/fotboll/osk/forum/370.aspx/fotboll/osk/forum/370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2017-01-11 15:40
@Brandao:

Jag kan personligen inte uttala mig om Mårtensson eller Rogic är en satsning och från den hylla Axén snackar om. Jag vill såklart ha några tunga nyförvärv och en riktigt anfallsbomb. Det jag försökte påvisa med inlägget var att jag tror Iaf Mårtensson är en pusselbit i Axéns satsning och tillhör en av de spelare på den nya hyllan han pratar om. Men jag kanske har fel. Men skulle gärna se en ny forward och mittback komma in och det är där jag anser att vi bör göra den största satsningen, så jag förstår vad du menar.
Örebro Karlstruum
2017-01-11 15:27
Fyra spelare ut, DG, Crespo, Rinne och Holmberg. In kom Besara, Ayaz, Omoh, Lorentzon, Alfred, Fagerström och Sköld. Med andra ord satsade vi redan där, tre löner till även om Fagerström och Alfred lär vara billiga. Men lönerna på dom fyra som drog var nog inte så höga ändå, spelare som inte hade slagit igenom när dom fick sina kontrakt, så billiga spelare till hög prestanda. Besara och Ayaz kom från utlandet, unga och utvecklingspotential. Tror båda har rätt så okej löner, speciellt Besara. Nyförvärven nu så lär väl Mårtensson ta Nordmarks dyra lön plus lite mer ändå. Tjänade inte dåligt i Helsingborg då han också kom från utlandet. Rogic givetvis billigare men framträdande spelare i ett lag som gick upp från SE plus kapten. Så lär kanske ta över Mobergs lön på ca 70k i månaden? Astrits lön är ju en stor post, men lär läggas på en anfallare och även där lägga på lite extra. Sen en mittback. Så i höstas tror jag vi hade mycket större lönepost än mot våren men betalades av övergångssummorna vi fick av de tre med utgående kontrakt. Summa av kardemumman. Vi har nog högre lönepost i årets seriepremiär mot förra året, men de flesta nyförvärven har redan varit inskolade i ett halvår. Sätter ÖSK anfallaren och mittbacken och dom presterar direkt så tror jag vi går en fin säsong tillmötes. Och Sköldmark har sagt att vi speciellt söker mittback och anfallare, vi kanske tar in något mer ändå?
Postat via SvenskaFans-appen
Hagges vänsterfot
2017-01-11 15:18
Tycker det kan vara värt att påminna både fans och övriga i ÖSK att Råp var verkligen inte bra på hösten. Hur pass länge kommer vi på killen som såfall ska vara lagkapten över säsong 2017 och är han verkligen värd en hög allsvensk lön? Det finns ju trots allt en anledning varför vi endast läst rykten om Sundsvall och Sirius.
Han är ju väldigt populär i AIK men han verkar ju inte ändå vara aktuell att spela för dem och då tycker jag de hela blir en aning märkligt.
Sen köper jag helt att han gärna skulle vilja casha in i Kina.
Örebro Benny Böckling
2017-01-11 14:49
Det är ju löjligt, hur länge tänker man vänta på RÅP?
Örebro Brandao
2017-01-11 14:43
Restalundsv

Så du tycker ÖSK gjort en satsning?
Örebro Restalundsv
2017-01-11 14:30
@Brandao:

Rogic plockar väll en medellön i AS säkert 40 Lax. Däremot tror jag Mårtensson har en betydligt högre lönekostnad. Förlänger vi RÅP så kommer nog han och plocka en hyfsat fin lön. Men jag hoppas på bomben där vi lär kunna ge honom en rejäl lön som är högre än vad de andra har.
Örebro Brandao
2017-01-11 13:32
Har för mig jag hörde Simon säga i något program att ekonomin var bra och att det skulle göras en större satsning i spelartruppen. Den ser jag absolut inte än!

2 spelare in som jag tror inte är allt för dyra!

Tongivande spelare (var med i start11an) som Astrit,RÅP,Dajje och Moberg har lämnat...

Kan någon annan se Satsningen!?

Måste finnas utrymme för 2 riktigt bra spelare till..

Öka nu!!!
Örebro Restalundsv
2017-01-11 12:59
@Ö.S.K Krille:

Fönstret stänger 31 Mars ;) Men förmodligen händer nog det mesta innan 31 Januari då de flesta andra fönster stänger.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-11 12:55
Undrar hur långt tid det är kvar av stubinen innan bomben briserar.

Jag är smula otålig, men den som väntar på nått gott...

... Väntar alltid förlänge.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-11 12:41
Helt onödiga, förlöjligande inlägg, ser fram emot en framtida sax, med Pernilla som övervakare ...
Örebro Karlstruum
2017-01-11 12:23
ÖSK-sawyee: Blir du provocerad av såna inlägg Hagge gjorde? Jag tycker jag ser såna inlägg hela tiden, så du måste vara väldigt frustrerad på alla dom? PS. Ironi kan förekomma. Ds
Hagges vänsterfot
2017-01-11 12:01
@ÖSK-Saywee:

Jag har förstått att vissa blir mästrande mer än andra.
Jag försöker att inte upprepa mig men jag är en sån evigt optimist och tror på våra svartvita eleganter och Axen som är våran coach som jag tror stenhårt på (idag!)
Tillsammans för ÖSK(??)

//Obotlig Optimist
Örebro Benny Böckling
2017-01-11 11:53
Blir tre hemmamatcher i rad ja, vet inte hur jag tänkte riktigt. Ganska så orimligt.
Örebro Columbus
2017-01-11 11:12
@Benny Böckling:

Kan nog vara så att ÖSK tvekar att starta serien med tre hemmamatcher i rad inom loppet av 14 dagar i k-a-l-l-a april månad mot tre icke publikt intressanta lag.
Örebro Benny Böckling
2017-01-11 11:06
Skulle inte AFC's arena hålla till premiären vore väl det bästa bara att byta så ÖSK får hemmamatchen istället och datumet när matchen egentligen skulle ha spelats i Örebro spelas i Eskilstuna.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-11 11:00
Vad tjattrar Hagges vänsterfot om, vad vill den uppnå och framförallt varför?!
Hagges vänsterfot
2017-01-11 10:38
@ÖSK-Saywee:

Kanske vi kan samåka till Norköping om Berhn inte håller och så kan vi prata om fåglar och att skalade räkor smakar godast.
Framåt ÖSK och alla tillsammans(??)
//Livstid öskare
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-11 09:00
Är vår reservarena fortfarande Nya Parken?

Usch, "lider" lite med Eskilstuna, men tror att de trots byråkrati inleder på sin hemmaarena.

Det där ordnar de nog lätt, annars får vi nog åka till Uppland ...

Känns annars trevligt med bortapremiär i Eskilstuna, vi kommer att dominera i stan!

Tänk OM något skulle hända vår fina arena och vi tvingas ned till Norrköping.

Hur gäller då våra abbonnemang?

Jag vill åka till Eskilstuna i april!
Örebro Columbus
2017-01-11 08:54
Man tycker div 2-lag borde ha något att säga till om när på året derbymatcher ska spelas. Känns oundvikligt att Forwards derby mot Karlslund 9 april kommer spelas på ett kylslaget BA. Kunde istället varit ett grönlummigt Trängen vid ett bättre datum. Eller bryr sig varken Bkf eller deras supportrar om matcher som förgyller serielunken?
Örebro Columbus
2017-01-11 08:46
Kanske det dröjer ett bra tag innan AFC börjar sälja lösbiljetter till premiären...
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-11 08:10
Skytteholm då? :)
Örebro Columbus
2017-01-11 08:02
Undrar vilken arena som är afcs reservarena. Känns som att de har några att välja emellan: Örebro, Norrköping, Västerås(?), Stockholm x3, Uppsala, Linköping.
Örebro Columbus
2017-01-11 07:50
[QUOTE=Ö.S.K Krille]Våran bortapremiär mot Eskilstuna kan få spelas på annan plats. [/QUOTE] "....å afc:s hemmapremiär mot Örebro har nu blivit flyttad drygt nio mil västerut, till Örebro".
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-10 22:53
Våran bortapremiär mot Eskilstuna kan få spelas på annan plats.
Örebro ekaan
2017-01-10 22:34
@I can resist everything/anything except temptation:

Du har rätt. Var delvis jag som formulerade mig taskigt. Vi släpper det :)
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2017-01-10 21:05
@ekaan:

Ja och 4-3-3 kan bli 4-5-1 osv. Men utgången är ändå en viss skillnad. Jag tycker inte t ex att det bli riktigt detsamma om en av yttrarna drar sig in mot mitten som tre "äkta" innermittfältare osv.

Men nog om det. Min poäng är att det inte alltid är en lek med siffror
Örebro GT
2017-01-10 21:04
Ingen som vet nå´t angående RÅP ?
Han som mittback ihop med Iron-Micke skulle rent utsagt vara jäkligt grymt !
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2017-01-10 21:03
Magnus Wikström blir ass i Nora
Örebro ekaan
2017-01-10 20:45
@I can resist everything/anything except temptation:

Givetvis är det skillnad i hur man täcker ytor och vart man vill ha bollen i olika system. Vad jag menade var bara att förra årets 4-4-2 eller 4-4-1-1 som vi spelade i utgångsläget under match kunde vara 4-3-3 när Astrit droppade ner. En kvart senare så hade Ring tryckt in lite i mitten, Dajje tryckt upp på sin kant medans Besara klivit in centralt från sin position på högerkanten och vips så såg vi ut som 3-5-2...
Örebro Asbjörn#10
2017-01-10 20:18
Efter den senaste tidens rykten om Bangura så skulle jag nog nu hybris-bortskämt bli lite besviken om det hela slutade i Kennedy Igboananike. Igbo är ju visserligen en mer renodlad djupledsgående forward än Bangura och skulle på så vis passa bättre som Axén-nia. Det faktum att Bangura är en så pass mycket mer komplett spelare gör dock att jag utan tvekan ändå "väljer" honom för de ytterligare dimensioner jag tror han skulle tillföra vårt lag.
Annons: