/fotboll/osk/forum/3835.aspx/fotboll/osk/forum/3835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-08 21:29
Lycka till Almebäck!!
Du har både varit en mycket bra spelare och människa.
Lova att Du håller nollan i de matcher du har kvar i svart/vita dressen.
Hoppas vi möts i någon cup i framtiden.
Öreskå - 66
2011-06-08 21:26
Grattis Iron-Mike Till flytten :-)

Grattis Alven till tösen :-)

Köp Wiktorsson från degen.
AIK Saywee
2011-06-08 21:25
Fatcit, gick Almebäck till en större klubb;)

Vår klubb är väl "större"?
Örebro Sogen
2011-06-08 21:22
Hur ser det ut för Oscar Johansson och hans skador? Har han spelat nåt i ösk ungdom i år?
AIK Saywee
2011-06-08 21:17
Det är ju lite typiskt detta guldår, att vi måste värva, trots att vi har en så otroligt stor trupp!

Hur tänkte man, när man bara värvade på, hade man koll på alla lagdelar och framtiden för våra giganter, som inte ville förlänga?
Benny Böckling
2011-06-08 21:09
Instämmer igen Krille, in med en ny back!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-08 21:06
Benny Böckling//

Vi får hoppas på det. Sedan hoppas jag på att ÖSK värvar en bra back, som även kan hoppa in på någon av ytterbacksplatserna om det skulle behövas.
Benny Böckling
2011-06-08 20:57
ÖSK Krille// Håller med, det får inte bli några skador i backlinjen.
2011-06-08 20:55
Club Brugge strikt Zweedse verdediger Michael Almebäck.
Örebro Fatcit
2011-06-08 20:48
Det är bra att vi får pengar för iron Mike! Han förtjänar också att gå till en större klubb. Speciellt om man tänker på att han kritade på ett nytt kontrakt efter succén i början. Till skillnad från Astrit!

Nu till Sköldmark :)

Vilken taktik har han haft? Vilken taktik har ÖSK haft?

En stor inkomstkälla är spelarförsäljningar. Därför valde ÖSK inför förr förra säsongen att värva GAIS starke man Magnus Sköldmark. Ryktena säger att ÖSK stal honom framför ögonen på GAIS i baren på Halta Lottas krog.

För ÖSK har Sköldmark jobbat upp ett imponerande kontaktnät, något som betalade sig bra vid försäljningen av Almebäck. Med Storklubben Club Brugge blev det tuffa förhandlingar, något som Sköldmark är mästare på. Beviset på hans förhandlingsskicklighet nådde "kultstatus" när Magnus mitt i förhandlingarna går ut i media och meddelar att Club Brugge är ända lag som är intresserat. Detta ställde förhandlingarna på sin spets och den Belgiska klubben var nära att kasta in handduken.

En vecka senare visar det sig att förhandlingarna är färdiga och att den blivande storstjärnan och landslagsspelaren säljs för en okänd summa pengar, något som bara kan betyda en kanon affär av ÖSK och Sköldmark.

Magnus säger i media att förhandlingarna har gått bra, och att Club Brugge agerat väldigt professionelt. Vilket Sköldmark om någon vet hur det fungerar!
2011-06-08 20:41
Benny Böckling//

Visst kommer det att funka, men bakom de 4 backarna så är det tunnt med ersättare. En längre skada på Haginge eller Wikström skulle inte vara speciellt bra.
2011-06-08 20:37
Grattis till Almebäck! Hoppas ÖSK tittar på en likvärdig ersättare nu.
Benny Böckling
2011-06-08 20:36
Wowoah-Wikström-Haginge-Anttonen kommer funka utmärkt!
Benny Böckling
2011-06-08 20:33
Gött att bli av med Iron Mike...
AIK Saywee
2011-06-08 20:33
Lycka till i framtiden Micke.
Örebro S E
2011-06-08 20:30
Grattis Iron-Mike. Tråkigt att du lämnar men den första utom nordiska försäljningen var nog bra för klubben.
Örebro MMS
2011-06-08 20:30
Det är bara att önska honom lycka till, och som sagt, vi fick ju iaf en ekonomisk vinst på den försäljningen eftersom han kom till oss så gott som gratis

edit:konstig ordföljd
Örebro Valderinho
2011-06-08 20:20
Spelare kommer och går...Porokara gick och vi fick Valdet Rama...
Almebäck går...Haginge ersätter(tillfälligt)...eller senare en bra lösning.
Vem var Almebäck innan han kom? vem säger att vi inte kommer hitta fler ägg att förädla...?

Detta är det bästa som kunde blivit i Almebäcks fall, Vi får pengar. Han går till en bättre klubb och vi har fått vidareklasul(?) om han skulle säljas.
Detta är ett bra steg både för klubben att Ösk finns på kartan ute i Europa att i framtiden sälja spelare till högre summor. Man måste ju börja någonstans.
Just det här med att Ösk växer på alla plan just nu är ju grymmt!

Man måste må bra som klubb om man ska vinna något även om vi supportrar är ivriga/otåliga så måste vi invänta så att ekonomin och det sportsliga följer hand i hand. Först då kan man bli något att räkna med i framtiden.
Att göra som Gnaget och satsa allt på ett kort för att man vill ta ett Sm-guld för året efter sluta nästan i rännstenen..det tär på supportrarna.
Detta med att klubben växer med försäljning, abonnemang och sponsring m.m på alla plan visar en trygghet utåt både mot företag och mot framtida satsningar att ta nästa steg. För man måste börja någonstans. Att börja drömma och leva i en fantasivärld är bara löjligt för att inte säga storhetsvansinne.
Örebro roxxorz
2011-06-08 20:02
Det känns tungt att Iron-mike lämnar redan 1a juli, då får vi vänta i minst en månad på en ersättare. Detta gör det även tyngre i europa league, under juli månad har vi i princip bara haginge och wikström som är dugliga mittbackar, skulle någon bli skadad ligger vi risigt till....
Örebro ernot
2011-06-08 20:01
Trist för det sportsliga men bra att vi får in pengar, blire 5 miller vi får?
Örebro frrreddo
2011-06-08 19:57
iron mike klar för brügge
2011-06-08 19:15
Saywee//

Haha. Ja det borde de väl kallas :).
AIK Saywee
2011-06-08 19:12
Krille, Alvbåge kanske blir som många andra hemmapappor, eller kallas dom hushållspapper?

Borde inte avspark egentligen kallas påspark? Vad är den man sparkar av?
2011-06-08 19:07
Marta 16:27//
Jag bor ca 300 meter upp bakom resecenter, centralt på väster, ca 5 minuters gångväg till Järntorget. Så det blir en utspark :).

Saywee 18:07//
Okej, missade det inlägget. Det kanske är en större chans att Alvbåge stannar i ÖSK nu när han precis fått barn?
AIK Saywee
2011-06-08 18:17
ÖSK-Karl, 16.33, ja, någon gång, innan "avspark" .....
AIK Saywee
2011-06-08 18:07
Krille, det var Alvbåge´s tredje, jag kryptiskt syftade på i mitt lunchinlägg med hat tric.

Välkommen till världen, lilla flicka :)))
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-08 16:27
Skulle nog säga att en utspark allt som oftast är 5-10 meter längre än en inspark... Så beror helt på vart du bor Krille
2011-06-08 15:17
Saywee//

Bra fråga. Där har du en fråga till Alvbåge :).

Appropå Alvbåge så fick han en dotter i natt.

Grattis Alvbåge säger jag då :).
AIK Saywee
2011-06-08 15:13
Fast vad är det för skillnad på en utspark och en inspark :)
2011-06-08 15:11
Saywee//

Ja, det var det jag mena :). Blev lite fel men jag ska ändra det nu.
Annons: