/fotboll/osk/forum/369.aspx/fotboll/osk/forum/369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2017-01-16 18:07
@Pedretti - Admin:

Yes nämnde det. Tror att han skulle kunna vara något men vet inte om han är en försvarsgeneral? Isåfall tror jag Iron måste kliva fram som general. Dock ville Peter Swärd bygga Kalmars försvar kring honom innan han försvann till japan. Han är på gång till AFC men är Axén sugen så kan han nog charma honom att komma till oss.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 17:56
Det pratades om Ludvig Öhman här inne förut men han verkar vara på gång till AFC.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 17:51
Grohl, jag instämmer med dig i ditt 4-5-1, dagens material består ju av så många mittfältare.dessutom med tanke på vilken duktig målvakt vi har, så kanske vi kan klara oss i vissa matcher med tre backar.

Men jag vill att vi inte att vi skall bli för lättlästa, det har ju drabbat oss till
och från tidigare.

Flexibilitet, beroende på matchmotstånd och matchutveckling är något jag förespråkar och hoppas på iallafall.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 17:05
Jiloan Hamad verkar spela på högerkanten men om han hade spelat på vänsterkanten så hade vi ju kanske kunnat låna ut Alfred en säsong och haft Jiloan där istället och på så vis implementerat en Astrit-lösning som Grohl pratar om.

Örebro Grohl
2017-01-16 16:53
En Astritlösning (dvs kontrakt på ett år i taget, så han får chans att visa upp sig tills han hittar formen och sen kan bege sig ut i europa igen) på Hamad hade varit mumma. Nu är väl hans position det enda vi inte behöver, men en sån spelare kan man inte säga nej till.

För övrigt så tror jag att Axén i Lührs podd konstaterade att i en klubb med ÖSK's muskler så anpassar man spelidén efter spelarmaterialet. På så sätt lär vi ju ligga nära 4-3-3 idag - vilket ju i princip är 4-5-1
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 16:22
Jag tycker att det är kul att humor'n åter börjar hitta tillbaka, det får ju inte bli för präktigt ... men seriöst bör det vara.

Gillar nystarten :)
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 16:09
@Motgångssupportern:
Håller med dig om att bloggen blev vääldigt stor. Och jag ska se över detta. Jag gör ju detta för er, läsarna. Av fans, för fans.
Örebro Motgångssupportern
2017-01-16 15:16
Härligt med en silly-sida! Som Örebroare vill jag dock ge lite feedback:

Det är alldeles för mycket text. Med rubriker som smälter in i texten och olika textfärger blandat med fetstil så blir det en massiv text att plöja sig igenom. Att få en översikt är helt omöjligt, likaså är det svårt att se om nåt är nytt jämfört med när man kollade senast.

Konstruktivt förslag 1:
Förlita er på länkar till artiklar istället för att skriva av långa texter. Att ha både och känns lite onödigt. Keep it short and simple!

Redaktionens kommentarer är för alla del intressanta, men även de är för långa. Begränsa er till 2-3 rader per spelare. Och om en spelare finns på två ställen behöver inte kommentaren göra det.

Konstruktivt förslag 2:
Vill man väldigt gärna ha med texterna så kan man i alla fall överst på sidan lägga alla rubriker och alla spelarnamn i en lista. På så sätt kan man få en enkel översikt och se om det är nödvändigt att scrolla igenom all textmassa.

Men som sagt, bara att ha en silly-sida känns som ett enormt steg framåt mot tidigare :)
Örebro Osvaldo
2017-01-16 14:22
@Benny Böckling:

Har en känsla av att det skulle bli en väldigt hög kostnad för en backup, som dessutom kanske inte skulle vara helt nöjd med att inte spela. Och jag kan tycka att det under tiden i Sportklubben inte visats tillräckliga spetsegenskaper för att motivera en dyr förlängning.

Själv tycker jag att det var synd att både isläningen och degerforsaren gick inför förra säsongen, det kan mycket väl bero på att det inte fanns så mycket att locka kvar dem med ur mittbackspotten; och kanske inte någon säker startplats.

Som ersättare ser jag hellre en bra scouting än ett etablerat namn. Minns hur märkligt det verkade långt bak i tiden när den där Almebäck var det enda rimliga alternativet. Tog väl 20 minuter in på säsongen innan den känslan försvann.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 13:36
Undrar om det inte kan bli en ketchupeffekt snart ;)
Örebro Eyra
2017-01-16 12:06
@Aaron Winter:

En spelare av Hamads kaliber är precis vad som behövs för att höja fotbollstempen i stan. Skjut till en Rinne-mille i sign-on, fixa en sponsor som kryddar Astrit-lönen. Kämpa Sköldmark!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-16 11:53
Matchen mot Elfsborg i omgång 4 flyttas från fredagen den 21:a april till torsdagen den 20:e. Avspark 18:30.
Örebro Aaron Winter
2017-01-16 11:21
Kom igen nu Sköldmark, landa Hamad! MFF sa nej, Astrid-lön borta. KÖR!
Örebro T8
2017-01-16 11:14
Så dött det är. Betyder säkert nåt bra, men sjukt tråkigt. Vill ha ösk-nyheter hela tiden. Ska 4-5 spelare in borde ju saker hända. Jaja, bara ett otåligt inlägg.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Benny Böckling
2017-01-16 11:08
Lite synd att Moberg försvinner tycker jag. Hade passat bra som backup om man valt att satsa på Almebäck och Brendan.

Mittbacken som kommer in nu(eller RÅP om han bestämmer sig detta sekel) lär vara av såpass hög kvalité så denne borde ta en startplats före Brendan.

Visst tackar jag inte nej till en riktigt bra mittback men jag diggar också Brendan och tycker det vore synd om han skulle få en likadan säsong det här året som ifjol.
Örebro Lekiller
2017-01-16 10:18
Moberg hade kontraktsförslag ifrån ÖSK i somras. Men valde att avvakta/tack nej.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 08:32
Pedretti och Restalunsv

Trevlig och rolig nattläsning :)))
Örebro Matta
2017-01-16 07:40
Pedretti/
Tack för ett härligt inlägg!

Vilka rykten Elena än snappat upp, så är de överspelade nu. (Har varit i kontakt med henne) .Är rätt övertygad om att de gällde det tidiga intresse som ÖSK visade för Bangura.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Empes
2017-01-16 03:53
Vad som bland annat talar för 4-4-1-1 är dels att Besara i någon intervju indikerat att han kommer att spela som nr 10 under 2017, dels att det är ett Axén-system. (Besara kan i och för sig spela som en sorts 10:a även i ett 4-3-3-system som den mest offensive av tre innermittfältare. Men den rollen kanske är upptagen av Johan Mårtensson, se nedan.) Men samtidigt tänker jag att Axén pratat om att vi ska/kan spela lite annorlunda i år och 4-4-1-1 ser ju ut att bli väldigt likt årets sätt att spela. Dessutom pratas det om att Johan Mårtensson ska få en mer offensiv roll. Och det får han väl knappast i ett system där han spelas som en av två innermittfältare? Däremot skulle han få det om han spelar som den mest offensiva av tre innermittfältare i ett 4-3-3-system. Känner mig sammantaget inte riktigt klar över vilket spelsystem det blir... För att spela 4-3-3 tror jag dock att ÖSK behöver värva en till innermittfältare. Nuvarande tre innermittfältare (plus Besara) känns något tunt.
Örebro Empes
2017-01-16 03:52

Enig med Benny Böckling och flera andra: 3-5-2 är orealistiskt. I ett 3-5-2 krävs defensivt skickliga yttrar och vi har inga sådana som passar. De spelartyper vi har i truppen passar mycket bättre i ett system med offensiva yttrar. Vi skulle visserligen kunna spela 3-5-2 med våra ytterbackar i ytterpositionerna. Men det innebär samtidigt att vi inte utnyttjar kapaciteten på våra offensiva yttrar då flera av dem hamnar på bänken (såsom Sema, Ayaz och Omoh).
Örebro öörebrooo
2017-01-16 02:55
Jag tror att Örebro har satt något datum på när dem senast måste få besked. Redan nu har det gått löjligt lång tid kan jag tycka.Men jag förstår att RÅP vill ha ett sista stort kontrakt och säkra sin framtid. Sen är det inte vem som helst också, Råp är våran kapten och en viktig pusselbit både på och utanför plan, så jag förstår att Örebro är villiga att vänta på hans besked. Hoppas också att klubben har jobbat fram en plan B om Råp skulle lämna, men det känns att en sådan finns.
Örebro malge
2017-01-16 01:16
Detta är ju inte nån fördel för råp iallafall.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-16 01:12
Kinas transferfönster stänger 28 februari enligt länken. Hur länge tror ni att RÅP vågar vänta?
Ludde ÖSK
2017-01-16 00:22
Haha pedretti världsklass!
Örebro Restalundsv
2017-01-16 00:17
Natten innan Elena smög runt på ÖSK kontoret, hörde hon att det prassla i buskarna utanför hennes lilla radhus.

Vad kan det vara tänkte Elena, en fågel? En Ayanda Nkili som vill ha hjälp att få ett kontrakt med Degen? En spion för någon annan podd? Sköldmark som vill sätta upp avlyssning?

Elena tar fram en ficklampa och ett baseboll trä.

Hon lyser mot busken och skriker kom fram annars ringer jag polisen.

Fram ur busken kommer en trött Asbjörn med choklad runt mungipan. Han har dagligen försökt luska ut vad som hände på nyårsnatten.

Elena frågar, vem är du?
Asbjörn svarar, jag är Asbjörn han som försöker kartlägga din nyår.

Elena blir smått chockad, mer erbjuder till slut en trött och hungrig Asbjörn på en kopp te och fralla.

Ingen vet vad som hände efter det.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-15 23:58
@Brandao:
Tyvärr har jag inga kontakter inom klubben så jag kan inte komma med någon insider information. Men något sjukt hände mig i fredags när jag var på Max. Förbered på en lång berättelse utan dess like. I fredags var jag på Max vid Behrn. Som ni vet så har det hänt mycket på Max genom åren. Och i fredags var det inget undantag. Jag satt där inne och åt en burgare när jag ser Sköldmark sätta sig några bord bortanför. Hans anlete vittnade om en lång och sömnlös natt. Han satte sig där med sitt frisco-mål (ingen plusmeny, för dyrt) Då märkte jag att han hade med sig en ryggsäck. Vad var det i den? Ett kontrakt? Lennart Johanssons pokal? Tandborste och pyjamas ifall han skulle sova över på kontoret? Så ser jag hur han drar upp något ur den.. En Ipad. Samtidigt som han tuggar frenetiskt på sin burgare så tar han små pauser för att skriva något. Men vad? Var det en privatchatt med Moestafa el Kabir där han frågade om han var seriös ang. hans twitterinlägg? Eller satt han bara och kollade på roliga klipp med katter? Jag måste veta. Min nyfikenhet hade tagit kål på den lilla värme som var kvar i min burgare. Kvar låg bara kalla strips och en även kallare burgare på min bricka. Sköldmark började tugga på sina strips samtidigt som han verkade läsa något på "paddan" men hans ansikte förvred sig plötslig i en konstig grimas. Hans ansikte antydde på att dessa strips var smaklösa, ingenting för en allsvensk sportchef. Så han gick iväg från bordet och lämnade "paddan" och då såg jag min chans. Han hade googlat efter "Falska nior i eredivise" Men han verkade inte ha fått fram något vettigt. Alla länkarna var lila som antydde på att han hade gått in och läst dem men inget hade fångat hans intresse. Men så såg jag att han hade sin e-mail öppen. Han hade precis börjat skriva på ett nytt mejl men jag kollade först runt mig för att se om han var på väg tillbaka. Jag kollade mot disken. Där stod Sköldmark och skulle hälla ketchup i små bägare för att förgylla hans måltid. Men han missade och fick ketchup på sig och en svordom smet ut emellan hans läppar. Han tog några servetter och började torka sin ack så dyra kostym. Bra, tänkte jag, då får jag mer tid. Svetten hade börjat rinna från spänningen som förekommer ofta när man läser på allsvenska sportchefers ipads. Jag läste då följande. Till: Elena.lövholm@degenmail.com Ämne:Nu får det vara nog!!! Håll dig borta från vårt kontor, jag har allt sett dig smyga runt både innan och utanför. Du ska inte tro att du är någon Kalle Blomkvist och om jag ser dig igen så skickar jag Mange på dig. Om du saboterar en övergång till då kommer jag se till att du inte ens får skriva för nyheter24. Elena måste ha sett något....eller någon...Men vad? Eller vem?? Vad kunde Elena ha sett denna gång som fått Sköldmarks bägare att rinna över så häftigt? Jag satt där och funderade i vad som kändes som en evighet när jag kände något. Jag kände en sorts...aura om man ska kalla det så. En ilsken aura. Med två små ketchupbägare i ett nypgrepp i vardera hand och en stor ketchupfläck på sin kostym så stod han där och blängde ilsket på mig. En blick kan säga tusen ord och de ord som Sköldmarks blick kommunicerade var allt annat än trevliga. "Vad har hon gjort dig Sköldmark?" frågade jag, trots att detta inte var en stund för frågor. "Allt" sa Sköldmark kallt tillbaka till mig. Han gjorde då ett sorts ryck som om han skulle till och slå mig. Jag reagerade blixtsnabbt på Oscar Jansson manér, släppte paddan och sprang för glatta livet. När jag var borta vid Coop så hade mina krafter sinat och jag var övertygad om att Sköldmark med sitt ursprung inom svensk elitfotboll hade hunnit ikapp mig. Men det var ingen där. Dessa är riktigt "silly" tider för både supportrar och de i klubben. Vi får bara hoppas klubben och Sköldmark gör sitt bästa med vad de har. Men vad var det Elena hade sett? Har ni några funderingar? Obs. rövarhistoria utan dess like. Eller?
Ludde ÖSK
2017-01-15 22:37
Bra jobb med silly season!
Jag tror för övrigt att de blir nog bara 1 nyförvärv innan Januarifönstret stänger.
Örebro Brandao
2017-01-15 21:10
@Benny Böckling:
tänkte kanske en intervju med Sköldmark
Örebro Benny Böckling
2017-01-15 21:06
@Brandao:

Ja det var väl rätt givet? Pedretti är väl inte känd för att komma med nån inside.
Örebro Columbus
2017-01-15 20:57
Guld med Silly-uppdateringar!
Annons: