/fotboll/osk/forum/3827.aspx/fotboll/osk/forum/3827.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2011-06-05 20:53
Kalle // Du får la ställa dig i klacken lite oftare...till och från är det någon som tar upp den slagdängan...men det är väl inte alltid så att hela klacken tar den mangrannt.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-05 20:14
Grixx//

På fullt allvar har jag missat det, förutom i matcher mot Västerås, skulle vara kul om du hade en ljudupptagning?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-05 19:48
Sixten om Bedoyas ersättare:
"- Wirtanen spelade en match i hans position, Nordback kan spela där och vi har en hel del andra som kan spela där."

Man blir inte upphetsad direkt. Wirtanen sämst på plan då han senast ersatte Bedoya.
Örebro Grixx
2011-06-05 19:46
...och på läktaren i Örebro hörs det hata hata hata Västerås...från skograggarna i .....ehh Örebro;-)
Örebro PELLE LKPG
2011-06-05 18:54
Intressant att Boström kan tänka sig att ändra på spelsystem om Bedoya försvinner.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-05 15:35
Chipset/ se länk
Örebro Bastard on Parade
2011-06-05 14:07
"A birdie has told me that we can add a Belgian topper to the race for winter freebie Alejandro Bedoya.

I have not confirmed which one it is yet, but I have a fair hunch we're talking about Anderlecht and/or maybe a little more likely fellow Europa league entrant Club Brugge. It can be hard to tell because these two do that Mersey-style derby dance - when one gets interested, the other often follows.

Birmingham City and Rangers remain interested, but each seem to be having a confidence issue with the inevitable UK work permit appeal."
Örebro Chipset
2011-06-05 09:30
Nån åsikt om Bedoyas insats igår?
Örebro zxcv
2011-06-04 22:15
Bedoya börjar på bänken mot Spanien. hoppas han får komma in och stångas med Villa, Ramos, Iniesta och grabbarna.
Örebro DaSa
2011-06-04 18:35
Vore bra om försäljningen av Micke blev klar så snart som möjligt. Har för mig att transferfönstret öppnar 1 juli, vilket skulle betyda att han kan spela ytterligare fyra matcher. Sen kanske man även kan förhandla fram att han får spela hemmamatchen mot Elfsborg den 3 juli. Då har vi en månad och ngr miljoner på oss att hitta en ersättare. Ngn som har koll på skattereglerna? Får ÖSK betala 30% skatt på vinsten? Kan man dra av signing-fees och lön?
2011-06-04 13:03
Ziggy S.//

Antagligen därför att det är klubbarna själva som varit med om att rösta igenom galenskapena. De vill inte slå sig själva, men har nu garanterat insett vad det är de röstat igenom.
Örebro Harry Cripps
2011-06-04 12:55
Fy vad allting har blivit otäckt nu. Vi får nog sluta att gå på fotboll allesammans. Som någon skrev tidigare så kan vi sitta hemma och se på teve och skriva inlägg här istället. Det är alldeles förfärligt. Skämt åsido. Visst har Wirström rätt där han skriver om Mygg och kanoner. Man måste väl få skrika åtminstone "Din jävel!" utan att föreningen skall bli bötfälld. Som jag förstår det är vi många knegare som har fotbollen som en liten ventil där ett och annat kan pysa ut. Kanske inte bara knegare förresten. Fotbollen verkar numer även ha tagit steget in i finrummet. Slipshuliganer var ett populärt uttryck för några år sedan. Alla samhällsklasser behöver nog pysa ut lite. Minns vad en av barnens lekisfröknar sa för många år sedan : "Jag älskar att gå på fotboll och bara skrika rakt ut när jag blir arg". Vad säger Tallinger om det om ett par år? Skickar han ner oss i Superettan om hon skriker tillräckligt högt? Det börjar faktiskt bli lite läskigt. Det blir intressant att se i vilken form storklubbarnas fans sätter in nästa tackling mot förbundet. Att den kommer är ju helt säkert. Förbundet har målat in sig i samma hörn som Knugen. Det här kan sluta i anarki är jag rädd.
Örebro Ziggy S.
2011-06-04 12:26
Varför är det ingen här inne som inte rasar mot SvFF.s beslut om att INTE anmäla dommarjävel etc.? Det är ju precis sådana regler som många av er härinne förespråkar och längtar efter.
Örebro Chipset
2011-06-04 11:47
Som jag sagt tidigare gällande Gerndt så känner jag till honom mycket väl (har ett förflutet på Gotland). Hela hans familj inklusive han själv är fanatiska AIK:are. När budet kom från AIK så var ÖSKs erbjudande inget värt. det är synd att AIK alltid skall lägga sig i (Läs Bangura). Tror att Gerndt kunnat fortsätta leverera på samma sätt som vid provspeletet även i våran miljö.
2011-06-04 10:50
Maski//

Jag tycker Axén växt oerhört åren i Gais och gör ett mycket bra jobb med tanke på deras trupp. Tror han skulle kunna hålla på många år i ÖSK. Han är ju också mycket socialt kompetent. En oerhört viktig egenskap hos en tränare.
Örebro bison
2011-06-04 10:43
Tror inte att ÖSK kommer lyckas sälja nån spelare under sommaren. Hoppas dock att Bedoya och Mike blir sålda då det känns otroligt att de ska förlänga.
Örebro Maski Hallonen
2011-06-04 09:24
Bollkallarna har nog inte så värst betalt. Hörde att en av dem var sur och inte tänkte förlänga. Å andra sidan hade han fyllt 47 så det var väl dags att lägga skorna på hyllan ändå. Han kommer att avtackas på nästa hemmamatch.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-04 01:43
Jo visst, skulle Alven och Nordin är säkert en av de bäst betalda i allsvenskan, Men om Almebäck drar och om Bedya drar kanske det kan finnas utrymme för Nordin :)
Örebro Maski Hallonen
2011-06-04 01:36
: ÖSK KRILLE// Ja förmodligen skulle Nordin & Alvbåge få bästa lönen. Kan tänka mig att Rama har rätt bra lön också.

Läste för övrigt att Rama bara har 2.5 års kontrakt. Fast blir han, vi säger ytterliggare 20% bättre, lär han försvinna som en avlöning.

Lite oroande att det inte finns något konkret runt Bedoya. Iaf inget media har rapporterat om.
Örebro Maski Hallonen
2011-06-04 01:32
ÖSK-Karl// Ja skulle Nordin trots ÖSK satsning gå till en annan AS klubb ska jag med nöje hjälpa dig att hålla banderollen
2011-06-04 01:21
Maski Hallonen//

Men då finns ju risken att fansen blir besvikna Nordin. Jag tror han skulle bli den bästa betalda i laget.
Örebro Maski Hallonen
2011-06-04 01:21
"ÖSK-Karl// Ja, tror nog också Axen hellre tränar ÖSK än GAIS. Kan dock känna mig lite osäker på hur bra tränare han egentligen är. Dialogen med spelarna och engenemanget för både laget och fotbollen i stort har han definitivt. Jag upplever honom också i botten som en offensiv tränare om han bara har materialet till det. Han sa ju i intervjun att han och Sixtens spelide i stort överenstämde.
Örebro Maski Hallonen
2011-06-04 01:17
ÖSK KRILLE//Visst har ÖSK satsat. Men Nordin kan ju alltid skylla på att ÖSK inte betalar den lön han vill ha.

Nu säger jag inte att så kommer att ske. Jag är inte ute efter att dissa Nordin. Men jag tror att när det kommer till kritan med bra bud & klubb skulle han dra, oavsett vad ÖSK har satsat. Jag skulle förmodligen också ha gjort det i hans kläder. Men jag skulle å andra sidan vara väldigt försiktig med att antyda att jag stannar om ÖSK satsar.

2011-06-04 01:02
Maski//

Tror du har väldigt rätt gällande Nordin, dessutom har han åldern emot sig. Den stora faran är nog att han går som bosman till en klubb i Sverige, Norge eller Danmark. Går han till en klubb i Sverige är jag beredd att hålla upp en banderoll, dock inte med texten h_ora, men inte långt därifrån, då har han nämligen ljugit nig rakt i ansiktet efter sista kontraktet.

Sedan vet jag inte om det spelar någon roll om Sixten är kvar, skulle för mig kännas rätt nu att ta hem Axén, tror även Nordin skulle gilla det, och,och hittar säkert någon annan klubb i Sverige.
2011-06-04 00:19
Benny Böckling//

Nordin ha sagt att att han skulle förlänga om ÖSK satsa inför den här säsongen. Desutom har han sagt att han vill att ÖSK ska få pengar för honom. Jag tycker att ÖSK har gjort en satsning med besked. Rama, Lushtaku, Atashkadeh, Yasin, Ibra, Haddad, Berger, Paulinho och Hagge .

Det tycker jag är en rejäl satsning! Om vi får bra betalt för Gerzic, så blir jag glad över att ÖSK säljer honom :).

Vill ju hälst att han stannar dock.
Örebro Maski Hallonen
2011-06-04 00:15
Varför kallar man Elmander & Toivonen för "Succe anfallsparet" när Toivonen spelar på mittfältet? Ungefär som att kalla Gerzic & Haddad för ett anfallspar?

B. Böckling// Tror inte han heller egentligen vill förlänga, men kanske "tvingas" för att anbud från utlandet saknas. Det där med att stanna för att ÖSK satsar har jag aldrig tagit på allvar. Klart killen skulle sticka direkt om en Holländsk klubb skulle slanta upp. Det somkan ligga Gerzic i fatet är hans spelprofil. I ÖSK i synnerhet och i Allsvenskan i allmänhet finns inte så där jättemånga tekniska duktiga spelfördelare. Det gör honom värdefull för ÖSK. Men tittar man utomlands utanför Norden så är tillgången betydligt högre. Men visst, omöjligt för honom påstår jag inte att det är.

Så jag tror inte det handlar så mycket på vad våra nyckelspelare vill. Det handlar om de lyckas fått intressenter och vilka. Rätt pengar och rätt klubb och det är adios. Plan B är att försöka mjölka ÖSK så mycket det går för ett kontrakt med klausul.
Benny Böckling
2011-06-04 00:05
Känns inte som Nordin är så sugen på att förlänga... Men Alvbåge tror jag drar på ett 4års kontrakt!
2011-06-04 00:00
Benny Böckling//

Håller med! Förläng nu! Varför ska det ta sådan tid?
Benny Böckling
2011-06-03 23:54
Om inte Alvbåge och Nordin förlänger då.... Nä det finns inte på kartan! FÖRLÄNG!!!
2011-06-03 23:37
Skulle vilja flika in ett inlägg om Behrn Arena.

Varför inte bygga något liknande som de gjort i Bergen i Norge? Om man nu ska bygga om södra läktaren så kan man väl bygga in hörnen vid västra läktaren? Även bygga in hörnen vid nybyggda östra läktaren när man ändå håller på? Jag förstår att det är en kostnadsfråga, men det skulle se snyggast ut tycker jag :).
Annons: