/fotboll/osk/forum/3804.aspx/fotboll/osk/forum/3804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-06-17 23:45
ÖSK-Karl, om jag tänker på det "jordiska", så vore det trevligt med ett ÖSK-guld :)

Huliganmatchen 1970 och guldvittringen 1994 har jag upplevt live, med stor sorg, jag vill bara vara med om fest och glädje med de svartvita eleganterna !!!!!!!
Örebro Eyra
2011-06-17 23:42
Personligen är jag mer ute efter frågan hur låg summa ÖSK kan acceptera i en ev. försäljning.

Bjuder Swansea 2 miljoner svenska kronor, skulle jag hellre se att Bedoya spelar klart i ÖSK (och gör reklam för sig själv under hösten).

Jag menar man jämför ju alltid med att Malmö fick 90 milj för Zlatan.
AIK Saywee
2011-06-17 23:39
Bona FIdes, intressant inlägg :)

Jag vet dock inte hur många "bättre lag" som står på kö för att värva Bedoya idag? Det är svåra grejer det där. Sälja vid efterfrågan, men om ingen efterfrågar så får la klubben (ÖSK) annonsera .... om klubben och Bedoya är överens om att han inte vill stanna kvar hos giganterna.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-17 23:37
Saywee//

Tyvärr tror jag inte det har med charnen o göra att vi älskar ÖSK. Har nog mer med uppfostran o uppväxt att göra. Hur kul var det när gamla trä ibland lät golvet låta? Vi har upplevt det gamla, du hade glömt att vi variit i Cupfinal, vi var ytterst nära guld -94. Skall vi få fira i detta jordeliv eller skall vi behöva se allt ifrån himlen?

Sist men inte minst, vi var på plats under sveriges första hulliganattack -70. Du är något äldre än mig så jag blev aldrig rädd, men minns allt mycket väl.

Så snälla ÖSK, ge oss åldringar en titel att minnas ;)
AIK Saywee
2011-06-17 23:34
Hertig_Karl, aha, hela tiden alltså, ända sedan sin först match, konstig inställning och klent agerat av våra två sportchefer att inte hjälpa honom bort från klubben :)

Vi har ingen aning om vilka klubbar som är större eller mindre i Europa nästa år, det sportsliga får allt mindre betydelse, en banderoll, en huligan eller lite skattefusk, så är det kört.

YNK!
Örebro Bona fides
2011-06-17 23:29
Även om inte Bedoya eller klubben tydligt har uttryckt att man vill sälja Bedoya i sommar så är jag rätt så säker på de båda utgår från att Bedoya försvinner i sommar, förutsatt att det dyker upp något bud.

Vad grundar jag på det?
Vi har dels den återstående kontraktslängden. Bedoya har 6 månader kvar på sitt kontrakt och den enkla frågan man kan ställa sig. Vad är det som tyder på att Bedoya ska förlänga nu i sommar? Bedoya kan utan större problem gå till en bättre klubb och liga om han är kontraktslös. Finns det något som tyder på att Bedoya bör ha någon särskild lojalitetskänsla till klubben? Egentligen kan jag inte se någon större klubbkänsla från Bedoyas sida, kanske med all rätt. Klubben visste vad man värvade. Det är en ung spelare från USA som drömmer om att spela i de stora ligorna i Europa. ÖSK var bara ett steg på vägen. Förutsättningar som ÖSK varit medvetna om sen första dagen. Bedoya har varit i ÖSK för kort tid för att ha byggt upp en lojalitet mot klubb som är i ett främmande land.
AIK Saywee
2011-06-17 23:27
Eyra, tack för att du tänker på ÖSK och har förmågan till optimism :)
Örebro Hertig_Karl
2011-06-17 23:27
Bedoya har väl hela tiden varit tydlig med att han vill vidare till en större klubb i Europa?

De flesta fotbollspelare vill väl få ut så mycket som möjligt av karriären. Pengar, utmaningar o.s.v.

Inga konstigheter att en Finne, Amerikan och en kille från BP inte stannar i ÖSK om de kan få bättre betalt och större utmaningar någon annanstans? Om vi vänder på frågan, varför skulle de stanna om de får chansen från en större klubb i Europa?
Örebro Eyra
2011-06-17 23:25
Att Bedoya vill stanna efter 2011 är inget att hoppas eller tro på.

Den ultimata lösningen för alla parter vore om han gjorde en väldigt bra höst i ÖSK, får allt fler klubbar intresserade. Vid säsongens slut skriver han ett 'symboliskt' 1 års-kontrakt med ÖSK och börjar sen förhandla med andra klubbar. I det läget får vi både pengar i fickan och Ale-kvalitéer på planen.

Har något sådant inträffat tidigare i fotbolls-sverige? Skulle vår käre amerikan gå med på något sådant?
AIK Saywee
2011-06-17 23:19
Krontorps, jaa du, det finns en hel del svartiva frågor i nuläget.

Varför ville en landlagsmässig finne lämna ÖSK?
Det tål också att klura på.

Min nästa fundering på varför Bedoya inte vill spela kvar i ÖSK är ...
När fick han den idén själv, förra året, förrförra året, eller i år och framförallt varför?

Varför lämnade en landslagsmässig back ÖSK och helt plötsligt blev skadad, vilket inte hänt förut, dvs att han varit skadad, förutom när han sparkade sönder en bergskedja?

Så många kluriga frågor ....
Örebro Krontorps
2011-06-17 23:05
//Saywee
Varför vill en landslagsmässig amerikan till en bättre liga än allsvenskan?
Ja du, det tål att klura lite på.
Örebro Eyra
2011-06-17 22:53
Saywee/ Tror inte Bedoya stannar efter säsongens slut, förutsatt att vi inte vinner SM och fortfarande är kvar i Europa League.

Men jag tycker det är värt risken att få 0:- för honom, å andra sidan är jag ingen ekonom. Men jämförelsevis fick vi inga pengar för Astrit heller.
AIK Saywee
2011-06-17 22:52
Eyra, tackar för ditt inlägg, det är precis min känsla just nu och tidigare, NA och ÖSK funkar tillsammans ibland, men oftast icke, Varför?

Jag tar min fråga en tredje gång och hoppas på ett ärligt svar ...

"Varför måste vi sälja Alejandro Bedoya?"
Örebro Eyra
2011-06-17 22:43
Jag grundar mina teser från intervjuer/artklar med Bedoya i NA:

Mitt intryck är i i vilket fall att han inte har något emot att spela året ut och att "ÖSK får skylla sig själva, då de skriver för korta kontrakt med sina spelare".
Han fullföljer åtminstone kontraktet alltså?

Tror snarare att det är NA som hetsar med att Bedoya ska lämna redan i sommar.
AIK Saywee
2011-06-17 22:41
Eyra, tackar, då är vi kanske två, fullföljning och förlängning av Bedoya-kontrakt är min önskan :)

Att spela in ett nytt svartvitt lag i höst är inte min grej, med så många spelare, skador och frågetecken (kontraktsgrejer), och gula elller röda kort, brukar också sabba mina förväntningar, trots den obotliga opimismen ...

... vi får inte halka efter Elfsborg och Helsingborg, för då kan vi glömma guldet detta år.

Fast det kanske kommer fler år?
Örebro Krontorps
2011-06-17 22:35
//saywee
Annars går han gratis efter säsongen.
Känns som att vi borde kunna få lika mycket som för Micke.
Med Ösks tidigare problem med att spelare lämnat gratis så tror jag att man bedömmer det här som säljläge.

//marta
Det ska gå att ansöka om undantag från regeln i speciella fall men så vitt jag vet är det inget konstigt med Bedoyas situation som gör en sån ansökan möjlig.
AIK Saywee
2011-06-17 22:31
Jag tar frågan en gång till och hoppas att någon har ett bra svar ...
"Varför måste vi sälja Alejandro Bedoya?"

Kan ÖSK göra något för att behålla honom, eller är han "såld"?
Örebro Eyra
2011-06-17 22:29
Saywee/ Håller med dig, man kan börja fundera på vad det egentligen är värt att sälja Bedoya redan i sommar - jämfört med att ha kvar honom hösten ut.

Visst han kanske går gratis, vi kanske förlorar 2-3 miljoner (?). Ser man andra sidan av myntet kommer han utgöra en väldigt viktig pusselbit för vårt lagbygge (bästa spelaren hittills i år) och hjälpa ÖSK mot en -ännu- roligare höst.

Nej, kampanj för Bedoya fullföljer sitt kontrakt är på sin plats. jag röstar för.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-17 22:23
Krontorps/ Tackar.. Undrar om reglerna är huggna i sten eller om det finns undantag.
Örebro Krontorps
2011-06-17 22:21
//Marta
Han måste ha spelat minst 75 procent av USA:s tävlingslandskamper under de 24 senaste månaderna. Blir lite svårt att gå till England med andra ord
AIK Saywee
2011-06-17 22:18
'den oumbärlige och Marta,

Era (edra?) senaste inlägg är mycket intressanta ur några synvinklar, och jag får som vanligt några funderingar ....

Är ÖSK "bara" en utvecklingsklubb, en "vanlig" klubb där talanger skall utvecklas och säljas vidare, inga egna mål för klubben, förutom topp tre förstås? .. dessutom litar jag inte 100% på försäljningsbossen ;)

Varför är det redan "förutbestämt" att Bedoya lämnar klubben? Finns det inte en enda chans att han trivs i ÖSK och kritar på ytterligare tid?

Varför måste vi sälja Alejandro Bedoya?

Denna underbara svartvita klubb gör mig så förvånad och förbryllad, men det kanske är en del av charmen :)

Heja SPORT!
Örebro astby
2011-06-17 22:16
den oumbärlige// Jo, men Anders Svensson har i både landslag och klubblag ytterligare en defensiv mittfältare och en offensiv i fri roll framför. Det skulle kunna funka bra med Nordin som defensiv men jag tror att vi då bör vrida triangeln och spela 4-2-3-1 som landslaget och Elfsborg, för att nämna två lag som gör det. Visst, det är en lek med siffror men det är ändå en ganska stor förändring att vrida mittfältet gällande utgångspositioner, ansvarstagande i olika spelytor, löpningar etc. Det påverkar också ytterspelet både off som def då det två defensiva mittfältarna kommer närmare ytterbackarna OM man nu skulle vrida på triangeln så skulle då docknPaulinho passa perfekt i den fria rollen som offensiv mittfältare/släpande anfallare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-17 21:48
DO/ Kloka tankar som jag tror många sitter på. Måtte utvecklingen ske i ÖSK-dressen.

I övrigt... Hur många landskamper/minuter? et.c. krävs för att förenkla en utlandsförsäljning av Ale till Storbrittanien? Har läst ngn-stans, men glömt.
Örebro Miroslav kuba
2011-06-17 21:13
Ja så sant det du skriver. Jag hade heller inga större förhoppningar på att någon skulle veta någe om lottningen det låter som överkus. Den smålänske kanske sitter och lurar på hur han ska få in Öster i lottningen :) Jag tror han fixar det. det blir säkert Göteborg-Öster i finalen :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-17 21:11
Grejen är att Nordback sällan funkat som ensam defensiv mittfältare. De senaste gångerna har ju Sixten hellre placerat Bedoya där än Nobbe.

Nordback kan inte riktigt hålla i bollen några sekunder och fördela, eller vinna viktiga frisparkar likt Kihlberg.

Som jag alltid hävdat så kan Nordin likt Anders Svensson i framtiden bli en perfekt spelare som defensiv ankare på mitten. Men för tillfället är han mycket bättre som offensiv spelfördelare, det får väl bli när han ökar den taktiska förmågan och snabbheten blir sämre.
AIK Saywee
2011-06-17 20:58
Det kluriga är väl att återstående kvartsfinaler inte är klara än på länge, utan typ först om en månad, det är rörigt som attan och SvFF skiter i cupen, dessutom ingen mediabevakning, dålig info, olika matchdagar och ingen hänsyn till seriespelet..

Jag vet inget om lottning ...

Mycket dåligt av förbundet att inte bry sig om cupen!

Vore intressant att höra några lögner från den småländske ********!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-17 20:45
"Är väl han Almebäck som är klar för nån utländsk klubb"
Örebro Miroslav kuba
2011-06-17 20:44
Saywee aha ja det låter bekant!! Och lottning sker efter dom kvartsfinalerna eller är lottningen klar redan? Som vanligt svårt att hitta info om cupen!!
AIK Saywee
2011-06-17 20:42
Fatcit, du var tre sekunder före mig :)
AIK Saywee
2011-06-17 20:41
Elfsborg och Helsingborg vil jag minnas i kvarten
Annons: