/fotboll/osk/forum/3619.aspx/fotboll/osk/forum/3619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2011-07-25 23:54
När det gäller 3.e platsen så glömmer många ett par viktiga detaljer.

I februari förra året dök en försenad julklapp ner hos ÖSK i form av Paulinho Guara. Hans klubb ville låna ut honom för att få matchträning och Bajen och ÖIS spelade inte i Allsvenskan, så ÖSK tog in honom. Han var en lojal lagspelare som när han fick chansen bidrog starkt med 5 mål förra säsongen.

Inför den här säsongen fick ÖSK frågan om vi ville signa honom, men Sixten sa nej. Han var inte tillräckligt bra. Synd tycker jag eftersom det hade varit kanon att ha honom i laget med tanke på skadeläget. Tänk att ha haft Guara att slänga in när Haddad blev skadad? Starkt jobbat, Sixten.

En anna detalj gällande 3:e platsen var en 20 årig yngling som ville starta om karriären efter en skadedrabbad period i England. Astrit imponerade på provspelet förra sommaren och gjorde succé direkt med ett mål mot Elfsborg borta i sista minuten vilket betydde en pinne då. Astrit gjorde 5 mål förra säsongen precis som P. Guara

Tyvärr slarvades han bort i ett kontrakt där man fegat och gett partnerna möjlighet att bryta kontraktet efter säsongen, vilket Astrit gjorde eftersom han fick ett bättre kontrakt med Norrköping. Starkt jobbat Sjögren.

Astrit och Paulinho gjorde tillsammans tio mål förra säsongen vilket motsvarar 25% av hela säsongens målskörd. Det är väl få som säger emot att de bidrog till tredje platsen. Båda billiga och lite av en skänk från ovan och definitivt inget planerat drag av vår "demontränare".

Tvärtom har vår demontränare och sportchef lyckats slarva bort målgörarna till 10 av de 40 mål som gjordes förra året och Sixten har inte lyckats med att få in någon annan som har tagit deras plats i målprotokollet.

Sixten vår bästa tränare? *Knappast. Precis som snittet kommer visa efter säsongen och som det gör idag med ALLA matcher han coachat inräknat så är på sin höjd en i mängden.

Då med den bästa truppen vi haft på drygt 10 år.
Örebro pemo
2011-07-25 23:52
Nu är du nästan larvig Saywee. Det vi inte gör är att stämma upp i den tradiga " Bort med Sixten-kören" , men jag har så pass mycket erfarenhet av ledarskap, grupp och teambuilding att jag inte häver ur mig tvärsäkra saker om vad som sker i en sluten grupp om jag inte befinner mig i.

Men du sitter kanske med i omklädningsrummet och vet vad som händer och sägs? I så fall ber jag om ursäkt.
AIK Saywee
2011-07-25 23:43
sogen, har du dyslexi, ber jag verkligen om ursäkt, för det har jag inte uppmärksammat i dina inlägg tidigare, verkligen förlåt, jag skäms lite, men kunde inte veta detta, omöjligt, FÖRLÅT från hela mitt hjärta!

Grixx och pemo, bara kör på, Sixten är kung, SIxten-älskare ;)

Sweet little sixteen ;)

ÖSK kommer i andra hand, spelar ingen roll, vilken placering det blir, Sixten är oantastbar!

FORZA SIXTEN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-25 23:38
Några som tänkt åka upp till Gävle på söndag? Nästan lika viktig match som senast, om inte viktigare. Resan är väl dock lite lång (?) för er i Örebro kanske.

Brukar ändå bli en 20-50 personer i bortaklacken ungefär.
Örebro pemo
2011-07-25 23:12
Grixx// Tack för dina inlägg. Håller med dig i det mesta.
Men det största(?) felet med klubben ( eller fotbollsförbundet ) är väl att det inte finns en bra reservserie att låta de unga få matchning i. ÖSK-u är alldeles för dåliga bakåt och för långt ner i systemet för att fungera som alternativ.

Sen hoppas jag för allt i världen att det inte kommer in någon djä-a direktör med mycket pengar som tror sig veta hur man skall spela fotboll.

Sen en liten försiktig fråga till er "Sixten-hatare". Vad gör Zetterlund nu? Tränar han något lag i någon lägre serie. Han var ju en som mobbades bort från ÖSK och där förlorade vi återigen en stark kraft. Eller hur var det nu?
Örebro Sogen
2011-07-25 23:12
dig saywee jag syftar på dig. nej jag är inte full men jag har svårigheter att stava (dyslexi). mitt inlägg var inte menat att vara konstruktivt det var menat att säga vad jag tycker med 1 inlägg och det har jag gjort nu så tänker inte säga dig något mer nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2011-07-25 23:10
En anfallare? Då håller jag tummarna för min surrealistiska drömvärvning av Joe Sise från HBK! ;)
Örebro Grixx
2011-07-25 23:00
Saywee, 21:47// Du frågade och jag svarade;-)
Årets AS är inte slut och resultatmässigt liger vi inte alls där vi hoppades. Vissa lägger all eller stor del av skulden på tränaren som i 3 år varit riktigt bra.
Jag säger som tidigare att jag ser flera anledningar.

Kommunikationen som du nämner är upp till spelarna att bedömma. Allt som tidigare sagts har från spelarhåll har låtit positivt. Givetvis går det alltid att hitta någon som kan tycka något annat någon gång men det förtar inte att det talas om att spelarna är nöjda.

Vet du något om att Sixten är dålig på den fronten gentemot spelarna? Tror du bara så är det lite för vagt för att bygga allvarlig kritik.

Jag förmodar att även en tränare har olika nivåer på diverse färdigheter. Vissa sidor är kanske oerhört starka gentemot andra. Talar man sedan om ett långsiktigt arbete så omöjliggörs det givetvis om man kör vindflöjelanställningar i en klubb. Det betyder givetvis inte att man sitter för evigt och att man inte kan kritiseras.

Två matcher hit eller dit hade placerat oss i en helt annan sits och det är väldigt lite. Många matcher utan vinst, visst men innan så var vi ett av de formstarkaste lagen glöm inte det. Vi har ju faktiskt införskaffat poäng tidigare under säsongen.

Saywee,22:20// Hmm...jag tyckte att jag sa att jag inte var nöjd med placeringen. Jag har inte sagt att Sixten är lysande och aldrig gjort fel. Däremot har jag protesterat mot sixtendrevet när det varit direkt felaktiga "sanningar" troenden osv som delgetts forumet.

Att många haft stora förhoppningar på årets säsong är förståeligt men är ju inget annat än en prognos. Att man alltid hoppas på högre placering än vad man uppnår har varit legio, till förra året. Lite hybris och det gick så långt att det var guld som gällde till och med. Det fanns många som sa annat också.

Det jag brukar kommentera år efter år är det gamla vanliga att det är små marginaler. En vinst och en oavgjort och plötsligt så slutar man på en riktigt bra placering...men det är så det är i fotbollen, små marginaler. Att man får alla matcher med sig händer sällan men det är det som gäller om man ska nå toppen. Det är svårt, rent av extremt svårt att nå dit.
AIK Saywee
2011-07-25 23:00
Sogen, vem syftar du på?

Kom med något konstruktivt, för ditt senaste inlägg var inte i närheten av något konstruktivt, eller?

Kom igen sogen, skriv vad som måste hända, eller är du nöjd, eller retar du bara upp dig på mina eller andras evinnerliga inlägg?

På vilket sätt kan ÖSK prestera bättre, det är det enda som intresserar mig för tillfället....

jag vill inte anmärka på din fylletext, men det är en ganska konstig svenska ibland ... ooops i did it ...
Örebro Karlssson
2011-07-25 22:46
Då är vi tydligen ute efter en anfallare också, uppger NA som tydligen fått reda på det av Lennart Sjögren.
Örebro Sogen
2011-07-25 22:43
Jag anser att Sixten, Sjögren och Sköldmark inte har gjort sitt jobb i år, jag vill inte ha dom kvar. MEN nu börjar verkligen tröttna på satsers tjat, sida upp å sida ner skriver han samma sak om å om igen. inget konstruktivt geler egna värderingar bara massa svammel. Jag frågar mig hur en vuxen man (över50?) dels kan bete sig på det sättet Och här tid att skriva inlägg hela hälla tiden?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-07-25 22:20
Snälla Grixx, förstå mig lite, om jag sitter med armarna i kors och är nöjd, med en tiondeplacering, efter arton omgångar, är jag inte en riktig förväntansfull supporter, dessutom med vetskapen om den stora fantastiska trupp som Sjögren fixade under sillasäsongen och med denne lysande tränare som aldrig har gjort något fel, samt med en försäljningsansvarig som bara kostar pengar.

Jag hade förväntningar när talgoxen tutade, är det så himla konstigt?

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-07-25 21:57
Grixx, Sixtens första tre år med ÖSK är OK, det tror jag de flesta på detta forum förstår, men årets satsning, kommunikation och resultat gör att jag vågar mig på att kritisera lite försiktigt ...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-25 21:56
Tyckte det var mer uselt att bara klara en pinne mot Halmstad och att Mjällby efter 156 förluster i rad naturligtvis fick ett avbrott mot ÖSK och en seger för att sedan fortsätta förlora. Att så totalt tappa matchen mot GAIS sved också.

När det gäller hemmamatcherna tycker jag faktiskt förlusten mot Kalmar sved mer än mot Gefle. Trots det vansinnigt sjuka bollövertaget (70-75%) lyckas man alltså inte förvalta det och knappt skapa avslut. Det är jävligt svagt.

Hemmamatchen mot Sarajevo, där man egentligen slarvade bort avancemanget i E:L, svider också.

Men under alla år med Sixten har man alltid haft svackor. De berömda 0-3 0-3 0-3 har alltid kommit. Men i år har svackan varit längre. Delvis måste man dock skylla på skadeläget. Eller kanske tom ganska mycket. Å andra sidan är truppen delvis felbalanserad. Lägg därtill kontraktsturbulensen som mer än en gång tagit bort fokusen från fotbollen. Jag vill också skylla delvis tidigare svackor (dock inte i år kanske) på att Sixten vägra byta spelare ur form.

Precis som ett lag har svackor har också enskilda spelare svackor.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-25 21:50
Halmstad torskade igen i västkutsderbyt. Därmed har man bara en seger (konstigt att den inte kom emot Örebro) på 17 försök.

Än så länge har tränarbytet i Halmstad inte gett någon effekt. Det sk spanska spåret man intog före säsongen har visat sig varit ett fatalt misstag.
Örebro Grixx
2011-07-25 21:22
Saywee// Om Sixtens resultat i AS med klubben under föregående 3 år så finns väl ingen som inte håller med om att det varit en framgång.

Nu säger väl den illvillige att Alec var med första året och det stämmer, det var det sämsta året. Den illvillige säger då att det var sämre spelare, ok ok ok det finns väl alltid något att haka upp sig på;-)

Undrar vad framtiden kommer att säga?

I början av 2000 så talades det en hel del om hur usel Dala hade varit. I dag mer om vad han uppnådde. De flesta tränare blir väl någon gång fockad och det oavsett hur bra de är.

Vissa år går det bra vissa år inte. Vissa år är vissa spelare bra nästa år usla/sämre.

I våras var det uselt att förlora mot bottenlaget Gefle som sedan var ett toppenlag. Ett lags tränare som vissa tyckte att vi skulle lära av. Nu är de på dekis igen. Ska vi fortfarande lära av dom eller....;-)

Det vore fantastiskt om man skulle kunna planera in en placering i AS, i år ska vi bli 3:a....och så är det klart & fixat.

En fot från Iron-Mike och en fot från Hagge ändrade troligen slutresultatet i två matcher. Undrar vad som hänt om de varit skadade just de matcherna. Kanske hade vi legat på 4:e plats då. Resultatmässigt helt ok. Så jäkla små marginaler är det att man blir svettig i knävecken.
AIK Saywee
2011-07-25 21:21
MrCrowly, intressanta funderingar om AIK och AIK´s tränare och om AIK´s Guld och att AIK lyckades :)

Fast jag tror att Walker började bygga en positiv fotboll i ÖSK, för att haka på ditt inlägg ...
AIK Saywee
2011-07-25 21:13
Vad tror ni om mr X, Axén i stället för Sixtén i framtidén?

En idé, kanske fél men ändå ett X ...

Jag vill så inni h-é innerligt uppléva ett guld med ÖSK innan jag spikas in i én trälåda!

Héja SPORT!
Örebro MrCrowly
2011-07-25 21:10
Enligt vissa på aiks forum förra året så sa de att det inte var Stahre's förtjänst att de vann sm-guld, utan Norling som byggt upp laget som sen Stahre tog över och styrde i hamn...
Hur gick det för dom förra året? det var väl i princip samma lag som 2009 och då klarade inte Stahre av det, han flytta till Grekland, fick sparken och är nu arbetslös(?)
Örebro Lekiller
2011-07-25 21:07
Det var ju ÖSK i år också. Liiiiiiite vassare, och se hur det har gått. ;-) hehe

Tror ÖSK om det blir aktuellt kommer att söka efter en tränare som kan bygga vidare på det fina offensiva tänket som Sixten har arbetet fram under sin tid.

Stahre vet man ju inte riktigt vart man har, en lyckad säsong med AIK med SM-guld. Men sen då?
Örebro Lekiller
2011-07-25 21:02
Det var ju ÖSK i år också. Liiiiiiite vassare, och se hur det har gått. ;-) hehe

Tror ÖSK om det blir aktuellt kommer att söka efter en tränare som kan bygga vidare på det fina offensiva tänket som Sixten har arbetet fram under sin tid.

Stahre vet man ju inte riktigt vart man har, en lyckad säsong med AIK med SM-guld. Men sen då?
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-25 21:02
Lekiller//

En Fahlander är nog just vad ÖSK kan komma att behöva i framtiden. I år blir det såklart ett bra resultat beroende på ökade sponsorintäkter o pengar för Almebäck, bara det inte blir en placering bland de två sista och ännu större publikbortfall.

Elddopet kommer följande år när sponsorer skall övertygas och bosmanspelare ersättas.
Örebro Valderinho
2011-07-25 21:00
Jag vill ha Stahre. DÅ kan vi ta Sm-guld! Inte med Sixten.
AIK Saywee
2011-07-25 20:59
H-e ,va kallt det var i gattet, men det behövde jag nog?

Kardinalen, (välkommen föresten) ..

Det handlar ju, som så många skriver, inte bara om gamla meriter, det är årets Allsvenska vi diskuterar enligt ditt inlägg, om "den här säsongen" och trenden och Sixtens förmåga att kommunicera och att tända vår stora fina och duktiga trupp och om att coacha och att släppa lite på den förba*kade prestigen och envisheten.

Skadade spelare har ingen betydelse, för det bryr sig inte Sixten om, spelar med dem om det passar för honom, men han har sina favoriter, jag fattar inte varför vi avlönar en så stor trupp, när så få, får chansen?

Jag förväntar mig mer av spelarna och Sixten, hittills kan jag inte skriva att jag är nöjd, men jag är en galen optimist :)

MÄRKLIGT, eller?
STEFANO!
2011-07-25 20:51
Lekiller/ ;) Man är liiiite vassare denna säsongen så mycket talar för att man spelar kvalserie igen, men hockey kan vi diskutera på annat håll! Punkt!
Örebro Schella
2011-07-25 20:51
Stahre ser jag också som en bra kandidat till tränarposten. men ni som ropar efter gerhardsson kan nog glömma det ganska direkt. han skulle aldrig lämna häcken för örebro tyvärr
Örebro Lekiller
2011-07-25 20:49
En säsong är ingen säsong Stefano.

Alla lag kommer att ta sig an matcherna mot HC på ett helt annat sätt denna säsong. Så vi får väll se hur det går, klart att det är kul och bra för Örebro och hockeyn i Örebro län i stort om HC går bra.

Men jag kommer inte gråta blod om det inte blir så.

Punkt slut,

Nu håller vi oss till det som är viktigt.

ÖSK
Örebro Lekiller
2011-07-25 20:46
När öppnar fönstret igentligen?

1 augusti eller?

Kan hända saker på måndag i så fall.
STEFANO!
2011-07-25 20:45
Ja , du hänger inte med där! Man spelade kvalserie till eliten förra säsongen men hade lite stolpe ut! Man var inte sämre än Växjö som gick upp! Håll koll i vinter Lekiller!
Kardinalen
2011-07-25 20:44
Om man ser till den här säsongen, så har ÖSK tagit de flesta av poängen med Haddad på planen. Tyvärr har Sixten inte kunnat ersätta honom med någon annan lika bra (och effektiv). Verkar onekligen som att Haddad betyder väldigt mycket. Hoppas bara inte att vi får se Haddad på planen för tidigt. Om han slår upp sina skada direkt, så är det väl godnatt för den här säsongen.

Nordback har väl inte direkt rosat marknaden som mittback. Han har på bara ett fåtal matcher orsakat ett par straffsparkar och en farlig chans när han totalt missbedömde bollbanan i ett läge igår, men om man inser att Nordback inte är ämnad att spela mittback så går lite lättare att smälta hans tillkortokommanden. Han har gjort mycket gott för klubben, och för förtjänar kritik när det går lite taskigt. Men han förtjänar inte dynga. Inte från någon. Inte heller Sixten eller någon annan ÖSK:are förtjänar att "skräp kastas i ansiktet" av sådana som kallar sig supportrar.
Annons: