/fotboll/osk/forum/3681.aspx/fotboll/osk/forum/3681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-17 00:17
cellblock // Nordin fick ett riktig fint (med ÖSK ögon mätt) kontraktsförslag tror jag det var redan i feb/mars.

Den enda förklaringen jag kan tro på är att han vill avvakta bud utifrån innan han skriver på. Han vet att han är given. Även om ÖSK byter tränare. Och det borde Alvbåge också veta.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-17 00:11
JJÖrebro! // Kul! Jag har aldrig sett mannen spela men hört mycket gott!

Fang // Tror du sätter huvudet på spiken när du skriver

"..nu varit hade Sixten aldrig behövt ändra om så som ha gjort, och det är ju tyvärr inte hans starka sida."

Sixten har bra sidor och infört fint fotboll och det är kul med ÖSK idag. Men det man märkt alla säsongerna är att han inte riktigt alltid har känslan för rätt spelare på rätt plats och rätt spelare som får spela alla ggr. Därvav tjatet om "skador som leder till bättre uppställningar" Den biten tycker jag varit lite märklig med Sixten eftersom så många ser det men inte han.

Därmed inte sagt att många av platserna har hafts av fel spelare.
Örebro cellblock
2011-07-16 23:35
Förstår inte hur det kan ta ett halvår att förhandla om en jävla lön. Så stora summor är det knappast.
Örebro Conjuration
2011-07-16 23:09
Får skriva klippta inlägg eftersom svenskafans appen inte är patchat med styckeindelning. Superkul det du nyss skrev ang. Wiktorsson :) hoppas att han blir värvad, såg han spela mot Djurgården på Bosön förra året, han släppte inte en kotte förbi sig och vann mycket boll. En rejäl spelare med en prima hockeyröv, min typ av spelare, det ska kännas att möta en försvarsspelare ;) helt okej snabbhet också, men ingen gigant som Almebäck ännu. Wiktorsson är dock den perfekta ersättaren i mina ögon :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro JJÖrebro!
2011-07-16 22:46
Hamna bredvid Sixten på stora valla idag när jag kollade in Degerfors få stryk av Sundsvall. hann fråga honom om skadeläget och han sa att det inte såg ljust ut inför morgondagen och att han var osäker på hur laget kommer se ut.

En annan notis var att han endast studerade wiktorsson då han bytte sida i halvtid så han vr i linje med Degerfors försvar.
Örebro Conjuration
2011-07-16 22:43
Kollade nyss på tabellen för första gången på länge. Sved lite i ögonen, vi är inte många poäng ifrån skiten (om vi inte redan är där). Tänkte även på hur mycket vi/Sixten är beroende av en centertank, gick ju strålande med Kim Olsen som spets och även med Haddad i början av säsongen, med Haddads skada så slutade vi att vinna nästan helt. Hur många Facebook-likes behöver han för att bli frisk?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Fang
2011-07-16 22:10
Aspen - välkommen Anttonen: Jag håller med om att Sixten inte kanske har utnyttjat det material han har på rätt sätt men jag tycker fortfarande att de värvningarna som gjordes är en storsatsning för klubbens sida. Tycker heller inte man kan säga att det är felköp för hade spelarna hållit sig skadefria och inte varit iväg på landslagsuppdrag och allt vad det nu varit hade Sixten aldrig behövt ändra om så som ha gjort, och det är ju tyvärr inte hans starka sida.
Örebro Fang
2011-07-16 22:07
Är det av ekonomiska skäl så har jag full förståelse för det. Man vill ha vad man förtjänar och kan inte Ösk betala det så förstår jag.

Jag tycker inte att ledningen skött det här så bra nej. Men vill gärna tro att Sjögren och hans vänner lär av sina misstag. Vägen till framgång har gått väldigt fort och jag förstår om man inte kommit lika långt på alla plan. Det blev en väldigt olycklig situation nu när nästan alla lagets stjärnor satt på utgående kontrakt och nu när det nog tyvärr för sent att göra något åt det. Men jag tror och hoppas att de lärt sig till nästa grupp av spelare som kommer fram och inte hamnar i den här situationen igen.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-16 21:56
Fang // Uppenbarligen är inte Sixten särskilt imponerad av satsningen. Talangerna håller han på att devalvera på läktaren och bänken. P2 har varit en katastrof som center, Sixten trodde han kunde spela center. Årets blåsning.
Nordin kanske har kommit på att satsningen inte passade ÖSK:s sätt att spela
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-16 21:51
Han har sagt samma sak i 9 månader. Har aldrig varit "på väg" att förlänga, utan hela tiden sagt att han vill förhandla vidare. Om han drar så betyder det att klubben inte kunde komma överens med både varandra och Nordin. Det handlar inte så mycket om hur ÖSK spelat i år utan mer om det ekonomiska.

Nordin tackade nej till ett välsockrat bud från AIK innan han förlängde förra gången. Om Nordin drar är det inte något unikt, ÖSK har förlorat många på bosman eller kaffepengar. Vi ska heller inte glömma Astrit som idag kunde varit en startspelare. Mitt tips är att rikta aggressionen på ledningen som misslyckats i sina strategier. Man är bra på att värva in spelare med tanke på de låga lönerna, men väldigt dåliga på att skapa intresse för sina lirare och sälja dem.
Örebro Fang
2011-07-16 21:38
'den oumbärlige: Man plockar in ett flertal lovande talanger, värvar spelare som Rama, Paulinho och Haddad. Ja jag tycker det är en storsatsning. Visst hade man kunnat önska sig någon mer försvarare men tycker absolut inte man kan klaga på de värvningarna som gjordes. Sen att de av olika orsaker inte presterat på topp ännu är en annan sak.

Jag kritiserar inte Gerzic för något ännu för jag vet inte vad som händer i förhandlingarna. Han kanske förlänger inom några dagar vad vet jag. Säger bara att skulle det vara så att han verkligen var på väg att förlänga tidigare under säsongen men nu ändrat sig och går till en konkurent för att han själv och laget inte gjort bra ifrån sig i år inte är snyggt. Okej om han själv varit briljant och övriga laget helt kass men han är liksom alla andra en bidragande orsak till att det gått som det gått i år.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-16 21:28
Fang// Tycker du verkligen ÖSK har storsatsat? Jag säger inte att du har fel, men kritiken mot Nordin bygger på att han varit öppen till att stanna samt att han är en av lagets större stjärnor. Hade det varit bättre om han hållit klaffen hela tiden och sen stuckit? Om han sticker så vore ju resultatet detsamma.

Örebro Harry Cripps
2011-07-16 21:20
Pekingov// Bra du förstår. Det är ett hån mot sponsorer som lägger ner mängder med pengar.
-Välkomna till Vallen alla 1000!
Tyvärr får ni åka hem med noll poäng och flickan Astrid bandagerad.
Men väl mött och hoppas det blir en bra match!
Örebro Fang
2011-07-16 21:17
'den oumbärlige: Intresset kring Gerzic har jag ingen koll på så det ska jag inte uttala mig om men jag tror fortfarande att han skulle vara mer lättsåld än Alvbåge. Gerzic är i sina bästa stunder en av allsvenskas bästa spelare, Alvbåge har inte alls varit lika stabil senaste året och det finns ett flertal unga målvakter i Allsvenskan som i detta nu är bättre och mer intressanta för klubbar i Europa om de nu skulle vilja värva någon härifrån.

Men jag vet inte hur förhandlingarna ser ut och vad spelarna har för planer för framtiden så jag ska inte sitta här och kritisera någon. Men jag kan väl tycka att det inte är jättesnyggt att efter förra säsongen gå ut och kräva en satsning ifrån klubben, få en jättesatsning man absolut inte kan klaga på, få ett bra(?) kontraktsförslag som man avvaktar med, göra sin och lagets sämsta säsong på länge och sen öppna för spel i en seriekonkurrent mitt under säsongen när man tidigare gång på gång sagt att man inget hellre vill än att spela i Ösk.

Men som sagt, jag vet inte hur han tänker om sin framtid och kanske är mff inte alls aktuellt för honom så jag ska inte vara allt för hård.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-16 21:03
Pekingov // Så brukar folk säga och sedan kommer det 73 st, Tro mig. Vi är härdade :=)
IFK Norrköping Pekingov
2011-07-16 21:02
Harry Cripps / Don´t shit where you eat. Så ska det vara.

Invasion 24/7! minst 1000 IFK´are
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-16 20:54
Aspen// Jo du har så klart rätt i det. Förmodligen (gissar) ser inte Sixten honom som en tillräckligt bra defensiv mittfältare i konkurrensen med Kilen och Nordback. När dessa varit borta har han hellre valt Bedoya eller Nordin.

Jag tyckte det blev tydligt under Finlands-lägret i matcherna vad Erik är för typ av spelare. Det är en kille som vill ha massor av boll och styra lite bakifrån med sitt passningsspel. Att agera någon sorts länk mellan försvar och anfall. En roll som Nordin har idag har eller tagit sig. Och Erik petar inte Nordin och är heller inte tillräckligt bra eller rutinerad att ersätta honom.

Erik skulle kanske kunnat varit det. Med regelbundet spel i ett B-lag. Men sådant sysslar inte ÖSK med.
AIK Saywee
2011-07-16 20:47
Snälla, finns det fortfarande de som tror, att det inte är Sixten som alltid tar ut det rätta och bästa laget, han har ju bäst koll på grabbarna, deras skadeläge och vilka som har bäst form inför varje match, vore väl väldigt konstigt annars?

Han är ju tränare och jobbar väldigt nära killarna och kanske kommunicerar lite med dem då och då.

... och är det någon som inte orkar, så bytar han väl ut dem i rätt ögonblick.

FORZA SIXTEN!
2011-07-16 20:47
Pille-Riin Pöllu //Kan det vara så att om Erik fått samma tid som P2 fått på centerpositionen vore han en utmärkt mittfältare? A och O är att visa förtroende, då utvecklas man som spelare.
Det finns undantag från den regeln: Kihlen som bara blir sämre och sämre men får fortroende och matchtid.
Inget ont om P2, han måste ju göra som han blit tillsagd annars blir det arbetsvägran.
Örebro Harry Cripps
2011-07-16 20:39
Och du, vem det nu var, som tidigare gnällde på att sponsorerna tog ut laget. Utan sponsorer, inget ÖSK. Det är den krassa verkligheten. När sen ÖSK tar kontakt med sina s.k. Partners (sponsorer), och erbjuder dom att följa med ner till Sarajevo, mot en kostnad av 15 000 kr. per person, blir man ju mörkrädd.
Ordna resan själv och det kostar 2-3000 kr tur retur, tre nätter för ett dubbelrum ger man 700 kr. för, och pivon är nästan gratis.
Det finns ett talesätt som säger "Bit ej den hand som föder dig"
Det borde Karlsson- Åqvist trojkan tänka på.
Blir intressant att se hur många som nappade på "erbjudandet".
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-16 20:38
Aspen(( Jag tror Pelle menar att Erik varit med längre i ÖSK, är äldre än Emil och att det är svårt att se en klar roll för honom eller att han får ingen speltid. Förvisso kan man se Erik som en playmaker som ligger närmast att ersätta Nordin (om han drar) men samtidigt känns det som om han inte skulle kunna ta det ansvaret i rådande situation.
Det gör att Erik befinner sig i en knepig situation. Tillräckligt bra för att hoppa in eller vara tredje länken? Ja. Tillräckligt bra för att bygga ett mittfält runt? Nej.

Som jag ser det: Om Nordin drar måste ÖSK köpa en playmaker. Det finns inte tillräckligt med rutin och kompetens internt att ersätta både Bedoya och Nordin på samma gång. Om enbart Bedoya drar. Då tycker jag att det kan lösas inom befintlig trupp.

2011-07-16 20:34
Pelle Blom har väldigt lite koll på de spelare som inte spelar regelbundet i start11:an. T. ex säger han "Erik Nilsson är väl den som kommit mest i kläm och hans situation känns väl som att man måste hitta lösning på."
Titta då på Emil Berger. Var ordinarie i Degen som ledde S1 när han värvades av ÖSK, hade förpassat Seb Heriksson till bänken. ÖSK ville inte betala så på hösten hamnade han i Karlstad (1:an). Spelade bra matcher på försäsongen. Nu är det bänken eller läktaren för hela slanten. Utom mot ÅFF, efter den matchen skanderade Kubanerna Emil Berger ... efter matchen.
Snacka om att devalvera unga talanger.

Tror inte på ÖSK som talangutvecklare med Sjögren och Sixten vid rodret. Den rollen har man lämnat till Forward och Karlslund.
2011-07-16 20:27
bison // Det finns ingen sponsor som funderat på att påverka laguttagningarna. Det är någon konstig ide du har.
Sponsorer vill synas i ett positivt sammanhang. Klart det är mer positivt i toppen av AS än i S1.
Utan sponsorer hittar vi ÖSK i S1 eller i 1:an. T.o.m Forward har sponsorer.
Örebro Harry Cripps
2011-07-16 20:18
MrCrowly//
Tack för drinktipset igår. The Bedoya BOMB is something to take into concideration when it comes to future indulging of alcoholic drinks. Fast när man väl vaknar dagen efter pissar man ju blått!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-16 20:17
Fang//

Att Nordin inte sålts hittills och är öppen för Malmö tyder på att intresset är lågt. Samma med Bedoya. Vi måste vakna.

Kan säga att vi har knappt en tredjedel så mycket besökande scouter som t.ex. GAIS, Helsingborg, Malmö och AIK har.
AIK Saywee
2011-07-16 19:26
kubas_mustasch//

"Namn: kubas_mustasch
Sänt: 2011-07-16 02:57
Mail-mall för hugad att skicka:"

Skicka mailet till Lennart, vore intressant att höra svaren ...

Det är en jädra röra i klubben för tillfället, med kontrakt, etc, men Peking närmar sig nerifrån och jag hoppas verkligen, att inte Djurgården passerar oss i kväll.

Imorgon kräver jag en vinst (inte förväntar mig), vi kan inte tappa fler poäng, för då når vi inte målet!

Kom igen nu ÖSK, vi längtar efter en vinst och hoppas och tror, det har vi gjort länge nu .....

Heja SPORT!
Örebro Valderinho
2011-07-16 19:05
Marie Hammarström!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Fang
2011-07-16 19:05
'den oumbärlige: Det vet jag inte om jag tycker. Gerzic är nog betydligt mer lättsåld än vad Alvbåge är. Visst är de ungefär jämngamla och målvakter bör hålla längre än mittfältare men skriver Alvbåge på ett långtidskontrakt nu så finns det nog inte jättemånga lag utomlands som är beredda att köpa loss honom från det när han är runt 30. Då ska han göra väldigt bra ifrån sig i så fall.

Gerzic skulle kunna skriva på nu, göra en bra höst och säljas till vintern.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-16 18:47
Fang//

Varför skiljer det sig mellan Nordin och Gerzic? Tvärtom i så fall.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2011-07-16 18:33

Satsa på Nurme, han kan gå hela vägen.

Billigt med att satsa på Nurme istället för att satsa på ett osäkert kort.
Annons: