0 målet!
Örebro jocke.
2011-05-25 23:33
den oumbärligen//

Nordin på första målet iaf, ska det vara nån som får den andra är det väl Kushtrim :)
Örebro Maski Hallonen
2011-05-25 23:31
astby// Vi kanske borde sluta skrika ramsor också som ev en motståndare kan ta illa upp av? Genom att skicka "manus" innan till kommande antagonist kan vi undvika de värsta ramsorna som de kan ta illa upp av?

Likaväl som du försvarar de som kritiserar banderollen likaväl måste du tillåta de som inte tycker det var så farligt. Annars kastar du spjut i radhusen.
IFK Norrköping Peking i mitt hjärta
2011-05-25 23:30
Grattis till segern, tycker dock vi var förtjänade en poäng men så går det ibland!

Angående banderollen tyckte jag den var ganska kul fram tills den sista banderollen "hora" kom fram, tråkigt, men jag såg att Astrit kollade först på banderollen och sen tittade ut mot bänken och skrattade och ryckte på axlarna så tror inte han blev provocerad. Tycker förövrigt han var en av de bästa spelarna på planen!

Grattis till segern!
AIK Saywee
2011-05-25 23:28
Vad ni tjötar, jag hakade bara upp mig lite på om det verkligen var så att några från begåvningsreserven, hade en banderoll med texten H*RA.

Men jag vet ju inte om detta var fallet.

Det är väl inte så konstigt att jag tycker så, i så fall, för en sådan text hör väl inte alls ihop med support av vårt ÖSK, skämmer ju bara ut klubben!
Örebro Karlssson
2011-05-25 23:27
Känns ju lite onödigt att debattera en banderoll när vi precis vunnit mot våra rivaler peking! Fira istället! ;)
Örebro astby
2011-05-25 23:26
Har medelåldern härinne sjunkit till 5 år eller vad är det frågan om? Jävla barnsligheter. Om vissa stör sig på en banderoll får man väl göra det utan att bli ifrågasatt på ett barnsligt sätt. Är det så konstigt att man reagerar på texter med personliga påhopp? F ö var de 3 p underbara att ta med sig hem, tråkigt att Paulinho blev avstängd mot Trelleborg. Men Trelleborg är inte så "bara", fan de har bl a 4 vinster på de 9 första matcherna. Ligger inte långt från oss i tabellen, så att tänka att det blir 3 lätta p där får nog tänka om. Men det är så jäkla långt dit så vi suger på den här vinsten ett tag till. Valdet Rama. Vilket mål!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Maski Hallonen
2011-05-25 23:25
Ett par saker....

Rama påminner om Petter i Hammarby, om ni kommer ihåg. Livsfarlig att ge skottyta utanför straffområdet!

Varför tjafsa om en banderoll? Matchen var ju snäll från fanshåll? (såvitt jag vet ännu) Faktiskt en väl talande banderoll! Och så länge det stannar i banderoller som "det värsta" så borde man mer oroa sig för nedsmältningen på nordpolen...

Sjögren: Det finns inte alls "fullgoda ersättare till Haddad". Du snackar skit.

Örebro 'den oumbärlige
2011-05-25 23:22
Någon som kan hjälpa mig, vilka slog assisterna ikväll. Eller hur blir det med det?
Örebro zxcv
2011-05-25 23:20
Äsch!
Jag stöder inte huliganer eller smällare kastade emot domare men allsvensk fotboll ska inte vara allsång på skansen-myspys.
Det ska vara lite elakt och rått. Då är atmosfären som allra bäst!
Örebro cellblock
2011-05-25 23:16
@Pintorp "Vi bor faktiskt i Sverige? Vad menar du med det? :s

Målet var förmodligen att psyka spelaren i fråga, Astrit. Tror iofs inte han såg den.
Örebro jocke.
2011-05-25 23:15
Pintorp//

Ja det var nog bara du, varför skulle man bli provocerad av den banderollen?

För övrigt hoppas jag verkligen att William kan få chansen som target snart, så vi kan sätta ut Paulinho på kanten - det är väl ändå till de platserna vi värvat dem?

Och när ska Wowoah börja slå farliga hörnor, katastrof...

Grymt skön och rättvis seger idag iallafall, nu är vi med igen!
Örebro Pintorp
2011-05-25 23:09
Var det bara jag som blev oerhört provocerad av att man skrivit "Money talks, Astrit walks"? på ena banderollen. Vi bor faktiskt i Sverige.

jag bara undrar vad banderollen hade för syfte, för mål, helt enkelt?
Står kubanerna bakom innebörden?

Jädra fjanttext!

Tänk att det ofta skall smolkas lite i en glädjebägare ... en sådan underbar kväll.
Örebro zxcv
2011-05-25 23:00
Nu såg jag iofs inte matchen men Valdet Rama är grym!!

TACK ÖSK! Nu är vi med igen!

Örebro Karlssson
2011-05-25 22:58
TriZ//

Kan inte annat än hålla med om att William bör vara före Staaf i rangordningen.
Örebro 100år
2011-05-25 22:57
Skit i banderollen nu! Vi fick 3 poäng idag i en riktigt svår match!!!
Tycker det är helt på sin plats att Nordin och Rama ligger på 4idag.
Men va skönt det är att se Nordin på planen igen. Hur viktig är inte han för vårat lag?? Sen får gärna Haddad komma tillbaka också.
AIK Saywee
2011-05-25 22:55
omega, jag bara undrar vad banderollen hade för syfte, för mål, helt enkelt?
Står kubanerna bakom innebörden?

Jädra fjanttext!

Tänk att det ofta skall smolkas lite i en glädjebägare ... en sådan underbar kväll.
Örebro Eyra
2011-05-25 22:51
Omega/ Tar tillfälle i akt och svarar för Saywee. Om du tycker det är okej att ha en banderoll som det står hora på har du förmodligen varit alldeles för mycket på ishockey. Sånt trams är ju vardagsmat inne i hockeyladan.
Sportklubben på plastgräset förtjänar så mycket mer än sådant högstadie-fasoner. Lite klass. Punkt slut.
Nu diskuterar vi fotboll istället.
Syrianska FC TriZ
2011-05-25 22:51
Nordin passade fram till Valdets enligt han själv i intervjun.
Annons: