/fotboll/osk/forum/3616.aspx/fotboll/osk/forum/3616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-07-27 13:34
Mattias69, håller verkligen med dig om att det är kloka ord från Pia ...

... men Berra´s längd och spänst var väl i det närmaste oslagbar, vilken kombination av smidighet, som en panter, ofta nådde han högre än motståndarmålvakternas händer.

Han är nog en, av de, som nådde allra högst i AS genom tiderna.

Nej nu är det snart dags att gå ut till tvättlinan och se om tröjan hänger kvar, men puma´n (apropå katter) vid strandens volleybolllnät upptar lite av min uppmärksamhet ....

Hälsningar från Kattegatt :)
Örebro KCMarten
2011-07-27 13:23
EP betyder "Extended Play" och betydde att det fanns två låtar på en single.

Saywee, din tröja gör mig splittrad. Är det inte vit tröja och svarta byxor det skall vara? Å andra sidan är det väl färgerna som är viktiga och då kanske det inte spelar någon roll?

Fast då har vi problemet med komplettreringsfärgen, gult eller rött?

Nja, jag håller nog till den vita tröjan, även om jag också har den svarta i garderoben hemma ;-)
Örebro Mattias69
2011-07-27 13:15
Där där med att vinna nickdueller om man inte är så lång. Det talades om det inför USA:s möte med Japan att japanskorna inte var så duktiga på att nicka. Men då sa Pia Sundhage att det var viktigare att vara spänstig än att se ut som en basketspelare. Kloka ord det där.

Det såg vi ju i söndags dessutom, Robin gjorde ett bra jobb i luften.
AIK Saywee
2011-07-27 13:09
Grixx, snart har tröjan torkat.

LP tror jag betyder "Long Playing" eller något liknande och en singel har alltid två sidor, men vad EP betyder, vet jag inte, dvs en vinyl i singelformat med ungefär två låtar på vardera sidan.

Förresten, tackar för dina stödjande PM i går.

Vi får väl hoppas att Sixten Boströms Project spelar bra i höst, taktfast och med lite reggaegung ...
Örebro Conjuration
2011-07-27 13:03
På tal om allt snack om Alan Parsons Project så måste man se denna video & låt (ännu en gång se länktips). Sjukt cool :)

Ang. Chibsah är det någon spelare som ÖSK kollar på?
Örebro Conjuration
2011-07-27 13:01
GRIX//

LP är lp-skiva, fadern till vår unga tids CD-skiva ;) Se länktips
Örebro Svartvitt forever
2011-07-27 13:01
PRP//

Jag blev också imponerad av Pålles fina nickskarvar trots hans ringa längd. Han och Staaf verkade hitta varandra fint.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 12:44
Grixx // Ja i dagsläget när vi vet mer. Att det faktiskt ingår i arbetsbeskrivningen att inte delta i speluppbyggnaden för #9 känns det lite förlegat att kritisera Haddad/William/Staaf för att periodvis vara osynlig. Tom NA ger ju kritik för det.

Att det är på detta sätt har ju Haddad vittnat om och också gjort honom frustrerad. Samtidigt har han accepterat rollen. Dom skall i princip, lite förenklat uttryckt, bara finns på rätt plats rätt tid i boxen.

Sen får man inte glömma framspelarna. Robin rör sig mycket i djupet men får ganska sällan instick serverade. Det var samma för Pålle1 i fjol. Se och lär av Spanien/Barcelona ;)

Någon mer än mig som såg att Robin vann förvånansvärt många nickdueller mot Peking i uppspelen och skarvade vidare (Med tanke på att han inte är så lång)? Han blev rätt lack på Kushi en gång såg jag för att Kushi inte tog löpningarna på skarvarna. Robin tittade på Kushi med mörk blick och mumlade svordomar :))

Örebro Fatcit
2011-07-27 12:43
TommyS// jo, jag kan hålla med om att stämningen här har blivit negativ. Men det är ju svårt för kritikerna att peka på det negativa när det går bra. Många har ju länge varit oroliga för just detta som hänt. Men när de nämnde det förra året sa ju alla att de var gnälliga närkingar...

När ska man få vara negativa eller kritiska då?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 12:29
TommyS //Absolut! Ibland tar kritiken orimliga propotioner mot både person och klubb. Det är jag den första att hålla med om. Särskilt efter en förlust då jag inte längre pallar att vara här inne tills det lugnat ned sig.

Jag har, som en del andra också upptäckt, insett att det är bättre att vänta ett dygn innan man kommenterar en förlust.

I stora drag är jag stolt och glad över den resa ÖSK har tagit oss. Samtidigt blir man bortskämd och vänjer sig vid att vara ett topplag ;0)
Örebro TommyS
2011-07-27 12:16
PRP, jag kan se din kritik och delar den på de flesta punkter. Jag tyckte bara att forumet i stort blivit lite för neggigt mot en ledning som tagit oss från kloakerna till att att vara en trygg klubb i den allsvenska toppen (vi är snart tillbaka där), och gjort så på ett metodiskt och säkert sätt vilket var absolut nödvändigt givet den miserabla situation vi kom ifrån. De har gjort ett bra jobb men måste bli ännu bättre för att ta oss hela vägen dit vi vill komma. Lite som jag känner för Sixten.
Örebro Grixx
2011-07-27 12:05
Saywee// Skönt att höra. Nu håller vi tummarna på att pengar och poäng börjar rulla in.

Apropå Alan Parson projekt så är väl första låten på en LP (Vad är LP?;-))

"What goes up must come down". Vi är i en svacka men snart går det upp igen för ÖSK.
Örebro bison
2011-07-27 11:57
1 augusti får svenska klubbar köpa spelare.
Örebro Grixx
2011-07-27 11:57
WM// Inte helt oväntat;-), brukar annars starta dagen med att gå in där.

Erik sitter nog som många och letar transfernyheter dygnet runt nu när det rör sig runt Bedoya.
AIK Saywee
2011-07-27 11:55
Grixx, lite bättre, sun is shining.

Min nytvättade tröja hänger på tork ....
Söderåt, -Här är det REA!
2011-07-27 11:39
när öppnar transferfönstret?
Örebro widemarsh
2011-07-27 11:35
Såg nu att den redan låg uppe på eyravallen.se, lite sent ute :)
Örebro Grixx
2011-07-27 11:25
Widemarsh// Bra jobbat!

Säkerligen ligger det snart ligger ute på NA.
Örebro Grixx
2011-07-27 11:21
Med facit i hand går allting att göra bättre. Lite bättre ibland och mycket bättre ibland.

Resultatet av förbättringarna kan visa sig vara misslyckade och lyckade.

Vid kontraktsskrivningar som gjorts har man vägt in en massa aspekter...men allting får ett facit.

Bra eller dåligt för agent, spelare eller klubb? Det bästa vore givetvis en bra medelväg där alla omöjligtvis kan få sitt topputfall men en bra deal och nöja sig med det.

Som många sagt tidigare kan elfsborgsmodellen eller en variant av den vara intressant, kanske är klubben på väg åt det hållet?
..men det krävs också en ekonomi till detta.

Visst vore det intressant om klubben att delge vissa delar hur resonemanget var med tex Bedoya och Almebäck. Allt om förhandlingsstrategier kan man nog inte delge då det ligger väldigt nära i tid och kan störa saker som är i gång nu.

Som sagts tidigare så är det en hel del kontrakt som är på utgående och att många är en utfasning av spelare som inte riktigt räcker till. Sedan kan åsikterna ändras om några av dom lyckas när de får spela mer tex pga skador.

Intressant att se hur det fortsätter att gå för Staaf som kan vara klinisk i sitt agerande. Viss kritik mot honom när han är borta i spelet, men det brukar 9:an bli och Andreas hade problem med det i början och tyckte det var lite jobbigt.

Han var också klinisk i sitt agerande nära mål men i allt det kliniska missade han också. Fördelen med honom var kraften, längden och styrkan. Staaf är mycket nättare i sitt spel men har kanske lite plus i sina pass. Fortsätter han att göra mål så är han kanske lite missbedömd och platsar. Något har väl hänt på träningarna man utvecklas hela tiden med dippar osv....
Örebro widemarsh
2011-07-27 11:07
Såg på Rangers mot Malmö igår, och det är inget höjdarlag Ale ska gå till, mycket långbollar och sparka och spring. Malmö var tekniskt klart bättre. Å andra sidan borde Rangers vara måna om att få in Bedoya så snart som möjligt för truppen såg inte särskilt stark ut.
Örebro widemarsh
2011-07-27 11:02
Vet inte om länken varit uppe tidigare, men Rangers har visst lagt ett nytt bud på cirka £400.000 (4,3 miljoner kr). Nu när vi sett att Paulinho passar bättre på mittfältet än som anfallare borde ÖSK kunna tänka sig att sälja Ale snarast, och pengarna skulle vara mycket viktiga för SI att få in. Får ÖSK 4-5 miljoner och en bra vidareförsäljningsklausul (kanske 15-20% ?) så tycker jag man ska sälja.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 10:34
TommyS //Jag har läst de där sidorna under ett par år och visst finns det mycket tänkvärt. Men framför allt tolkar jag artiklarna som varning för faran att leva enbart på playtrading (Se tex Halmstad) utan att söka inkomster brett och att ÖSK naturligvis har gjort en imponerande resa.

Men han skriver också att marknad och sportslig prestation måste ligga hand i hand annars slutar det med spelarflykt. Dessutom skriver han någonstans att det är dyrare att ersätta spelare än att förlänga kontrakt (trots löneförhöjning).
Svartahanden skriver också att ÖSK tenderar att inte ta några risker. Med det riskerar man inga förluster men man vinner heller inga pengar.

Min kritik ligger inte hur ÖSK presterat senare år eller på hur klubben har byggt upp sin organisation eller sköter sin ekonomi. Tvärt om. Utan min kritik ligger på:

*För stor rädsla att skriva längre kontrakt med mycket väl scoutade spelare (Bedoya, Almebäck och i viss mån Astrit). Men man drar sig inte för att skriva ett 4-års kontrakt med en mycket dokumenterat skadebenägen spelare (William). Att man skriver kortare kontrakt med icke så väl prövade/scoutade spelare har jag förståelse för. Rama?

*Sjögren inisusierarade att dessa spelare inte velat skriva längre kontrakt. Något som dementerats av spelarna

*Otrolig synkning av utgående kontrakt samtidigt av nyckespelare. Vad har det och kommer det att kosta att ersätta alla samtidigt. Och vad får det för sportligts effekt?

*Att laget inte kan hålla en kontinutet som topplag om halva laget måste bytas ut var tredje år.

*Tidigare stor senfärdighet från Sjögren (Gerzic-fallet)

*Grova misstag under silly när truppen skulle balanseras upp har gjort truppen oerhört framtung men nästan på gränsen till en kaotisk situation när det gäller försvaret.

Sen tycker jag att det i självt är positivt att det går att komma vidrae till större liga från Örebro sk. Något som inte varit så vanligt förr.
Örebro Hero
2011-07-27 10:27
Kolla in denna artikel:

http://www.svenskafans.com/fotboll/Borjar-peking-Fanz-tappa-talamodet-410168.aspx

Roligt initiativ med klipp från forumet och reflektioner kring dessa men också stor humor från Pekings Svenskafansredaktion.

Fokusera på dessa rader:

"Till nedanstående nicnames vill jag bara tillägga att jag i en del fall använt rättstavningsprogram och lite censur av språkbruk."

Stor humor av Göran Modeen som visst glömde att dubbelkolla sin egen språkliga förmåga.

Örebro Penny
2011-07-27 10:26
Intressant artikel TommyS!
Skönt att se lite positiva inlägg på forumet.
Örebro TommyS
2011-07-27 10:02
Alla ni som tycker att ÖSK sköts så oerhört dåligt: vi är fortfarande en växande klubb som i ett par år övepresterat i förhållande till budget. I år tycker vi att det gått miserabelt dåligt, men vi ligger ungefär var vi borde budgetmässigt. Visst kan vi med rätta kritisera enskilda incidenter såsom den uteblivna försäljningen av Porokara, men jag hävdar att ÖSK post 2004 på det hela taget jobbar föredömligt. Det finns en tanke med kontraktsskrivningen. Bloggen "den osynliga handen" som är riktigt bra har flera gånger uppmärksammat detta. Jag länkar till ett av dessa inlägg.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 09:54
2014 är det väl dax att bygga ett nytt lag igen? För då går väl samtliga nyckespelares kontrakt ut på nytt?
Örebro bison
2011-07-27 09:42
Det blir väl bara Celik som GAIS kan få pengar för då, eller?
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-27 09:35
bison//

Dåligt srivna kontrakt, spelare lämnar som bosman o talet om stabilt topplag bl.a.
Örebro bison
2011-07-27 09:22
ÖSK-Karl// Nu var jag inte med på det mötet som du refererar till, men på vilket sätt var du naiv för att du trodde på visionen om guld senast 2015? Det är ju 2011! Om det var annat dravel som visade sig vara luftslott så må det vara hänt men hur kan vi redan nu skjuta visionen guld 2015 i sank? Det ger oss 4 säsonger efter den här.

Edit glömde att uppdatera sidan så det här inlägget kom väldigt sent.
Örebro Grixx
2011-07-27 08:42
Saywee// Hoppas allt känns bättre i dag.
Annons: