/fotboll/osk/forum/3810.aspx/fotboll/osk/forum/3810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-15 14:26
Chicko//

Det låter ju ännu bättre. Men vi skulle nog behöva honom redan i sommar.
2011-06-15 14:24
Chicko//

Jo, det kan nog vara nått. Han lär ju vara relativt billigt och där kanske vi kan tjäna lite deg ;).
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-06-15 14:24
Krille//
Han har utgående kontrakt vad jag läst, och ville INTE förlänga med degen. Fri att prata med andra klubbar alltså. :)
AIK Saywee
2011-06-15 14:23
Chicko, du är faktiskt en laguttagare, som satsar för ett CUP´enguld, heder till dig :)

... men Rama skall ju göra kvällens två mål på Kopparvallen , när kommer han in i spelet? 57:e?

Rama Rama
2011-06-15 14:20
Det jag undrar är hur relationen mellan Degen och ÖSK är nu? Med tanke på Berger-affären.
2011-06-15 14:19
Krille //

Ja, det skulle inte vara fel med en liknande speltyp som Almebäck, fast bättre på huvudspelet då. ;) Nu vet jag inte så mycket om Wiktorsson mer än det jag läst, men han kan kanske vara något.
2011-06-15 14:16
Chicko//

Ok, lite Almebäck stuket över Wiktorsson då :).
2011-06-15 14:10
ÖSK KRILLE(Go For Gold) //

Han sägs vara ruskigt snabb (Wiktorsson)
2011-06-15 14:00
Min elva:
Alvbåge
Wirtanen - Haginge - Wikström - Wowoah
Kihlberg
Gerzic E.Nilsson
Astvald Atashkadeh Paulinho

Bänk:
S. Nurme

P. Anttonen

P. Johansson
E. Berger

J. Ibrahim (!)
K. Lushtaku
V. Rama

Resultat:
1-2 (Paulinho, Astvald)
AIK Saywee
2011-06-15 13:59
Jag kan inte kräva något, men jag förväntar mig absolut bästa startelva och bästa bänk, samt bästa coachning i kväll!

Inget jädra jidder ....

Tror fortfarande på 2-0 (minst) och 2 x Rama :)
AIK Saywee
2011-06-15 13:56
Aspen, 13.35, jag vill också tro på alla lovande ungdomar, men varför får de inte chansen i serien?

Ikväll är det en "vinna/försvinnamatch" på väg mot ett möjligt första guld för vårt kära ÖSK, jag hoppas bara att inte någon schabblar bort detta ...

Heja SPORT!
Örebro Deviation
2011-06-15 13:55
Daniel Kristoffersson, vilken stjärnreporter på av Sverige porrblaskor!
Örebro Steiger
2011-06-15 13:50
Personligen tycker inte jag att det spelar så stor roll vem som startar.

Den truppen som ÖSK har idag skall slå Åtvidaberg oavsett vem som startar. Så bra är vi idag.

Känslan om cupseger lever därför kvar och jag tippar att vi kommer vinna stort.

Forza ÖSK!!
2011-06-15 13:48
Någon som har sätt Christoffer Wiktorsson i Degen spela? Vad är det för sorts back? Vad är han styrka och vad kan hans svagheter?

Jag har aldrig sätt honom spela tyvärr, men jag skulle bli glad om någon berätta vad han har för skills :).
AIK Saywee
2011-06-15 13:48
Ståplats är bäst, håller med dig om att ettt AS guld är viktigare än ett CUP´en guld. Men vilket är enklast i nuläget? ... och varför inte satsa på båda?

Vilar Sixten viktiga spelare ikväll, så kan han väl vara ärlig och kommunicera att vi skiter i cupen, eller?

Dessutom, är spelarna så klena att de inte orkar prestera typ 90 minuter, efter två dagars vila, ja då är det illa ställt med orken, eller felaktig träning ...

Jag vill att Kubanerna måste ändra sin härliga ramsa till nästa säson, du vet den med, "vi har inget ...."

Going for gold :)
Örebro Ståplats är bäst
2011-06-15 13:40
svår balansgång mellan Allsvenskan och cupen,vad ska laget satsa mest på?Topp3 i Allsvenskan llr försöka vinna en cup som ingen bryr sig om.Europaplatser står på spel men tror ÖSK har större chans att fixa en sådan plats genom att komma topp 3.Med detta sagt så tycker jag ändå 6-10 gör rätt som vilar viktiga spelare ikväll,skulle han matcha bästa elvan så finns det risk för en obehaglig överraskning mot Halmstad på lördag ifall spelarna är slitna...tre matcher på 6 dagar sätter sina spår.I min värld går Allsvenskan före cupen!
Benny Böckling
2011-06-15 13:39
Hoppas på följande elva:
Alvbåge
Wirtanen-Wikström-Haginge-Wowoah
Nilsson-Berger-Gerzic
Astvald-Paulinho-Kushtrim
Min första tanke blir att vi i nuläget inte har några mittbackar bakom Wikström-Haginge. Värva!!!
2011-06-15 13:37
Vi får vänta på Bedoya ett tag till tyvärr. USA till kvartsfinal i Golden cup.
Örebro Fatcit
2011-06-15 13:37
Krontorps // Det är helt sant. Det är inget snack i år, vi har en riktigt bra trupp. Problemet som jag ser det är att få varje spelare att ge 100% i varje match. (Kalmar, Gefle, IFK Göteborg, TFF mm).

Därför undrar jag hur spelarna tänker när Sixten går ut och säger att vi ska vila några som normalt brukar starta?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-15 13:35
Jag tror på våra unga lovande spelare i kväll.
Dom är motiverade att göra stordåd. Bara dom får chansen.
Kryddade med Pålle och en stabil backlinje blir det en trevlig kväll!!
2011-06-15 13:33
Hoppas Paulinho nätar ikväll. Det unnar jag honom och det är han värd. Sedan är det bra för hans självförtroende.
Örebro Fatcit
2011-06-15 13:30
Varför, Varför, Varför skulle jag satsa pengar på Ösk ikväll? Jag vet ju att Sixten inte byter när han SKA byta och byter när han INTE ska byta!
Örebro Krontorps
2011-06-15 13:28
//Conjuration
Vi har fler matcher i år än någonsin och inget långt sommaruppehåll heller. Vi måste använda vår breda trupp, så är det bara.
Benny Böckling
2011-06-15 13:21
Hoppas att Wirtanen får chansen på högerbacken. Anttonen skulle nog passa bättre på mittfältet.
Örebro Conjuration
2011-06-15 13:13
Vafalls vi har chans att vinna svenska cupen och han vilar spelare? Har han redan glömt förra årets besvikelse?
2011-06-15 13:11
Karlssson//

Vet inte varför inte Nordabck är med. Kul om Nordin fick stänka in minst en balja idag :). Spelar ingen roll vem som målar ikväll bara vi vinner ;).
AIK Saywee
2011-06-15 13:03
Aspen, 12:59, välkommen, det är just detta "vi" tjötat om kring lunch ...

... jag är lite orolig, men stark i min tro ...

Heja SPORT!!!
Örebro Karlssson
2011-06-15 13:00
ÖSK KRILLE//

Jaha, det var synd. Har han åkt på en skada eller är det lite småskavanker?

Då får väl Nordin stänka in en balja istället :)
AIK Saywee
2011-06-15 12:59
pemo, 12:37, du har till stora delar rätt, enligt mina egna tankar, över att Sixten kanske "känner till" det fysiska och psykiska tillståndet hos olika spelare, men hans komminikation och förmåga att se och höra varje spelares inre, kanske inte är på topp. Varför använder han sig av skadade spelare ibland, och ibland "säger" att de måste vila?

Dessutom "inbillar jag mig" fortfarande att han "väljer" bort vissa spelare från matchspel, varför avlönas dessa av ÖSK?

Beträffande åskådare, så kan det vara så, att vi har en bättre överblick, över vad som sker, än från hemmabåset, för ibland är ju coachningen totalt noll, tålamod i all ära, men ibland går det åt helvete.

Dessutom, vill jag att Mosander hamnar mer i fokus, han verkar ha koll på viktiga ingredienser i målet mot topp tre :)

Conny´s bänkning av Gernt, tror jag att jag förstår, Conny vill visa att han (Gernt) inte är given, utan att han måste prestera mer, som diva i laget, eller så handlar det om den sociala biten utanför fotbollen, eller om ren prestige ....

Jaja, bara vi tar steget mot CUP´enguldet i kväll :)
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-15 12:59
Örebro luftar truppen i Cupen (Sportal.se)
- Jag kommer vila en rad spelare, säger ÖSK-tränaren Sixten Boström till Sportal.se.
På onsdagskvällen ställs Örebro mot Åtvidaberg på bortaplan i Svenska Cupen. En match som Örebro-tränaren Sixten Boström tror blir tuff men finländaren låter ändå flera spelare vila.

- (Michael) Almebäck och (Fredrik) Nordback kommer inte finnas med i truppen. Men det kan bli fler spelare som vilar ikväll, säger Boström till Sportal.se.
Annons: