/fotboll/osk/forum/3822.aspx/fotboll/osk/forum/3822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fang
2011-06-14 01:02
Vore kul att höra hur Erik Nilsson ser på sin situation, hur ser han på framtiden? Pågår kontraktsförhandlingar? Kanske inte det hetaste intervjuobjektet vad vet jag men man har ju trott mycket på honom, nu känns det inte så lovande längre. Lite oroade.

Sen kanske det är svårt för honom att vara helt ärlig så här mitt under säsongen. Han kan ju inte gärna säga att allt är kass.
Benny Böckling
2011-06-14 00:35
En intervju med Lasse Mosander skulle va kul...
Örebro widemarsh
2011-06-14 00:21
Så underbar seger trots en dålig insats. 4:e plats utan att spelet funkat särskilt bra i år. Imponerande att Valdet och Nordin som egentligen inte gör någon höjdarmatch ändå står för 2 assist var. Och skönt att vi gör hela fyra mål med 2 så viktiga spelare borta, Haddad och Bedoya.
Örebro Bona fides
2011-06-14 00:13
Nu när det finns gott om tid. Är det någon som vill att redaktionen intervjuar någon speciell person? Kan vara vem som helst så länge det finns någon relation till ÖSK. Hojta gärna till i forumet eller skicka en PM
Örebro bison
2011-06-14 00:01
Tycker Staaf gjorde det bra, han kom in och rev och slet.

Saywee// Hann du sitta och vänta på reduceringen? Jag hade knappt fattat att halvleken var igång när det rasslade till i nätet.
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2011-06-13 23:50
Så himla bra ! heja sport!

Målgöran ska ha credit för andra assisten...men han är väl ingen toppspelare i allsvenskan direkt, men det är skit samma! :)
AIK Saywee
2011-06-13 23:46
Underbart! 4 olika målgörare ....

Slutet gott, allting gott, men himla onödigt att släppa in TFF i andra och att sluta spela fotboll.

Denna seger var nog riktigt turartad, tiden hade nästan runnit iväg och coachningen var inte speciell alert i andra, jag satt bara och väntade på en reducering och efter reduceringen satt jag bara och väntade på en kvittering, därefter slutade jag att vänta och satt bara och hoppades :)

Härligt ÖSK!
Örebro Freddan ÖSK
2011-06-13 23:43
Ja jag tycker inte att det är en "dålig" pass men den är relativt lätt att slå med tanke på att han har 2 i stortsett omarkerade spelare med sej, och han själv har mycket tid på sej.. Men ruskigt skönt med seger!
Örebro bison
2011-06-13 23:30
Ja då tycker vi olika, en dålig djupledspass är de pastejer som rann ut till inspark som ÖSK bjöd på under 44 minuter i andra halvlek. Men visst hade den kunnat vara av bättre kvalitet.

Edit menar också att Ramas pass till Kushtrim INTE var en macka även om det blev mål.
Örebro Freddan ÖSK
2011-06-13 23:27
bison// Kallar du det för macka? Han har ju Kushi helt ren till väsnster och rama är 2 meter före sin markering, ändå får rama passningen aningen för hårt enligt min mening, han kom ju ur vinkel för avslut ...
Örebro bison
2011-06-13 23:25
assistpoäng eller inte, passningen från Staaf är riktigt fin.
Örebro Brinkewall
2011-06-13 23:15
4 i allsvenskan. Hur ska det bli när vi börjar spela bra?
Örebro bison
2011-06-13 22:48
Grixx// Vet att det var en retorisk fråga men det var ju Mål-Göran som smekte fram passen till Rama.

Såg precis målet på na.se, det är ju Staafs mål, han snor åt sig bollen efter dålig touch från backen och serverar en riktig macka till Rama.
Örebro bison
2011-06-13 22:47
Var helt säker på att det skulle bli en repris på Gefle när klockan tickade iväg.
Några reflektioner från matchen:
Kihlen och Nordback ska inte spela samtidigt, personligen tycker jag Kihlen var bättre än Nordback idag. William känns som det i särklass bästa alternativet så länge Haddad är borta.
Rama är bättre/utnyttjas mer på högerkanten.
Varför bytte inte 6-10 ut Astvald tidigare han sprang inte många meter i andra, verkade helt slut.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-13 22:45
NA webbtv: Två debutmål i ÖSK-seger.
2011-06-13 22:27
Någon som vet varför Wowen gick direkt ut i spelargången efter slutsignalen? Jag såg honom inte när spelarna tackade klacken. Eller såg jag fel?
2011-06-13 22:08
Atashkadeh imponerade på mig idag. Sedan märktes det att Bedoya saknades den här dagen.

Trelleborg gjorde en bra insats idag också.
Örebro DaSa
2011-06-13 22:08
Hoppas verkligen inte att vi är nöjda med matchen idag, jag anser att det bara var tur att vi vann idag. Tycker att Trelle hade minst lika många farliga målchanser som oss. Okey att vi hade våra tre kanske bästa spelare borta, men till hösten så kommer antagligen två av dem vara borta så då måste "ersättarna" lyfta sig eller värvas nytt.

Men för att vara lite postiv så tror jag att vi kommer vara riktigt bra i höst, så kan vi plocka lite turvinster under sommaren så kan det nog bli en trevlig höst när Rama-Haddad-Paulinho spelat ihop sig.

Läste att Bjärsmyr blev ivägskickad från Rosenborg, han kanske kan vara Almebäcks ersättare? Eller tänk er om vi även plockar Bengtsson då har vi U21 mittbackslåset från år 2009 (?) :)
Örebro Grixx
2011-06-13 21:52
...och snyggt pass av Målgöran!!!
Örebro XabiAlonso
2011-06-13 21:50
Ersättare till Almebäck måste vara prio ett, därefter behöver vi en högerback som kan två saker; vårda boll i anfallspelet och ligga rätt i det defensiva positionsspelet. Såg riktigt skakigt ut idag.
Örebro Grixx
2011-06-13 21:49
omega// Inget lag i AS slår Trelle alla dagar i veckan!

För övrigt så var det så ebarmligt dåligt spel i andra halvlek. Så otroligt många chansbollar och passningar som brukar vara vårt adelsmärke såg ut som innan Sixten och Alec.

Hagge får spela på yttern där fungerar han bra och kan slå en del långpass. Mittback nej tack. Han irrar och virrar...enligt mitt sätt att se och håller extremt sällan i bollen och lugnar ner spelet.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-13 21:46
Bra att vinna trors dåligt spel. Säkra kort som Anttonen och Nordin under Isen. Backlinjen kan bara bli bättre. Skicka hem Kihlen och in med Emil eller Erik. Rama är verkligen rolig att se. Nu blir Willian kvar tills Haddad är tillbaks, gjorde bra match med tanke på sin matchoträning.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-13 21:45
Ganska sjukt egentligen. Man sitter och stör sig över hur lite chanser ÖSK skapar (särskilt utan Haddad) sedan tittar man i tabellen och ser att ÖSK gjort näst flest mål (18) av alla, Bara Elfsborg har gjort fler (20). Det ger ett målsnitt på ca 1,64.
Om det är bra eller dåligt har jag ingen uppfattning om.

Jag luras förmodligen av att ÖSK äger bollen i så långa perioder och under dessa skapas relativt få chanser sett till dominansen.
Örebro omega
2011-06-13 21:34
Trelleborg ska vi slå alla dagar i veckan så inget konstigt. Dåligt att tappa till 2-2 men det löste sig bra sen. bedoya saknas mycket idag men han försvinner ju snart så lika bra köra in erik mer och mer på mitten nu!

Benny Böckling
2011-06-13 21:31
Wirtanen kanske tar över högerbacken framöver, Anttonen ser riktigt darrig ut.
2011-06-13 21:30
Chicko:

Atashkadeh var helt ok, mäktes dock att att han inte var riktigt samspelt, gick i djupet när han skulle möta o.s.v. Men å andra sidan var hans avslut kliniskt! Fick lite van nisterooy-vibbar :)
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-06-13 21:27
Helt jävla otroligt... Trodde att dom skitit på sig återigen och tappat en match man bara ska vinna. När sedan två mål på övertid kommer är euforin total. Stundtals var första halvlek riktigt bra! Atashkadeh, tummen upp...
2011-06-13 21:26
Wiken = kung!

Slår bort en passning i 88 minuten, starka burop hörs över BA.

Tar sig samman och går upp på hörna i 90:e och knoppar in den, titta på ansiktuttrycket på den mannen på tvbilderna, säger mer än tusen ord!

Vilken Kung, som en mittback skall vara :)

Härligt, nu är vi med i toppen!
Örebro Ragge-
2011-06-13 21:22
Väldigt viktigt att vi tillslut lyckas ta de 3 poängen, det är sådana här poäng som man kan vinna guld på. Något man dock inte vinner guld på är ÖSKs spel, andra halvlek var bland det mest bedrövliga jag sätt. Och vad fan har hänt med Patrik Anttonen? Riktigt uselt.
Trelleborg Forza_trelle
2011-06-13 21:05
Miroslav kuba - Det är bara historien som upprepar sig för vår del.
Annons: