/fotboll/osk/forum/3653.aspx/fotboll/osk/forum/3653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2011-07-21 12:34
Telle 11:43//

Ja, det är en klurig avvägning. Hur mycket kan man öka/bevara Bedoyas marknadsvärde genom att ställa över honom i Europa League? Nån miljon? Hur mycket är eventuellt avancemang till tredje omgången värt? Nån miljon? Hur mycket är Svenska cupen värd samt att inte ramla ner i Superettan? Säkerligen många miljoner. Nu tror jag inte att vi ramlar ner ens utan Bedoya.

Det verkar i alla fall uppenbart att man är helt inställda på att Bedoya säljs kontra att ha honom kvar året ut och låta honom gå gratis med tanke på de nämna målen.

Sen kan man stilla reflektera över skillnaden i övergångssummor mellan Gerndt och Bedoya, två spelare varav Bedoya är mer värdefull om ni frågar mig, men där vi pratar kaffepengar relativt sett just på grund av för korta kontraktsskrivningar. Om vi ska ta det det stora klivet resursmässigt sett som Jan Karlsson har pratat om i flera år, måste vi helt enkelt sluta vara dumsnåla.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-21 12:32
Det får inte bli förlust mot Peking! Inte för att jag vill sätt någon press på våra spelare ;).
Örebro Mattias69
2011-07-21 12:32
Jag tror att Sarajevo kommer att få en billig (läs fejkad) straff i typ 23:e matchminuten. Sen backar de hem och tjongar boll i 70 minuter och sen var det roliga slut.
Örebro Bulten i Boo
2011-07-21 12:30
Om det blir förlust hemma mot Norrköping på söndag, något jag allvarligt befarar så tangerar vi rekordet i modern tid för antal förlustmatcher i rad i allsvenskan. 1978 förlorade vi sex raka mellan den 13 augusti och 10 september, något som sedan i hög grad bidrog till degraderingen det året...
Örebro C. Waddle
2011-07-21 12:03
Om det är någon som vet om det finns stream till kvällens match snälla skicka mig ett PM. Har tyvärr inte möjlighet att åka till Sarajevo ikväll :)
Forza Svartvitt
Örebro Conjuration
2011-07-21 12:00
Dålig karaktär? Vad är det han "lider" av? Bara han inte är för snäll, det är det värsta jag vet :p
Örebro Conjuration
2011-07-21 11:54
Jag tycker att man ska bita i det sura äpplet, ta struntsumman ifrån Rangers, när dealen är klar så förolämpar man sedan de i media och avslutningsvis lägger de intjänade slantarna på Yago (MFF) eller Wiktorsson. Mittfältare har vi redan i överflöd
Örebro Fatcit
2011-07-21 11:53
Med tanke på Yago Fernandez dåliga karraktär kanske det inte är något för ÖSK ändå!
STEFANO!
2011-07-21 11:48
Ja, det är ju helt otroligt att man satt sig i en situation där Nordback måste spela mittback i en sån här viktig match! Hoppas dock som du Tvetov nato att man står upp och bara ger sig fan på att vinna det här! Då är det bragdstämpel på laget!
Örebro Telle
2011-07-21 11:47
Öhum, ursäkta, någon som vet hur man tar bort ett inlägg om man råkar skicka ett för mycket...?
Örebro Telle
2011-07-21 11:43
Svårt att veta vilken linje ÖSK-ledningen ska välja, nu när de ändå satt sig i sitsen att Bedoyas kontrakt är på utgående.

* Tar man ett skambud från Rangers lär de spä på kritiken att man aldrig lyckas särskilt bra med försäljningarna.

* Och omvänt, sätter man hårt mot hårt riskerar man förstås att affären rinner ut i sanden och att Bedoya lämnar gratis, som Porokara och Co gjorde i fjol. Vilket, med viss rätt, kanske skulle öka kritiken ännu mer. Tidigare under våren kunde man ju luta sig mot argumentet att man ville ha kvar de tongivande spelarna säsongen ut för att kunna kämpa om guldet, men som situationen ser ut just nu känns inte det lika aktuellt...

Inget lätt beslut de måste fatta.
Örebro Telle
2011-07-21 11:39
2011-07-21 11:26
Telle//

Ja, det skulle vara intressen att veta.
Örebro Telle
2011-07-21 11:23
Man kan ju tycka att Rangers, storklubb som det ändå är, borde ha råd att betala för sig. Vore onekligen intressant att veta vad ÖSK har satt för prislapp.
2011-07-21 11:19
Rangers erbjuder Bedoya förhandskontrakt.
2011-07-21 11:04
Glömde länken.
2011-07-21 11:02
Angående Eidur Aron Sigurbjörnsson.

"IBV avvisade Premier League klubbar Örebro i Sverige i en stark försvarare Aaron Sigurbjörnsson Eid. Eid, som nyligen röstades fram som bästa försvarare i ligan kommentatorer fotbolti.net har spelat mycket bra under de senaste åren varit en av Burdaras team. Eid valdes på vintern futsal laget Islands U-21 grupp islänningar. Eid som fortfarande är berättigade till under-21 lag i framtiden, särskilt i bollen."

Google översättning.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-07-21 10:57
Hahaha... Vi kommer bli krossade med Haginge och Nordback som mittbackar. Nordback är typ den sämsta spelaren i hela allsvenskan, dessutom ännu sämre som mittback. Sist jag såg honom spela mittback låg han bakom alla baklängesmålen och skulle dessutom få en straff emot sig då han slet sönder tröjan på motståndaren. Fantastisk spelare.. Tjänstefel att spela med Nordback, oavsett position. Men han är ju finne så..

Blir klar förlust med 2-0 ikväll.
2011-07-21 10:56
Benny Böckling//

Det skulle vara ett bra köp. Undrar hur mycket Malmö vill ha för honom?
Örebro Tvetov Nato
2011-07-21 10:50
Jag har en bra känsla inför kvällens match. Det finns ingenting som tyder på vinst. Urusel form, skadade spelare, bortamatch mot ett filmande skitlag. Det är matcher som dessa då vi reser oss upp och visar vad vi går för, att vi är Örebro. Det blir vinst med 2-1.

Någon som har stream till matchen får jättegärna PM:a länken eller liknande!

Ses i Prag!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-21 10:47
Köp!!!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-21 10:44
Svartvitt forever //Om du bara visste hur mycket jag önskar att Nordback krossar min kritik ikväll!! ;) Den smällen tar jag mer än gärna ;)
Örebro Svartvitt forever
2011-07-21 10:16
P R P//

Bara för att du skriver så, skulle det inte förvåna mig om Nordback blir matchhjälte och nickar in segermålet på hörna. :)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-21 09:28
Usch, det ser ut att bli Nordback som mittback idag enl NA.

Jag är fullständigt allergiskt att se Nordback i den rollen. Fattar inte att Sixten kan se honom som ett alternativ där.

- Han har aldrigt gjort en bra match på den positionen.

- Han kan inte utnyttja det enda som egentligen är hans styrka (duellspelet) i boxen. Tog väl 3 minuter innan han orsakade en straff senast. Och i synnerhet på bortaplan inför filmande Bosnier kommer det vara ännu värre.

- Han är mycket enkel att vika bort när han står stilla i boxen av en någorlunda teknisk utmanare. Har sett på nära håll hur bortgjord han blir med en enkel kroppsfint i boxen.

-Med Nordback och Haginge får vi fyra sladderfötter som skall sköta de centrala uppspelen...

Den enda man kan hoppas på är att ÖSK har sådant bollinnehav att innerbackarna sällan behöver sättas på prov. Men det är nog att hoppas för mycket på.

Med tanke på det som står i NA om Nordback så lär det bli ungefärligen samma lag som mot GAIS senast bortsett från Nordback som ersätter Wikstörm och att förmodligen Wirtanen återgår till ytterbacken. Samt att Kilen tar sweeper-rollen på mitten (Hade hellre sett han och Nordback byta plats. Kilen har mycket bättre tajming i brytningarna och är en bättre passningsspelare)

Angående att sprida adresser till streamar så är det tabu att göra i forum. Serverna blir så överbelastade att de gör dem som sköter streamservrarna så förbannade att de stänger av skiten för gott. Har hänt flera ggr.

Maila privat istället.
Örebro Mattias69
2011-07-21 09:27
Kajanus// Jag saknar Kim nåt så oerhört. Däremot ser jag inte vad Porokara skulle kunna ha tillfört truppen i år. T.o.m. Sarajevo skulle ha insett att hans överstegsfint var det enda han använder sig av efter några minuter på planen.
Örebro Mattias69
2011-07-21 09:18
Peking!// Det är 1,2 till 1,5 km mellan Pitchers och Behrn beroende på hur man går.

Om du går in på Google Maps och söker upp Pitchers Örebro och sedan gör en vägbeskrivning därifrån till Behrn Arena så kommer du att få upp 3 olika förslag. Det är gångavstånd med andra ord.
Örebro Dannieboy
2011-07-21 09:00
Kommer matchen streams på csports.se idag eller någon annan stans idag ?

**Tacksam för svar**
Örebro Svartvitt forever
2011-07-21 08:39
S E//

Ja, det krävs onekligen ett mirakel för vinst ikväll. Frånsett den sargade truppen kommer nog domaren att få svårt att stå emot hemmatrycket vid alla filmningar. Oddsen för en Sarajevostraff är nog inte höga. Samtidigt finner jag mig fyllas av ett hett hopp att vårt lag ändå ska göra det omöjliga och täppa till truten på detta fusklag.

Vinst ikväll och vändningen har börjat. Ingen väntar sig att ÖSK ska vinna, så de kan spela utan press.
Örebro jocke.
2011-07-21 07:52
GHTFan//

Tack för upplysningen! Verkar vara en intressant spelare. Är det någon du har mer info om honom?
Örebro S E
2011-07-21 07:19
Med ett lag i spillror och ett självförtroende som inte är det bästa, måste man nog hoppas på ett mindre mirakel idag.

Kom igen nu ÖSK!
Annons: