/fotboll/osk/forum/380.aspx/fotboll/osk/forum/380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Empes
2017-01-03 04:24
@Pedretti:

Är ju ingen jättestjärna. Men att komma från en allsvensk trupp till division 3… Och endast omkring 30 år. Tror att den här värvningen tar Nora upp i tvåan. Kan nog ha så stor betydelse.
Örebro Empes
2017-01-03 04:16
@Restalundsv:

Tyckte att det Sköldmark sa på senaste i intervjun efter senaste presskonferensen antydde att de vill ha honom kvar. (Han sa något om att de förhandlade, pratade dessutom om att det återstår en mittback och en 9:a till truppen 2017.) Tror nog att han förlänger till slut. Ring är väl inte heller i en sådan position att han kan ställa alltför höga krav på kontraktsinnehållet. Och alternativt för honom lär väl vara Superettan eller division 1, och då tror jag hellre han väljer ÖSK.
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2017-01-03 01:06
@Mr.Milton:
Jag tror vi hade en för mycket länge sedan. Men jag stöttar ett pånyttfödade av en aktiv redaktion till 100%. För svart-vitt har inte varit något annat än ett forum under flera år. Jag vill ha silly-sida, inför-match-sida, efter-match-sida, personliga intervjuer som Sarp var bra på, videointervjuer som Avenbrand var bra på, efter match-videointervjuer etc En gång hade vi allt det här. Vi var bortskämda av idealister.
Örebro Pedretti
2017-01-02 23:47
Här har ni en skärmdump från min "draft" hoppas ni tycker om den för i slutändan är det ni som kommer läsa den.
Örebro Pedretti
2017-01-02 23:35
Har skrivit till redaktionen/Avenbrands nu om möjligheten att få göra en silly season sida, har även gjort en första "draft" för att de ska få se hur det kommer se ut.
Örebro Hahne
2017-01-02 23:32
Dags att skriva kontrakt med Oscar Jansson om han nu bara har ett år kvar ....
Örebro Vinter
2017-01-02 23:04
@KalleTeodor:

Det är ävenså mitt minne att ett flertal skribenter här (däribland KalleTeodor) har anmält sitt intresse av att delta i redaktionen/administrationen av sidan men att deras aktiva intresseanmälan (till angiven mailbox) bemötts med total tystnad. "Handlar mest om att ingen visat intresse för att ta på sig ansvaret" kan därför inte vara med sanningen överensstämmande.
Örebro malge
2017-01-02 22:54
Pedretti//Vi hade en silly season sida för x antal år sen vet jag
Örebro Mr.Milton
2017-01-02 22:47
@Asbjörn#10:

Bra koll där. Det hade jag faktiskt inte tänkt på.

Det borde innebär att klubben kan lägga mer tid och pengar på att få in ännu bättre namn utifrån istället för att försöka rädda kvar det befintliga.
Örebro Mr.Milton
2017-01-02 22:45
@Pedretti:

Inte vad jag kan minnas men det låter som ett mycket bra förslag.

Tumme på den!
Örebro Asbjörn#10
2017-01-02 22:40
Något som redan nu känns skönt är att vi under kommande säsong inte kommer behöva uppleva liknande stress med viktiga utgående kontrakt som vi fick göra i år.

Om ingen av de kommande nyförvärven/förlängningarna ges ettårskontrakt så kommer vi efter säsongen 2017 ha följande utgående kontrakt:

Oscar Jansson (mv)
Oskar Fagerström (mv)
Patrik Haginge (b)
Martin Lorentzson (b)
Logi Valgardsson (b)
Maic Sema (mf)
Jonathan Lundberg (a)

Lite skillnad på spelare om man går tillbaka ett år i tiden och tittar på vilka som då satt på kontrakt som löpte ut efter säsongen 2016.
Örebro Pedretti
2017-01-02 22:34
Har vi någonsin haft en Silly Season sida här? För jag funderar nämligen på att göra en!
Heja på Örebro
2017-01-02 21:54
@KalleTeodor:

Sagt de förut och säger det igen, skriv till Pernilla!
Örebro Mr.Milton
2017-01-02 21:53
@Benny Böckling:

Nja kan väl tillstå att jag svurit en hel del över Ring också. Ser dock gärna att han får fortsatt förtroende och chansen att utvecklas. Problemet är precis som du skriver att förstavalet på vänsterbacken är ungefär lika klapprutten. Dock lite äldre och ingen egen talang. Skulle hellre se att Logi får gå och att vi tar in en riktig vänsterback med Ring som back-up.
Örebro Mr.Milton
2017-01-02 21:50
@Heja på Örebro:

Drog precis ett PM till dig. Kolla gärna så det kommit fram.
Örebro KalleTeodor
2017-01-02 21:46
Haha! Parodin fortsätter! Redaktionen på svartvitt har sedan länge tappat stafettpinnen. Vill/orkar/kan ni inte leverera ett innehåll är det dags att städa ur lägenheten och lämna in nycklarna. Att ni dessutom tar bort befogad kritik så fort den yppas samtidigt som sidan inte uppdaterats sedan i somras är bara skämskudde. Jag är en av dem som försökt att komma in i redaktionen utan resultat. Då tröttnar man lite. Samtidigt tar ni bort befogad kritik men låter Saywee fortsatt härja fritt. Snacka om dubbla måttstockar. Ni har inte lyckats producera något eget sedan Malmö borta... Kom igen. Är ni nöjda med det?
Postat via SvenskaFans-appen
Heja på Örebro
2017-01-02 21:32
Är detta ett skämt admin?! Ni tar bort miltons inlägg och spärrar mig utan någon som helst förklaring?? Det har ganska så mycket värre inlägg ifrån folk och från plötsliga intet dyker ni upp och spärrar folk. Jag vet med FAKTUM att folk velat skriva på svenskafans så de är inget jag bara kastar ut mig. /Maruti.
Örebro Benny Böckling
2017-01-02 21:01
@Restalundsv:

Träna lite mer på defensiven var sannerligen ett understatement.

Jag tyckte att det var hopplöst med Logi och att alla yttrar sprang i åttor runt honom men Ring var ju hemsk. Han gör ju såna grundläggande misstag i presspel, markeringsspel osv.

Jaja... Han är ung.... Och han är ju örebroare.. Livstidskontrakt!!!
Örebro Restalundsv
2017-01-02 20:52
@Mr.Milton:

Jag har inget emot att Ring får stanna han har fin teknik och en fin fot. Tränar han lite mer på defensiven så kan han nog bli en fin VB hos oss inom några år. Men tills dess vill jag ha in någon annan istället för Logi men vi kanske kan klara oss nästa säsong.
Örebro Mr.Milton
2017-01-02 20:36
Jag hoppas verkligen Ring stannar då jag mer än gärna ser att lokala talanger får och tar chansen. Vi får inte glömma bort att det var hans första allsvenska säsong förra året.
Örebro Mr.Milton
2017-01-02 20:28
@Boniek Maruti:
Togs mitt inlägg bort? Det var ju bara en fråga och absolut ingen kritik. Artwork/ Tack för svar. Förstår att det tar tid att sköta en sida och beundrar de som på andra forum verkligen lever för och på sidan. Kan inte begära att någon skall göra det när jag själv inte gör det.
Örebro Lekiller
2017-01-02 20:17
[QUOTE=Restalundsv]Känns inte som Ring får förlängt. [/QUOTE] Eller att han vill förlänga. Ring vill säkert känna att han får speltid. Något ÖSK kanske inte kan ge. Logi ligger säkert före Sebbe i ÖSK harakin fortfarande. Trots förra säsongens skada. Därför det tar tid kanske. Han avvaktar om någon annan allsvensk klubb visar intresse innan han skriver på för ÖSK. Frågan är om någon annan klubb på allsvensk nivå vill ha honom?
Örebro Vinter
2017-01-02 20:15
@Boniek Maruti:
Haha! Ja, summorna kan man absolut ifrågasätta, men de olika spelarnas relativa värden gentemot varandra är nog kanske lite trovärdiga (dvs högt-medel-lågt värderade inom befintlig trupp)?
Örebro Restalundsv
2017-01-02 20:12
Känns inte som Ring får förlängt.
Boniek Maruti
2017-01-02 20:00
@Vinter:

Den påstod Astrit var värd 18 miljoner innan han gick gill Athen. Skulle inte ta den sidan på så stort allvar.
Örebro Vinter
2017-01-02 19:56
@DaSa:

Oj, det har jag egentligen inte någon uppfattning om. Om man ska tro Transfermarkt.com så är av spelarna som nu står under kontrakt i tur och ordning Almebäck, Sema och Mårtensson högst värderade följda av Sköld, Gerzic och Besara. Vän av ordning skulle ju kunna invända att, ja, ja, " t ex Gerzic är väl i det närmaste osäljbar sett till hans ålder". Men, som jag och andra skrivit här förut så, på en perfekt marknad är alla framtida värden diskonterat i det aktuella värdet/priset. Nu vet jag inte hur bra värdemätare Transfermarkt.com egentligen är, men helt ute och cyklar är de väl inte?
Örebro Artwork
2017-01-02 19:45
Handlar mest om att ingen visat intresse för att ta på sig ansvaret som just nu Johannes har. Om någon är intresserad av att börja skriva artiklar och reportage så vet jag att det är välkommet! @Boniek Maruti:
Boniek Maruti
2017-01-02 19:34
@Mr.Milton:

Avenbrands och jag håller med dig men de verkar inte vilja släppa kontrollen på sidan.
Örebro Lekiller
2017-01-02 19:16
[QUOTE=Thai-Hasse]Ang bomb-anfallaren, kan ni som vet säga om det är en spelare som nämnts här på forumet eller som alla här förbisett? [/QUOTE] Tror nog alla ska ta och lugna ner sig lite angående den här så kallade bomben som första gången "släpptes" av Mr Svartvita Stockholm under öppesittarkvällen. Ja, han frågade Simon om detta men kan meddela att Simon inte fatta alls vad han pratade om. Kommer säkert handla om en spelare på ungefär samma hylla som Johan Mårtensson satt på. Mårtensson som förövrigt köptes ifrån HIF då han hade typ 6 månader kvar på sitt kontrakt med dem. Kan vara detta Axen menade när han pratade om att de numera kan börja titta på hyllor som är lite högre än vad de förut kunnat göra. Alltså att man har råd att köpa spelare på ett annat sätt nu. Så skulle nog ganska säkert kunna säga att alla kan sluta drömma om allt för stora namn till anfallspositionen.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-02 17:37
Boniek, det stämmer faktiskt, Wiken var med i smeten, vad jag har hört ...
Annons: