/fotboll/osk/forum/3847.aspx/fotboll/osk/forum/3847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Marco
2011-06-01 17:05
abdel seidou (signa ALLA!)

Om du i fortsättningen skall kommentera saker om andra lag så läs på innan så det blir riktigt, tack!

HTFF:s snittålder ligger på 19,8år senast jag kollade och inte 23 år som du nämner.
Örebro Ziggy S.
2011-06-01 17:04
Fick ni inte lära er i söndagsskolan att yttrandefrihet är en bra grej? Pratar dom aldrig om det ens på gudstjänsterna?
Örebro Steiger
2011-06-01 16:46
I övrigt kan jag inte låta bli att vara lite konspiratorisk..

Hur kommer det sig att SvFF börjar jaga alla klubar med böter för rena skitsaker just nu?

Blev Swedbank arena i Solna så in i h-e mycket dyrare än beräknat, så att de måste de hitta snabba pengar i panik, eller?
Örebro Steiger
2011-06-01 16:43
Yttrandefriheten är grundlag och kan inte skrivas bort av Svenska fotbollsförbundet hur gärna de än vill.

I övrigt är situationen är farsartad. vi skulle, i princip, kunna skicka ett par förtäckta ÖSK:are vid varje bortamatch, som smugglar in och smäller av ett par knallskott från hemmaläktaren iklädda motståndarnas tröjor. Sedan smiter de snabbt ut osedda och ingen vet vilka de är.

Säkra segrar med 3 mål i varje match.

Varje sansad individ ser ju direkt att det gällande regelsystemet är helt vrickat.

Sluta förfölj de som försöker göra sitt jobb (spelarna och klubbarna) och sätt dit skitstövlarna. Inför anmälningsplikt för förövarna.

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-01 16:30
Om anmälningarna kommer forsätta i den här takten, så kommer disciplinnämnden ha jobb fram till nyår.
Örebro pemo
2011-06-01 16:24
abdel seidou// tack för förklaringen. själv har jag bara sett ÖSK-U en gång, och det var när de mötte Arboga Södra i Arboga. första säsongen som Berra var med. Han såg mest förvirrad ut och blev avblåst så fort han tog bollen i kamp med någon motspelare. Dessutom blev jag imponerad av Astvald som sedan tog steget upp. Fanns även ett par mittfältare i det laget som inte heller var helt oävna.
Men det är klart att det skiljer en del i styrka på 17-18 åringar och som du skrev 22-23 åringar. Nåja, håller i alla fall en tumme för att U skall lyckas.
2011-06-01 16:11
Kanske dags att anmäla SvFF för brott yttrandefrihen?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-06-01 16:09
Berra 72 // Fy fan vad sjukt! Att köra stasimetoder för att tysta sina kritiker, snyggt... :O
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-06-01 15:57
pemo, skillnaden mellan ÖSK Ungdom och HTFF är att snittåldern både i truppen som helhet men framförallt i startelvan är mycket högre i HTFF. Vi snackar typ 22-23 nånstans i jämförelse med 18-19, då blir det sånna skillnader. Vår modell ger helt säkert bättre spelare på sikt medan Hammarby har lättare att slänga in spelare som håller hyfsad klass direkt. Vi kan få fram stora talanger men som är unga, ojämna och oerfarna på seniornivå. Bajen får fram stabila medelmåttor som kan gå in och täcka upp direkt men inte lär göra några avtryck i längden.
Örebro Grixx
2011-06-01 15:55
Själv går jag på fotboll för att heja och hylla, inte för att hata. Antibanderoller eller klackramsor med stor humor hör def till men någonstans går det givetvis en gräns och de flesta "normala" supportrar känner på sig när de är ute på svag is.

För horabanderollen skulle jag själv aldrig stå som upphovsman och jag tycker ganska illa om den...men att den skulle bötfällas har jag inte haft en tanke om. Nu har det ju inte gått så långt ännu men det kan ju bli så.

Om det handlar om yttrandefrihet eller inte kan jag inte avgöra. Vissa regler gäller inom sporten, vissa inom arenaområdet och vissa i riket som helhet. Det har vi sett tidigare att tex fotbollens ekonomiska regler står över de allmänna svenska som gäller annars. Yttrandefriheten hos en spelare är begränsad och kan leda till varning och utvisning, om den begränsningen även gäller åskådares banderoller eller muntliga uttryck återstår att se. Banderoller har man ju tidigare fått böta för men var går gränsen?
Örebro Berra 72
2011-06-01 15:52
Börjar gå lite väl långt om detta är sant.
2011-06-01 15:48
Porokara missar matchen mot Sverige i EM-kvalet pga skada.
2011-06-01 15:27
Nu tyckte inte jag att H**a banderollen var speciellt rolig eller trevlig. Jag undrar bara var gränsen går? Om någon enskild person skriker tex "Domarjävel" så matchdelegaten hör det, kan de då ge böter till klubben? I så fall kommer det ju hagla in rapporter till disciplinnämnd. Eller är det om man i större grupp sjunger/vrålar något oläpligt?
Örebro pemo
2011-06-01 14:54
jag jämför inte Belgiska ligan med Allsvenskan, utan med övriga proffsligor och då tycker jag att den är lika spännande som den danska och norska.
Jag tror faktiskt att chansen för Micke i A-laget blir mindre i Belgien än hos oss.
Kolla bara på Svensson och Hysen. Rade Prica är väl en större spelare än Hysen eftersom han är proffs utaomlands, men är likväl inte aktuell för landslaget.

Men det är klart, jag tar hellre 5 millar än ingenting. Sen kan ju Micke skratta hela vägen till banken. Men se upp med andningen, det är ganska skitigt i luften i Belgien ;)
2011-06-01 14:53
Brummbrumm//

Tråkigt, men sant. Om de bara hade "Money talks, Astrit walks" banderollen och skippat "H**a" banderollen, så är jag 100 på att vi aldrig hade blivit anmälda. Onödig utgift för klubben. De som visa upp H**a banderollen kan ju betala böterna tycker jag.

Vi får nog skippa banderoller i forsättningen, sedan inte klaga på domare eller på någon spelare. Då blir vi anmäda..eller? Vart går gränsen? Vill SvFF att folk ska vara tysta utan att yttra sig?
Hammarby Brummbrumm
2011-06-01 14:30
Nu är inte jag Örebrofan, men vad i hela jävla helvetet är det som händer med svensk fotboll? Ni verkar ha blivit anmälda för en fucking banderoll?
2011-06-01 14:08
Maski Hallonen//

Jag tror det var säsongerna år 89,90 och 91, om jag inte minns fel?

Känns som ett Hockey-upplägg för mig faktiskt.
Örebro Maski Hallonen
2011-06-01 14:03
ÖSK KRILLE// Fast hade inte Sverige något liknande när vi hade slutspel? Att det var grundtabellen man gick på?
2011-06-01 13:54
Anderlecht vinner ligan men i ett Play off system som de har i Belgien gör att de tillsammans med Club Brügge får spela Europa Leauge istellet för Champions League, efter som Anderlecht kom 3:a och Club Brügge 4:a i Play off tabellen. Racing Genk(2:a i ligan) och Standard Liege(6:a i ligan) få spela Champions League efter som de kom 1:a och 2:a i Play off tabellen.

Har jag fattat det rätt? I så fall tycker jag det är ett märkligt upplägg på den Belgiska ligan.
AIK Saywee
2011-06-01 13:46
Jag har inte dissat Club Brügge, tycker bara att det inte verkar vara ett stort lyft vid klubbyte .....
2011-06-01 13:27
Club Brügge och Anderlecht är de två största klubbarna i Belgien. Belgiska Jupiler Pro League, som den heter, håller en högre standard än Allsvenskan. Anderlecht vann ligan den här säsongen och Club Brügge kom 4:a.

Däremot Porokaras byte till Germinal Beerschot är ju tveksamt om det är något lyft sportsligt, men säker ekonomiskt. Germinal Beerschot slutade på 13 plats i ligan.
Örebro bison
2011-06-01 13:05
De som dissar Club Brügge tänker väldigt konstigt tycker jag.
Belgiska ligan ligger på 14:e plats på rankingen, Sverige på 24:e.
Brügge har en koffecient på 31,400 att jämf med ÖSK som har 2,825.

Utan att ha källa på det kan jag lova att fler spelare tar steget från Brügge till exempelvis den franska ligan varje år än från ÖSK. Vi måste inse att än så länge är ÖSK ett steg VÄLDIGT långt ner på stegen mot toppklubarna.

Brügge har vunnit ett flertal titlar under de senaste 10 åren, hur många vi har vunnit vet vi ju alla.
2011-06-01 12:34
Jag undar om det är någon i ÖSK-truppen som har spelat någon Europa cup-match tidigare?
2011-06-01 12:11
Även backen Johan Nilsson Guiomar i Trelleborg verkar missa matcen mot ÖSK.

Tungt att ha både Pode och Nilsson Guiomar skadade, speciellt Pode som gjort fyra mål och två assist hittills.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-01 11:37
Marcus Podes skada är värre än befarat. Trelleborgs succéman missar minst fyra allsvenska matcher.
AIK Saywee
2011-06-01 11:37
pemo, jag instämmer i dina tankar och funderingar.

Jag har tidigare skrivit att Club Brügge inte känns som något stort byte av klubb i nuläget.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-06-01 11:20
Fem mille känns lite klent för Iron Mike men ändå. Trist men ändock en bra signal mot övriga fotbollssverige - ÖSK är en bra språngbräda mot Europa.
2011-06-01 11:15
Ni som undrar hur NA sätter sina betyg på ÖSK-spelarna.
Örebro pemo
2011-06-01 10:16
Jag vet att det är som att svära i kyrkan, men hur stor chans har vi egentligen att få våra "bossman"sålda i sommar? Det verkar ju inte vara så att klubbar står i kö för svenska spelare.
I alla fall inte några som kan betala. Helt plötsligt är belgiska ligan en framgång. ??? När hade de ett lag på 2000-talet som gjort något bra?
Dessutom ryktas ju "halva allsvenskan" till Brügge eller Anderlecht just nu.
Nä, vi får nog se både Bedoya och Almebäck spela ut sina kontrakt i år.
Sköter de sig kanske de får kontrakt under vintern med någon c-liga.
Det sitter faktiskt fler svenska mittbackar på bänkar runt om i europa med bättre meriter än Almebäck.

Sen skulle jag vilja veta hur "dåliga" våra talanger är? Ligger långt ner i div 2.
Något måste vara fel när de inte toppar sin serie. Hur kan Hammarby, som bara ligger i superettan ha ett talanglag i div 1. I topp dessutom?

2011-06-01 10:01
Queens Park Rangers visar också intresse för Eidur.
Annons: