/fotboll/osk/forum/3836.aspx/fotboll/osk/forum/3836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tvetov Nato
2011-05-30 15:56
Såg nyss att DIF får böter på 25 000 kronor av förbundet pga. att de sjöng en ramsa riktad till domaren. Nu vet jag inte vad som sjöngs, men det ska bli ytterst intressant att se hur förbundet kommer dra riktlinjer om vad som får sjungas eller ej.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-05-30 15:55
@Morberg

Yasin och Ibrahims tid kommer. Åtminstone Yasins. Ibrahim måste nog växa en del på olika plan för att ta nästa steg. men det är min högst subjektiva åsikt som jag bara bygger på hörsägner mm. Yasin sitter ju för sjutton på bänken var och varannan match och har redan gjort inhopp. Och det redan första säsongen efter divisionsskutt från div 1.
Örebro Bastard on Parade
2011-05-30 15:54
Jag gillar vad jag har sett av Pontus Jakobsson i Ungdom. Han känns mer aktuell än Lumbana och Abdulahi som mittback i mina ögon. Dock känns väl han mer som en Wikström-typ än Almebäck.
2011-05-30 15:53
N:o 6-10
/ Lumbana menande jag givetvis... inte Moses.
I övrigt resonerar jag som du.
Örebro N:o 6-10
2011-05-30 15:36
Josef Ibrahim är en oslipad diamant, om Ösk lyckas skola honom som MFF lyckats med Hamad kommer vi att iframtiden ha en enorm nytta av honom, både på planen och när vi behöver påfyllning i kassakistan.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-30 15:25
@Morberg

Vilket resonemang. Halva supporterskaran mer eller mindre krävde värvning av t.ex. Josef. Han är dock inte redo för Allsvenskan, men Yasin har visat sig vara väldigt smart och duktig. Jag undrar vilka belägg du har för att de inte är något för framtiden?

Du är inte efterklok.
Örebro N:o 6-10
2011-05-30 15:10
Kul att följa spekulationerna om ersättare till Ale och Mike. Personligen är jag övertygad om att de finns i dagens trupp, Hagge är väl en naturlig ersättare till Mike, till Ale finns väl flera alternativ. Säljs båda bör vi satsa på en ung utvecklingsbar mittback som på sikt kan bli förstaalternativet när Wiken gjort sitt. Som en tillfällig lösning någon enstaka match kan säkert både Anttonen och Nordback funka. Dessutom finns ju både Lumbana och Abduahi på Island, båda två utvecklingsbara som mittbackar. Mer problematiskt än ev. avsaknad av ersättare till Ale är avsaknaden av kompetenta ersättare till Haddad.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-05-30 15:06
De enda förvärv jag vill se i sommar är på back positioner. 3 stycken totalt: en som kan kliva in direkt på Almes position sedan två unga till Mitt/Vänster att bygga på för framtiden. Wiken och Samme blir ju inte direkt yngre, känns som backlinjen kommer kunna bli en rejält jobbig akilleshäl om vi inte börjar återbygga snart...
Örebro Deviation
2011-05-30 14:53
Medans ni sitter och funderar över framtiden så blickar jag tillbaka. Sitter och kollar på lite statistik från svunna tider hos ÖSK. Ett tal jag inte finner är hur högt Dala egentligen sparkade när han fick ett friläge. Enligt rykten på kontoret, och från personer som påstår sig varit där, så slog han ut bollen från Råsunda vid ett tillfälle. Någon som vet? Eller ska vi skicka Dala till Mythbusters?
Morberg
2011-05-30 14:46
Känns ju sådär att man värvade Yasin och Ibrahim när man kunde tagit hit en ung mittback samt en vänsterback istället då vi har överflöd med spelare på de offensiva positionerna, sen tror jag inte att de är något för framtiden heller.

Det är ju lätt att vara efterklok dock.
Örebro Hlynur
2011-05-30 14:35
Appropå vänsterback,

Christophe Lallet i Degerfors imponerade stort på mig i matchen mot Hammarby, förvisso spelade han då anfallare, men har för mig att han även kan spela ytterback. Grym speed och fin teknik samt från närområdet, men det kanske fortfarande är förbjudet att värva från degen? Även Peter Samuelsson gjorde en kanonmatch mot bajen, och skulle vara en bra avlastning till Haddad som targetplayer.
Örebro bison
2011-05-30 14:19
Oscar är han helt avskriven som fotbollsinvalid?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-30 14:06
Intressanta vänsterbackar:
Miiko Albornoz, 20år, BP.
Emil Johansson, 24år, Molde.

Intressanta mittbackar:
Rasmus Bengtsson, 24år, Twente.
Andreas Dahlén, 28år, FSV Frankfurt.
Petter Hansson, 34år, Monaco.

Finns säker fler vänster/mittbackar som är intressanta.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-05-30 14:01
Miiko Albornoz i BP. 20 år gammal, kontrakt säsongen ut, otroligt bra och offensiv vänsterback!
2011-05-30 14:00
Vore lite konstigt om man inte plockade hem honom om Alme försvinner. Varför tog man annars upp honom.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-30 13:59
Ett problem verkar vara att Sixten inte är intresserad av att utveckla talanger. Om det inte var fallet så finns försvarare både i Degen och Forward.
2011-05-30 13:59
Den enda som kan vara aktuell är väl Moses?
Örebro Fang
2011-05-30 13:55
Finns det inga mittbackar ifrån ungdom att ta upp och låta vara med under att par år då? Inte så insatt i det men det var väl med någon i Finland i vintras, Pontus nånting?

Känns väl iofs troligare att Sixten vill värva någon än att plocka upp därifrån.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-05-30 13:48
Det finns väl nån riktigt ung och talangfull vänsterback i Väsby eller nåt sånt trams som kan vara aktuellt att kika på? -93a eller vad han nu var...
Örebro Fang
2011-05-30 13:45
Tycker nästan det vore skönt om de kunde sälja Almebäck. En försäljning ut i Europa är bra för att visa att man kan komma ut även i ett lag som Ösk. Och när det redan finns bra ersättare i laget så känns det inte alls tungt. Bara hoppas att inte spelarna i laget tar illa upp utav att en av de viktigaste spelarna de senaste åren säljs mitt under säsong utan att de också ser det positiva i det.

När det gäller Bedoya så är det väl inte alls säkert att den här uttagningen är bra för honom när det gäller chanserna att säljas i sommar. Nu åker han iväg och riskerar att sitta på bänken och kanske till och med läktaren i några veckor istället för att fortsätta dominera i allsvenskan.
Örebro TommyS
2011-05-30 13:38
Jag håller med om att Petter Hansson inte är ett bra alternativ, bara flaggade att han måste anses vara på marknaden. Jag tror nog att en ersättare till Bedoya är mer aktuell än en ersättare till Almebäck (Hagge köptes i det syftet). Hur som helst brukar Sixten låta nya spelare växa in i laget, så det troliga försvar/mittfältet i höst är Anttonen, Hagge, Wikström, Wowoah - Kihlen, Nobbe, Nordin. Mycket ÖSK-hjärta i den uppställningen, men inte samma kvalitet som nu.
2011-05-30 13:31
Jag tycker ÖSK ska köpa in en ung och mycket talangfull mittback. En perfekt back up till Haginge och Wikström. När man ser snittåldern så kanske två unga backar ska köpas in? Skulle Wikström eller Wowoah gå sönder och bli borta en längre tid, skulle det inte vara bra. Visst kan P.Johansson hoppa in på vänsterbacken, men även hans kontrakt går ut efter säsongen. Det snackas det inte så mycket om. Nobbe kanske kan hoppa in på mittbacken, men det känns mer som en nödlösning.
2011-05-30 13:19
Hansson går bort tillsammans med Wikström. I sådana fall istället för Wiken, men det lär inte hände och känns inte intressant? Jag tror Hagge kan ta rollen på ett helt ok sätt. Dock vore det skönt med ngn till som backar upp. Nobbe och Anttonen känns inte som några speciellt långvariga satningar.

Har även svårt att tro att man ersätter Ale, med tanke på alla köp man gjorde i vintras. Dock har jag missbedömt värvningsplaner, å det grövsta, förr :)
AIK Saywee
2011-05-30 13:18
Aspen, 12:54, det där håller jag verkligen med om, fast med en liten rättning tyvärr, för du menar väl "sportchefer" och tränare, det är fyra viktiga personer i ÖSK´s lagbygge.

Förresten, hur länge stannar Sixten?
2011-05-30 13:13
Med Petter Hansson i backlinjen så skulle våra backlinje ha väldigt hög snittålder.

Anttonen, 31år
Wikström, 34år
Petter Hansson, 34år
Wowoah, 34år
AIK Saywee
2011-05-30 13:09
Jag tänker fortfarande på detta med Bedoya och hans landslagsmedverkan och eventuella kommande försäljning. Det verkar som vanligt enbart vara pengar som är intressant för oss som spekulerar, men det vore ju konstigt om andra känslor dök upp.

Men myntet har ju tre sidor, kronan, klaven och den cylindriska tunna sidan på någon millimeter eller fler.

För Bedoya är det väl självklart att han vill prova något nytt, han har gjort ett fantastiskt jobb som svartvit elegant, så jag unnar honom verkligen något större. Han funderar och värderar sin framtid självklart ur sin egen synvinkel.
Vore konstigt annars.

För klubben i en guldjagande tid, där sportsliga framgångar och en god framtida stabil ekonomi hägrar kanske andra värderingar gäller. Flera som beslutar och bestämmer värderar klubbens framtid.
Vore konstigt annars.

Jag själv, funderar ibland och bara hoppas på ett guld, snarast.
Vore konstigt annars.
2011-05-30 13:02
TommyS//

Jo, men om vi skulle värva Petter Hansson, så vill jag också att man värvar en ung back, en comming man. Petter Hansson är 34år gammal, men han har jäkligt bra meriter. Frågan är om han inte har gått över bäst före-datum?
Örebro TommyS
2011-05-30 12:56
ÖSK Krille / Rasmus Bengtsson har fina fötter, men inte lika snabba som Almebäcks. Och hans känns lite vek i luften. Men visst är det intressant. Även Petter Hansson kan väl tänkas leta en ny klubb efter att Monaco åkte ur.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-30 12:54
Med spelare som både kommer och går ställs större krav på att sportchef och tränare jobbar ihop så att gjorda/ny värvningar passar.
Efter sommaren kan vi värdera vinterns köp.
2011-05-30 12:50
Igår var idag imorgon/ Hade lite för mig det. Strax under 10 va?

Saywee/ Håller med dig, men tror inte det skulle påverka Ales val och skulle inte förvåna mig om man redan berättat det för honom. Men att hindra spelare från att nå sina mål, det man strävar efter i den svartvita dressen, skulle bara straffa sig.

Ale har ju inte tränat extra bara för att ÖSK ska nå guldet, han ser det nog som en satsning på sig själv. Detta måste vi bara acceptera tror jag. Sedan är det alltid grymt att ha en stomme som pumpar svartvitt blod, men man måste även se till sig själv.

Jag tror dessutom faktiskt det amerikanska landslaget ligger Ale närmre hjärtat än vad ÖSK gör. Vad vi än hoppas och tror. Och för detta misskrediterar jag inte honom det minsta.
Annons: