/fotboll/osk/forum/3746.aspx/fotboll/osk/forum/3746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2011-06-27 18:52
Saywee Det han säger är ju att det är för många som har fått chansen. Själv tycker jag absolut inte det. Endast Rama som är självskriven i anfallet just nu. Ett annat problem är att wowoah är på tok för dålig, där är det Sjlgren som misslyckats med att värva en yngre framtida v-back.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Dannieboy
2011-06-27 18:38
Hmm kan några av dom här förstärka ÖSK och är det realistiskt ?

1. Andreas Johansson
2 Bjärsmyr/Jönsson eller vad han nu heter som spela i Trelleborg
3. George Mourad
AIK Saywee
2011-06-27 17:49
Royboytoy, tyvärr ligger det en hel del i det du skriver, truppen är stor, men bara en del av dessa "svartvita möjligheter" används och tanken med en så stor trupp, med smart värvade spelare, förstår jag inte till 100%, på kort och på lång sikt ......
IFK Göteborg Royboytoy
2011-06-27 17:21

9 anfallare i truppen som spelat i allsvenskan i år - de måste ju vara något slags rekord!

Inte konstigt att de går åt helsike - laget blir ju inte samspelt!

Andreas Haddad
Marcus Astvald
Robin Staaf
William Atashkadeh
Josef Ibrahim
Valdet Rama
Kushtrim Lushtaku
Ahmed Yasin
Paulo José "Paulinho" De Oliveira

Herregud...
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-27 17:19
Saxat från Gais forum efter matchen mot Malmö sist:

"Matchens lirare idag tycker jag var Bassombeng iaf, sicken snabbhet grabben har, fyndvärvning ac Axén! "
IFK Göteborg Royboytoy
2011-06-27 17:18

Hur jävla många anfallare har ÖSK??? Helt sjukt ju, snacka om att bara sitta på lön. Ett lag brukar ha 4 anfallare, ÖSK har 7-8 stycken.

Och varför värva och slösa ännu mer pengar?? Haginge gjorde de ju riktigt bra som mittback!
2011-06-27 17:02
Har för mig att Bedoya fick börja som högerback p.g.a någon skadad?
AIK Saywee
2011-06-27 16:43
Steiger, ja just det, så var det ju .. det var så Bedoya blev spelbar :)
2011-06-27 16:36
pemo//

Då förstår jag dig, precis som domarna så håller ni tränare ihop ;)

Jag skrev i princip från dag ett om min tveksamhet till Sixten, då handlade det om finskt ledarskap, Mosander tillhör väl undantagen.

Sedan har hans knepiga laguttagningar och användade av skadade spelare och byten först när de är så trötta att de behöver bäras ut förvärrat saken. Tycker också oerhört synd om spelare som Per Johansson m.fl. Verkar inte spela någon roll vad de presterar för att få en startplats om inte någon av gamlingarna är rejält skadade eller avstängda. Hans mediautstrålning gör ju knappast det hela bättre.
Örebro Steiger
2011-06-27 16:25
Saywee//

Nordback blev skadad på försäsongen förra året. Det öppnade för Bedoya som sedan blev bofast i startelvan.

Fast sjutton vet om han tar tillbaka sin plats nu när Sixten fått chansen att spela ihop sina älskade gunstlingar igen..(sagt med en ironisk bitterhet i rösten).
AIK Saywee
2011-06-27 15:54
Knotte, det är naturlligtvis lite klumpigt skrivet, men jag tror inte att PRP menar detta innerst inne, att spelare skall skadas, utan snarare, att det är väl själva f*n att spelare skall behövas skadas, för att vår tränare skall förstå att det finns andra i truppen som kan leverera och prestera.

Bedoya kom väl in på ett liknande sätt, dvs att någon av Sixten´s favoriter var skadad, men jag minns inte.

... fast jag vet inte, det där får han svara på själv, jag läser ju bara mellan raderna ibland ...

Förresten, välkommen till svartvitts forum, du är väl ganska ny här?

Alltid kul med nya skribenter :)
Örebro Knotte
2011-06-27 15:39
Namn: Pille-Riin Pöllu
Sänt: 2011-06-26 21:55 Ändrat: 2011-06-26 21:56:37
Tur iaf attt Pauhlino skadades så William fick visa att han är #2 där efter Haddad!

Skönt att Per J kunde visa att han är ett alternativ till Bedoya. Hade bara hoppats att någon skada på Kilen/Nordback hade kommit då Bedoya stack så kanske han fått visa det mycket tidigare....................
....................
Här är en del av hans inlägg. Förstår nog inte att dylika "önskningar" tilllåts i skrift

AIK Saywee
2011-06-27 15:28
Tror inte att Pille-Riin Pöllu har en sådan önskan, hans andemening är nog en annan om jag vill förstå honom rätt ?

Förresten Knotte, vilken text syftade du på, ditt inlägg är lite otydligt på den punkten.
Örebro Knotte
2011-06-27 15:24
Fult av Pille-Riin Pöllu att önska att någon blir skadad. Dylika inlägg borde den forum-ansvarige radera.
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-27 15:03
Marta// Vi bortser från Bosmanspelare då.
AIK Saywee
2011-06-27 14:50
Marta, 14:41, håller verkligen med och har samma fundering kring ditt sista stycke ...

... samt undrar även, om man låter de som värvats, spela på sina rätta positioner, men det är ju tränarens uppgift att se till sådant. Fast det hör ju lite ihop med min och din fundering, dvs "värvat till rätta positioner"?
AIK Saywee
2011-06-27 14:44
Jag är nog en sådan där neutral och diplomatisk figur, som kan berömma Sixten, när han gör bra grejer och ge han kritik när han inte gör sitt jobb ...

... exempelvis gjorde han ju skapliga byten senast, det blev ju bättre, men var lite för sent, laguttagningen var dock som vanligast, mycket förväntad och till vissa delar felaktig, det visste många redan innan start, utan att vara efterkloka.

Funderar på en grej, vad betyder coachning, vad ingår i sådana "arbetsuppgifter"?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-27 14:42
dubbel
2011-06-27 14:41
Finns dock fler exempel på stjärnvärvningar... Sedan måste det dock till en paketlösning. För samma muskler, som de större klubbarna i Allsvenskan/Holland/Belgien m.fl har vi inte. Men på värvarfronten tycker jag man jobbat smart, åtminstone med tanke på vilka man lycktas knyta till sig kontra den ekonomi som man har. Sedan kan man alltid diskutera om man värvat till rätt positioner...
2011-06-27 14:39
DO/ Det där anser jag vara lite orättvist. För är det ngt som jag tycker ÖSK gjort bra, så är det att just ha lyckats med "omöjliga" värvningar. Visst sjutton betraktades te.x. Pualinho*2 som stjärnor. I alla fall innan de kom till klubben.
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-27 14:24
Jag har alltid sagt det. ÖSK har knappast råd eller muskler att värva etablerade spelare. "Stjärnor" dvs.

Emil Johansson klar för Groningen
P. Haglund presentera i Ggb nästa vecka
Örebro Sogen
2011-06-27 14:06
Är det någon som vet hur det går för Denis Abdulaih på Island? Vad jag förstod det som så var det bara ett halvår? Eller att ÖSK kunde ta hem honom om man ville. Han är den spelartyp som påminner mest av Bedoya vi har i truppen (enligt mig altså) han är otroligt rörlig och löpvillig. Ge honom chansen kanske om han har varit bra på Island!
Örebro pemo
2011-06-27 14:03
ÖSK-Karl// OK, men det ångar rätt mycket om dina texter i alla fall ;)

Att jag "försvarar" Sixten beror på att jag själv har försökt träna och coach inom både fotboll och ishockey. Dock på låg nivå, men det var samma problem. Vissa spelare kunde avgöra när som helst, men var totalt klappruttna när det gällde. Lik väl tordes man inte ställa över dem.

Sen det där med storhet, tja vi har ju trots allt presterat i några år.
Återigen så kan man jämföra med Gefle. Lika bra som de är i år, lia dåliga var de förra året. Med samma tränare.

Eller GAIS, som var tvugna att ropa in Lennartsson för att rädda Axén.
Men nu har han spelare som Wanderson, Santos , Celic och inte minst Ayarna.

Fast mot oss hjälpte de inte. Varken i serien eller i cupen ;)
2011-06-27 14:03
Att Sixten funderar på att röra på sig ligger det nog en hel del sanning i. Frågan är var han kan tänkas hamna? Kan han var het för något svenskt lag, kanske Gais eller Göteborg? Annars blir det väl hemgång till Finland.

Men rycks vi in i bottenstriden, vilket årets spel och laguttagningar talar för så dansade han väl bara en sommar? Ett Cup-guld, kan det ses som en merit för Sixten hos övriga klubbar?
2011-06-27 13:49
pemo//

Jag hatar absolut INTE Sixten Boström, för mig är hat ett mycket starkt ord. Däremot har jag aldrig förstått hans storhet som tränare, det vissa ser.
Örebro pemo
2011-06-27 13:48
ÖSK-krille// Nja, dina tankar är nog inte helt fel. Fast samtidigt har ju Sixten en otrolig utmaning i och med europaspelet.

Sen kan man ju se lite nyktert på resultaten. Vi har inte förlorat med mer än ett mål så här långt. Dessutom haft lite "otur" med sista chansen.
Tänk om Hagge hade tåat in kvitteringen mot AIK i sista sparken? Samma med Micke igår? Wiken mot DIF samt att Micke hade spelat resolut mot KFF och inte släppt till 1-2. Då hade vi haft fyra poäng till.

MFF hade ju toktur med sina skott. Gefle, tja där har jag inget svar. Fast det var antagligen Sammys fel ;)

Dessutom är det väl bara Gefle som har gjort tre mål på oss i år? Och så ligger de två just nu.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-27 13:45
Vi vet av erfarenhet att Sixten inte är så social och har svårt att hantera spelargruppen.
Kan det vara så att truppen nu är för stor för honom?
AIK Saywee
2011-06-27 13:42
Krille, ingen fånig tanke alls, för det verkar ju var så ...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-27 13:25
Kan det vara så att Sixten redan nu har tankar på att röra på sig? Frågan är om han har svårt att motivera sina spelare. Han kanske känner att han gett allt han har nu och vill ha nya utmaningar?

Kanske en fånig tanke/teori från min sida?
AIK Saywee
2011-06-27 13:15
Var finns stoltheten, hjärtat och passionen?
Annons: