/fotboll/osk/forum/3740.aspx/fotboll/osk/forum/3740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-07-03 20:58
Salt&Peppar, Rama´s fel hehe, aha då är ju Sjögren delaktig som köpte honom och även Sixten som tar ut honom i laget.

Jag tror inte speciellt mycket på din förklaring ....
Örebro ÖSK Fans
2011-07-03 20:56
salt&peppar Din nivå på fotbollskunnande är pinsamt dåligt. Ser du verkligen inte att Valdet är den enda "fotbollsspelare" vi har för närvarande?

Men jag glömde visst en sak. vi bor ju i Sverige och då är det ju förbjudet att sticka ut ur mängden med fotbollsinvalider.....

orka......!
AIK Saywee
2011-07-03 20:53
AIK rycker iväg lite före oss, med som vanligt Banguramål, attans att vi missade dessa möjliga spelare, finns det inga scouter i Närkes´ pärla?

I morgon har Helsingborg oxå chansen att rycka i toppen, med sina 3 extra "huligan/SvFF poäng", eller vid Djurgårdsvinst halkar vi ned på 11:e plats, jaja, jag hoppas på oavgjort i den matchen.

Örebro Salt&Peppar
2011-07-03 20:47
Min tes för våra misslyckade matcher har jag klar för mig.

Det var när Rama kom så upplöstes kollektivet på plan. Han förstörde det som var ett signum, en av de viktigaste vi hade när vi gjort succé tidigare säsonger. Han må vara en hyvens kille privat men på plan är han ju en total egoist. Minns när han kom så vart alla förvirrade för han spelade bara för sig själv, han gick själv, dribblade själv, passade aldrig eller försent. Han har aldrig kommit in i Ösks kollektiv på plan, Ösks sätt att spela för varandra.

Han har på egen hand söndrat kollektivet, det som var ett av vårt främsta signum. Att man kämpar ihop och gör saker tillsammans, för laget, för medspelare. Rama, denne egoist på plan måste fan sätta sig in i ledet och börja spela för sina kamrater.

Jag är säker på att Ramas egospel är den största anledningen till att spelet inte funkar.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-03 20:47
SIxten Bostöm till Canal Plus efter matchen: - Det är jämnt fram till utvisningen och sen chansade vi med en trebackslinje. Då kom tvåan och trean, men varje match lever sitt eget liv och det är en ny match på söndag.

Sixten vägrar att se verkligheten. Därför är det svårt att vända det läge vi är i.
Örebro KCMarten
2011-07-03 20:42
Saywee//

Det är ok att vara lite avundsjuk. Men bara lite.. ;-)
AIK Saywee
2011-07-03 20:39
Häcken har just nu 6-0 och är bäst i AS på 30 gjorda mål, jag undrar bara, liksom jag gjorde tidigare, om det kan finnas något att lära från hisingelagets ettriga getingar ?

Jag är faktiskt lite avundsjuk, det får man nog vara ..... i alla fall i kväll ....
Örebro KCMarten
2011-07-03 20:34
Häcken leder med 6-0 nu..

Varför skall det vara så svårt för oss att ta poäng mot lag som andra fullständigt kör över?
AIK Saywee
2011-07-03 20:29
Jag vet att jag fick skit för att jag tyckte att Häcken var ett trevligt gäng tidigare, men skitsamma, de är i alla fall duktiga på att göra mål, 5-0 mot MAIF nu och tyvärr passerar de oss snart i tabellen.
AIK Saywee
2011-07-03 20:23
KCMarten 19:49, det ligger mycket i det du skrev i ditt inlägg ...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-03 20:17
Ring Berra!

Billig och "rolig" lösning just nu när ÖSK inte har någonting att förlora.
2011-07-03 20:15
Vi ska vara glada att TFF, HBK, Mjällby och Norrköping förlorar. Det kan rädda oss från S1
Örebro KCMarten
2011-07-03 20:14
"ÖSK-Karl (Axén kom hem) //

Jag köper din lösning direkt.

Då kan Benny hämta hem Berra också så att vi snabbt får in en fungerande mittback också, d.v.s om han själv vill efter den behandling han fick tidigare.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-03 20:09
Jag fick höra efter matchen att Haddads skada inte vill läka och att han ska åka ner till Göteborg och träffa landslagsläkaren Leif Swärd igen.
2011-07-03 20:08
Mycket av vårat problem tror jag man kan spåra till när truppen sattes i hopp i vintras.
Vi var många som saknade rekrytering av mittback. Vi hade Berra men han dög inte. Tycker inte vi fått någon bättre. Mittfältet är har en hög bemanning som inte Sixten kunnat hantera. Lovande spelare som Emil, Erik, Per åker ut och in i truppen på ett underligt sätt. Man börjar under om Sixten inte vill ha konkurans för Kihlen och Nobbe. Per är nu utlånad till Forward, vilket är bra. Då får han speltid om inte utlåningen blir blockerad av att han ska sitta på bänken och mögla.. Hur kommer det se ut om Bedoya blir såld? Kommer Nordin hänvisa till utebliven satsning och satsa på att bli såld (men det blir väl en riktig rea i så fall.
På forwardsidan har Rama, Haddad och William vait lyckade. P2 och Kushtrim har varit floppar hittills. Matchningen med P2 som center har varit direkt dålig. Vilken frysbox Yasin efter en lovande inledning hamnat undrar man.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-03 20:07
Nu måste något göras omgående innan vi är helt nere i träsket. Som redan konstaterats har vi inte spelat bra i en enda match och skall vara glada att vi har 20 poäng.

Jag skulle göra allt för att plocka in Benny Lennartsson direkt, kicka Sixten o vänta ut att Axéns kontrakt går ut.

Om den envisa finnen får rortsätta riskerar vi att åka ur, dessutom tappar klubben en massa pengar på låga publiksiffror, placeringspengar o svårare att få sponsorer.
Örebro Optic
2011-07-03 19:57
Varför sågas försvararna så hårt när det är anfallsspelet som havererar?
Örebro Kom hem Kuba
2011-07-03 19:53
Ett ord: Kris
Örebro KCMarten
2011-07-03 19:49
Jag tittade på tabellen och kan konstatera att vi bara har 6 poäng till nedflyttningsstrecket.

För att vända trenden ÖSK hamnat i så krävs ett kollektivt lagtänk och ett jävlaranamma samt många uppkavlade ärmar. För att få till detta i sin tur krävs en stark lagmoral och vilja att kämpa för varandra.

Det är uppenbart att den lagmoralen inte finns i truppen idag med alla flyttspekulationer, utgående kontrakt m.m. Så hur mycket man än vill skydda tränaren och vara positiv så måste man faktiskt vara realist och se krisen när den kommer. Det kallas för att ha självinsikt och vara krismedveten.

Förutsättningen för att vända trenden just nu är usel, ingen spelare har lust att jobba för de andra och de som kan sticka tittar på andra klubbalternativ. Att i det läget tro att en enskild spelare som Haddad skall lösa problemet är bara drömmar. Ungefär som att alla hoppades att Bedoya skulle göra under idag, vilket naturligtvis inte hände.

Nä, för att bryta en nedåtgående trend så behövs ny energi. Den energin kommer inte komma från dagens tränare. Så är det bara. Hur bra Sixten än
varit eller inte varit är fullständigt oväsentlig idag. INGEN kan leva på historiska segrar. Se bara på Patrik Walker som var hjälte när han tog oss tillbaka till Allsvenska bara för att få sparken ett par år senare.

Det handlar inte om vad vi tycker är rätt eller fel med Sixten. Det handlar inte heller om vilka spelare som är dåliga eller bra just idag, för i grunden är alla spelare riktig bra. Men de underpresterar sanslöst mycket just nu.

ÖSK behöver ny energi och att spelarna tror på klubben för att vända trenden. Den tron och energin kommer inte Sixten kunna leverera, för om Sixten haft förmågan att kunna vända trenden hade han redan gjort det.

Så åtgärden är given. Byt tränare innan det är försent.

Hur många förluster pallar laget innan de klappar ihop fullständigt och Superettan är en realitet? Våra spelare är inte mentalt förberedda för en bottenstrid vilket kan vara ödesdigert.
Örebro Rulle1983
2011-07-03 19:47
Wikström sjabblade mycket idag... han verkar sakna Almebäck.. :(

Nu vill jag se resten av matcherna : Räknar med att bedoya försvinner..

Alvbåge
Haginge Antonenn Wikström P.Johansson
Nordback
Erik N Nordin
Yasin Haddad/William Ibrahim

topp 3 är kört, nu ska vi satsa på våra unga killar som kan inbringa stora summor vid försäljningar... Yasin Ibrahim Nilsson är 3 som vi måste ge speltid nu!!
Örebro Rulle1983
Wikström sjabblade mycket idag... han verkar sakna Almebäck.. :(

Nu vill jag se resten av matcherna : Räknar med att bedoya försvinner..

Alvbåge
Haginge Antonenn Wikström P.Johansson
Nordback
Erik N Nordin
Yasin Haddad/William Ibrahim

topp 3 är kört, nu ska vi satsa på våra unga killar som kan inbringa stora summor vid försäljningar... Yasin Ibrahim Nilsson är 3 som vi måste ge speltid nu!!
STEFANO!
Var det kul Karlsson?? Var bara pinsamt när laget gör en sån klapprutten match!
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-03 19:43
saywee//stämmer kan bara bli bättre,mycket sämre kan det iaf inte bli

Har ÖSK tagit sig vatten över huvudet när man satte sådan hög målsättning i år?!Man fixade en fin tredjeplats 2010 men målsättningen var ju typ topp 6 eller ngt i den stilen,man hade ju inte som målsättning att slåss om medaljer.I år stack man ut hakan rejält och har i mina ögon den bredaste trupp man kanske haft någonsin?Skador spelar såklart in menvarför skulle ÖSK vara mer drabbat än något annat lag?Det är ju grundspelet som inte funkar samt Sixtens oförmåga att kunna vända matcher.Vad sägs i omklädningsrummet i paus egentligen?

Det är underprestation...ingenting annat!
Örebro Karlssson
2011-07-03 19:37
Det enda roliga med dagens match var väl när Alvbåge, efter att han blivit utvisad, gick till klacken och drog igång några ramsor för att höja stämningen.
Örebro Ziggy S.
2011-07-03 19:29
Haginge ska bort! Fy fan vad dålig han är.. Stick tillbaka till Djurgården Patrik.
Örebro Lekiller
2011-07-03 19:26
ÖSK har helt plötsligt Sveriges i särklass sämsta försvar!

Detta kommer sluta riktigt illa om vi skall fortsätta med de 4 som starta idag.
Örebro Robben 82
2011-07-03 19:26
Det här är fan sista gången jag sätter min fot på behrn arena på jävligt länge(undantag europaleague som jag tyvärr redan köpt biljetter till)!! Var har vårat fina spel tagit vägen från förra året? helt bortblåst!

Och så en sak till skicka Wirtanen och Astvald upp på läktaren måste finnas bättre spelare i div4.
Örebro Aleq
2011-07-03 19:20
Jag förväntar mig att 6-10 får sparken snart och att man plockar tillbaka Axen
AIK Saywee
2011-07-03 19:18
Finns det några bra ursäkter eller något att skylla på, en sådan här medioker kväll på BA?

Snart är AS spelad till hälften och tabellen är ingen rolig läsning :(

Nu kan det väl bara bli bättre, jag förväntar mig att 11 svartvita gubbar jobbbar stenhårt på Borås Arena, för det är dags att börja klättra i tabellen och hålla undan nedårt!
Örebro Grixx
2011-07-03 19:17
Godzilla Hårddisksson // Bra inlägg!

Saywee// När man pratat med tränarna så är de flesta ense om att många lag är lättlästa och så är det...men samtidigt svårstoppade. I dag var det individuella misstag i början som strulade till det. tyvärr ville så många ta tag i spelet men glömde att allt är ett lagspel.

Visst på plan så såg alltför många "risiga" ut. Det spelades för svårt och man såg ett lagspel bara de första 8 minuterna....sedan var motståndarna bra också.

Mycket hybris i supporterleden tidigare leder till att några förluster är en nära döden upplevelse.
Annons: