/fotboll/osk/forum/3614.aspx/fotboll/osk/forum/3614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-29 21:58
Nu är det iofs bara jag, men Hockey är för mig totalt ointressant. Tittar jag på det så är det OS-final/semifinal och Sverige spelar. Men då är det av helt andra orsaker än själva intresset för sporten.

Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-29 21:57
Grixx//

Snygg helgardering ;) Så att sponsringen för ÖHC kommer att öka kraftigt, samtidigt som den minskar för ÖSK skulle inte ha något samband om så sker?

Själv längtar jag redan efter kvalserien och med den kvalité som ÖHC på kort tid byggt upp med en kille som borde stå staty (Fahlander) så kan ES nås mycket snabbt.

Sedan skulle jag bli jublande glad om ÖSK vann Cupen, men tillåt mig tvivla. Själv är jag glad om vi klarar oss kvar i AS. Ja, jag skriver vi, för medlemsskapet i ÖSK säger jag aldrig upp.
Örebro D. McGrain
2011-07-29 21:55
Sponsorer kommer och går, bara tråkigt att de är så fokuserade på en person (tränaren) och inte klubben. Lika tråkigt att ÖSK-Karl slutar gå på matcherna bara för att klubben förlänger med en bra (hur bra får väl vara upp till var och en...) tränare.

Sen är det väl tråkigt att det kastas så mkt skit på varandra istället för att fokusera på att stödja ÖSK. Jag har stött klubben genom bl a Dala, Jingblad, Lundin, Walker och nu Sixten. Och jag kan ärligt säga att vissa tränare kunde jag varit utan (läs Lundin i 1:a hand...) men det är för min del klubben och laget jag stödjer, inte tränaren. Hoppas bl a ÖSK-Karl kommer tillbaka när vi får en ny tränare. Alla behövs på Behrn!

Forza ÖSK!
AIK Saywee
2011-07-29 21:47
Grixx, var det där inlägget (21:30) riktat mot mig kan du ju adressera det tydligt, Alven och Nordin vet att Sixten alltid tar ut dem, Berger och Wille kanske hoppas att Sixten vill ta ut dem, så kan det kanske också vara?

Det vore ovanligt och sällsynt om någon i vår breda trupp vågade säga/skriva vad de innerst inne tycker eller något negativt, mycket ovanligt. De är väl rädda om den lön de får från vårt kära ÖSK.

Jag hade bara förväntat mig något bättre än en tiondeplacering när vi går in i sensommarens Allsvenska, under tidig vår när talgoxen tutade och solen började värma.

Men jag hoppas för ÖSK´s skull att Sixten kan förbättra det han kan förbättra :)
Örebro Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames)
2011-07-29 21:46
ÖSK Fans // Jo jag förstår att du baserar fjolåret på det uttalande. Men tänk om den där tredjeplatsen kunna bli en andra plats med rätt coachning och utnyttjande av spelare i form?

Och för att återgå till kärnan. Då behöver vi inte mer än 22 spelare i truppen? Bara slöseri med lönepengar?
Örebro Grixx
2011-07-29 21:46
Sponsringen i hockey kommer säkert att växa, det brukar var så på orter där hockeyn går bra...och Örebro är en slumrande hockeystad där några fler framgångar mot eliten kommer att få stan att bli hockeytokig.

Om det blir jätteförändringar pga fotbollen är lite mer tveksamt men lite kanske. Sedan är allt relativt till om fotbollen plockar in många vinster så är de med på banan def....men hockeyn kommer att expandera och spec om det fortsätter att gå bra.

Basketen var något som skulle stjäla pengar från fotbollen sas det men det blev väl väldigt marginellt, de verkar ha svårt att få in pengar. När sedan LIF föll ner så får väl de mindre sponsring också. KIF kan kanske dra in lite mer.
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 21:45
hittar han sin elva och vinner får han gärna spela med den.....=)
2011-07-29 21:43
D. McGrain // Nej de kanske inte är av allsvensk kaliber men de behöver speltid ibland för att bli det. Sixten behöver mod att ger mer än 4 minuter. Det vågar man i andra lag. Det är den ena aspekten. Jag tror vi alla kan vara överens om att speltid är en viktig del i utvecklingen.

Den andra aspekten är att spelare i uppenbarligen dålig form (eller omotiverade) får fortsätta oavbrutet. I min matematik betyder det att det spelar ingen roll vad du presterar på träning. Sammy Wowoah spelar punkt slut. Oavsett om han har en rejäl svacka med nonchalans och totala ovän med bollen och helt fel i positionsspelet i en räcka av matcher. För att inte tala om Porokaras höstsäsong.

Jag påstår inte alls att Berger, Denis, Erik, Per är färdiga för allsvensk spel. Men frågan är om de någonsin kommer att bli det i ÖSK? Förutom Astvald, som har mycket att tacka Bassonbengs strul för sin plats, har inte en enda spelare kommit nedifrån och tagit en plats på snart fyra år.

När väl Sixten hittar "Sin elva" igen efter skadelägena lagt sig. Kommer ytterst få utanför den få speltid. Oavsett prestation.
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 21:43
tur att det finns sponsorer som gillar sixten! och kommer sponsra dubbelt om inte mer...=)
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 21:40
AIK Saywee
2011-07-29 21:36
ÖSK Fans, förstå mig gärna rätt, apropå ditt inlägg med ..

"Det här med talanger...ska en talang spela i en en allsvensk elva om man inte håller den klass som behövs ??"

Sixten har ju inte haft några problem hittills, med att spela med spelare som inte håller den klass som behövs, så det där förstår jag inte helt och hållet.

För då hade i väl inte torskat så mycket på senaste tid, det där försvaret för Sixten håller inte i min fantasi, helt enkelt ...

MEN, nu jädrar får det bli ändring på detta, för jag har förväntningar!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-29 21:34
BBB//

Är så chockad och besviken så jag tänkte inte ens skriva. Men lägg ner överdrifterna, ja det finns stora sponsorer som nu kraftigt kommer att minska. Jag har till några här skickat pm om vilka de är. Sedan har Aspen så rätt, det handlar inte om bråk, det handlar om fri vilja. Min fria vilja är nu att sponsringen helt dras in och att det blir lösbiljetter till de större matcherna.

Sedan utnyttjar jag även den fria viljan till att inte ens lösa säsongskort. Får man det för dig? Kubanerna kommer att kunna sjunga samma sak om uteblivna titlar i minst 2,5 år till. Hoppas verkligen jag har fel, men det brukar inte min magkänsla ha.

Fördelen som Örebro som Idrottsstad nu får är att ÖHC får det enklare med sponsorer. Sedan vet inte jag några fler, men personligen så kommer en hygglig sponsorslant hamna hos Indianerna, även det förstår vissa här inne.

Måtte bara nu inte detta innebära SE för ÖSK.
Örebro Grixx
2011-07-29 21:30
De spelare som uttalat positiva saker om Sixten har av en del "Sixtenifrågasättare" (,-)) inte varit trovärdiga. Alvbåge och Nordin är positiva för de får ju spela och ifrågasätter givetvis inte Sixten säger de om dom....

När sedan Berger och Wille säger samma sak så lägger man till att de inte heller är trovärdiga för "vad ska de annars säga som nykomlingar i klubben".

Bara en undran finns det någon spelare som uttalat sig negativt?

Vad menas "att rullatorgänget jublar"?, nu när Sixten fick förlängt.

Någon är trött på ordet Sixtenhatare själv blir jag kallad Sixtenälskare fastän jag endast sagt att de senaste 3 åren har gått bra. Jag är väldigt bekymrad över det ordvalet.

En fråga jag undrat över tidigare i forumet är varför Sixten får extremskäll när det är svenska cupen och några av de mest efterfrågade"coming men" får chansen. När de kommmer med så talas det om B-lag och dålig satsning på cupen.
Varför är det på detta viset?
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 21:27
Nordin! varför FÖRLÄNGER du inte KONTRAKTET!?!?
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 21:25
D.McGrain precis vad jag menar....
Örebro D. McGrain
2011-07-29 21:23
Vi får vara glada att styrelsen har en linje och långsiktighet i sitt arbete, även om inte alla gillar Sixten som tränare. Och det måste man också få tycka. Om "talangerna" så är det för mig självklart att bästa spelarna ska starta - oavsett ålder. Generellt är det så att unga spelare inte har jämnheten för en lång serie men kapabla till enstaka inhopp/matcher. Är de bra nog får de spela det är jag övertygad om. Men ärligt talat: Är Berger redan av allsvensk kaliber? Ibbe? Ahmed? Denis? Erik Nilsson har ju inte direkt dominerat när han fått spela även om jag tror på han på sikt. Nja, det är nog bra att de får växa in i kostymen.
Örebro TIC-TAC
2011-07-29 21:16
ÖSK fans. Om du menar att spelare som Erik Nilsson och Berger inte ens är bättre än en skadad Kihlberg/Nordback så förstår jag inte varför de överhuvudtaget skall vara på lönelistan. Erik har väl stått på tillväxt i 3 år nu och inte gjort bort sig mer än andra de få minuter han fått.
Bättre att minska på lönekostnaden och köpa äldre färdiga spelare som vår emenenta tränare ändå kan få förtroende för. Talangutveckling får vi nog vänta med några år.
Tittar vi på de 5-6 landlagsspelare ÖSK har/haft i U-landslagen har väl ingen ens fått komma upp och träna med A-truppen och detta är väl tränaren spom avgör. MFF är väl förebilden där 17-18 åringar kommer in en efter en och får känna på hetluften.
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 21:13
deras tid kommer väll när dom är bra nog....Vad tycker du?? du får ju tänka på att dom kommer från mkt lägre divisioner och det kanske inte är så himla lätt första åren och komma in i det...tänker på tempo, mängden träning, media mmm..Tror du att dom är missnöjda och vill ifrån klubben om dom sitter på bänken alt inte ens är med i matchtruppen första året.....

nene så lätt är det inte!
AIK Saywee
2011-07-29 21:07
ÖSK Fans, skall en talang sitta på bänken eller på läktaren, förstår inte hur du tänker eller gnäller ... när kommer deras tid?
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 20:59
Det här med talanger...ska en talang spela i en en allsvensk elva om man inte håller den klass som behövs ?? bättre att vara med och så och lära första alt andra året. Kanske till och med en utlåning kan vara aktuell.

Fattar inte vad ni gnäller över?!?!?!

Deras tid kommer........
AIK Saywee
2011-07-29 20:58
Brus-Nilsson, men om Bulten skrev att vi behövde plocka in materialare och vaktmästare, för att få ihop till en fullt lag, en Älva? ja då har vi ju en skaplig sjukstuga på drygt 20 gubbar ...

... dessutom brukar inte alltid Sixten bry sig om skador, bara ibland.
Örebro pemo
2011-07-29 20:47
Det är väl bäst att jag också kommenterar tränarbeslutet, då jag allt som oftast försvarat tränaren ( Sixten ) här inne. Jag tycker det är bra att man förlänger. Då håller man i alla fall en linje. Bra eller dålig? Det får väl tiden utvisa, men då vet i alla fall truppen hur det ser ut.

Hur det sedan blir med "talangerna" är en annan femma. Jag tror att ett antal är värvade för att se och lära första året, då det är ett betydligare större steg att gå från div1 till allsvenskan än vad de flesta tror. Det räcker med att titta på superettanmatcherna på TV för att se skillnad.

Årets resultat har jag kommenterat tidigare, Nu ser vi fram mot en "ÖSK-höst" och ett cup-guld. I alla fall fram till söndag kl 18.30
Örebro Brus-Nilsson
2011-07-29 20:36
Saywee 20:05//
11 man på plan och 7 på bänken....ja för fan då har man ju ytterligare en reserv!
Nema problema...skador har vi ju inga
2011-07-29 20:28
Bulten i Boo// Jo precis. Jag skrev ju det. Året har varit ovanligt skadefyllt. Om du tittar tillbaka tre år har vi inte varit i närheten.

Ok, 18-19 är kanske på gränsen. Men 22 räcker helt klart. Det har ÖSK och andra lag klarat sig historiskt på. Och på den tiden fick man inte heller värva på sommaren som man får nu.

Nu kan du komplettera truppen på sommaren om du har många skador. Så i princip behöver laget klara sig april-augusti.
AIK Saywee
2011-07-29 20:27
Men, BiB, fattas det bänkspelare så brukar det gå att låna en och annan från en annan klubb.

Truppen är ju alldeles för stor under Sixtens ledning, 30 spelare, jag förstår inte tanken med detta, vi måste banta. Men hade vi bara nio tillgängliga mot Peking?

Hujedamej vilken soppa .....
Örebro Bulten i Boo
2011-07-29 20:19
PRP// Men, om vi hade haft en trupp på 18-19 man så skulle vi väl mot Norrköping behövt kasta in såväl materialare som vaktmästare för att få fullt lag? Jag är helt seriös. Det är ju snarast tack vare den stora truppen som vi kunde komma tillbaka med ett slagkraftigt lag trots att flera av spelarna mot Peking var såväl andra- som tredjeval när säsongen började. Sedan kan jag helt o hållet hålla med dig i "Är det någon mening att köpa in spelare som t ex Denis och Berger" (när de inte får spela..)..

Ps. Stort grattis Mathias! De är för härliga, ungarna, vår framtid!! :-)
2011-07-29 20:16
Saywee // Ja. Nu har ju detta år varit ovanligt skadefyllt. Klart mer än vanligt. Men under normala år tror jag 18-19 spelare räcker. Eller i vart fall inte fler än 22.
22 spelare i truppen var väldigt vanligt förr.

Ska ÖSK fortsätta köpa in talanger får man väl göra som Italienska lagen ofta gör. Köp in och låna ut direkt och låta dem stå på tillväxt.
Örebro KCMarten
2011-07-29 20:15
Tack Mathias Ekdahl till en lysande krönika.

Dessutom ett stort grattis till tillökningen.
2011-07-29 20:08
Ösk-groda //Det finns ju en U21 serie. Tror man dessutom får ha 5 överåriga i den serien.

Jag pratade med en i ÖSK i våras om det. Såvitt jag förstod så var ett av de främsta skälen att man inte deltog alla kostnader som uppstår runt det (personer, resor, tränare, avgifter osv)

AIK Saywee
2011-07-29 20:05
PRP, helt rätt, totalt meningslöst och skitdyrt med 30 spelare under Sixtens ledning, 18-19 räcker gott och väl.
Annons: