/fotboll/osk/forum/3727.aspx/fotboll/osk/forum/3727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-06 23:43
Jo men en sån rutinerad spelare som Samuel ska väl stötta ungdomen i laget och inte sparka av dem hälsenorna. Om Harry Cripps referat från träningen stämmer sjönk Samuel en hel del i mina ögon. Sen tycker jag han inte har ett skit att göra i startelvan om man är klapprutten på träning. Det skickar konstiga signaler till övriga. Det är förvisso min personliga uppfattning.

Vi har ju tidigare pratat lite om att spelare som lämnar laget dissar Sixten medan de som stannar hyllar. Så viss kan man tala om det finns objektivitet i båda fallen. Men en av kritiken av de som lämnat har ju varit just att de fått känslan att vad man än presterar på träning så spelar det i slutändan ingen roll.

Söderåt, -Avgå Sixten!
2011-07-06 23:38
Hur kan folk gå till vallen 9.15 mitt på blanka vardagen? Vore bättre att komma rusandes hem till varenda gubbe i laget (eftermiddag?) och gorma ur sig fina ramsor i trapphusen ;) Jag är allvarlig :)
Örebro Harry Cripps
2011-07-06 23:23
Maken till oinspirerad spelare har sällan skådats under en träning på Vallen, så 1 pluss ett hade varit att föredra, precis som du skriver Karl.
Eller kanske rentav 0 pluss 0.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-06 23:13
Det gör mig inget att Samuel har ett år till i ÖSK. Det innebär att man kommer ha minst två vänsterbackar i truppen nästa år. Vi får hoppas att man kan hitta någon som har lite av det Wowoah visade upp i sina bästa stunder, dvs. förmåga att hålla i bollen och spela upp efter marken.

Med det sagt är det oroande vilket läge klubben satt sig i. Man går in i den tuffaste perioden hittills i år med enbart tre backar nu när Anttonen har skadeproblem. Det var redan tunt med försvarare med Almebäck, och då visste man ju inför att både en försäljning av Micke och Europaspel väntade innan transferfönstret öppnade igen.

En förklaring är ju Paulinhos sena ankomst. Hade han kommit när han skrev på så hade man troligen inte värvat Lushtaku vilket hade gett fler chanser till Josef och Yasin som varit bättre. Det hade också lett till att man haft råd med en försvarare.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-06 23:06
Pille-Riin Pöllu//

Naturligtvis var det mycket dumt att ge Wowoha ett tvåårskontrakt inför säsongen, självklart vet han att han nått den ålder som gör att det är hans sista två år. 1 plus 1 och han hade tvingats prestera maximalt. Tyckte han var dålig redan förra året, men Sixten ser väl något som få av oss, om ens någon ser i Wowoha.
Örebro Karlssson
2011-07-06 22:59
Mycket bra initiativ Krille! Det är i dessa tider vi måste visa stolthet, hjärta och passion!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-06 22:58
God natt alla svartvita kamrater. Syns på västra stå imorgon förmiddag :).
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-06 22:57
Valderinho //Samuel kanske inte behöver prestera på träning. Han vet att han får spela ändå
Örebro baskern
2011-07-06 22:35
Det var en bra idé Krille och självklart var detta ett måste. I med- och motgång. Vi sviker aldrig vårt ÖSK!

Vallen 9.15 imorn. Visa hjärta nu!
Admin
2011-07-06 22:09
Blue Hill Solna//

Trots varning fortsatte du att skriva om allt annat än fotboll, därför togs dit sista inlägg bort och du är nu IP-spärrad över EL-matcherna.
AIK Blue Hill Solna
2011-07-06 21:29
Hehe, kan ta med en grill och grilla utanför "Behrnabeu" :)
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-06 20:03
Synd att Wovven inte är ett fördömme för de yngre.
Örebro Valderinho
2011-07-06 18:58
Jag vet att Wovven när jag var nere på träning förra året blev förbisprungen av Bassombeng varje gång på träning. Men Wovven på träning och match är lite annorlunda. Ende spelarel är bättre på träning men sämre på match och vice versa. Endel är lika bra på träning och match, men sånna spelare växer inte på trän direkt...
Örebro Bona fides
2011-07-06 18:56
BHS//
Nu var det några år sen jag bodde i Örebro men jag kommer inte ihåg att det fanns någon bosnisk restaurang. Lite konstigt, med tanke på det du påpekar, att det bor många med bosnisk bakgrund i Örebro. Det närmsta stället jag kan komma på är kötthandlaren strax bakom tågstationen som sålde cevapi. Men då får du grilla det själv :)
AIK Blue Hill Solna
2011-07-06 18:48
Finns det någon Cevabdzinca i Örebro, där dom serverar Burek och Cevapi t ex?

Vet att det bor flera tusen bosnier i Örebro, så det borde finnas... eftersom staden där jag befinner mig i har drygt 1 000 bosnier och tre fyra ställen där dom serverar mat från forna Jugoslavien.
Örebro Harry Cripps
2011-07-06 18:17
Kamrater! Jag vill be er som går ner till Vallen i morgon att uppmuntra Wovven lite xtra. Efter att bevistat träningen idag vet jag varför han är helt under isen. under det avslutande tvåmålsspelet på krympt plan blev han ideligen uppsnurrad av Josef. Tillslut blev det nästan komiskt! När Josef tillslut snor bollen för Wovven och sen täcker den med kroppen får Wovven nog och råkapar Josef över hälsenorna. Josef får vård och provar igen efter fem minuter, men får utgå. Endera är Ibrahim ett geni eller oxå är Samuel redo för en utlåning till Trängens IP.
Förövrigt är Berra dubbelt så bra som de båda provspelande mittbackarna - tillsammans!
Örebro Dejmon
2011-07-06 18:09
Saywee
Horde Zla - Hord/Grupp av ondska.

Bäst man tar på sig skyddsvästen under matchdag hehe
Örebro Dejmon
2011-07-06 18:04
"Namn: Sultan-Hamid-Avgan
Sänt: 2011-07-06 10:08
Ni som ska se ÖSK-Sarajevo så kommer det finnas två barer som kommer spela vår musik både före och efter matchen. Den ena heter Satin och den andra Prisma. Det är dessutom ett stenkast mellan dem."

Ursäkta???
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-06 17:45
krill/ Cool!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-06 17:17
Varför skulle Alvbåge vara avstängd mer än en match? Förstår inte var ni fått det ifrån.... Rött kort=en match avstängning(om det nu inte är en skit ful tackling då kan det ju bli några matcher.)
Örebro Telle
2011-07-06 17:10
Wohoo...! :)
2011-07-06 17:06
Top of the news nu på NA :).

Tack för hjälpen Telle och Marta :).
2011-07-06 16:55
Marta//
De idéer jag har är ju till godo för klubben, spelarna eller Kubanerna på något sätt. Allt jag kommer på ska gynna eller hjälpa på något sätt.

Absolut inget är av ondo. För jag är inte sådan som människa. :)
2011-07-06 16:49
Absolut... Jag lovar att vara konstruktiv. Och bättre att göra något än att bara dissa. Det är ju inga idéer som direkt någon kan ta skada av. De som inte vill bidra behöver ju naturligtvis inte göra det. Men som du säger, du ger ju oss bara möjligheten att själva få ta ställning till om det är en god idé eller ej. Du har börjat bra!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-06 16:43
Anders Svensson vilas imorgon i Europa League.
2011-07-06 16:30
Marta//

En idé kan låta bra i huvudet, men när man lägger fram dem så kanske de inte är så bra :P. Men om jag lägger fram dem så får man ju se hur de tas emot :).
2011-07-06 16:27
Låter bra! Ser fram mot dem! :)
2011-07-06 16:26
Marta//

Jag lovar att göra det senare i veckan när jag tänkt hur jag ska lägga upp dem.
2011-07-06 16:23
Tycker du ska släppa ut fler av dem.
2011-07-06 16:18
Marta//

Ibland överträffar jag mig själv :).

Du ska bara veta vilka idéer jag har i mitt huvud ;).
Annons: