/fotboll/osk/forum/3730.aspx/fotboll/osk/forum/3730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
STEFANO!
2011-07-03 15:24
Vändningen kommer idag! Ellos krossas med 3-0! Rama, William x 2 målskyttar!
Örebro Valderinho
2011-07-03 15:23
Vi förlorar idag(skrock)...då vinner vi då!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-03 14:23
Någon gång ska det vända. Måtte vändningen komma idag.

Heja SportKlubben!
Örebro Bulten i Boo
2011-07-03 14:22
Hertig_Karl// Antagligen tänker du på Rospiggarnas speedwaylag som i år huserar i allsvenskan (leder serien) efter att ha blivit tvångsnedflyttade (tror jag) från elitserien förra året. Rospiggarna hör hemma i Hallstavik i Roslagens famn, sex mil från Uppsala.
ÖSK-Karl// (är du släkt med hertigen förresten?) Tror att elitseriesnittet i speedway ligger på över tretusen åskådare, så det lär ju vara tredje publiksporten efter fotbollen och hockeyn sett till snittet. Å andra sidan kör de ju inte så många matcher, så bandyn lär väl ha högre publiksiffror om man räknar på totalen? Kanske även handbollen?
2011-07-03 13:48
Wowoah kommer ha Hult på sin kant. Får hoppas att Wowoah höjer sig ett par snäpp idag, annars kommer Wowoah agera som ett rundningsmärke är jag rädd för.
Örebro Sekt. E
2011-07-03 13:41
Idag är det dags att börja lira bra boll igen.

Heja Sport!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 13:39
Jag är en liten smula orolig hur Wirtanen och Sammy ska klara kanterna defensivt. Hur mycket ketchup de båda ska stå med i ansiktet. I matcherna de två senaste säsongerna har framförallt Sammy blivit rejält uppsnurrad och jag har för mig att ´han mer eller mindre var inblandad i samtliga tre baklängesmål i bortamatchen.

Sixten har inte gjort något särskilt (som jag sett iaf) för att stänga Ellos kanter hitintills. Men jag tror det skulle behövas. Men vi får se
Elfsborg Sobel
2011-07-03 13:38
Jaha så han kommer att vara stora delar ute på högerkanten? Intressant taktik.

Väl mött
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-03 13:29
Sobel //Tack för tipset. Vi har en gammal mittfältare med rullator. Han kommer att köra över Hulten
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 13:16
7000 försålt kl 13. Sämre än mot DIF sist
Elfsborg Sobel
2011-07-03 13:05
Se upp med Niklas Hult, bara så att ni vet :p
2011-07-03 12:21
Idag tror jag faktiskt på vinst. Bedoya kommer tillbaka med ett högt självförtroende och med sin amerikanska mentalitet kommer han höja laget, tror jag.

2-0
målskyttar:
Rama (34)
Bedoya (76)

publik: 7320.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-07-03 11:29
Bedoya 100// Halmstad har ingen Bedoya i sitt lag...
Elfsborg Don´t hustle the hoff
2011-07-03 11:23
Mobaeck skadad hos oss. Martin andersson går troligen in istället.
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-03 11:14
Man får väl se fram emot en jäkligt bra elva idag,hoppas dock på Paulinho i stället för Kushi....
Karlstad BK Bedoya 100
2011-07-03 10:50
Så gött att Bedoya är tillbaka. Tror på att vi segrar idag.
Örebro KCMarten
2011-07-03 10:32
Jag blir inte riktigt klok på Svenskafans..

När jag försökte logga in med mitt nick "KCMarten" för ett år sedan så gick det inte. Då tog jag ett helt nytt nick "Steiger".

Nu när jag loggade in så fick jag helt plötsligt tillbaka mitt gamla nick och kan inte längre komma logga in som Steiger.

Så nu vill jag bara tala om att "Steiger" ligger i malpåse och KCMarten gör come-back. Steiger och KCMarten är alltså samma person.

Märkligt med allt strul runt inloggningar här SF..
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-03 10:06
Berger och Erik åker in och ur truppen som en smörklick åker runt i en stekpanna.
Kan detta bero på att Sixten vill hålla dom båda på humör genom att skicka dom mellan läktaren och bänken?
Dom utvecklas dock varken på bänk eller läktare. Dette belyser att ÖSK inte har någon bra strategi/organisation för attb utveckla spelare som gjort bra ifrån sig i S1 förra året. Noterbart är att dom gjort bra ifrån sig även i A-laget vid de få tillfällen man fått beträda planen.
ÖSK väljer att krama det sista ur Kihilen och Nobbe istället för att utveckla ungdomarna. Noterbart är att åtminstående Kihlen inte verkar klara konkurrensen med dom utan han spelar på gamla meriter.
Dax att inför nästa år redan nu börja spela inom ungdomarna.
Det är väl ingen som drömmer om guld längre.
Örebro Matta
2011-07-03 09:34
Bastard//

Nej har inte hört ngt om antalet, räknar bara gula och röda prickar på onlinebokningen, som brukar vara betydligt fler kvällen innan match.
Örebro Svartvitt forever
2011-07-03 08:20
"Ödesmatch" är ett uttjatat ord, och vi har redan haft minst en i år - hemma mot GAIS då vi var piskade att vinna för att slippa bottenstriden och då vi också vann och började en rad vinstmatcher.

Nu känns det som ytterligare en "ödesmatch". Återstår att se om vändningen kommer mot Elfsborg, som vi tog 4 poäng av ifjol så här dags. Om den inte kommer nu, är jag liksom flera andra här allvarligt rädd för en bottenstrid.

Oavsett mirakelvändning eller ej, jag vill inte ha denna berg-och-dalbana en säsong till. Jag vill ha en ny tränare till nästa år, gärna Alec.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-03 02:17
Pille-Riin Pöllu//

Jo, vi tycker nog egentligen samma sak, man vill se nya lag, men kval är spännande, det går inte att komma ifrån. Det du skriver om ishockeyn var nytt för mig, men klart att folk vill se nya lag även där. När Loob ville ha en helt stängd elitserie var det helt sjukt.

Men komiåg när vi var i kval mot Assyriska? För ett ental år sedan och avgjorde när spelarna till slut nästan bara orkade krypa, då var det spännig!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 01:15
"ÖSK-Karl// Vet ej hur många serier bandyn har ;0)

Angående hockeyn: De har också drabbats av sviktande publiksiffror och en av orsaken är enligt analytiker att folk har börjat tröttna på att se samma lag jämnt och så ofta! En känga till dem som gillar små bantade "Överklasserier". Många hockeylag har ekonomiska problem idag. Det var en stor artikel i AB om det i våras. Många lag som går med förlust.

- Håller med om Fahlander!

Varför skall det finnas kval i nedflyttning? Har aldrig fattat det? Ut med de två sämsta och upp med de två bästa. Punkt slut!

2011-07-03 01:11
Pille-Riin Pöllu//

Har bandyn mer än två serier?

Det med publiksnittet förra säsongen hade ju en barnunge kunnat räkna ut, men inte SvFF. Jag anser fortfarande att AS borde innehålla 18 lag, varav två åker ut i två får kvala. Förhoppningsvis drar det ännu mer folk. Alternativivt dra ner det till 14 lag och låt dem mötas tre ggr per säsomg.

Se på Ishockeyn i elitserien, majoriteten gör jättevinst trots att spelarna har minst dubbla lönen mot fotbollen och bara i grundserien spelar de mer än 50 matcher. Utan Fahlander skulle inte Örebro haft en chans att nå kvalserien, en otrolig skillnad mellan de sporterna och dess förbund.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 00:45
Bastard on Parade // Det är nog många företagsabonnemang som inte utnyttjas så här års. Tex i matchen mot DIF var över 10 500 platser sålda (och som ÖSK fick betalt för) men det var väl knappt 9000 som snurrade igenom korsen. Återstår att se vilka som kommer en dag i juli. Iofs är det ju toppmotstånd,vilket inte DIF kunde räknas som men å andra sidan har Ellos mindre följande klack.

En annan kul grej är när förbundet fick panik när publiksnittet rasade i AS. Alla fans kunde räkna ut med archlet varför men inte förbundet inte. "Nej nu ska serierna göras om" minsann. In med slutspel och bantad liga och allt annat som historiskt blivit fiasko. Därför extra kul när jag idag läste på GP:s online-bilaga:

"Angripna domare, bråk på läktarna och avbrutna matcher.
Men samtidigt – kraftigt ökande publiksiffror.
Efter snart halva säsongen ligger fotbollsallsvenskan drygt 22 procent över förra årets publiksnitt."

Och

"På grund av fotbolls-VM hade den allsvenska säsongen börjat rekordtidigt. Minusgrader och snö gav dåliga planer, dåligt spel, dåligt publikintresse och i medierna låg fokus på hockeyns slutspel." (En slutsats som borde leda till en nominering till Nobelpriset)

Vad GP glömmer att nämna är att det faktiskt såg ut så här flera säsonger med EM och U21 EM. Dessutom hemmamatch varje vecka på våren vilken i den då rådande lågkonjunkturen påverkade de priskänsliga. För att spetsa till sedan det infördes tombola för att avgöra matchdagarna för alla lag så ingen jävel visste när nästa match skulle spelas.

Sedan har det ju naturligtvis viss betydelse vilka lag som går upp och ned i serien med men sedan nämns i artikeln "Men de generella förklaringarna är insikten av att inte börja säsongen så tidigt och en ambition hos klubbarna att ta tag i problemet. " anges det vidare.

Örebro KCMarten
2011-07-03 00:35
Det Uppsala har i sportväg är Sirius och Almtuna i Hockeyallsvenskan. I övrigt är det tunt.

Visst är det dåligt av Landets fjärde största stad, samtidigt som Uppsalas profil är ju akademisk forskning. Det brukar ju inte gå hand i hand med idrott. ;-)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 00:32
"ÖSK-Karl//Nej du har rätt. Bandyn kan inte jämföra sig med fotbollen. Men ska man bara se "divisionsmässigt" så.. ;0)
Örebro Bastard on Parade
2011-07-02 23:57
Matta//

Har du hört någon siffra om antalet sålda?

Till sektion A B, C, D och E kan man bara köpa biljett till de nedre raderna. Några enstaka biljetter kvar på F. Alltså är nästan hela Norra slutsåld.

Sektion M nedre är slutsålt, finns några till M övre bakom pelarna. Det samma gäller sektion N. Sektion L och O har i princip bara platser kvar på rad 2-3 och bakom pelarna. Finns en del platser på sektion K och P dock. Sedan får man ju så klart se hur många som dyker upp, men finns inte så många av 7000 sittplatsbiljetter kvar att köpa i alla fall.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-02 23:38
Det enda U-sala har att glädjas åt i sportväg är bandyfinalen. Sirius nya miljardinvesterare behöver lägga in en extra växel om han vill skapa en sportattraktion i hemstaden.
2011-07-02 23:37
Hertig_Karl//

Nää, Uppsala är en sportslig gåta.
2011-07-02 23:18
Pille-Riin Pöllu//

Men du kan ju inte på fullt allvar räkna in bandyn som en stor lagidrott längre, oavsett hur många pensionärer som ser finalen? Samma öde som Västerås är ju nära att drabba Norrköping, frågan är bara varför?
Annons: