/fotboll/osk/forum/3725.aspx/fotboll/osk/forum/3725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bona fides
2011-07-07 18:40
Är det verkligen så Disasterpiece? Hur länge har bengalerna funnits och hur länge har supporterkulturen funnits? Vad skiljer sig SvFF:s straffsystem mot statens? Varför skulle staten men inte SvFF:s fungera? Jag är nyfiken. Hoppas du kan hjälpa mig med frågeställningarna. Du skulle göra livet lättare för mig
Örebro Disasterpiece
2011-07-07 18:29
Hahaha, som vanligt så gnälls det över bengaler på det här skitforumet! Bengaler hör till läktarkulturen och pyrotekniken kommer alldrig försvinna från svenska fotbollsarenor. SvFF kan dela ut hur mycket böter dom vill, det kommer inte göra någon skillnad.
Örebro Bona fides
2011-07-07 18:26
cellblock,
Inte för att jag vill gå in på den diskussionen, men seriöst. Sinnessjukt för att folk vill att skattepengarna ska användas på rätt sätt? I dessa tider? A
Örebro cellblock
2011-07-07 18:00
Förövrigt... att det ens uppstår en diskussion om att skattepengar går till miste (kan det röra sig om 500 kr) är helt sinnessjukt.
Örebro cellblock
2011-07-07 17:58
Kul att se lite bengaler på träningen idag, respekt till er som var där! Spara lite till innan EL matchen också!
Örebro baskern
2011-07-07 17:52
"Här behandlar vi varandra med respekt, läs forumreglerna. Ett liknande inlägg till och du blir IP-spärrad.

//Admin"

Ja, det är ju precis vad saywee gör...
Admin
2011-07-07 17:39
Vänligen respektera varje medlems rätt att yttra sina tankar och åsikter om Örebro SK. Alla har rätt att vara här, oavsett ställningstagande inom olika frågor.
STEFANO!
2011-07-07 17:28
Snälla saywee??
Örebro baskern
2011-07-07 17:24
Här behandlar vi varandra med respekt, läs forumreglerna. Ett liknande inlägg till och du blir IP-spärrad.

//Admin
Örebro Dejmon
2011-07-07 17:22
Saywee
Men JA! Det var ju ingen som gick in på kansliet och tryckte på en larmknapp. Du måste ju förstå att avsikten inte var att dra igång brandlarmet?? Ergo; OLYCKSHÄNDELSE!

Jag vill inte ens ta denna diskussion för jag anser att vi borde bränna bengaler konstant. Varenda match. Tills det där jävla förbundet har gjort sitt för att sabba svensk fotboll och varken supportrar eller ekonomiska resurser finns kvar.

AVGÅ ALLA!!
AIK Saywee
2011-07-07 17:21
LOGGAR UR :)))))
AIK Saywee
2011-07-07 17:17
Förresten, instämmer nästan i Ropesin´s avslutning ....

En varm och ärligt menad eloge till nästan alla som var på BA idag, men inte till den/de som tände på ;)
AIK Saywee
2011-07-07 17:15
När det blir supportertjafs är det som vanligt vissa nic som poppar upp och hittar försvar för än det ena och än det andra ...

... undrar varför?
AIK Saywee
2011-07-07 17:12
Tack KRILLE för att du hade en bra idé och hade en vilja, en stolthet, ett hjärta och en passion för ÖSK.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-07-07 17:10
Haha, så rätt man kan ha! Precis innan jag gick in på detta forum alldeles nyss tänkte jag: "Nu har någon säkert dragit igång klagandet på bengalerna på träningen". Och vad är det första man läser?

Det är fan helt otroligt. Jag förstår varför jag för någon/några månader sedan valde att sluta vara aktiv här. Det kommer jag nog nu att återgå till.

Till sist: En jävla eloge till er som var på Behrn idag! Bry er inte om surgubbarna här...
AIK Saywee
2011-07-07 17:10
Dejmon, kommer bara med en fråga, var det en olyckshändelse?

Jag vill inte drabbas, som totalt oskyldig, genom debiterad skatt!
AIK Saywee
2011-07-07 17:07
Efter att ha läst ett par PM förstår jag att jag inte skall skriva här i fortsättningen ...

... om vad jag TYCKER eller ÖNSKAR!

Heja SPORT lycka till i höst :)
Örebro Dejmon
2011-07-07 16:57
Saywee
självklart tändes pyrot med flit och självklart sattes larmet på kansliet igång oavsiktligt.

Sv** delar inte ut böter för saker utanför deras arrangemang, mig veterligen, varför klubben inte får betala för att pyro använts.

Det är vi skattebetalare som får stå för det och jag tycker personligen det är helt okej. Precis som när det t ex. blir kortslutning i en vägguttag och börjar brinna. Skulle kännas förjäkligt om även det skall börja debiteras den drabbade.

Det var en olyckshändelse.
Örebro baskern
2011-07-07 16:53
Saywee, vad vet du om att det inte var sång och flaggor?

Din vanställda syn på supportrar är ju totalt förkastlig, jag tror 10 åringarna i klacken har gjort mer för klubben än vad du har gjort.

Och förresten, kolla på videon, det är du i ett nötskal.

Puss

Edit: Fel länk i länktips
https://www.youtube.com/watch?v=8y_NJSOzqiI&feature=player_embedded
AIK Saywee
2011-07-07 16:50
Dejmon, jag vet mer än väl att jag betalar skatt för bland annat olyckor, och det gör jag mer än gärna, för mina medmänniskor, som drabbas av massa elände.

... men jag skrev ...

"Vem betalar utryckningen månntro, för brandkåren jobbar väl inte gratis vid avsiktliga tilltag?"

... med detta menar jag, att det kanske inte var en olycka, att branddeckarna gick igång, något måste ju ha hänt, eller?
AIK Saywee
2011-07-07 16:41
Jag hade hoppats på mycket sång och flaggor och smarta stödjande ramsor, så läser man om att bland annat brandkåren fått rycka ut, det tyckte jag var lite smolk i glädjeförhoppningarna, när någon äntligen gör något vettigt för vår klubb i kris ...

... avsiktlig påtändning eller ej, det kan jag inte veta för jag är vid havet ...

... självklart skall klubben betala nån löjlig tusing, för det var väl som vanligt ingen som tände på och resten blundade ....

Synd att branddeckarna gick i gång, taskig planering ....

puuuh
Örebro Dejmon
2011-07-07 16:31
Saywee
Vi betalar gemensamt när en olycka sker och brandkår blir tvungen att rycka ut. Därför vi betalar skatt. Om nu ingen satte igång brandlarmet med flit, alltså avsiktligt, men så lär det ju knappast varit.

Synd att det gick igång men som skattebetalare är jag absolut inte missnöjd med insatsen som de som var där gjorde. Skitsamma om de nu kosta nån tusing i utryckningskostnad, det slösas bort så mycket skattemedel på skräp ändå.

Kredd till ÖT och ni andra som var där!

F.ö. är Engelbrekt Örebroderskapets och PBU's stammishak. Det är trevligt att även Örebro Tifo och vissa ledande i Kubanerna börjat hänga där men ni som tror att alla casualklädda killar i stan är hemska nazister som äter barn till frukost kanske ska välja nått annat hak att ladda upp på.

(Nej jag är inte bitter på allt jävla gnäll på denna sida)
Svensk Fotboll Skribent
2011-07-07 16:25
Har summerat de allsvenska lagens insatser såhär halvvägs genom säsongen. Håller ni med?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-07 16:21
Jag vill hellre lägga fokus på att jag tyckte det såg riktigt trevligt ut och dessutom fick en trevlig vinkling i media. Borde väl inte va förbjudet med pyro på en träning? Eller det kan det kanske, men tycker inte man utsätter omgivning för samma risk som man gör på fullpackad arena här.) Att brandkåren fick rycka ut är synd, men inte direkt första gången de får åka på falsklarm. Tror inte direkt det var det som var syftet med att tända. Jag tycker kort sagt det ser riktigt lyckat ut. Väljer att se det från den lyckade sidan. Sammantaget ett kul och bra tilltag!!
AIK Saywee
2011-07-07 16:12
Krillle, tackar för bilden, men tycker faktiskt lite synd om dig, som kom med en sådan lysande idé om support, när det går trögt för klubben.

Vem/Vilka är det som vill sabba med pyro, mitt på blanka förmiddagen, mycket lustigt, inte speciellt effektfullt och kanske till och med dyrt?

Orka :(
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-07 15:51
Saywee//

Det var inte jag i alla fall. Det får stå för dem som tände dem i så fall.
2011-07-07 15:49
Nu är den uppe :).
AIK Saywee
2011-07-07 15:48
Krille, aj fan, att en så god idé från dig, orsakade en brandkårsutryckning, vem var det som tände på?

Vem betalar utryckningen månntro, för brandkåren jobbar väl inte gratis vid avsiktliga tilltag?

Shit oxå, när goda idéer sabbas mer eller mindre :(
2011-07-07 15:47
en bild i alla fall :).
Länktips: na.se/sporten
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-07 15:42
Mycket märkligt...
Annons: