/fotboll/osk/forum/3703.aspx/fotboll/osk/forum/3703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gnumule
2011-07-14 10:24
Jag har också en biljett att sälja om någon är intresserad. Sekt C, rad 10.
Skicka PM.
Örebro Svartvitt forever
2011-07-14 10:22
Mattias69//

Var inne på onlineköp nyss och det finns platser kvar såväl på B, C som D-sektionen, alltså högre upp.
Örebro Mattias69
2011-07-14 09:39
widemarsh// Jag frågade efter biljett på norra och jag skulle bara köpa en (1) och tjejen i kassan tittade i datorn och skakade sen på huvudet. Tyvärr, det är fullt sa hon, endast de nedersta raderna var lediga (som jag förstod rad 1-3) och där ser man ju inget.

Det var den information jag fick. Naturligtvis såg jag inte vad hon såg på sin dataskärm.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-14 09:07
I kvällens match så kan vi dra nytta av konstgräset. Sarajevo har aldrig spelat en match på konstgräs förut.

Mitt tips blir 2-0.
Målskyttar:
Rama 1-0
Bedoya 2-0

Örebro Hertig_Karl
2011-07-14 08:49
Idag smäller det! Som man sett fram emot denna dag!

Mitt förhandstips: 2-0, målskyttar Vovven och Paulinho!
Örebro Svartvitt forever
2011-07-14 08:46
Kommer vändningen ikväll? En vinst ikväll skulle ge otroligt mycket positiv energi och bryta den mentalt knäckande nedåtgående trenden. Vinst ikväll och jag tror vi vinner på söndag också. Utöver det vågar jag inte sia.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-07-14 07:48
Enligt pappers-NA så kommer matchen att streamas men pga. rättigheter är den inte tillgänglig i Sverige. Matchens läggs möjligen upp av ÖSK 24 timmar senare.
Örebro # brorzan
2011-07-14 07:44
Ingen som sett om matchen kommer att sändas på något sätt? När jag inte kan ta mig till Behrns så vill jag ha något annat alternativ.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-14 00:59
Den enda fördelen mot Sarajevo är att kanske inte ÖSK är lika sönderlästa som mot lagen i AS, även om laget förmodligen är hyfsat scoutat. Därmed behöver inte Sixten ändra någon taktik eller uppspelsvariant eller liknande, vilket han ändå inte skulle göra, utan hoppas på att man får lite spelrum. Dvs Sammy kanske får den där minuten han behöver för att spela upp. Samma Kilen.

En annan intressant tes att få prövad idag är Sixtens uppfattning av "bästa lag". När det tidigare gällt svenska cupen så är ju flera spelare slitna av schemat att de inte längre tillhör "bästa uppställning" utan delvis alternativa uppställningar har ansetts starkare och använts. Frågan är om de spelarna som normalt spelar i AS är högst användbara i både AS och EL och dessutom plötsligt orkar det?

M.a.o idag kommer uppställningen visa hur högt Sixten historiskt värderat svenska cupen

Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-13 23:42
Belgisk domare i morn
Elfsborg Sobel
2011-07-13 23:38
Kanske lite sent. Men något som jag regerade på i söndags var att era supportrar hade en banderoll som det typ stod "För en schysst supporterkultur" och några minuter efter sjunger "ni" "Hata, hata, hata Elfsborg, hata, hata, hata Elfsborg". Vet inte om ska skratta eller gråta.

Vilka IQ-befriande människor!

Aldrig förstått mig på hatar-ramsor, måste vara mycket bättre att fokusera på sitt egna lag.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 23:15
Avgå någon!
Örebro widemarsh
2011-07-13 23:02
Mattias69// Konstigt, ser ju ut att vara gott med platser kvar på kanterna av Norra. B,C,D och E är rätt välfyllda. Kanske kan bli över 5000 imorgon, vilket såklart är skit. Allt under 8000 är skit :)
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-13 22:44
Avgå Hedvig Lindahl....
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-13 22:34
ÖSK:s hemsida ser lite annorlunda ut.
Länktips: oskfotboll.se/
Örebro Mullis1*
2011-07-13 22:33
Har fått Sett Ett Ösk i Fotbollsdamerna Idag, Ett Mål i röven Och vi slutar spela. Rätt Häftigt Vilken Likhet...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 22:31
"ÖSK-Karl// Ja, och Mjällbys mål "blåste" in i mål efter en hörna. På slutet var Paul Fishendom (eller vad han hette) helt ren med Mjällbys målvakt men missade
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-13 22:16
Pille-Riin Pöllu//

Undrar om det var samma match vi såg i någon skräpserie med ÖSK? Jag har nämligen också varit där när det snöade.

På tal om nostalgi, tänk när vi mötte Mjällby i kvalet till AS med Roy som tränare och trots massivt spelövertag förlorade vi ;( Då var man inte glad.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 21:53
Mattias69 // Ok ;0)
Örebro Mattias69
2011-07-13 21:52
Pille-Riin Pöllu// Sorry jag missuppfattade nog ditt inlägg lite grann.

Jag var inne på Örebrokompaniet igår och köpte biljett. Till mej sa dom att norra läktaren var helt utsåld. Så det lär väl i varje fall bli fler besökare än vad Trelleborg skrapar ihop på sina hemmamatcher.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 21:49
Mattias69 // Vad surrar du om? Vadå 47 bortassålda? Jag talar om totalen på arenan? Inte hur många Bosnier som kommer. Hur många är det när Häcken är här på bortastå?
Örebro Mattias69
2011-07-13 21:45
Pille-Riin Pöllu// Vad har 47 sålda biljetter till bortasektion att göra med medgångssupporters i Örebro? Skulle den närkingska gnälligheten ha smittat av sig ända ner till Sarajevo?
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-07-13 21:44
Samtidigt lite komiskt med tanke på hur snacket gick för knappt en månad sedan.

"Det blir fullsatt?
– Ja, det är jag säker på. Bara att kolla på landskampen som Sverige spelade mot Bosnien. Då var det 18 000 bosnier på Råsunda."

"Men jag tror att det finns fler som vill ha biljetter än vad det finns platser, säger han."
Örebro Grixx
2011-07-13 21:43
Saywee// Vissa spelare knyter man till sig utan provspel med tex Valdet Rama mfl i år och förut...Basse/Berra mfl mfl..

Många synar man på videosekvenser när de spelar matcher och sedan går de till provspel...mycket för att se hur spelaren fungerar i en viss position...men även för att se vad han är för person.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 21:41
Är jag på väg in i nostalgispåret igen`;) Nu dyker nog BBB upp igen ;)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 21:36
Saywee // Ja Kushtrim var lysande i Finland. Kommer ihåg att jag själv absolut ville att ÖSK skulle förlänga provträningen med honom hemma i Örebro.

Hur kan det svänga så?
AIK Saywee
2011-07-13 21:26
PRP, Shit alltså, att man måste se någon i provspel, vad är egentligen provspel?

Kushtrim var väl lysande i provspel, men det hjälper inte alltid, för att få en riktigt bra bild av en spelare.

Räcker det inte att se en spelare spela tävlingsmatcher i "sitt lag"?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 21:20
Söderåt, -Avgå Sixten! // Gå tillbaka och locka med dem till någon svartklubb där brännvinet flödar ;)
Söderåt, -Avgå Sixten!
2011-07-13 21:14
Såg flera sarajevospelare som satt och mumsade i sig biff på jensens förut, undrar lite hur många det är som tar sig till Behrn imorgon? Vi borde vara glada om det kommer över 6-6,5.
Av någon anledning så ska mina bekanta inte heller se matchen, men jag kanske tar mig dit ändå.

Framåt ÖSK!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-13 20:41
Det var väl kanske svårt att agera snabbt eftersom man först ville se honom i provspel och han aldrig kom så långt. Sedan skvallrade någon för AIK...
Annons: