/fotboll/osk/forum/3626.aspx/fotboll/osk/forum/3626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Robban Örebro
2011-07-24 22:23
Nästa match vill jag se Wikström och Nordback som mittbackar. Haginge ute som högerback!
Örebro Robban Örebro
2011-07-24 22:21
Seger idag men ÖSK spelade inte bra.

1/8 vill jag se 2 nya mittbakar till klubben, en som går rakt in och spelar tillsammans med Wikströmt och så en yngre som kan utmana Wikström nästa år. Så vill jag även se en stor anfallare som ska ta hand om Hadadds plats nu närhan är skadad.
Örebro micro_42
2011-07-24 22:19
Den som dribblar mest och bäst är inte automatiskt den bäste spelaren, han är bara bäst på att dribbla....
Örebro bison
2011-07-24 22:18
PPR// En klockren analys uppenbarligen såg i alla fall du och jag samma match.

Gällande Lushtaku så är han för mig lite av ett mysterium, han visar ju sjukt bra teknik då och då när han suger ner långbollar för att sen inte kunna få fram en 2 meters passning. Tycker fortfarande att det är för få passningar i avgörande lägen, handen på hjärtat Stafs mål ska väl läggas på Hassans konto? Innan bollen letade sig in i maskorna skrek jag som en vilde på en passning till Pålle.

Linjedomaren? Ja jag vet att jag alltför ofta fokuserar på domarna, men vad ska man säga om avvinkningen på Staf i första, han är ju minst 2 meter onside!
Örebro ÖSK-Boldt
2011-07-24 22:14
Grattis till oss och ÖSK !!

Idag kämpar man som ett lag. Håller ihop hela elvan och sliter som FAAAN över hela matchen.

Tycker ni är sjukt hårda mot krigarna idag.
Visst en del felpass men dom slet arslet av sig och mer kan vi inte begära.

Om laget som nu kanske inte är av topptre-klass i allsvenskan, kan slita så här för varann gör ju det insatsen ännu starkare.

Njut nu istället !!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-24 22:12
Shit - Mjällby smackade dit Gefle med 5-1 (!) Vad hände där? Och Syrianska 4-1 mot Trelle? Det vanns alltså i kön bakom ÖSK. Återstår att se hur det går i västkutsderbyt i morgon.

Knepig kritik Haginge får läser jag här & där. Defensivt tycker jag han gjorde sin bästa match (som mittback alltså) hitills och tog stort ansvar. Visst har han en sladderfot i de längre uppspelen men så länge han håller rent bakåt är iaf jag nöjd. Jag tycker faktiskt han var bäste ÖSK:are tillsammans med för dagen stabile Alvbåge. Haginge har tagit ett större ansvar med Nordback.

Får erkänna att det gått lite bättre med Nordback än jag väntat mig. Även om han gör en hel del felbedömningar. Han har väl heller egentligen inte utmanats riktigt sådär.

Wirtanen visar gång på gång att han inte är en ytterback även om han är följsam och fin i offensiven. Han kan få till rätt bra inspel emellanåt också. Men det blev mer gediget spel med Per J. Även om jag vet att Per J minsann kan gå bort sig också.

Pålle gillar jag. Jobbar bra (Kommer han inte med dobbarna upp då & då? Ser farligt ut) Är alltid konstruktiv och gör små små vickningar med bollen i trånga situationer så bollen hittar ut till medspelare.

Kilen, Staaf & Gerzic godkända med lite plus till den senare.

Kushi? Förutom målet, hade han ett enda rätt? Jag tycker Yasin ska gå före Kushi i laguppställningen.

Men idag suger vi på tre poäng!! Bra jobbat ÖSK!
Örebro Andy King
2011-07-24 22:03
Skönt med 3 pinnar! Dock så hade det inte blivt någon om motståndet varit av högre klass. Ty vår backlinje måste vara en av allsvenskans sämsta. Av de som spelade idag vill jag ha minst 3 nya namn. Haginge är inte tillräckligt bra för allsvenskan. Nordback är ju en nödlösning. Wirtanen håller inte heller. Wovven är på gränsen men är den bästa av de fyra där bak. På mitten är saknas Bedoya. Framåt var det si sådär. Staaf är en Rodevåg... Bra i superettan men för långsam för allsvenskan. Astvald står still i utvecklingen och Kustrim är blandar bra saker med hårresande misstag.

Önskelista:

2 nya backar och en kry Wikström
En riktig topp som alternativ till en frisk Haddad.
En ny Bedoya på mitten.
Örebro Mattias69
2011-07-24 22:01
Härligt, där satt den. Nu börjar våga hoppas på ett allsvenskt liv 2012 också.

Gefle borta nästa och de borde väl vara nere på jorden efter den där präktiga minan de gick på mot Mjällby.
Örebro bison
2011-07-24 21:54
Rulle// Tycker som jag skrev att Haginge var riktigt bra defensivt, däremot håller jag inte med om att han alltid söker Nordin, jag tycker tyvärr att han allt för ofta söker en lång boll till anfallet direkt, lite som ÖSK spelade för 5 år sen. Sen tycker jag inte att dessa passningar ofta hittar rätt.
Örebro Conjuration
2011-07-24 21:53
Härligt med 3 poäng

Saknar Astrit, tyckte han var bäst idag hos Norrköping
Örebro Rulle1983
2011-07-24 21:48
Tycker haginge var en av våra bättre idag, han får otroligt mycket boll som mittback och söker alltid nordin, vilket är rätt, hittar ofta nordin med enkla passningar, hittar ofta upp med en längre mot anfallare...

men när man som mittback inte har något alternativ blir det att man söker en svårare boll mot ytter och finns inte många backar i allsvenskan som sätter 100% av sina krossar mot ytter...

Han var en av våran bästa idag!
Nordin på G Paulinho bra! visade idag att de lätt kunat ta de 3 milj plus vidareförsäljnignsklasulen som de missade av Rangers.
Alvbåge bra, tyckte också Per J gjorde ett stabilt inhopp!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-24 21:44
Äntligen!!!
Örebro micro_42
2011-07-24 21:43
Hur gick det med våra krockande spelare i slutet?
Jag kunde inte stanna och titta....
Örebro micro_42
2011-07-24 21:42
Valderinho// Tvärs mot dig tycker jag Haginge var bra idag, han är klart bättre när han har Wikens roll som mittback, och anfallsspelet funkar mycket bättre utan Rama han verkar mest tycka (som du) att han är bäst.
Det förlorar hela laget på.
Jasg tycker samma 11:a skall starta nästa match.
Så detr så!
Örebro DaSa
2011-07-24 21:40
Jag tycker inte Kushtrim gjorde många rätt förutom målet, målet var ju inte heller ngn superren träff:) Han hade ett antal felpass och kassa mottagningar. men riktigt skönt med en seger, bara hoppas att det lossnar nu. Till nästa matcg kan vi ju också ha nästan vårat bästa lag... Ang. Sixten så hade jag gärna sett bytena redan efter 60 min då det kändes som en tidsfråga innan ifk skulle göra mål. Hela anfallet såg helt slut ut, varför vänta?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-nisse - Odi et amo
2011-07-24 21:38
Haginge dominerade där bak idag i Almebäcks och Wikströms frånvaro. Känns som att Nordback kommer in mer och mer i sin roll och det nya försvaret blir mer sammansvetsat. Även om IFK hade en del boll så kändes det väldigt stabilt. IFK saknade udd framåt och vi utnyttjade våra lägen. En bra insats helt enkelt även om det fortfarande är snudd på C-lags uppställning vi ställer upp med.
Örebro Chipset
2011-07-24 21:33
Äntligen! Tyvärr kanske inte denna elva håller i längden men idag räckte det till 3 pinnar. Nöjd så.
Örebro bison
2011-07-24 21:26
Valderinho// Tycker du är väl hård mot Haginge, nog för att även jag förbannade hans eviga tjongande så fort han får tag på bollen. Wirtanen visade lite takter framåt men är fortfarande ingen back.
Pekig gav ofantliga ytor för ÖSK på framförallt högerkanten.

Ok idag vann vi så man ska väl inte klaga alltför mycket, men jag tycker nog att Sixten håller fast vid sin gamla invanda jag väntar till slutet innan jag byter. Både Astvald och Kuhstrim var ju i det närmaste helt slut redan vid halvtid, ska man vara lite positiv så fick ju i och för sig Yasin mer än den dubbla tiden som ett vanligt ÖSK.byte innebär.
Örebro Rulle1983
2011-07-24 21:25
Astrit är den lataste spelaren jag sett!!

Förstår att ÖSK inte ville betala ut så mycket lön till en spelare som klarar av max 30 min...

springer bara när bollen är i närheten av honom, Egoistisk till tusen..

Hade väll kankse varit bra att slänga in sista kvarten, men inte en chans för den lönen han krävde...
Örebro Kajanus
2011-07-24 21:24
Gorba-ÖSK: Frågan är korrekt ställd då jag ställer mig mer än skeptiskt till någon som lägger Kim Olsen som etta på listan över sämsta spelarna i ÖSK på flera år. Kim gjorde 20+ mål enbart i seriespel för ÖSK under två år. Teknisk spelare? Nej det var han inte. Men mål gjorde han. Vad baserar du din lista på?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2011-07-24 21:20
Första halvlek var riktigt bra. Kanske var det riktigt att vara lite mer bevakande under andra men det blir nervigt när IFK får lite mer luft och flera bra chanser.

Segern var otroligt viktig men det hade varit kul att se ett lika aggressivt spel i andra.

Astrit ÄR livsfarlig med skott och passningar men lyckades inte ställa till med något.
Örebro KCMarten
2011-07-24 21:09
Så skönt med en seger!!

Idag tänker jag bara suga på segern. Imorgon kommer det att dyka upp några tankar från en utvilad hjärna.
Örebro Valderinho
2011-07-24 21:08
Det är väl uppenbart att Norrköping var sämre än jag väntat. Å andra sidan kämpade Ösk som djur idag. Men det är beklämmande att spelare som Haginge,Nordback och Per.J som är sådana träben får spela på högstanivån i Sverige och Örebros stolthet. Sen Staaf ska vi inte tala om. Sämre bollmottagare får man leta länge efter. Han är en typisk 4-4-2 anfallare.
Lushtaku tycker jag går ner sig oroväckande mycket i andra halvlek. Tack för att Rama är tillbaka mot Gefle.

Att Haginge är den största träbocken i ösk´s mannaminne är nog säkert. Slår upp ett uppspel rakt på en Norrköpingsspelare bara några meter ifrån.
Så otroligt bollrädd att han inte vågar kliva upp några meter för att öppna upp ett uppspel. Istället slår han ut med armarna och slår massa jävla långbollar.
BORT med HAGINGE!

Hade vi mött ett bättre lag idag hade vi fått storstryk. Det var tackvare Alvbåge som var bra idag! som hjälpte laget.

När Thorvaldson vänder ut och in på Nordback och Haginge visar det bara hur lätt det är att komma förbi dom 1 mot 1. Tycker ändå Nordback var bättre än Haginge. Säger väl en hel del om deras prestation...
Örebro Grixx
2011-07-24 21:03
Satt så skönt med en seger, härligt!!!
Örebro Fang
2011-07-24 20:58
Jag tycker det är ganska mycket att klappa händerna åt. Detta var otroligt skönt och viktigt. Den där målsättningen skiter jag fullständigt i just nu för nu handlar det om överlevnad.
Örebro Mullis1*
2011-07-24 20:55
2-0 Är inget Att klappa i Händerna Åt. Vi måste först se Till att Målsättningen Kommer att nås i år (Dvs Top 3) Och blir det inte Det är det Sixten Som rycker Med desamma

Dessutom Vart Ösk lite väl slappa efter Målen Och det var inte långt Ifrån att NKP Gjorde Reducering. Nej fyfan
Örebro omega
2011-07-24 20:53
underbart gubbar. Peking va jävligt dåliga måste ja säga. Fint med 3 poäng
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-24 20:53
Saywee// Just vid det tillfället var det nervöst...
Örebro 707
2011-07-24 20:52
Otroligt skönt sedan kan man fundera på hur bra värdemätare detta är? Norrköping var riktigt dåliga!

Men som sagt var skönt!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-24 20:51
Fan va SKÖNT!!!
Annons: