/fotboll/osk/forum/3705.aspx/fotboll/osk/forum/3705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Boldt
2011-07-10 19:53
Det är ju ingen hemlighet att Wowoah och Wikström är två rätt så långsamma backar. Visst ålder och rutin, men när vi möter anfallare som springer någorlunda fort så blir det jobbigt.

Lägg till det nykomponerade backparet på andra sidan så är det inte så konstigt. Och just det en ny målvakt idag också. Pffff....
Örebro Bastard on Parade
2011-07-10 19:50
Pille-Riin Pöllu//

Visserligen, men känns så osäkert i eget straffområde. Felbeslut hela tiden när det gäller markeringar och press.

Vi har i alla fall fått en del ytor framåt så borde inte vara omöjligt med att få in en boll. Defensiven oroar desto mer.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 19:50
Nu har jag tittat på målet. Det är ju ren otur att Haginge får klacken på bollen. Det är Samuel som först blir bortgjord (dax att hitta en ersättare nu. På riktigt.) och sedan släpper en stillastående Wiken förbi sig spelaren.
Örebro Valderinho
2011-07-10 19:49
När inte Nordback varit bra i någon match får näste kryppling chansen...Kihlberg!
Vafasen får inte Per.J/Bergen chansen. Varje gång Kihlberg får bollen håller han ifrån motståndaren på ett otillbörligt sätt. Han har fasen ingen snabbhet så vad gör han på planen när han knappt vinner bollen och när han gör det klarar han inte av att ta sig ur situationen på egen hand. Ska vi ha sånna spelare på plan. Ge han en rullator så går det snabbare...

Ibrahim som gjorde det bra i förra matchen är på bänken igen...Sixten i ett nötskal...
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-10 19:47
Backlinjen usel och har varit det under en längre tid,Wirtanen helt vilse på sin kant och Hagge ger knappast förtroende som mittback...har inga förhoppningar om kvittering i andra halvlek och den här skitsäsongen börjar likna 2007 alltmer!
Elfsborg Skånegul
2011-07-10 19:46
Ni är ju riktigt giftiga idag!
Örebro kenya
2011-07-10 19:46
ösk-robban kan läggas till på listan med bra blick...
Örebro kenya
2011-07-10 19:45
Karl// Att du ger Haginge skulden för målet är ju bara sjukt... Bra blick för spelet.
Örebro ösk-robban
2011-07-10 19:45
riv haginges kontrakt nu på en gång. jävla misslyckade nolla
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 19:44
Bastard on Parade // Beror det inte på att jobbet högre upp i banan inte längre görs så motståndarna numera allt för ofta får komma rättvända mot backlinjen? Så har iaf upplevd det. Jämför med ÖSK:s anfallare som alltid får det mycket trängre.
Örebro Bastard on Parade
2011-07-10 19:41
Jag förstår inte vad som har hänt med försvarsspelet? Hur kan det vara så uselt och osäkert match efter match? Vad gör de på träningarna egentligen?
Örebro Mullis1*
2011-07-10 19:37
Börjar Fan bli Orolig På riktigt,Ingen vanlig svacka utan en LIknande Som Norrköping Har. Kan väl Bli Missat möte Mot Degefors Nästa år om inget Händer;/
Örebro KCMarten
2011-07-10 19:34
"ÖSK-Karl (Axén kom hem)

Det är bara att garva åt eländet. Klart är att något måste vara fel när man kickar den enda mittbacken som kan gå in istället för Almebäck och sedan värvar mittfältare i parti och minut.

Jag kommer ihåg att t.ex Saywee var bekymrad för backlinjen redan inför förra året så det är ju inget nytt direkt..
STEFANO!
2011-07-10 19:33
Paulinho?? Vad kostar han?? katastrof!
Örebro KCMarten
2011-07-10 19:31
En ÖSK:are som gör mål i alla fall. ;-)

Nästa gång hoppas jag att det är i rätt mål också..
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-10 19:30
Haginge igång igen, han skall absolut inte spela mittback. Att han är en säkerhetsrisk som sådan skrev jag redan förra gången han var här.

Helt ofattbart att det inte värvades en backupmittback inför säsongen, detta istället för ett koppel mittfältare. Att Almebäck skulle bli såld kan ju inte varit någon överraskning för Sjögren/Sixten?
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-10 19:29
Tungt....................
Söderåt, -Avgå Sixten!
2011-07-10 19:24
Våran backlinje är faktiskt ett jävla skämt, jag tror nu på fullaste allvar att vi krigar i botten om det inte värvas 2 st.
STEFANO!
2011-07-10 19:20
Kan hålla med om staf! Inte mycket att välja på idag!
AIK PerFelix
2011-07-10 19:06
Borde stannat hos er, hade fått ett värdigare slut!
2011-07-10 18:52
Kom igen nu ÖSK!!
Örebro # brorzan
2011-07-10 18:48
Fy fan vad pajas det är av er som klagar på att Sixten startar med Staaf på topp!

Haddad och William är skadade. Rama, Lushtako och Paulinho har alla testats i mitten, så vad finns då kvar att välja? Och säg nu inte att han ska välja någon mittfältare, för när mittfältare väljs före mittbackar så grinas det högt och ljudligt.

Man kan dock välja att se allt för att förstärka sin egen åsikt. Spelas Pålle2 i mitten så är Sixten dum i huvudet, samma sak om han tar Rama eller Lushtako. Nu när han tar den enda hela riktiga (?) avslutaren i truppen så är det också fel.

Jag är inte heller helt nöjd med Staaf från start, men vi har inte så många alternativ just nu. Kom in i matchen och inse att det inte är Football Manager där allt är hur enkelt som helst.
Örebro kenya
2011-07-10 18:45
Svårt att säga vad jag tycker om startelvan. För mig är Staaf ingen allsvensk startspelare men samtidigt vill jag se Paulinho på kanten och Bedoya tycker jag behövs på innermitt. Kushtrim är lite för klen för att spela centralt och sen är i stort sett alternativen slut.

Sjukt hur mycket skador vi har i år i förhållande till förra säsongen...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-10 18:45
Är Atashkadeh skadad? Eftersom att han inte ens är med på bänken?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 18:22
Staaf är sämre än William på topp men jämfört med P2 så kan det iaf inte bli sämre...

Men jag hade personligen velat haft Bedoya på topp i denna situation
2011-07-10 18:17
Bort med Wirtanen-In med vem fan som helst!
Örebro Bastard on Parade
2011-07-10 17:58
Nurme
Wirtanen, Haginge, Wikström, Wowoah
Bedoya, Kihlberg, Gerzic
Paulo De Oliveira, Staf, Rama

Bänk: Rosendal, Johansson, Berger, Ibrahim, Nilsson, Nordback, Lushtaku
STEFANO!
2011-07-10 17:55
Att denne Kihlberg får vara på planen är ett mysterium!
STEFANO!
2011-07-10 17:54
Underbart! Kihlberg på mitten och Staaf längst fram! Lycka till ÖSK! Nu loggas det ur här och så länge denna finne är tränare tar jag paus härifrån!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-10 17:10
Annons: