/fotboll/osk/forum/3627.aspx/fotboll/osk/forum/3627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-07-26 02:24
Heja SPORT
AIK Saywee
2011-07-26 02:12
Everyneedgotanegotofeed ....
AIK Saywee
2011-07-26 02:02
Om Sixten blir kvar i ÖSK 2012 ..

Har jag en önskan ..

... att han förbättrar sin förmåga att kommunicera och coacha!

Om Axén av någon outgrundlig anledning tar hand om vårt ÖSK, lutar jag mig tillbaka och njuter av stämningen i klubben och hoppas på guld inom tre år!!!.
AIK Saywee
2011-07-26 01:50
do, håller med om att det finns för många kockar i ÖSK, som kanske verkar dra åt lite olika håll, det kan vara ett av alla problem (?).

Men vad tycker och tänker Sixten, om det går att få ett ärligt svar, vill han vara kvar eller längtrar han bort, ärligt alltså, han har ju förutom ÖSK, både familj, privatliv och kanske andra intressen.

Vad vet jag, bara funderar lite ...
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-26 01:38
@MrCrowly

Jasså, han är ju iofs inte purung direkt, så det är kanske dags att segla hem över Atlanten.

@Saywee

Det kan vi inte veta. Jag har svårt att se någon bättre klubb än ÖSK rycka i honom i detta nu. När det kommer till tränare är det köparens marknad. Att han ännu inte förlängt kan bero på många saker, gick det inte trögt även förra gången det skulle förhandlas?

Konstigt att ÖSK inte stressade i höstas när man tog lilla silvret... Men å andra sidan vet vi ju att hela den processen med kontrakt tar tid i ÖSK. För många kockar om du frågar mig.
AIK Saywee
2011-07-26 01:30
do 01:16, intressant inlägg, speciellt det tredje stycket, men vad vill Sixten egentligen "för egen del", vill han fortsätta eller spelar han ett spel för att få högre lön och fortsättning, eller är han mentalt redan borta?

Vore kanske kul men en intervju, fast å andra sidan får man ju oftast höra en massa smöriga floskler, så det kan kvitta.

Heja SPORT!
Örebro MrCrowly
2011-07-26 01:27
Han verkade inte helt främmande för att flytta hem i intervjun i
dagens radiosporten fotbollsarena. Inte för att jag tror han kommer till ÖSK...
AIK Saywee
2011-07-26 01:23
Ursäkta mitt godnattofftopic, men Marley´s album "UPRISING" innehåller "talande" texter och rytmiska reggae-takter ..

... listen carefully ,,,

och översätt texterna!

Heja SPORT!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-26 01:16
Även om spelet inte sett så lovande ut så är ändå chansen ganska god att ÖSK kan rycka upp sig till en topp-5 plats innan det är slut. Med tanke på hur säsongen artat sig vore det en bra placering att jobba vidare från.
Att man cementerar sig som ett lag på den övre halvan, strax under medalj. Därifrån blir det lättare att jobba mot det där målet, att ena säsongen sluta 7-12 och i nästa topp-fyra är inte bra för lagets egna identitet.

Sedan tycker jag cupen är så otroligt viktig. Förutom en titel som alla törstar efter så innebär det en räddad säsong. Dessutom tror jag en cupseger kan bidra med en mental"boost" för spelarna. Minns att Rydström en gång skrev att cuptiteln man tog -07 var viktig för laget under säsongen -08 då man vann SM-guld. Det finns mycket att lära sig av KFF, de är ungefär två hack före oss i sin utveckling, som är ganska lik vår.

Mina tankar om Sixten är, utan att bli långrandig, att han ska få jobba i fred under hösten och att ledningen med några omgångar kvar ska göra en riktig utvärdering. Så länge ÖSK inte blir indragna i någon nedflyttningsstrid på allvar så har han förtjänat mandat nog att fortsätta. Istället för att kicka Sixten kanske klubben borde fundera på annan ledarförstärkning, det finns så mycket man kan göra.

ÖSK är inte så stora och omsätter inte mycket (relativt) som man skulle vilja, det finns av ekonomiska skäl därför stora förbättringar som skulle kunna ske på alla olika sätt. På den här nivån i AS gäller det att vara bäst på att hushålla, ingen har råd att köpa sig framgång.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-26 01:03
McCrowly// Hasse Backe var tilltänkt till förbundsjobbet och var innan dess assisterande i Man. City. Nu är han aktad inom amerikansk ligafotboll. Tror inte ett jobb i Sverige, eller annan del av Skandinavien lockar tyvärr.

Känns annars som ett namn som kan införa pondus och dessutom locka till sig bra spelare. Lär ju ha ett bra kontaktnät (något vi ofta underskattar/glömmer).

AIK Saywee
2011-07-26 01:02
WE NO KNOW HOW WE AND DEM A GO WORK IT OUT

Bob Marley & Saywee
Örebro MrCrowly
2011-07-26 00:59
Hasse Backes kontrakt med NY red Bull går ut dec 2012,
Han ska vi ha 2013-2015 då guldet bör komma.

Blev fel på mitt tips... 1-2 ska de vara.
AIK Saywee
2011-07-26 00:49
Herregud, svartvita bröder och systrar, vi lägger ner mängder av tankar, idéer och frustration och loggar in och ur, och skriver vad vi tycker och tänker, ingen har rätt och ingen har fel, vi önskar bara att ÖSK alltid skall vinna, ALLTID, ALLTID, ALLTID!

I en galen värld har jag mina små fåniga önskningar om att vi alla en dag kan få vråla ut ett svartvitt gulld!

Det är min högsta sportsliga önskan, och ber om ursäkt att jag tjötat så det senaste dygnet.

Jag bara är sådan, förlåt, och ...

HEJA SPORT!
Örebro widemarsh
2011-07-26 00:42
På tal om annat så har jag jäkligt svårt att förstå Bedoyas iver att gå som bosman. Jag skulle iaf hellre gå till en klubb som vill betala för mig än till en som hellre väntar ett halvår och får mig gratis. Sänder väl inga jättebra signaler från Rangers sida hur mycket man tror på Bedoya.

Känns som det är lättare att peta en spelare man fått gratis än en som man spenderat ett antal miljoner för också :)
Örebro widemarsh
2011-07-26 00:35
bison// Källan var fotbollsförbundet. 27 matcher och 5 mål var det till och med. Honom ersatte vi med Haddad som gjort 3 mål på 5 matcher. Med det snittet hade han gjort 16 mål på 27 matcher. Så Paulinhos ersättare verkade ÖSK verkligen hittat rätt med, men han var en chansning iom skadehistoriken. Och givetvis skulle han bli skadad igen hos oss.

AIK Saywee
2011-07-26 00:30
bison, jag har aldrig skrivit "finnjävel "eller "avgå", (förrän nyss tyvärr) men om jag letar bakåt i dina egna inlägg finner jag ord och påhopp som jag inte vill skriva eller referera till ...
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-26 00:27
Ett sätt att tänka är hur får vi långsiktigt ett bättre ÖSK. Då måste man ta i tur med bristerna och även ha en bra strategi.
Hur kan säsongen se ut så här om vi inte har några brister?
Hur så strategin ut när denna säsong planerades?
Örebro bison
2011-07-26 00:26
KC/ Har inte kollat upp nån källa på det, men tidigare idag angavs att Guara gjorde 5 mål på 26 matcher, 21 från start. Kom tillbaka när nån i ÖSK startat så många matcher i år.
Jag säger inte att du har fel angående Astrit jag bara funderar på hur mittfältet skulle ha formerats. Kanske man inte skulle ha värvat Paulinho2 utan kört Bedoya, Nordin och Astrit.

Ang Fahlander, visst är det en stor skillnad om det är ens egna pengar. Jag är för dåligt insatt i HC för att ge mig in i en debatt där.
AIK Saywee
2011-07-26 00:25
MrCrowly, 00:10, nu tjötar du väl lite "Sixtenplus", eller?, jag har aldrig varit i närheten av ett allsvenskt omklädningrum, vilken löjlig diskussion det verkar bli.

Skulle jag ha önskningar om att befinna mig i ett sådant så vore det i damlagens.

Detta med kommunikation är oerhört viktigt i dagens samhälle och en tränare som inte kan kommunicera eller kommunicerar dåligt är ingen lysande tränare.

Jag bara funderade på hur bra Sixten är på detta?

Om ni har hakat upp er på mitt nic så kan ni ju scrolla, den funktionen fungerar ju än i dag, trots allt jädra tekniskt krångel på en fantastisk planet!

RASTA FARI :)
2011-07-26 00:21
bison // Jag tycker mig se att det är mest de som anser att Sixten ska fortsätta som tränare som använder ordet "hata".
De som använder uttrycket ''finnjäveln" kan väl då få en skrapa, inte alla.
Örebro KCMarten
2011-07-26 00:18
Bison //'

Fahlander har stoppat in egna pengar i Örebro HK.

Hästsvansen lekte bort andras utan att satsa egna.

Det är rätt stor skillnad.
Örebro KCMarten
2011-07-26 00:15
Bison //

Guara gjorde 5 mål på en halv säsong som nr 9. Den första halvan stod Kim Olsen för och han gjorde som startspelare bara 3 mål förra säsongen, så jo det är godkänt på en halv säsong. Det är mer än vad någon mäktat med i år t.ex.

Om inte Astrit hade varit bra nog att peta någon i år så måste han haft mycket flyt med sin mål förra året och då framstår ju tredjeplatsen som ännu mer turartad.

Astrit gjorde sina 5 mål som inhoppare på en halv säsong. Det är lika många som Nordin som startspelare lyckades med på en hel säsong. Jag är rätt övertygad om att den Astrit vi idag ser i Norrköping hade vänt ut och in på de flesta mittfält tillsammans med Nordin.

Läget hade varit annorlunda och vi kanske inte hade värvat likadant om Astrit hade varit kvar. Vi hade haft en bättre beredskap inför Bedoyaförsäljningen.
Örebro bison
2011-07-26 00:14
Aspen// Håller med dig om att tonen här på forumet hårdnat, och man måste kunna kritisera spelare och tränare utan att bli påhoppad för det, med detta sagt finns det ibland fog för att kalla det hat, inte helt ovanligt står det ''finnjäveln" måste bort o.s.v. i inlägg, det känns ju knappast varken konstruktivt eller respektfullt.
AIK Saywee
2011-07-26 00:12
do, himla svår omröstning, men mycket intressant!

Vilket är bäst för Bedoya,?
eller för ÖSK under säsongen, eller i framtiden?
eller för fansen och sponsorerna?
eller för bänknötarna?
eller eleganterna som sitter på läktarna?
eller för mig som en vanlig supporter?

FRÅGOR FRÅGOR FRÅGOR?
Örebro MrCrowly
2011-07-26 00:10
Saywee// du brukar ju tjata om att sixten inte kan kommunicera med spelarna,
så man kan ju få uppfattning av att du sitter i omklädningsrumet... För hur
kan du annars veta att han inte kan kommunicera med dom?
Örebro Fatcit
2011-07-26 00:09
Fan vad jag hatar TV4!!!
Örebro bison
Har inte ÖSK redan provat på en Fahlander-typ?

Hästsvansen kanske nån av er minns.
'den oumbärlige // jag planerar en resa till Gävle. Men när man läsr t ex pemo eller Grixx funderar jag om det är något att lägga tid på.
Att bli kallad Sixten-hatare för att man tycker han ska bytas ut. Det är för mycket. Sätter man en etta i spelarbetyg hatar man då spelaren? Jag hatar inte musiker som jag tycker spelar dåligt.

Jag ogillar Er starkt som klistrar sådan epitet på andra. Ni driver fram en hatstämning som inte finns!!!
Ni tycks inte förstå att en klubb fungerar som ett lag. Och där Sixten BARA är en pusselbit, om än viktig. Passar pusselbiten inte in så ersätts den med en som passar. Det är inte heller EN person förtjänst för framgång eller bakslag. MEN funkar det inte så MÅSTE något göras, förändring är det naturliga. För allas bästa.
Det är viktigt att människor behandlas med respekt. Det försöker jag och flera andra kritiker göra.
För mej är utvecklingen av talanger centralt. Kan konstatera att här har ÖSK stora brister i dag, därför vll jag ha in en ny kraft. Sixten har på medlemsmöte direkt uttalats sig att hans struntar i kopplingen med ÖSK U. Klubben har nu beslutat satsa mer på talangutveckling och då passar inte pusselbiten Sixten in.
Örebro KCMarten
2011-07-26 00:05
Pemo, m.fl //

Hur skall ÖSK ha råd med att förlänga Sixtens kontrakt om man inte lyckas få stöd av sponsorerna?

Örebro bison
2011-07-26 00:04
KCMarten// Vem skulle Astrit petat på mitten?
Jag skulle gärna ha haft Guara i laget, men är 5 mål som nr 9 verkligen godkänt? Pauinho är en bra spelare men jag måste säga att jag förstår det beslutet han passade inte perfekt i den roll som han i så fall var aktuell för.
Då måste jag säga att en mycket större miss är bristen på backar i truppen.
Också lätt att vara efterklok nu när Haddad varit skadad stora delar av säsongen att man borde ha haft inte en (William) utan 2 fullgoda ersättare för honom.
Annons: