/fotboll/osk/forum/3842.aspx/fotboll/osk/forum/3842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-05-30 12:21
Lekiller 12:12, de 5 matcherna handlar om 15 poäng för vårt ÖSK ...

... bra för Bedoya själv förstås, om han får spela i Landslaget, men han kanske också får nöta bänk. Kanske bra för försäljningssiffrorna, eller inte, det vet man ju inte, vet ej om han bänkas, skadas, eller presterar medelmåttigt i USA´s Landslag som startspelare eller bara inhoppare.

Tråkigt att ÖSK´s guldchans minskar vid avsaknad av Bedoya.

Vi har ingen aning om vad som kan tänkas hända, vi kan bara gissa eller hoppas.

Heja ÖSK!
Örebro Lekiller
2011-05-30 12:14
Snart tid att börja söka efter en ersättare till Wovven också.

Tycker han har gjort en ganska så svag säsong så här långt.

Defensivt ok, men offensivt så är han ju långt efter förra årets säsong.
Örebro Lekiller
2011-05-30 12:12
Självklart skall Bedoya spela med landslaget.

Visst, det kommer att bli tufft för ÖSK i 5 matcher, men om det leder till att Bedoyas värde ökar så är det väll bara bra.

ÖSK har vetat om att Bedoya kommer att försvinna, har de inte någon strategi för det får de ju skylla sig själva. Nu får de ju tid att arbeta in en ersättare för Bedoya.
Frågan är väll vem i truppen som går in på hans plats?

Wirtanen känns väll mest naturligt kanske men frågan är om han håller??
AIK Saywee
2011-05-30 12:12
Berra!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-30 12:10
Saywee//

Jo, så är det nog, men jag tycker det behövs köpas in minst en mittback, helst två st. Bakom Haginge och Wikström ser det rätt tunnt ut. Anttonen och Wowoah ser jag inte som några mittbackar.
AIK Saywee
2011-05-30 12:09
Angående Bedoya, ur en annan synvinkel ....

Många lag slåss om guldet i en jämn serie, skall vi dessutom hinna ikapp Helsingborg och äntligen få uppleva det alla längtat efter så länge, så vore det faktiskt bra om Bedoya kunde spela så många matcher som möjligt för vårt kära ÖSK.

Han är ju trots allt en av de jämnare och bättre, eller?

Edit, det kanske var detta du menade Elliot2007, missade ditt senaste inlägg ....
AIK Saywee
2011-05-30 12:04
ÖSK KRILLE, kan det innebära att Haginge är mycket nära en mittbacksplats ?
2011-05-30 11:54
Almebäck mycket nära Club Brügge!
Örebro Longstreet
2011-05-30 11:41
Naturligtvis kan inte klubben hindra spelare från att spela i landslaget.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-05-30 11:03
Grixx/ word!
2011-05-30 10:47
Frågan är om inte Bedoya gjort sin sista match för ÖSK? Om USA tar sig till final, så kan det mycket väl bli så. Öppnar inte fönstret i Juli?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-05-30 10:33
Grixx/ Du kanske inte riktigt förstår vad jag menar! Jag har absolut ingenting emot Bedoya, tvärtom, han är en fantastisk spelare som jag hoppas kommer att lyckas internationellt. Men jag är framförallt ÖSK:are, och jag tycker inte att vi kan undvara våran bästa spelare i 5 matcher om vi ska ha någon chans på guldet. Där går klubbens bästa före den enskilda individen alla dar i veckan!
Örebro Grixx
2011-05-30 10:23
Elliot2007// Vi värvar billiga bosmanspelare och hyllar dom men när vi har bosmanspelare på väg bort från oss så är det tydligen det sämsta avskräde som finns och de handlar på ett avskyvärt sätt. Så lustigt....

Vare sig de får skambud eller är så bra att klubben inte har råd att behålla klasspelare som vill vidare i karriären så har i stort sett alla sagt att de vill att ÖSK ska få betalt.

I Bedoyas fall så innebär det många matchers frånvaro men som samtidigt en ypperlig chans till uppvisning inför horder av internationella scouter och större pengar. Ett lags intresse är bra men flera lags intresse kan dra upp slantarna rejält över det förväntade.

Utpressninggar inom ett lag som att inte få åka på landslagsspel eller utfrysning till läktaren bygger bara upp ytterligare skit och ökar inte på lusten för utvecklingsbara spelare att vilja komma till ÖSK.

I Bedoyas fall så är det inte så smart att stoppa honom med några månader kvar. Vill vi att spelarna ska sprida goda vitsord om utvecklingsmöjligheterna i klubben och att några klasspelare kommer tillbaka till klubben så tror jag att det är bättre att ha en hård, bra och schysst dialog i kontraktsförhandlingarna. Förståelse för varandras krav och argumentation ger bättre förhandlingar. ...men kommer man inte överens där så går spelaren som bosman.

Givetvis kan man reagera kraftigare om man känner man att någondera parten är ute efter att blåsa den andre.

För att trivas bättre med dig Elliot själv så kan du låtsas att Bedoya sitter på läktaren när han är borta på landslagsuppdrag och med bara lite tur så får vi extra slantar pga hans läktarturné. ;-)

Det är ju givetvis upp till styret att bedömma kostnaden för Bedoyas frånvaro i resultat. Poäng, pengar och renommé är det som stå på spel. Såg vi redan nu att vi slogs i absoluta toppen eller var i AS-ledning så kan jag tänka mig att man varit lite tveksam. I allsvenska slutstriden med klart guldläge hade det varit väldigt tveksamt...och det hade säkert Bedoya också förstått, accepterat och önskat.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-05-30 08:56
Är vi som klubb tvingade att låta Bedoya spela med landslaget? Annars ser jag ingen anledning att låta honom göra det så länge han inte skriver på nytt kontrakt!
2011-05-30 08:51
Publiksiffran var inge vidare. Sedan bjöd väl inte vädret till heller. Om man vill ha upp publiksiffrorna i cupen krävs det att media håsa upp den lite mer. SvFF skulle kunna göra lite mer pr för cupen. Sedan är det inte optimalt att lägga finalen oktober/November. En ganska grå och kall årstid. Antagligen finns det väl inget tidigare datum att lägga finalen på?
AIK Saywee
2011-05-30 08:23
Kul att ÖSK och Sixten tog cupen på allvar, mycket stark startelva :)

Första halvlek var så tråkig att man hittade en död björktrast (snöskata) på läktaren :(

Perfekt att just Astvald, fick göra målet. För är det något han behöver, så är det självförtroende :)

Alvens brandgula strumpor och självlysande handskar, knäckte nog Kennet, som slog en dålig straff. Vem var det som psykade genom att knyta skosnöret bredvid straffpunkten :)

Publiksiffran var usel :(

Kubangänget på c:a 30-35 pers var riktigt röststarka, kanske delvis beroende att det var så tyst i övrigt, men mycket bra jobbat av de som ställde upp :)

Dessutom, innan jag lämnade mina bänkgrannar, sa jag "Åtvidaberg borta" ...

... ibland stämmer gissningar och förhoppningar :)
2011-05-30 08:20
Jag tyckete i det stora hela att det var en småtrevlig match igår. Astvald tycker jag gör sin bästa match på kanske hela den här säsongen hittills.

Tråkigt för oss att Bedoya försvinner på landslaguppdrag, men Bedoya har gjort en bra säsong hittills och är värd en landslagsplats.

Sedan är jag nöjd med att jag har lyckas tippa rätt resultat i 3 matcher i rad nu :).

3-1 mot GAIS
0-2 mot Norrköping
1-0 mot GAIS (cupen)
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-05-30 06:55
Konstigt, här gnälls det, som det gjorde förra året över att B-laget ("talangerna") matchades i cupen och nu i år när Sixten ställer upp med A-laget i samma turnering så gnälls det över att "talangerna" inte luftas. Alltid finns det nåt att gnälla över ;-)
Örebro Fang
2011-05-30 00:46
Kul för Bedoya men det känns sådär att han försvinner. Men spelschemat de närmsta omgångarna känns överkomligt även utan Bedoya.

Rama finns ju kvar! Varför oroa sig. ;)
Örebro jocke.
2011-05-30 00:07
Fan då bedoya inkallad till landslaget enligt aftonbladet :( riktigt tungt för oss men kan kanske få ännu fler att bli intresserade av att köpa loss honom redan i sommar, om han får spela dvs..
Örebro Maski Hallonen
2011-05-29 23:57
widemarsh // Ja tufft schema då. Då är det nog läge att går runt på fler spelare.

Månaden efter tillkommer också första kvalrundan i EL 14 & 21/7 för ÖSK. Där finns också två AS omgångar den 10:e resp 17:e juli. Tajt värre!

Förhoppningsvis finns Haddad tillgänglig för spel då. Och om inte William drabbas av fler skador kanske han stiget en nivå tills dess. För ÖSK har uppenbara problem anser jag med att fylla centerpositionen med en spelare som klarar rollen.

Anfallslinjen Pålle-Haddad-Rama borde ju kunna sätta skräck i vilket allsvenskt försvar som helst.
Örebro widemarsh
2011-05-29 23:10
Lushtakus (visst var det han?) djupledsboll mot Bedoya innan målet var ju grym! Matchens prestation!
Örebro widemarsh
2011-05-29 23:01
ÖSK möter alltså Trelleborg hemma den 13:e juni, Åtvidaberg borta den 15/16, och Halmstad borta den 18:e. Tufft schema. Dessutom har SvFF lagt semifinalerna i slutet av juni och finalen i oktober/november. Snacka om att göra allt för att döda cupintresset.

Dåligt med publik överlag idag. Elfsborg hade 850 mot BP, Norrköping 1200 pers mot Kalmar och Halmstad 1200 mot Malmö till exempel.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-29 23:01
Det internationella transferfönstret öppnar 1 juli och stänger sista augusti. I Sverige får klubbar numera handla spelare under augusti månad. Tidigare gällde det bara under juli men ändrat till i år.

Drar Bedoya nu på landslagsuppdrag så finns det en chans att killen gjort sin sista match i ÖSK. Även om det inte är troligt så är det ändock möjligt.
Örebro Krontorps
2011-05-29 22:59
Har ju snackats om att vi måste/bör sälja lite spelare nu i sommar, Bedoya och Almebäck främst.
Är det nån som vet exakt vilka datum det här sommartransferfönstret är öppet?
Så man vet ungefär när man kan räkna med att saker börjar hända.

Och hur ser det ut i relation till Europamatcher etc. Kan vi räkna med att losa spelare innan dom matcherna?
Örebro jocke.
2011-05-29 22:32
Är det klart vilka det skulle bli i en eventuell semifinal? (farligt att gå händelserna i förväg, framförallt eftersom förbundet precis som Aspen skriver förstör cupen totalt genom spelschemat)
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-29 22:22
Så här planerar SvFF för nästa omgång i cupen:
13 juni Allsvenskan Örebro -Trelleborgs FF
15/16 juni Kvatsfilnaler i cupen
18 Allsvenskan Halmstads BK -Örebro

SvFF och klubbarna markerar klart att man inte tar cupen på allvar. Därför kommer inte publiken.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-29 22:10
widemarsh//Alla utom Bedoya, Almebäck och Astvald. Wikström var skadad och därav seg.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-29 22:10
Men jäklar vilken passning Bedoya fick som föregick målet! Perfekt slagen på läppen från 40 meter?! Var det Kushtrim som slog den eller vem var det?

Jag satt och muttra över att ÖSK för sällan kommer in bakom backlinjen just då kom denna macka.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-29 22:06
Jaså Åtvid? Jaja - Kan nog bli farligt. För SE lag är cupen större. Göteborg och Falkenberg bildar västkustderby såg jag.

Annons: