/fotboll/osk/forum/3774.aspx/fotboll/osk/forum/3774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-06-21 10:03
Pemo: jag hoppas och tror att Erik Nilsson går in på Nordins plats. Inget ont om Wirtanen men Nobbe, Kihlen och Wirre på mittfältet känns lite väl köttigt. Vi behöver en mittfältskreatör. Alternativt dra ner Paulinho eller Rama på offensiva mittfältsposition. Har ändå en rätt bra känsla inför matchen: Djurgården drabbas av lite lätt hybris och anfaller vilt vilket öppnar upp fina ytor för sportklubben att operera på. Jag tror på 4-1.
Örebro pemo
2011-06-21 09:49
Men halååå!!! Skippa Sarajevo ett tag och koncentrera er på DIF nu. Snacka om att blåränderna är upp i det blå efter två segrar och 7 mål. Men, matchen i går avgjordes ju med en hel del hjälp från domherren. Straff och utvisning? hade det varit ÖSK och Paulinho i samma situation så hade han åkt på varning för filmning.
Dessutom saknade Syrianska sin ordinarie målvakt , som är i samma cup som Bedoya.

Men det är kanske bra att de kommer hit i övermod. 08:or har ju en fantastisk förmåga att bli världsmästare efter några positiva resultat.

Det blir väl ordinarie backlinje igen, eftersom Micke är med och tränar.
Frågan är ju vem som tar Nordins plats. Kan det bli Wirtanen, Nordback och Kihlen? Det verkar ju mest troligt enligt tidigare uttagningar. Då blir det verkligen spring och sparka på mitten. Tror att Anttonen är för mycket "ytter" för att ta en mittplats. Fast Sixten har ju överraskat förrut, som ÖSK-Karl påpekar ( 4-4-2 Kalmar ) Tyvärr tror jag inte att någon av ungdomarna tar platsen. Berger för def. Erik för osnabb, Per ? Tja, varför inte.

Framåt? Samma startrio som sist. Detta också med erfarenhet av hur Sixten brukar agera. Möjligtvis att Astvald åter åker ut och Lushti kommer in.

Fast det verkar ju lite korkat att köra med Pålle2 mot DIF:s fyrtorn i mittlåset.

Vi har i alla fall fått två dagars vila mer än DIF och hoppas det tar ut sin rätt. Fast de får väl tillbaka Sjölund? Hur gick det för Riddez? Han byttes ju ut skadad i går.

Så efter dessa tankar och funderingar så blir det väl följande uppställning mot DIF:

Alven
Hagge - Micke - Wiken - Sammy
Kihlen - Nordback
Wirtanen (?)
Astvald - Paulinho - Rama

Eller? Är Yasin hemma och kan hoppa in som en Joker?
Örebro ÖSK Fans
2011-06-21 09:06
Hoppas laget blir så här på torsdag!

------------------------------------------Alvbåge------------------------------------------

---------Haginge-----------------Almebäck----Wikström------------Sammie----------

-----------------------------------Nordback-----Wirtanen........................................

---------------------------------------------Paulinho--------------------------------------

-------------Valdet Rama---------------Atashkadhe-----------------Astval/kush-----

Kommentarer?

Örebro bison
2011-06-21 08:53
Radion har benkoll, "ÖSK:s mittback Magnus Kihlberg.."

Krilles länk
Örebro Sersant
2011-06-21 08:53
Karlslunds Isaac Thelin kan bredda IFK Norrköpings anfall.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-21 08:03
Intervju med Kihlberg om Europa League och Sarajevo.
Örebro Svartvitt forever
2011-06-21 07:13
Hi, Casuale,

You are also welcome to the beautiful city of Örebro, and we are looking forward to two good games.
Will any of you fans make the trip to Örebro on July 14th?
There are plenty of Bosnians in Sweden who will come here and root for Sarajevo, so your team will have plenty of support.

Anyway, welcome, and may the best team win!
Örebro casuale
2011-06-21 04:44

You are welcome to city Sarajevo

There is nothing to fear these Serbs are known as internet hooligans and nationalists,they hate everything that is not Serbian, while we respect every religion and nation so dont worry we are mutliculutural country ..

You can join our discussion about this game. I would like to please all of you to use only english - so no bosnian or sweden language there.
LINK : http://fksinfo.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=2315

OUR CITY : http://img225.imageshack.us/img225/9255/17036108229119370617191.jpg
http://predragdebevec.files.wordpress.com/2010/09/sarajevo-zima-noc.jpg
old town: http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/3631/3631,1232547415,5/stock-photo-fount-in-sarajevo-23653012.jpg
OUR STADIUM: http://img200.imageshack.us/img200/1272/74231113592961921128983.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/5696/stadionkoevo.jpg

If you have any questions please send me a private message here on svenskafans,Hopefully we'll see two nice games and may the best win :))
Örebro Erkan
2011-06-21 04:15
Fullsatt mot Sarajevo?? Nja man kan ju hoppas på det iaf
AIK Saywee
2011-06-21 03:59
God morgon alla svartvita!

(= godnatt alla vitsvarta)
AIK Saywee
2011-06-21 03:50
Det ljusnar i nordöst, blir nog en fantastisk dag ?
Fast det blåser för mycket, skippar kanotfärden i fjärden.
Drömmer svartvitt ett par timmar istället.

Ursäkta mitt tjat, jag har så svårt att låta bli, att tycka olika saker hela tiden ...

... scrolla om ni inte orkar med mina fåniga inlägg :)
AIK Saywee
2011-06-21 03:28
Det är en underbar tid, kan inte sovas bort, svensk sommar är fantastisk, med allsvensk fotboll etc etc..

Fast när jordaxeln åter vrider sig från solen i höst, är det dags att gå i ide, eller är det ingen idé?

Snart skall jag dra ut kanoten mot stranden och möta sjöfåglarnas tjöt och kanske till och med få ett snack med havsuttern?

Klockan åtta kallar jobbet och efter lunch måste jag bara titta in på svartvitt ...
AIK Saywee
2011-06-21 03:07
pemo//
Varför kan jag inte sova ...

It´s a beautiful morning (Rascals)

eller

Morning has broken (f d Cat Stevens)

puuuuuh, räka i ugnen :)

Snart börjar jobbet, som vanligt, hur bär sig Skalman åt, med sin mat- och sovklocka?

Förresten, heja SPORT!
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-21 02:35
den oumbärlige//

Vaknade o tittade in i forumet, du får gärna skicka ett pm!
AIK Saywee
2011-06-21 02:29
´d o, att du bara orkar, du är otvivelaktigt Månadens Kämpe, alla månader, men du finns inte med på röstlistan ...

.. sov gott själv och dröm svartvitt :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-21 02:23
Kanske, ingen aning. Blir att lägga sig nu till ny episod av Games of Thrones.

Sovgott, så ses vi på torsdag dessutom.

AIK Saywee
2011-06-21 02:16
Tackar för PM ´d o,

Hoppsan ...

Musslan loggar in efter lunch, blir nog många kommentarer?
AIK Saywee
2011-06-21 02:11
´d o
Ville inte anmärka ord, men blev bara lite fundersam ...

... spännande, jag loggar in senast kring lunch :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-21 02:08
jo juste. har suttit med den ett tag nu och när man är inne i det så går tiden fortare.

PM! Saywee
AIK Saywee
2011-06-21 02:05
'den oumbärlige

Du menar väl IDAG tidig eftermiddag, eller?

Jag är i alla fall intresserad!
AIK Saywee
2011-06-21 02:02
Tänker nog välja Sixten Boström som "Månadens Kämpe" och vinna priser, men avvaktar lite till ...
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-21 02:01
Dyker upp en bra avslöjande intervju imorgon tidig eftermiddag. För den som är intresserad.
AIK Saywee
2011-06-21 01:55
Vilka i Sixtens ordinarie startelva är inte tillgängliga, förutom Nordin, Almebäck och Haddad?

Dags för Nurme kanske mot bottengänget, eller funkar Alvens sladdriga kryptonithandskar om det blir regn återigen?

Vid torrt väder skall Alven stå mellan stolparna!
AIK Saywee
2011-06-21 01:48
Jag jobbar alltid för fred och marknadsför Kroatien, lite dumt kanske, hör inte hemma här, det vara bara ett resetips, för de trogna supportrar som skall besöka bortamatchen i Sarajevo.

Nu skiter jag i Balkan, det är dags att ladda för matchen mot Djurgår´n, startelva?
AIK Saywee
2011-06-21 01:40
Lite förtydligande, Sloveniens kust är inte lång, men längre än Bosniens lilla kust på kanske någon mil. Kroatien har dock "lagt rabarber" på i stort sett hela kusten och därefter följer söderut Montenegro och Albanien innan man når Grekland ...

jag längtar åter till Hrvatska och kommer alltid att göra det, ett fantastiskt underbart land <3
Admin
2011-06-21 01:36
Okey, nu startar vi inget nytt balkankrig, övertramp mot det kommer att leda till spärr.

Längden på spärren kommer att bero på hur grovt vi tycker inlägget är. Krig mellan
"folkgrupper" hör inte hemma på vårt forum.
Admin
2011-06-21 01:35
Okey, nu startar vi inget nytt balkankrig, övertramp mot det kommer att leda till spärr.

Längden på spärren kommer att bero på hur grovt vi tycker inlägget är. Krig mellan
"folkgrupper" hör inte hemma på vårt forum.
AIK Saywee
2011-06-21 01:24
Resetips för er som har råd och tid och lust ...

Kroatien är det oslagbart vackraste landet vid Medelhavet, med trevligt folk och fantastisk öl :)

HRVATSKA!
AIK Saywee
2011-06-21 01:15
Jag föreslår om ni får extratid, snarare, att i så fall besöka framförallt Kroatien eller möjligen Slovenien, fantastiska länder, med en underbart vacker kust mot Adriatiska havet.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-21 01:07
Saywee // Ja. Från Kräcklinge kommer han vilt vinglandes!
Annons: