/fotboll/osk/forum/3754.aspx/fotboll/osk/forum/3754.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Steiger
2011-06-28 11:27
Reptilhjärna//

Varför då?

Vi sitter inte i någon ekonomisk knipa. Vi ska också spela i Europa, slåss om Cup-guldet och om en topplacering i Allsvenskan.

Så varför skulle vi sälja Nordin till er?

Då ger jag honom hellre gratis till t.ex FCK i höst.

Forza Svartvitt!!
Malmö FF Reptilhjärna
2011-06-28 11:22
Eftersom varken Malmö FF eller ÖSK konkurrerar om guldet i år så är det nog smartast av föreningen att släppa Gerzik till MFF innan kontraktet går ut. Så att man får lite pengar för honom.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-28 11:21
Jag vill bygga det framtida ÖSK runt Nordin. Jag vill se en långsiktig lösning med honom där han garanteras hög lön under lång tid och en fortsatt sysselsättning efter avslutad fotbollskarriär. Tyvärr verkar det som vi säljer bort vårt lag i år, men med de lärdomar som man nu bör ha dragit så kanske målbild 2015 är en bättre bild att arbeta mot.

Använd Nordin som den ledare/mediapelare jag tror han kan vara och ge honom ekonomi att känna trygghet inför framtiden.

Dra in lite cash nu, sälj av Ale och släpp fram våra ynglingar. Vi borde kunna hänga kvar även med dessa (tycker jag de visade tydligt senast). Värva sedan med kvalitet för de pengar vi får in till hösten. De spelare som inte har kontrakt, vill förlänga till 2015 säljer vi dyrt innan deras kontrakt är för korta för att kunna generera pengar.

Ge oss vårt guld!!!
Örebro Telle
2011-06-28 11:14
Vad jag kunde se i Expressen-artikeln har Nordin själv aldrig sagt att det är aktuellt, eller ens intressant, att gå till Malmö mitt under säsong, så vi får väl hoppas att Expressen bara är ute och spekulerar fritt igen. (När Roland Nilsson skulle lämna MFF pekade ju Expressen i tur och ordning ut halva svenska tränarkåren som hans givne ersättare. Och de lät lika tvärsäkra varje gång, även när det gällde vår egen Sixten Boström, så man får väl ta det hela med en nypa salt...)

Lite oroväckande dock att Malmös sportchef inte förnekar det vid en direkt fråga...
Benny Böckling
2011-06-28 11:00
Finns inte på kartan att han skulle gå till Halvdanskarna. Tror inte han gör det heller...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-28 09:49
Jag ser också hellre att Nordin spelar ut kontraktet än släpper honom till Malmö i sommar. Sen får Nordin välja mellan att förnya med ÖSK eller gå till Malmö som bosman.

Någon i ÖSK ledning (ÖSK Karl tror jag som skrev det men lite osäker) har sagt att det är slut med att sälja till konkurrenter. Hoppas man står för det.
Örebro ÖSK Fans
2011-06-28 09:44
Nordin har ju sagt att han inte bara spelar för pengar utan mer med hjärta, fy fan vilket skitsnack om han skulle välja Malmö...ska han lämna ska det absolut inte vara till en allsvensk konkurrent.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-06-28 09:21
Får jag skit om jag tar Nordin i försvar...? :)

Ett av lagets stora problem i matchen var att det inte fanns någon rörelse på mittfältet, det var sällan/aldrig någon som följde med och gjorde sig spelbar i mitten. Som vi sett i många matcher(framförallt när Bedoya spelat) är att Nordin alltid kunnat ingå i "triangeln" på mittfältet och därigenom ha ett alternativ, antingen passa och ta ny position eller dribbla.

Det som hände i Mjällby matchen var att Nordin aldrig hade detta alternativ, något Mjällby(läs: Tobias Grahn) såg och med hans hårda spelstil räckte det ofta att kliva upp i rygg på Nordin för hans enda alternativ var att dribbla, och *poff* så hade han torskat bollen.

Nordin var inte bra, men den största anledningen till att Nordin inte var bra var att Khilen/Nobbe inte kunde ge understöd på mitten och därför gjorde Nordin alldeles för läsbar.
Örebro Steiger
2011-06-28 09:21
Om Nordin skall gå till Malmö så låt honom först spela ut kontrakten.
Släpp honom inte nu under brinnande säsong.
IFK Göteborg Royboytoy
2011-06-28 08:55
Nordin är ju inte precis Herr ödmjuk

"Jag var bra idag" "De fanns ingen o slå bollarna till" eehm du har 10 medspelare och du var inte bra utan underprestera mot ett allsvenskt bottengäng!

Örebro kenya
2011-06-28 08:46
Ösk fans/ Om Nordin inte vill stanna så finns det inte mycket att göra. Fast jag skulle bli mycket besviken om han valde att gå till en allsvensk konkurrent.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-28 08:45
ÖSK Fans// Gerzic till Malmö skulle INTE kännas bra. Inte bra alls...
Örebro Salt&Peppar
2011-06-28 08:44
Alltså ska Nordin gå ska det väl bli till utlandet, inte till en annan allsvensk j-a klubb?? Nån måtta får det väl förhelsike vara. Dra åtminstonde till FCK eller nått om du inte vill stanna i ösk...
2011-06-28 08:34
Kribba/ Må så vara... men då säkerligen i en av våra svackor... :)
Örebro ÖSK Fans
2011-06-28 07:02
Skulle dom sälja Våran bästa spelare kan styrelsen dra åt helvete och klubben kan läggas ner..

Skulle inte vi satsa?
Örebro S E
2011-06-28 00:50
Bedoyas inställning har det aldrig varit fel på, en del bättre vetande här inne klagade på den på försäsongen. Nu kan man inte annat än att hoppas att det har/kommer smitta(t) av sig på de andra spelarna i truppen. För inställningen har saknas.

Nu kör vi, kom igen sport! I Allsvenskan, SVcupen och Europacupen.
Örebro MrCrowly
2011-06-27 22:57
Bedoya e hemma nu vänder det :)
"Back in Sweden!! Back to Hard Work!! Back on the Grind!! Only have 4 words on my mind, "Strive to be Better!" "
Örebro Kom hem Kuba
2011-06-27 22:20
Ännu en ung mittfältare som inte kommer få en ordentlig chans på ingång?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-27 22:06
Mittfältare på provspel i Örebro.
IFK Göteborg Royboytoy
2011-06-27 21:46

Ja, håller med som sagt TRUPPEN ÄR FÖR STOR!

Då kan man inte köpa några fantastiska nyförvärv, banta truppen och låt talangerna få chansen.

Hur fasiken kan man över 10 anfallare i anfallet och redan spelat 9 av dem i anfallet! Helt otroligt miserbelt.

En trupp mår bra av att få en samspelt startelva, inte hålla på hoppa runt hela tiden!

Sixten, skärpning!
AIK Saywee
2011-06-27 21:04
huggorm, ja , efter 14:e omgången känns det ganska tråkigt, 11 poäng efter HIF som fick 3 extra huliganpoäng och om man sneglar nedåt så är det bara sex poäng till nedflyttningsplats,

I kväll drog HIF, Elfsborg och Kalmar ifrån, med sina 3 poäng vardera i denna omgång, medans vi kammade noll :(
Örebro huggorm
2011-06-27 20:57
Jaha då halkade ÖSK ännu längre från toppen.Topplagen tar sina segrar.Känns långt till att ÖSK kan bli ett stabilt topplag.
AIK kribba
2011-06-27 20:31
Marta....inte för att behöver förklara mig för dig eller öskkarl.....men jag skrev då också.....om du nu minns det..minnet kanske är något kort på sina håll. Sen tycker jag du liksom karl är lite väl gnälliga. Varför taggarna utåt? Det kanske hör till hemorten..spar sarkasmen till dom som hånar istället..

Givetvis är det roligast när man vinner. Det tycker väl alla... Jag tror som sagt att ni inte behöver oroa er för mycket.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-27 20:03
Kribba//

Kul, du är i livet! Håller med Marta, var var du förra säsongen?

Hur har ni det med ekonomin i AIK? Tror du det räcker med att sälja Bangura?
Örebro svartvitthjärta
2011-06-27 19:47
När kommer Ale tillbaka? We need you, man!!
Heja Sport!
2011-06-27 19:44
Kribba/ Du förnekar dig inte. Vid minsta möjlighet att vara ödeskorp så är du där... Lite kul faktiskt. Var var du hela förra säsongen?
AIK kribba
2011-06-27 19:24
Tror knappast ni behöver vara rädda för bottenstrid,men helt klart är det inte så bra resultat och form för er del nu dom här senaste omgångarna....mycket mark som tappats där....ska ni haka på i toppen eller närheten av toppen så krävs det nog trendbrott ganska snart..att förlora mot Mjällby i deras nuvarande form måste ha svidit riktigt extra ordentligt.....

Örebro 'den oumbärlige
2011-06-27 19:16
Det är inte som på ett Managerspel. Det finns enbart ett fåtal spelare i ÖSK som går att sälja för en ansenlig summa.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-27 19:08
Sogen//

I år har jag inte ens orkat gnälla över Wowoah, tur det finns gott om andra som gör det, men varför skulle Sjögren värva en vänsterback? Sixten skulle väl ändå aldrig byta in en ny där?

Tycker inte det är läge att värva någon ny, bara onödig lönekostnad, trött på att man kastar pärlor till svin. Bättre att spara pengarna tills vi får hit en tränare o coatch. Om vi inte riskerar nedflyttning bara, men vad är det som säger att Sixten skulle använda eventuella nyförvärv annat än vid skador och avstängningar?
AIK Saywee
2011-06-27 19:02
Sogen, ja det har ju faktiskt du oxå rätt i, dagens ÖSK är så rörigt, även om Sixten är ganska stereotypisk, jag blir snurrig, vet snart inte vad som kan hända ...

... men det är väl det som är charmen med fotboll och supporterskap :)

Men om vi skall köpa (Sjögren) så måste vi kanske sälja först (Sköldmark), och det har ju faktiskt Sköldmark gjort, sommarpraktikanten har verkligen lyckats med detta, Micke till Belgien, bra jobbat, Det vore ju lämpligt att de snackar med varandra om det inte är för långt emellan dem i korridoren ....
Annons: