/fotboll/osk/forum/3720.aspx/fotboll/osk/forum/3720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 01:29
'den oumbärlige // Och sedan samma tecken för alla tre ;0)

Det skulle vara intressant att jämför ÖSK:s hörnstatistik med andra AS lag. Är likadant där? Men det förs väl ingen statistik officiellt på fasta.

Skulle tycka att det vore ett bekymmer med så låg utdelning på fasta om jag vore Eija
Örebro Valderinho
2011-07-10 01:26
Nr.1 för nästa år 2012:
* Låt Sixten gå, och ta in Axen och Lennertsson
* Låt Kihlberg pensionera sig.
* Ta hit M.Albornoz,Wiktorsson och Salomonsson.
* Förläng med Gerzic och Alvbåge.
* Utvärdera Per.J,Erik,N,Abdulahi,Lumbana m.fl om dom ska spela/ lånas ut eller släppas.
* Utvärdera om spelare som Wirtannen,Nordback,Wowoah,Haginge m.fl håller på Allsvensk topp nivå eller om dom bara är breddspelare som inte tillför mer än just bredd. Kanske överväga att börja med kvalité före kvantitet...
*Utvärdera Sjögren som sportchef. Ta hit Erlingmark Alt. P.Olsson om det är så att Sjögren inte har skött uppgiften till fullo, vilket jag tycker att han inte har. Men det är en annan historia, vilket jag inte orkar ta nu.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-10 00:52
Frågade Eija Feodoroff för några veckor sedan om just hörnvarianter och enligt henne har man flera sådana. Men jag kan bara minnas tre:

1.På första mot Nordback som hela AS redan känner till.
2. In mot bortre där Wikström stångas
3. Åt helvete

=)
AIK Saywee
2011-07-10 00:16
Ni får ursäkta alla realister och pessimister, men jag har aldrig någonsin inför en match med de svartvita elegenterna, hemma som borta, trott på förlust, det existerar inte i min tankevärld, i kväll kommer jag med hedern i behåll åter till campen, tror faktisk på en svartvit seger!

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2011-07-10 00:01
Idag är det match, tre poäng till svartvitt :)))
AIK Saywee
2011-07-09 23:56
PRP, om det är denna typ av kommunikation, som visar laguttagningar, som den som John Alvbåge beskriver, blir jag nog både lite sur och besviken, för det är inte ett speciellt bra sätt att kommunicera på i vårt kära ÖSK, vi måste väl kunna prata med varandra?

Kan vi inte kommunicera tydligt, rakt och ärligt, bygger vi nog lite murar inom vår fina klubb, eller?

I dagens kommunikationssamhälle är kanske kommunikation viktigt, men inte vet jag, jag bara undrar .....

Heja SPORT!
Örebro Goonch
2011-07-09 23:49
Tycker det känns trist att inte Berra är kvar. Haginge är betydligt bättre som högerback men han är väl det enda vettiga allternativet bredvid Wikström just nu.

Jag tycker oxå att ÖSK borde ta hjälp av Benny Lennartson med punktinsatser som tex att träna in hörnvarianter. Där skulle han verkligen behövas och jag är tämligen helt säker på att BL tackar ja till uppgiften.
AIK Saywee
2011-07-09 23:41
Aspen, det ligger faktiskt mycket i det du skrev i ditt inlägg 22:57, jag förstår att du har en ganska god inblick i verkligheten bakom de svartvita kulisserna ...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-09 23:37
Vi hade förr en diskussion hurvida Sixten lät spelarna få veta om de är uttagna via en lapp på väggen. Det var jag iaf hade hört. Andra trodde inte på det.

Well - Kolla Alvbåges kort. 4:e kortet uppifrån.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-09 22:57
Sekt. E // Inga av de som investerar i Spelarinvest gör det av affärsstrategi skäl utan av kärlek till klubben. Inga delägare rekryteras med argumenten att kunna få tillbaks pengarna. Allt arbete (skaffa mer kapital) är oavlönat. Till skillnad från de som spenderar pengarna.
Det är väl så att i en elitförening måste man prestera inte bara undvika misstag för att inte bli frånsprungen.
Beträffande Basse tycker jag sportchefen aggerande i samband med Basses fars död var direkt omänskligt. Axen tackar säkert och tar emot, inga problem i GAIS, inga problem innan Axen stack.
AIK Saywee
2011-07-09 22:40
PRP, bra idé, trots att jag inte är så himla "pyromatisk",
fast bara i villavagnarna/husvagnarna som är märkta "GASOLFRI"

Vill bara nämna att jag för 14 år sedan kom till mitt sommarboende och vagnen var totalt inklädd i gult och svart ... detta vill jag inte uppleva en gång till.

Jag vill helt enkelt ha revansch och det är fatkiskt möjligt, detta ger mig hopp och tro som vanligt, jag tror på vinst imorgon kväll för våra svartvita giganter.

Det blir en kämpamatch med nerver in i det sista, men eftersom vi leder med 1-0, Elfsborg tokpressar och då¨händer detta underbara som ibland händer, 2-0 till ÖSK!

Heja SPORT :)))
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-09 22:03
Saywee // Släng in en bengal i deras husvagn ;0)
AIK Saywee
2011-07-09 21:56
I morgon är det helt enkelt tre svartvita poäng som gäller för mig, jag vill inte komma åter till campingen, med att möta massa hånande boråsare som tjötar om vårt topptremål eller guldmål, det börjar bli pinsamt.

Nej nu önskar jag mig verkligen en seger, det är ett måste, vi vill, vi kan och vi vinner :)

Inte en torsk till, för då vet jag vad jag skriver ....

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-07-09 21:51
PRP 21:07, aha, då har media varit otydliga, jag trodde att han var en av två sportchefet, en köper och en säljer.

Totalt osynlig och hemlig i vad klubben jobbar med, nästan ialla fall ...

Nåväl, vad har han lyckats med hittills månntro?
Örebro Sekt. E
2011-07-09 21:41
Reflekterade i efterhand. Spelarinvest har alltså köpt in sig i det kommunala företaget Örebroporten? Det låter anmärkningsvärt minst sagt eftersom de är ett kommunalt (helägt) fastighetsbolag.
Örebro Sekt. E
2011-07-09 21:36
ÖSK-Karl// Tack för svar. Är du lika mycket hockeysupporter, eller är det på ekonomiska grunder du satsar pengar? När det kommer till Basse så känns det ganska tydligt att han satte sig själv i frysboxen hos oss. Så som han agerade här är han inte saknad av mig.
Örebro Mattias69
2011-07-09 21:33
Om ÖSK vinner imorgon var det väl positivt att MFF tappade poäng och att KFF torskade. Men å andra sidan om ÖSK inkasserar en ny förlust så blir det ju det omvända förhållandet.

Jag tror att det är oerhört viktigt för ÖSK att bryta den negativa trenden med förluster och åtminstone inkassera ett oavgjort resultat. Och det finns ju knep för att göra det; tjonga boll och ha alla egna spelarna på egen planhalva mer eller mindre, chansa inte på kontringar utan bara skicka upp en gubbe på egen hand. Grisfotboll med andra ord, men läget börjar bli lite desperat snart och det dröjer väl inte länge till innan det lossnar för Halmstad också.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-09 21:09
Sekt.E//

Spelarinvest köpte hela truppen för att rädda undan ÖSK ifrån KK, sedan köpte man in sig i Örebroporten för att att få BA i snyggt skick. De spelare som sedan tillkommit såsom Almebäck är helt ÖSK:s, de som återstår av det ursprungliga Spelarinvest är Alvbåge o Bedoya, obs icke Nordin. Så man kan lugnt säga att det inte var populärt hos Spelarinvest när Porokara slarvades bort som bosman. Ej heller när Bassombeng hamnade i frysboxen,

Det tragiska är att ingen orkar bry sig eller satsa igen, då talar jag om de som satsat stort. Vi behöver en sportchef som kan förhandla och en tränare som vågar och kan släppa fram talanger. För något nytt Spelarinvest kan vi glömma på goda grunder i ÖSK. Många av dem o lite av mig riktar in sig på ÖHC.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-09 21:07
Saywee // Sköldmark är väl inte sportchef?
Han jobbar med affärsrelationer (sport) och marknad. Hans anställning gäller till 15 september 2011.
AIK Saywee
2011-07-09 21:04
Apropå sportklubbens ekonomi och framtida möjligheter ...

Hur är det med sommarpraktikanten Sköldmark, vi har ju faktiskt två sportchefer, jag tycker att det snart är dags att börja leverera, jobbar han fortfarande, säljer han några spelare, han är ju "försäljningschef", var det han som sålde Almebäck, eller sålde Almebäck sig själv, jädra röra ...

Varför har vi råd att avlöna två sportchefer, är det någon som vet, eller kan gissa?
Örebro Sekt. E
2011-07-09 20:18
ÖSK-Karl// Om det gick åt fem miljoner i omkostnader, och vi säger att det var 17 från början så blir det 12 kvar. Gick dessa åt till de tidigare nämnda fem spelarna? Eller är det så att säsongens nyförvärv också ingår i dessa 12? Försäljningen av Micke, gick de pengarna direkt till klubben eller till invest?

Det krävs inget geni och därmed förstår jag med att du inte gillar firma Sixten/Sjögren. Det jag är lite nyfiken på är om det beror på att du inte tycker att laget blivit bättre sedan Sixten kom, eller om det finns någon annan anledning som jag inte förstår eftersom jag inte är ledningsnära eller är med i invest? Om så är så förstår jag iofs om du inte vill prata om det på detta forum.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-09 18:02
Provspelare från Motala?
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-09 16:45
Sekt.E//

Nää, ca, 5-6 miljoner gick åt till att göra färdigt BA och köpa in sig i gamla truppen med Westman o grabbarna. Men hittar du ingen Fhalander kommer det att gå åt h-vete om det på nytt skall krävas en massa pengar. Det är inte bara jag som är kräkfärdid på firma Sjögren/Sixten.
2011-07-09 14:58
Spännande att se matchen mellan Per O och Axen om någon timme. Både skulla jag välkomna till ÖSK.
2011-07-09 14:56
Det var bra att vi fick in Sixten och Axen. Tack för hjälpen KIF Örebro utan Er hade det gått åt helvete. Nu ser vi att Sixten inte kan leverera längre och då måste vi förnya. Det fanns klara brister i ledarskapet redan i början på förra året. Ledningen tog tag i det förra påsken, dax att gå vidare nu.
Det finns många tränare med bättre meriter än Sixten som saknar kontrakt för 2012.
2011-07-09 14:48
Sekt. E //Det mesta av pengarna gick åt att återställa det negativa kapitalet. Det gjordes genom att köpa BEFINTLIG trupp för 7 ? miljioner. Tyvärr dög inte revisorna beräkningar så vi åkte ur AS ändå.
Klubbens viktigast är nu VD som byggt upp ekonomin långsiktigt. Så länge det inte sker några försäljningar urholkar sportchef och tränare grunden som byggts upp. Och vi kommer säkert som amen i kyrkan vara tillbaks på samma eller lägre nivå som Gefle. Men utan en Per O som klarar att upptäcka och utveckla talanger (Makondele, Bapupa, Oremo, Gerndt och Berg, ..) som man sedan säljer.
Tyvärr har varken Sjögren eller Sixten levererat en ända talang som kunnat säljas. Jag räknar Almebäck som utvecklad när han komm till oss.
Jag ser inga tendenser till en ordnad utveckling hos Sixten som t ex Frepong beskriver hos Gefle. Det gör mej bekymrad och bedrövad. Jag vill suga på den goda ÖSK karamellen i många år.
Örebro Sekt. E
2011-07-09 14:01
ÖSK-Karl// Jag tror absolut inte att det var enkelt att leta fram så stora pengar. Men frontfigurerna i invest är inte direkt barskrapade skulle jag tro. All respekt åt er som investerat i att göra ÖSK starkare. Men menar du att upp till tjugo miljoner gick åt till Bedoya, Basse, Berra, Alvbåge och Porokara? I så fall antar jag att det var ett medvetet väldigt högt spel.

Hur är det med de andra som kommit in nu senare, ägs de av själva klubben?
Sedan håller jag med om att Porokara-affären sköttes konstigt och dåligt. Antar att det är därför som vi nu har en ansvarig för spelarförsäljningar i klubben.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-09 12:54
Benny// Tackar!
Örebro Ösk-groda
2011-07-09 12:51
Elmar
Upp till rad 12 har du inga stolpar som skymmer sikten....det du tänkte sitta kommer du ha stolpe/ar ivägen......
Örebro Elmar
2011-07-09 12:29
Jag tänkte på N övre. Är det bra platser?
Annons: