/fotboll/osk/forum/3744.aspx/fotboll/osk/forum/3744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-27 10:04
Fast förmodligen kommer Per inte att starta i.o.m Bedoya kommer tillbaka (antar jag). Iofs skulle Bedoya eller Gerzic kunna ta den defensiva platsen och det skulle öppna för Per. Men det tror jag inte kommer att hända.

// ÖSK KRILLE// Nej det är sant. ÖSK har inte uttryckligen satt SM guld som mål i år (även om plats 1 ingår i topp 5). Det är vi fans som har/hade höga förhoppningar på denna trupp.
STEFANO!
2011-06-27 09:34
Finns nog ingen som hatar Sixten men frustrationen över laguttagningar och byten mm är lite för mycket just nu! Men nu knyter man näven och vinner några matcher och är med i toppen igen! Eller hur Sixten?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-27 09:26
Pers utlåning förändrar väl egentligen ingenting? Har man nu fått upp ögonen för hur fint han kan prestera så är det väl bara att häva utlåningen. Kan inte tänka mig att ÖSK utfäst några löften om hur många matcher han SKA lånas ut...
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-27 09:18
Bör upprepas:

"Första tecknet på en idiot är en person som gör samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat "(A. Einstein)
2011-06-27 09:15
Notera att vi lånat ut Per J till Forward !!!
ÖSK har tydligen INTE tänkt ge honom speltid !!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-06-27 09:15
Känns som att Sixtens melodi är att försöka bygga bort våra svagheter istället för att bygga på våra styrkor. I mångt är Khilberg/Nordbacks abbonerande på mittfältet ett tecken på det, det har svajat rejält bakåt och Sixten försöker motverka detta med två defensiva mittfältare för att säkra upp.
Istället för att stabilisera försvaret känns det snarare som att denna taktik förbryllar spelarna och det blir knas i positionsspelet.

Finns det någon som har koll på hur målen mot oss gjorts när vi spelat med Nobbe/Khilen? Den spontana känslan är att flertalet mål har gjorts från en position strax framför backlinjen, den position Nobbe och/eller Khilen ska täcka upp. Kanske bara är en känsla men likförbannat så tappar vi allt vad mittfält heter med dessa två på mittfältet.

Samma sak händer varje gång dessa två spelas samtidigt, får mig att fundera kring ett känt citat....

"Första tecknet på en idiot är en person som gör samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat "(A. Einstein)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-27 08:59
Många av oss drömmer om guld och så också jag, men sanningen är ju den att ÖSK själva har ju inte gått ut och sagt att det är guld som är målsättningen utan topp 3. Det är långt ifrån kört. Då vi har 3 poäng upp till 3:e platsen och 4 poäng upp till 2:a platsen. Vissligen har Elfsborg en match mindre spelad. Om Elfsborg vinner idag så har vi 4 poäng till 3:e platsen och 6 poäng till andra platsen. Nu har vi dessutom ett dubbelmöte med Elfsborg och full pott där så är vi ifatt.

Men då krävs det att Sixten vågar mer i sina laguttagningar. Att han vågar ge de yngre mittfältarna speltid också. För hoppningsvis så har Per Johansson visat Sixten att han ska starta mot Elfsborg.

Jag skriker inte efter Sixtens avgång, men det jag vill se är att Sixten vågar ge våra unga spelare chansen att visa att de vill vara med.

Jag vill se möjligheterna istället för problemen. Jag kommer stå och heja fram mitt kära ÖSK i vått och tort, i glädje och i sorg i med och motgång. Om jag så ska så själv på Behrn Arena!

Forza svartvitt!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-27 08:52
Pille 00:39/ Håller med Saywee: Du sätter huvudet på spiken. Kanske är inte Sixten en coach som ska förfoga över en så bred och fin trupp som vi har nu. Han vill nöta på och vinna framgång med förtroende. Men det tankesättet blir snett med en sådan trupp som vi har nu. Och aldrig, precis som du antyder, har en spelare tagit en startplats baserat på vad den presterat på träning (i alla fall inte vad jag kan påminna mig), utan detta har uteslutande berott på skador. Så var kommer den här träningstanken in, att han tar ut bästa lag utifrån vad han ser på träning?

Vet att du Saywee redan i vintras/våras uttryckte vissa tvivel kring Sixtens förmåga att matcha och få ut det bästa av en stor (dyr?) trupp. Du verkar ha fått rätt, och kanske borde vi som följt Sixten ha förstått det med...

Du fick även rätt om den gyllene cupen och Ales frånfall. Bra siat! Och någon ytterligare miljon (eller vad han kan ha höjt sitt värde i USA), känns nu obetydliga. En miljon utan värde!

Jag spolar dock inte ner guldet än. Jag vägrar. Har ju satt 1000 spänn på dem. :) Snart är Ale tillbaka (han är inte såld än) och likaså Haddad. Med en inhoppande William som kan ändra matchbild genom djupledsspel och en Pålle som ökar form och kan alternera ytterposition med offensiv mittfältsroll, samt en Per som redan verkar inväxt i mittfältstriangeln kan det ff bli en fin fortsättning på säsongen. Men jag håller med... ljuset är inte lika starkt längre.
Örebro Svartvitt forever
2011-06-27 07:57
En del hävdar att Sixten vet något om spelartruppen som vi inte vet. Visst, han tränar dem nästan dagligen och borde känna deras styrkor och svagheter utan och innan. Men vad hjälper det när det är i matcherna poängen ska tas och då det är uppenbart för alla vad som fungerar och inte.
2011-06-27 07:38
Jag tror inte det i första hand förlusten man reagerar negativt på utan det är den usla prestationen.
Varför ska jag stanna i stan två extra dagar för att se Elfsborg, i stället för att flytta ut på landet. När det är uppenbart att laget inte presterar som det kan.
2011-06-27 07:32
pemo //Det är väl ganska uppenbart att Gefles insatser år efter år till stor del beror på Pelle. Med en enligt alla experter medioker trupp sätter han ihop ett lag med en fungerande spelide år efter år. Det är klart att tränaren har en stor betydelse.
Örebro Surnu
2011-06-27 07:28
Sen måste jag fråga, när blev systemet 4-3-3 med 2 defensiva mittfältare ett offensivt och trevligt spelsätt?
Örebro Surnu
2011-06-27 07:26
pemo// Utan kritik blir ingenting bättre, att bara sitta med armarna i kors och tycka att allt är guld och gröna skogar gör väl ingenting bättre? Vem har skrivit att han hatar Sixten? Om man håller på ÖSK så kan man knappast bli beskylld för att vara medgångssupporter eller?
2011-06-27 07:24
Walter Gigena ☆☆☆ // I Anttonen sämsta match bad han att få bli utbytt efter halvtid pga skada. Det tog 20 min och ett baklängesmål att verkställa bytet. I första halvlek var han bra. Vem var sämst, Anttonen eller coachen ?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-27 07:12
Saywee //Precis! Tar vi cupen har vi iaf europa nästa år också! Dessutom ska vi ju spela EL snart och då är väl du på plats?
AIK Saywee
2011-06-27 01:12
Pille-Riin Pöllu, det var inga nattliga flumtankar, de var lika klara som nattens väder just nu är, över vår vackra stad.

Serieguldet är väl borta, men ...

... solen är på väg upp i norr och ger ett gyllene sken om att det kan finnas en chans till europaspel även 2012, men å andra sidan vet jag inte hur önskvärt det kan vara, det beror liksom på ...

... men i år hoppas jag verkligen på ett cupguld, för det är möjligt, dessutom bara två matcher kvar, om Sixten tar ut för stunderna bästa, friskaste och presterande killar, som orkar och vill och kan kämpa tills domaren blåser av finalen :)

Heja SPORT!
Benny Böckling
2011-06-27 00:55
Ja ja, vi får väl vänta 100år till på ett guld. SUCK!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-27 00:39
Sixten har infört mycket gott och satt ÖSK på fotbollskartan med positiv fotboll som vi inte sett sedan 1994. Hat känner jag definitivt inte. Dock kan jag känna frustration över hans laguttagningar men det har jag känt ända sedan han kom och ältat. ;)

Dock tycker jag det är värre i år iom hans urval har breddats betänkligt. Men jag glömmer aldrig hans första försäsong (ja även den andra) där han försökte köra samma startelva i samtliga träningsmatcher(!). Det var lite chockerande för mig får jag erkänna och jag förstod det bara inte.

Första 1 1/2 åren kände jag mig också missnöjd med spelsystemet/speliden som jag tyckte var alldeles för statiskt och lättläst. Jag tycket också passningsspelet/rörelsen var för dåligt och bollinnehavet för lågt. Men här har verkligen ÖSK utvecklats och det förtjänar Sixten all credz för och jag applåderar! Han har i princip haft samma spelarmaterial från hösten 2008 och det blev bara bättre och bättre fram till i fjol och kröntes med en tredjeplats.

Fortfarande upplever jag dock att han har en lite märklig syn på vissa uttagningar. Men han ser ju vad jag inte ser på träningar. Å andra sidan ser jag ju samtliga matcher och samtliga träningsmatcher (på hemmaplan) och man ser ju rätt mycket där också. Och jag upplever fortfarande att jag får bekräftat via skador som tvingat in andra spelare att det förstärker att spelaren som blev skadad inte borde haft platsen. Något som många sett. Det har dock inte alltid gällt alla inhoppare.

Tänker på

Astvald vs Bassonbeng
Bedoya vs Kilen
Senare när Nordback sjönk då Kilen vs Nordback
William vs Pauhlino
Per vs Kilen/Nordback

Alla spelare som kommit in och presterat bättre än den skadade. Ibland mycket bättre.

Kanske börjar vissa spelare bli lite för trötta? Kilen och Samuel? Kanske till och med Wiken och Alvbåge? För trötta eller för bekväma? Nordback?

Det här är kanske fel år att satsa på guld och kanske var det i fjol som den gyllene chansen fanns? Om ÖSK hade haft en targetersättare för flyktade Kim kanske det hade gått vägen då. Och att ÖSK nu egentligen borde gå in i ett generationsskifte istället för att sikta på guld. Och lägga krutet där och sänka förväntningarna.

Bara lite flumtankar så där på natten ;)

AIK Saywee
2011-06-27 00:32
pemo, jag upplever inte något hat mot Sixten på detta forum, men han får hård kritik.

Han bör ta ut ett bästa lag, där så många som möjligt kan prestera och han borde väl vara den som bäst känner till dessa möjligheter, även om en massa åskådare, ser andra saker som blir fel, match efter match.

Jag tror att många andra, liksom även jag, håller på ÖSK, det är därför vi blir förtvivlade eller förbannade, det blir liksom så svårt att hylla laget och tränaren när det går så dåligt i flera matcher, 1 poäng mot 3 bottengäng, var inget jag varken önskade eller trodde på i min vildaste fantasi :(

Skärpning gäller ju naturligtvis både tränare och de spelare som får chansen!

SKÄRPNING ÖSK, VAKNA!
Benny Böckling
2011-06-27 00:32
Har absolut inget emot Sköllersta!
Örebro pemo
2011-06-27 00:01
Jag håller fortfarande på ÖSK. Och dessutom är väl både ifk G och MFF efter oss i tabellen? Norrköping och Djurgår´n också.
Så det finns hopp.

Sen är det löjligt med allt hat mot Sixten. Det är ju faktiskt de som är på planen som skall prestera. Och i dag gjorde de tydligen inte så. Jag har bara sett målen på TV och är lite fundersam på Sammys agerande i båda fallen. Kanske dags med en ny vänsterback?

Sedan att Axén skulle lyckas bättre med den här truppen? Tillåt mig småle. Det handlar inte om att vara en "mysgubbe" i allsvenskan. Och hur lät det den första halvan i GAIS förra året?
Nä, det beror mest på spelarna. Om man inte vill ta sitt ansvar utan bara spelar för sig själv, då blir resultaten därefter.

Tittade på Gefle - IFK. Otroligt kul att se hur de stred för varandra. Och Gefle har ingen raket som mittback, men håller nolla ändå. Däremnot har de några bollhållare på topp, som kan ställa till problem och hålla i en boll.

Det jag saknar i dagens ÖSK är en Alvbåge som tar för sig. En mittback som styr upp laget verbalt. En Nordin som bevisar att han är så bra som han påstår och att någon mer skall fatta Waldets intentioner när han tar fart. Eller också förklara för honom att det är ett lagspel.

Sen har jag också tröttnat på Kihlen och Nordback, men skjuter inte tränaren för det. Han vet ju något som vi inte vet. Paulinho har väl inte heller rosat marknaden precis. Kusthri (?) kan gärna få gå ner i ÖSK-U et tag.

Och där har vi väl problemet. Varför har vi inte SE eller div-1 lag att samarbeta med. ÖSK-U är alldeles för dåliga. Försök att ta ett snack med VSK. De behöver all hjälp de kan få, och våra reserver får speltid.

Oj , det blev långt, trots att jag inte sett matchen.
Men att läsa alla dessa domedagsvisioner och alla AVGÅ SIXTEN blev lite för mycket. Fyra raka matcher med full pott, och vi är med igen.
Det är väl därför man håller på ÖSK? Vill man vara medgångssupporter och bara få vinster kan man hålla på Barcelona.
Och det är ju kul.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-26 23:59
Benny Böckling//

Vad har du emot Sköllersta?! Skulle det inte vara justare med ÖSK Söder?
Örebro jocke.
2011-06-26 23:57
Jag tror tyvärr att det saknas harmoni i truppen och att sixten inte har spelarnas förtroende. Sen kan dock inte han lastas för att spelare som tjänar 50-100k i månaden viker ner sig totalt i nästan alla matcher (åtminstone står man inte upp och ger 100 % i 90+ minuter) - spelarna har själva ett ansvar, det är ju inte så att dom är några marionettdockor som styrs av sixten. Givet är dock att han har huvudansvaret och att han kan lastas för alla konstiga laguttagningar.
Benny Böckling
2011-06-26 23:50
Avgå
Örebro S E
2011-06-26 23:46
Skönt att se att det är som vanligt på ÖSKs forum. Avgångar hit och dit. Att hålla på ÖSK är ingen dans på rosor.

Take a chill pill. Vi är fortfarande med i cupen, kvalet till europa och har fortfarande chans på medaljer.

Förra året var vi ganska fria från skador mm. I år har vi inte haft samma tur. Jag hoppas att det vänder snart.

ÖSK Supporter även i motgång.
Benny Böckling
2011-06-26 23:30
Man kanske skulle börja hålla på Forward istället för ÖSK,tror fan jag gör det.
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-26 23:28
Kommer en uppdatering om läget imorgon vad gäller din fråga BoP.

Kontraktslösa spelare kan man värva när som helst, så länge inte spelaren redan bytt klubb 2 ggr på ett år eller liknande.
2011-06-26 23:27
Benny Böckling//

Tja, men kenyas resonemang kan ju Kihlberg skriva ett låt säga 20-årskontrakt med Sköllersta och börja som spelande tränare, då snackar vi kontinuitet, sedan tar han över som materielare, tränare o sportchef, samt sist men inte minst åskådare o vips så har Sköllersta vunnit AS-Guld om 20 år, eller vad tror du kenya?
Örebro Bastard on Parade
2011-06-26 23:26
Någon som har bra koll på regelverket för kontraktslösa spelare? Är ju mängder av spelare som har kontrakt som går ut sista juni. Måste vi vänta tills transferfönstret öppnar eller skulle vi kunna använda en bosmanspelare direkt?
2011-06-26 23:21
kenya//

Verkar som du behöver en uppgradering:

"Allsvenska tabelljumbon Örebro SK sparkar sin tränare Patrick Walker efter flera dåliga resultat. Styrelsen och Walker var överens om att det behövdes ett tränarbyte.

- Ja, jag och klubben kom gemensamt fram till det här, säger Patrick Walker till DN.

Walker är den förste tränaren som får sparken i allsvenskan den här säsongen. Örebro inledde allsvenskan lovande men har sakta men säkert sjunkit till botten."

De stora räddarna det året var Urban Hammar och Abgar Barsom som gjorde att vi ligger kvar i AS kenya, du drömmer för mycket.

Annons: