/fotboll/osk/forum/3852.aspx/fotboll/osk/forum/3852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-05-26 17:41
Jag är helt säker på att det var 2 killar som cyklade till Peking 2008. NA körde ett inslag i Inspark från Pålsboda eller Hjortkvarn.
Örebro bison
2011-05-26 17:38
Saywee// Nu kom det ju in ett tio-tal smällare från AIK-klacken som inte ens Bojan hade kunnat bortförklara, så jag håller fast vid att det är skillnad att dra ev en banger/bengal på stan och på arenan.
Jag tycker att det är ok att en jägare skjuter hagelbössa i skogen men vill ogärna att han drar av den på Behrna.

Misshandeln inne på arenan är åt helvete, där är vi helt överens! Det spiller över på kubanerna och ÖSK. Håller även med dig om att huliganerna skall klämmas åt och inte daltas med, sen är vi kanske inte helt överens om vart gränsen för en huligan går.
Örebro ösk-robban
2011-05-26 17:31
kommer inte ihåg, träffa han på kungen innan gävle matchen och då prata vi om när han cykla till degerfors för många år sen, då berätta han att han skulle cykla ner till peking. vet ej om det var nått vad
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-05-26 17:31
bison, du har nog rätt, men jag drar parallellen, hur kan det vara AIK´s fel när någon, f*n vet vem, kastar in ett knallskott i en påskamatch, troligtvis från "utsidan" arenan?

Jag läste om en som blev misshandlad till medvetslöshet, på en hemmamatch, det kan ju inte vara hemmalagets eller fotbollens fel.

Nej, vi lever i ett delvis sjukt samhälle, med svenskt daltande om förövarna, medans offren och alla oskyldiga drabbas värre ....
Örebro Disasterpiece
2011-05-26 17:30
Jäklar vad gnäll det varit om alkohol och en liten banderoll dom senaste sidorna... Öl och fotboll hör ihop, så är det bara och den där banderollen är väll inget att gråta över? ÖSK har dom känsligaste suportrarna i Sverige verkar det som!
Örebro micro_42
2011-05-26 17:25
Förra cyklisterna?
Var inte det en forumskribent som vid ett svagt ögonblick lovade att cykla till Norrköping om Ösk vann eller nåt annat en tiudigare match, har för mig att han fick sällskap då.???
Örebro ösk-robban
2011-05-26 17:24
personen som cykla heter robban eriksson och är nog den trognaste supporten jag känner till inom fotbollen och bandyn
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro bison
2011-05-26 17:21
Cyklisterna, var det samma personer som Na intervjuade sist Peking spelade allsvenskt? Har för mig att det var två killar som de gjorde ett reportage om då.
Örebro bison
2011-05-26 17:19
Det är väl en stor skillnad att bränna en bengal på väg till arenan - vilket så vitt jag vet är lagligt, och att dra av en inne på arenan där det är förbjudet.
Är väl aldrig bra att folk dricker sig dyngraka innan match, men jag såg en som var hög på COOP vid lunchtid i lördags, ska vi stänga COOP? Överdrivet exempel men jag ser faktiskt inte hur det kan vara fotbollens eller ÖSK´s fel. Ni måste vara tokmotståndare mot allt vad festivaler heter, för där dricks det en och annan pilsner.

Örebro micro_42
2011-05-26 17:16
Vore jag sponsor skulle jag inte vilja att mitt varumärke visades tillsammans med vissa banderoller, negativa mediaomdömmen mm.
Det gäller även mig, jag vill inte ha negativa kommentarer från min vardagliga omgivning.
Jag vill vi skall imponera på Sverige och Europa bland folk, sponsorer och media både på och utanför planen.
Det händer inte med banderoller, bengaler och smällare.
End of story.
Sorry jag var bara tvungen...
AIK Saywee
2011-05-26 17:06
Att cykla till Peking för en svartvit bortamatch är starkt gjort, det är riktiga supportrar, med starkt och stort hjärta :)

Bra kontrakt med Rama, han kan bli guld värd, både för laget tabellmässigt, eller för klubbens kassakista :)
Örebro Gummianka
2011-05-26 17:02
Tack för info om Ramas kontrakt.

Förläng till 2020!!
IFK Norrköping peking!
2011-05-26 16:51
Rätt stark av ett par supporters att cykla ner till peking för att se sitt lag. Det är tamefan grymt gjort!
Örebro PELLE LKPG
2011-05-26 16:39
Gummianka//
Vad jag minns så är Ramas kontrakt på 2,5 år.
Han kan gå som Bosman i transferfönstret sommaren 2013.
Kushrim 2 år.
Örebro Karlssson
2011-05-26 16:30
Gummianka//

Har för mig att han skrev på för ett tvåårskontrakt. Kan dock ha fel.
Örebro Gummianka
2011-05-26 16:26
Kunde varken se eller följa matchen och har inte haft Internet förrän nu. Ser med en jäkla glädje de båda målen igår. Rama bara växer och växer. Hur långt kontrakt har ÖSK med honom?
Örebro omega
2011-05-26 16:18
vart i min text skriver jag någonting angående fyllearrest? Tror inte att farbror polisen brukar åka till virus/satin innan matchen och ta in varenda supporter som dricker öl där. Att ta några öl innan match hör inte hemma med fotbollen tycker ju du. Det får stå för dig. Ingen tvingar dig att ta någon öl. Tror nog att nästan alla innan match sköter sig exemplariskt trots att dom har fuktat strupen med några kalla öl. Att det blir gripanden för fylla har inget specifikt med fotbollen direkt. Det händer även på helger och vid andra evenemang att någon tar en öl för mycket. Låter på dig som att folk super sig halvt till döds och att hela horder med folk blir tagna till arrester vid varje match.

Nu tar vi och lämnar detta ämne och snackar det som är roligt istället. dvs fotbollen för tillfället.
Örebro omega
2011-05-26 16:00
Fyfan vad det gnälls om allt och alla här inne. En banderoll får folk till att det är huliganer som är i farten. Att folk dricker några öl och umgås och taggar inför en match då är dom huliganer. Att det tänds ett par bengaler i en gemensam marsch innan match då är det huliganer på vift. Det är inte sthlm eller göteborg eller skåne detta. Det är lilla gnälliga örebro. Lämna detta ämne börjar bli lite väl tröttsamt....
Örebro PELLE LKPG
2011-05-26 15:48
Bonaventure Maruti//

Dito!
Örebro Schella
2011-05-26 15:30
Underbart att vi lyckas vinna och spela bra även utan Bedoya. Det visar på en mycket bra bredd och kvalitet i truppen.
Även om jag ser Bedoya som en av, om inte nummer 1, våra allra viktigaste spelare tycker jag nog att vi tyvärr måste sälja honom i sommar. Chansen att han skulle förlänga måste ses som mycket liten. Att för en gångs skull få lite pengar för en spelare skulle ju inte vara helt fel.
Tycker vi borde ge IFKG en match om Heerenveens Philip Haglund också. Skulle kunna vara en mycket bra ersättare.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-05-26 15:29
Wivalius //

Med det säter vi punkt tycker jag. Håller med till 100 %.
AIK Saywee
2011-05-26 14:25
Svartvitt forever, det var inte jag som sa något om 5-åringsstadiet, det var nog ett inlägg från, var det astby (?)... men tack ändå att ni tar avstånd från fjanterier ....

"Rena" Rama Valdet, det är grejer det, svartvit elegant!

RamaRamaRamaRamaRamaRamaRamaRamRamaRamaRamaRamaRamaRama
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-26 14:23
Saywee//

Haha, ja nu blev de ju lite fel :). Jag lägger i alla fall ner banderollsnacket. Jag säger bara bättring till nästa gång. Nu är det utagerat för min del.
AIK Saywee
2011-05-26 14:19
Krille, varför tog du upp banderolltjötet igen, nu blir det väl eviga eller oändliga diskussioner ;)
AIK Saywee
2011-05-26 14:10
När det handlar om sabb för vår fina klubb och man har åsikter om detta,på ett diskussionsforum, skall man lägga ner eller tagga ner. Tystas helt enkelt, varför ...

Jag förstår inte varför detta är så förbjudet att tycka till om, vissa nic förekommer ganska frekvent när det blir tjöt om grisfasoner och vill försvara eller förringa dessa.

Det enda jag igår bemödade mig om att kritisera, var banderollen med H*RA, som jag inte alls förstår meningen med, barnsligt helt enkelt.

Däremot "Money talks, Astrit walks" (eller tvärtom), är väl inget konstigt med den, den har jag inga synpunkter på överhuvudtaget ... är väl OK?
2011-05-26 14:07
Money talks, Astrit walks. Tycket jag inte var speciellet upprörande, Men man hade inte behövt lagt till H**a.

Norrköpings psykningen mot Alvbåge va kul.

Vi kanske skulle göra något liknande när de kommer hit?

Tex "Kom och se Astrits filmningar, föreställning på Behrn Arena mellan 19.00 och 20.45".

Sedan är det ju löjligt att vi ska diskutera en banderoll i all oändlighet, det pågick ju en match också.

Själv så släpper jag banderollsnacket. Vi kommer ingen vart med det ändå.
Örebro Conjuration
2011-05-26 14:03
Rama är duktig, bäst igår men han är inte perfekt. Passen till Paulinho när de var i kontring var ju värdelös t.ex.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-26 13:57
Hur många tror att Rama blir vår stora försäljning som alla väntat på?

Många trodde på de kontraktslösa men de är långt ifrån, Astvald går det heller inte så bra för. Valdet nästa sommar om han fortsätter på samma vis kan nog säljas för saftig summa.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-05-26 13:46
Valdet Rama är den bästa värvningen på år och dar. Den killen är för bra för Allsvenskan helt klart. Tänk om Haddad varit frisk då hade vi haft ett grymt lag och säkerligen fler poäng. Det enda som saknas nu är en stabil centertank.

Kan man förresten hoppas på att Kihlen vilar även nästa match till förmån för Nordback eller Wirtanen? Och att Per Johansson tar Wowoahs plats på vänsterbacken.
2011-05-26 13:00
Expressen tycker jag beskriver Ramas mål ypperligt :).

"Rama kom över bollen halvvägs in på Norrköpings planhalva, åt vänsterkanten till. Där började matchens stora nummer.
En slalomfärd till seger.
Eller snarare ett störtlopp, för undan gick det.

Första porten hette Martin Smedberg-Dalence och han stod på hälarna. Rama vred inåt, Petru Racu passerades lika enkelt. Mittbacken Anders Wikström valde att stå kvar. Han borde ha stött fram. Rama smet förbi.
Vred kroppen, snärtade till med högervristen och bollen borrade sig in tätt intill Abbas Hassans vänstra stolpe.
Vackert, som sagt."
Annons: