/fotboll/osk/forum/3855.aspx/fotboll/osk/forum/3855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-29 12:21
Vilar gör avstängde Wirtanen. Troligen också Khilen (foten) och Rama (ryggen).
Troligen spelar Astvald enligt NA. Ryktet säger att Nurme har bättre dagsform än Alven.
Sedan bör vi prova Haginge i stället för Almebäck. Alltid hungriga Bedoya och Nordin som driver forwards som Astvald, Atashkade och Yasin blir bra. Nordback är gammal och behöver vila vilket gör Berger GIVEN på mitten.
2011-05-29 12:12
Hur kan ÖSK få mer publik? Kanske genom att skapa intresse för matcherna. Nu ser man många bilder på skitiga spelare. Men det skrivs lite från klubben om läget i laget. Jag tror mer öppenhet och laget och hur man ser på morståndaren skulle skapa mer intresse. Det blir mer snack på jobbet och på krogen om matchen. Inför dagens match vet jag mycket mer om läget i GAIS trupp än ÖSK:s. Det finns en artikel på officiella. Tycker Sixten ska fundera över sin slutna attityd och släppa mer information som Axén gör. Kan större öppenhet locka några hundra fler till matcherna är mycket vunnit. I och med att alla andra klubbar är mer öppna vill jag ifrågasätta ÖSK:s slutna strategi.
Sixtens uttalande vi ställer upp med starkas möjliga lag betyder ingen ting konkret. Det vet vi och man kan bedöma dagsformen hur som helst.

Vi syns och hörs på BA
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-05-29 12:05
Inspektör Smack //

Det har jag mycket svårt att tro. Har inte hört något ryktas om honom och vi har redan nu ett överflöd av mittfältare...
Hammarby Inspektör Smack
2011-05-29 11:53
Har ni lagt bud på Victor Claesson?
AIK Saywee
2011-05-29 10:44
Fatcit, vi är överens om cupens viktighet och troligtvis är även Kubanerna detta, som vill se så många matcher som möjligt och ibland sjunger " .... VI HAR INGET CUPENGULD ...." ingående i en ramsa.

I dagens NA citeras Boström som så "Vi kommer att ställa upp med starkast möjliga lag ..."

Då blir det alltså ett A-lag, bästa startelva kanske till och med om jag får tyda detta, men är ändå lite osäker på om Sixten verkligen menar det i så fall?

För det skulle ju exempelvis innebära att vi kör med starkast möjliga lag, så som vi skulle göra om det vore sista matchen i serien och guldchans?

Skall bli intressant att se med facit i hand, hur det blev.
Örebro Fatcit
2011-05-29 10:04
DaSa/ kan vara för att markera för astvald att inte bli bekväm utan att fortsätta jobba.

Saywee// jag tycker cupen är jätte viktig. Den kan hjälpa till att skapa en vinnarkultur i ÖSK. Jag tror att ÖSK skulle vinna allsvenskan lättare om vi hade ett cupen-guld med oss. Titel är titel!

Igår är idag imorgon// håller med. Det skulle vara jätte intressant att höra mer om hur ÖSK planerar utvecklingen för morgondagens stjärnor?! Känner mig också lite bekymrad...
Örebro DaSa
2011-05-29 09:50
Tror att Valdet skrev på för 2.5 år. Kustrim har jag för mig att han har ett 2 årskontrak vilket också Astvald har (om det inte var så att han förlängde med 2 år!?). Som ngn skrev förut så tycker även jag att det är tråkigt att vi satsar på K före Astvald som är en egen produkt. Jag tycker de är likvärdiga.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-05-29 08:53
Tippar 2-0 till Sport, som vanligt :)

Royboytoy, kör GAIS med ett B-lag så kan ju vi också bjuda upp till en jämn och spännande match med ett B-lag.

Fast om vi vill vinna så kör vi med A-laget, eftersom det var en hel vecka sedan förra match och ett "längre" uppehåll stundar. Kan väl inte vara alltför slitsamt för våra duktiga och friska killar, eller?

Fast vi kanske inte satsar på cupen och de extrapengar som kan tänkas hamna i den svartvita kistan ....?
IFK Göteborg Royboytoy
2011-05-29 07:28
Ingen idé o slita på alla a-lagsspelarna på cupen. Gais kommer b-betonat..

Någon som vet hur länge Valdet Rama har kontrakt?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-29 01:56
Glömde länken :).
2011-05-29 01:55
Han är vårens spelare: "Snart landslagsback".

Högermittfältare: Valdet Rama, Örebro
- De kanske inte fått full utdelning på sina värvningar, men här har Örebro lyckats med scoutingen. En attraktion, spektakulär spelare som samtidigt är effektiv och kan göra mål.
2011-05-29 00:45
En statrt elva mot GAIS i cupen:

-------------------------Nurme-------------------------------

Anttonen----Haginge----Wikström----P.Johansson

-----------------------Kihlberg------------------------------
----------------Bedoya----Gerzic-------------------------

Astvald------------Atashkade--------------------Yasin
2011-05-29 00:34
Aspen//

Skulle vara intressant att se Yasin från start. En Astvald i form petar de flesta anfallarna på kanten.
GAIS Grönsvarta makrillen
2011-05-28 23:45
Tror ni kommer vinna imorgon varken Wanderson eller Dime är med båda dras med skador.
Men vi får hoppas på en skräll från vår sida.
Örebro Brinkewall
2011-05-28 23:40
Någon som vet om Viktor Claesson i Värnamo varit uppe för diskussion i klubben?
Öreskå - 66
2011-05-28 23:39
DaSa- BOP//

Jag tror oxå mycket på Haglund so ersättare till Bedoya. Haglund gjorde 7mål i Bp, under hans sista säsong. Och då var de ett bottengäng, det är starkt av en mittfältare. Att han inte har lyckats i Holland tycker jag inte att det är så konstigt. Holländarna tog en ytterst lovande offensiv mittfältare och försökte göra om honom till mittback/defensiv mittfätare. Dvs de ville ta bort det han var bra på och få honom att göra något annat.
Haglund har en stor arbetskapacitet och är kunnig både offensivt och defensivt. En helt perfekt ersättare till Bedoya.
Almebäcks ersättare skulle kunna vara Rasmus Bengtsson, då han verkar ha fasnat på bänken och inte får spela. Men han har visat förut att han är en väldigt bra mittback. Om man vågar chansa lite så tror jag att Christoffer Wiktorsson i degen kan bli en riktigt bra mittback. Snabb, stark och brytningssäker. Hans kontrakt går ut efter säsongen. En annan bra miitback vars kontrakt oxå går ut efter säsongen är Tom Söderberg i Häcken. Men han ser jag mer som en ersättare till Wikström.
2011-05-28 23:35
ÖSK KRILLE(Go For Gold) //Såp finns det lokala alternativ t ex Astvald och Yasin
2011-05-28 23:05
Maski Hallonen//

Jag tror Kushtrim behöver längre tid än Rama att komma in i spelet och visa vad han verkligen går för. Han har mycket fotboll i sig, men det är det här med att veta när man kan gå själv och när man ska passa. Man ska komma ihåg att Kushtrim bara är 21år. Mycket kvar att lära. Han kommer utvecklas ju mer speltid han får.
2011-05-28 22:52
"ÖSK-Karl //

Sedan tror jag att det beror på vilka lag som både ÖSK och GAIS ställer upp med.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-28 22:51
ÖSK KRILLE//

Enbart pga skrock, sedan jag började med det har vi vunnit varje match!
2011-05-28 22:48
"ÖSK-Karl //

Värför tippa du ett negativt resultat för ÖSK? :)
2011-05-28 22:47
Tippning
2011-05-28 22:46
Nästa år är det vår tur och lyfta Europa League-pokalen :).
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-28 22:43
Fortsätter med mitt negativa tippande, det är det värt så länge som ÖSK vinner ;)
2011-05-28 22:41
Igår var idag imorgon//

Tvärtom ;).

Messi > Rama!
Xavi > Gerzic!

:D
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-05-28 22:33
ÖSK-fotbollen skördar segrar världen över!
Örebro Maski Hallonen
2011-05-28 22:30
ÖSK KRILLE 22:08// Ja det har du rätt i.
2011-05-28 22:26
Fan vad glad jag blir att Barca vinner Champions League. Gladfotboll när den är som bäst :).

ÖSK är ju sveriges Barca :).
2011-05-28 22:08
Jag kan se att Kushtrim vill göra mycket själv också. Han vill lite för mycket ibland. Han måste lära sig att värdera situationerna lite bättre, så tror jag han kan bli riktigt bra.

Samma gäller Josef "Ibra" Ibrahim. Jag tror att Nordin kan lära honom mycket. Som en mentor liksom. Nu vet jag inte om Nordin gör det, men Ibra har mycket att lära av Nordin.

När Nordin kom så vara han väldigt bollkär. Nu är kan han värdera situationerna. Han vet när det är läge att gå själv och när han ska passa.
AIK Saywee
2011-05-28 21:56
Grixx, du har säkert läst "fel" om du någonstans tolkat något av mina inlägg som att jag förlåtit någon som kastat in smällare, för det har jag aldrig gjort och kommer ej heller att göra, någonsin .....
Annons: