/fotboll/osk/forum/3846.aspx/fotboll/osk/forum/3846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-31 10:07
Clifford//

Jo, jag märkte det när man ser hur de har värderat andra spelare.
IFK Göteborg Clifford
2011-05-31 09:59
ÖSK KRILLE: Det står samma värde på Ragnar Sigurdsson. Dessutom står det på båda två att deras kontrakt går ut 30/6. Transfermarkt är inte en trovärdig källa.
Örebro jocke.
2011-05-31 09:37
Tänk vad lyckat det hade kunnat blivit..

Dags att vi nyper Victor Claesson framför ögonen på AIK istället?
Örebro jocke.
2011-05-31 09:32
Berra72//

..men skrev på för en klubb i USA om jag inte missminner mig.
Örebro S E
2011-05-31 09:23
Berra72//

Han var här och provspelade/tränade förra sommaren.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-31 09:13
På transfermarkt så värderas Almebäck till 1.500.000 euro.
Örebro Grixx
2011-05-31 08:54
Hmm, varför gräva när Erik gräver ;-)
Inte klart att Bedoya är uttagentill landslaget utan bara träningslägret (igen) och för Cupen det gäller kan inte klubblagen stoppa de uttagna spelarna.
Länktips: eyravallen.se/
Örebro TommyS
2011-05-31 08:32
Saywee, skillnadend mellan den holländska ligan (rankad nia) och den belgiska (rankad 13:e) är inte så stor. Och Brügge är ett storlag som i princip spelar i Europa varje år, jag länkar till wiki. Av alla lag som är med i kvalet till Europa League rankas Brügge som nr 18, Örebro som nummer 103. Så jag tror att det är fel att säga att Micke inte spänner bågen. Däremot tycker jag att ÖSK bör få några miljoner till, jag hade satt prislappen till 1 miljon Euro och en vidareköpsklausul.
Örebro Svartvitt forever
2011-05-31 07:51
Den första spelarförsäljningen utomlands har väl ett ganska stort egenvärde, ett slags ljudvall som sprängs.

Fem miljoner känns lite, men smärtgränsen borde ligga där nånstans för hur lite man kan sälja för. Men om man gick ut med 13 miljoner och säljer för 5, hur tänkte man då? Det kommer inte att uppfattas som särskilt professionellt agerat.
Örebro Berra 72
2011-05-31 07:43
Är Santiago Bedoya avskriven? Har för mig att han var en ung lovande försvarsspelare som skulle ansluta till sommaren, eller minns jag fel?
AIK Saywee
2011-05-31 07:34
widemarsch, precis vad jag funderade på innan nattsömnen fick mig att drömma om ett svartvitt guld.

Om det blir Club Brügge för Almebäck, känns det kanske inte riktigt som en nedbyte, men belgiska ligan är väl ingen riktig höjdare. Hade det varit holländska ligan däremot, hade det nog varit en bättre språngbräda om han vill till de stora lagen ...

... tänk om han missar ÖSK´s första allsvenska guld genom tiderna, vad snopet?
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-30 23:31
den oumbärlige//

Det är nog få klubbar i Europa som sitter med välfyllda skattkistor numera.
Örebro widemarsh
2011-05-30 23:30
Almebäck borde vara värd minst lika mycket som Sigurdsson, till och med lite mer pga ålder och hans ovanliga snabbhet. Brügge känns spontant inte som något jättekliv i karrären, men Almebäck kanske inte har så bråttom uppåt. Ingen klubb man automatiskt blir given i A-landslaget precis.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-30 23:14
Mycket möjligt, men fiskar man efter 5 miljoners mittbackar i Sverige så har man inte det så välfyllt i skattkistan.
Örebro Bastard on Parade
2011-05-30 23:05
'den oumbärlige//

Kanske just därför de inte kom överens med IFK? För att de får mer valuta för pengarna om de köper Micke.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-30 22:55
Ganska osannolikt att ÖSK ska lyckas få dit en vidareförsäljningsklausul när typ fåtal månader återstår utav kontraktet. Men min fråga är.

Om Brügge inte kunde komma överens med IFK om summan på Ragnar Sigurdsson förstår jag inte hur de ska göra det med ÖSK. Almebäck är bättre och har större potential än Sigurdsson.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-30 22:41
5 miljoner för Almebäck får väl anses som bra iom att han kom gratis, men då förutsätter jag att ÖSK får in en skaplig vidareförsäljningsklausul i kontraktet.

Frågan är vad man kan få för Bedoya, 6-10 miljoner?
Örebro Grixx
2011-05-30 22:07
MrCrowly// Troligen är det så.
Örebro MrCrowly
2011-05-30 21:21
Grixx //
tror att tränare vet mer än supportrar...
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-30 21:10
Farsen fortsätter (igen) //Man kan ju se att Sixten utvecklas som tränare. I år byter han oftare och tidigare än föregående år. Man ska veta att han inte hade tränat klubblag på många år när han kom hit. Så han lär sig säkert mycket varje år.
Örebro Grixx
2011-05-30 21:01
Har någon tränare någonsin undgått kritik för bytena ;-)

Tänker tränare annorlunda än supportrar?
Örebro Bastard on Parade
2011-05-30 19:51
Farsen fortsätter (igen) //

Jag tycker startelvan var "rätt", men det jag är kritisk mot är att han inte utnyttjar bytena. Skulle verkligen en pigg Yasin prestera sämre sista 15 än en tröttkörd ytterforward?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-30 18:31
Det är inte sagt att vi blir sämre med Erik, Berger eller Yasin i startelvan.
Kihlen är inte varit lysande, nu kommer det fram att han är skadad igen. Känner igen det hela från tidigare år. Nordback är inget fenomen.

Yasin visade på försäsongen att han är ett alternativ till Kushtrim Lushtaku. Astvald har också en erkänd förmåga.
Det centeralternativ vi haft till Haddad har INTE gjort någon lycklig. Låt William visa inågon match vad han går för.

Många spelare växer när de får tränarnas förtroende. Att ge de yngre spelare förtroende verkar vara en förbättringsmöjlighet för Sixten.
AIK Saywee
2011-05-30 18:20
Även jag tillhör skaran som vill se mer speltid för framförallt Yasin, han verkar ha en fin inställning till en positiv fotboll :)

Undrar också lite hur det är/var tänkt med vår 31-mannatrupp idag och i framtiden, 13 gubbar är varje match "utanför" laget och sju startar på bänken.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-05-30 17:47
Hade Sixten valt att spela med Yasin.Ibrahim, Berger mfl OCH förlorat igår hade det skrikits om B-lag och att man inte satsar på cupen. Skandal osv. Nu ställde i stort sett det bästa laget upp och det är ett tecken på att klubben i år satsar ännu mer på att ta hem den. Svår balansgång när coachen ska kunna ge talanger chansen. JAG hade nog helst sett de ovannämnda i startelvan och gärna en vinst med 3-0. :)

Hoppas att man kan få se Yasin,Ibrahim,Berger och Atashkade lite mer frekvent framöver i allsvenskan. Som jag sagt förr så kan en talang utvecklas enormt bara av att få komma in på Behrn en kvart, tjugo minuter av en match och känna av hetluften.
Örebro Valderinho
2011-05-30 16:31
Ska det värvas, är det kanske någon på dessa positioner:
Wowoah-Albornoz/Emil (((Vänsterback))
Almebäck-Wiktorsson/Bengtsson (((Mittback))
Haginge/Antonnen-Salomonsson (((Högerback))

Kanske orimligt med tanke på pris och kvalité. Men vi måste föryngra backlinjen.
Örebro TommyS
2011-05-30 16:09
Redaktionen, övriga, har Sjögren eller Sixten sagt något om huruvida man kommer att leta ersättare för sålda spelare redan i sommar?
Örebro Tvetov Nato
2011-05-30 15:56
Såg nyss att DIF får böter på 25 000 kronor av förbundet pga. att de sjöng en ramsa riktad till domaren. Nu vet jag inte vad som sjöngs, men det ska bli ytterst intressant att se hur förbundet kommer dra riktlinjer om vad som får sjungas eller ej.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-05-30 15:55
@Morberg

Yasin och Ibrahims tid kommer. Åtminstone Yasins. Ibrahim måste nog växa en del på olika plan för att ta nästa steg. men det är min högst subjektiva åsikt som jag bara bygger på hörsägner mm. Yasin sitter ju för sjutton på bänken var och varannan match och har redan gjort inhopp. Och det redan första säsongen efter divisionsskutt från div 1.
Örebro Bastard on Parade
2011-05-30 15:54
Jag gillar vad jag har sett av Pontus Jakobsson i Ungdom. Han känns mer aktuell än Lumbana och Abdulahi som mittback i mina ögon. Dock känns väl han mer som en Wikström-typ än Almebäck.
Annons: