/fotboll/osk/forum/3607.aspx/fotboll/osk/forum/3607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-30 17:30
Det vi behöver är mittbackar och targets. Allt annat är det väl överflöd på? Så vilka mittbackar är bra i denna match? Finns väl ingen target?
Öreskå - 66
2011-07-30 17:26
Emil Forsberg är en teknisk ytterforward med ett bra skott. Tyvärr så skrev han på ett nytt kontrakt på två år (tom 2013) för ett par veckor sedan, så han kostar nog lite. Men en stor talang, är han i alla fall.
Örebro Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames)
2011-07-30 17:21
Bulten i Boo // Jag vet inte riktigt. Det var ett tag sedan jag tittade in där. Men det skrevs till och från där
2011-07-30 17:17
DaSa //Vem är han och vad spelar han som?
Örebro DaSa
2011-07-30 17:15
Jag hoppas på att det är Forsberg han tittar på...
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-30 17:09
Farsen fortsätter//Kan det vara islänningen i Sundsvall? Han har ju deklarerat att han vill röra på sig
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-30 16:45
Det verkar också som att majoriteten av läsarna på SvartVitt också är positiva till förlängningen.
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-30 16:39
Överlever verkligen svensk fotboll ytterligare en avbruten match?Man säger att man jobbat hårt med läktarkulturen men återigen händer en sådan här idiotisk grej...Tre avbrutna matcher i år och fler att vänta...eller?!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-30 16:33
Sixten tittar på Assyriska-Sundsvall. Vilken spelare är han intresserad av?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-30 16:31
Enu en läktarskandal på Swedbank Stadion. Vad trött man blir!
Örebro Bulten i Boo
2011-07-30 16:01
PRP// Ok, tack för info. Såg förresten på NA att 79% av de röstande på onlineomröstningen gillade att Sixten förlängs, så man kan ju få en skev bild om/när man läser på det här forumet ...
Ps. Du skriver "var ett forum..". Är det nedlagt nu? ds.
2011-07-30 15:34
Bulten i Boo //Det var inte ett forum för "Sixten-hatare". Finns flera medlemmar där som inte har något problem med Sixten.

Det var ett forum som skapades för att i mindre kretstar kunna berätta om rykten, saker som man hört eller vet om allt runt ÖSK, Silly, spelare osv. Detta för att man inte vill skriva det i ett så öppet forum som alla läser som här.

Vidare "beslöts" det att man har all rätt i världen att vara kritiskt mot vad som helst, inklusive SIxten, utan att bli påhoppad för att man var det.

Nu har det blivit lite bättre här när det gäller att få vara kritisk mot Sixten. Men för 1-2 år sedan var det tabu.
Örebro Fang
2011-07-30 14:20
Fast vadå gnäller på supportrarna? Det finns människor här som påstår att enda anledningen till att han försvarar Sixten är att han får spela. Vissa här tycks ju övertygade om att John annars tycker att Sixten är en riktig skit. Man får tycka vad man vill om Sixten men att börja ifrågesätta vad spelarna tycker och mena på att de ljuger av olika anledningar är ju att idiotförklara dem. Klart han får reagera.
Örebro Nstein
2011-07-30 13:43
Om alvbåge blir bättre för att han vill visa de som gnäller hur bra han och laget egentligen är.
Så kan jag nog ta mig 10-20 minuter om dagen och gnälla kanske ända upp tilll 90 minuter plus någon tilläggs minut då och då, bara för att visa att jag lägger ner lika mycket tid här som de gör på fotbollen.

Om det är den tändvätskan som behövs så lovar jag att jag ställer upp.

Skämt åsido.

Så tycker jag faktiskt inte att det som alvbåge gör i sin blogg är speciellt bra.
När han gnäller på supportrarna på det sättet.

Nu vet inte jag vad tanken med bloggen är, jag hade hoppats att den skulle handla mer om fotbollen och mindre om hans privata tankar och åsikter.
Därav att jag inte läser den speciellt ofta längre.
Jag skulle vara intresserad av att läsa vad som händer runt om i laget, hur man hanterar motgångarna, vilka diskussioner som förs, hur analyserar man motståndare (inte avslöja allt) vad tränar en målvakt speciellt på för att utvecklas.
osv osv.
Hur tycker John att backarna skötte sig i sista matchen utan att för den skullen hacka på sina lagkamrater.
De sista gångerna jag tittat in där (i och för sig inte så ofta så detta kan ju bli fel) har det mest handlat om orättvisa domslut i samband med straffar och utvisningar, elaka supportrar osv.
Men det är väl felet med de flesta bloggar.

En plastsupporter som hopaps på bättre resultat :D

Ps. John om du läser detta så kan du väl krita på nu när du vet att en av de bästa tränare du haft blir kvar i klubben.

Skit i utomlands planerna ta en europacup titel med Ösk istället.
Örebro DaSa
2011-07-30 13:15
Benny/Håller med, Dahlen kan vara en riktigt bra ersättare för Wovven. Rutinerad och inte lastgammal.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2011-07-30 13:01
Jag gillar Alvbåges blogg, han vågar vara sig själv och inte skriva politiskt korrekt. Vore värre ifall han skulle skriva som fröken lagom.
STEFANO!
2011-07-30 13:00
Brorzan// Örebro hockey föll på mållinjen ett par säsonger att gå upp men tog äntligen klivet till allsvenskan 2009 efter fortsatt satsning! Sedan dess har man blivet bättre både på och utanför isen och i april nosade man på elitserien! Nu är man ännu starkare och till kommande säsong kommer man få känna på stämningen från slutet av 80-talet igen i en ny hall! Hockeyn kommer vara riktigt het i vinter och många vill vara med på resan till eliten!

Vad det gäller Mr Alvbåge är det väl bra att han får tändvätska av att det gnälls! Att många har olika åsikter om laget och tränare borde han väl veta att det är inget konstigt och är så hos dom flesta lag!
Örebro Telle
2011-07-30 12:44
Bulten i Boo // Själv hör jag till dem som tycker att det är bra att Sixten blir kvar, även om jag också anser att han behöver förbättra ett antal punkter ganska radikalt. Men även de som är av motsatt mening har väl rätt att kritisera vad de vill - Det skulle bli ett ganska tråkigt forum annars, misstänker jag... :)

När det gäller nummer 9-positionen kan man nog inte bara skylla på otur. Frågan om Haddad är skadebenägen eller inte verkar åsikterna gå isär lite om, men man kan i varje fall konstatera att han med få undantag har spelat väldigt begränsat med matcher per år. Det visste ledningen garanterat om. Att William var skadebenägen visste man också om, det var ju till och med anledningen till att han inte blev kvar i IFK Göteborg, eftersom de bara vågade erbjuda honom ett ett-årskontrakt.

I båda fallen har man nog chansat och hoppats att de likt Almebäck eller Ajdarevic ska hålla sig skadefria och blomma ut i en ny miljö.

Fullt förståelig förhoppning, men själv tycker jag det är för vanskligt att backa upp en chansning med en chansning. Särskilt när de enda alternativen vi har sen är Robin Staaf som är ännu mer skadebenägen, och tre nya anfallare där man uppenbarligen bara har gått på hörsägen att de skulle kunna spela centralt. Ingen som såg Kushtrims eller Ramas försök på den positionen kan väl påstå att det såg särskilt bra ut, även om de säkert gjorde så gott de kunde.

Med tanke på hur extremt beroende man är av den positionen i Sixtens system tycker jag nog att man borde ha en bättre backup-plan än vad man har haft under våren. Men vem vet, det kanske händer något nu i augusti...?
Benny Böckling
2011-07-30 12:36
Köp!!!!!!!
Örebro Brus-Nilsson
2011-07-30 12:29
Aspen - välkommen Anttonen 2011-07-30 09:28//

Alvbåge gick inte gratis precis, vi levde åtskilliga månader på Alvbågepengar när ekonomin var i botten.
Örebro Bulten i Boo
2011-07-30 11:05
Gällande de två punkter vilka jag tycker man kanske har "rätt" att vara kritisk i årets ÖSK: Den klena backbesättningen och totala icke-kontinuiteten vad gäller nr 9...
Att truppen var "övertung" av mittfältare, men alltför tunn vad gäller försvarare måste anses bero på dålig planering. Det bör kunna kritiseras. När det gäller nr 9 blir det lite svårare. Man skaffade två stycken spelare av det slag man ville ha och båda gick sönder. Otur eller dålig scouting (Haddad är ju en väldigt skadebenägen spelare)?
Örebro Bulten i Boo
2011-07-30 10:46
Aspen// Det blev ett kort "nedläggande", exakt 20 minuter ;-D ! Jag vet hur det kan va'; abstinens!
En sak som slog mig: Har inte ni som hatar/ogillar (välj det som passar) Sixten ett eget forum. Har för mig att jag läst det. Är det inte bättre att "hålla till" där, då slipper du/ni ju oss som inget fattar!?
Örebro Karlssson
2011-07-30 10:30
P-R P//

Ja, det händer ju att vi tycker lite olika ibland, men jag måsta erkänna att jag faktiskt håller med dig i vissa frågor. Så vi är inte helt oense ;)
Örebro Mr. Milton
2011-07-30 09:52
Ibland behöver vi stanna upp och tänka till vart vi befinner oss någonstans. Det är lätt att bli fartblind och tro att allt alltid ska gå uppåt. Vi har med hjälp av varandra (sponsorer, supporters, styrelse, klubbledning, spelare, funktionärer m fl) tagit oss från i stort sett konkurs till att tillhöra toppskiktet i Sverige. Vi har t o m fått förmånen att känna på Europaspel vilket ger ovärdelig rutin för framtiden. Vem hade vågat hoppas på det för några år sedan.

Jag vill med detta inlägg försöka nyansera debatten kring hur klubben i stor sköts och mår.

Det finns alltid saker som kan förbättras och misstag som kunnat undvikas. Själv är jag en affärsman boende i Örebro med relativt liten verksamhet men som jag hoppas kunna bygga upp över åren. I min vardag gör jag ibland misstag och verksamheten hackar då och då även om den stadigt går framåt över längre sikt. Att vi i år fått uppleva besvikelser och motgångar är inte roligt men kan vi lära oss att inte vända upp och ned på världen p g a detta utan istället försöka lyfta blicken och se över ett längre perspektiv kommer det gynna oss.

Jag tycker vi inom klubben har kompetent personal som har goda förutsättningar att utvecklas tillsammans och på så sätt bidra till att klubben blir en maktfaktor inom Svensk fotboll.

Vår rätt som supporter är att tycka och tänka kring klubben vilket detta forum tjänar som utmärkt exempel på. Var och en har rätt till sin åsikt och visst är det skönt att ibland få skriva av sig för att minska frustrationen över det sena bytet, den dåliga prestationen eller domarens inkompetens. Det vi inte får glömma är att vi alla svartvita som befinner oss härinne vill nå till samma mål. Framgång för våra kära sportklubb. Personligen vill jag helst se att vi blir en ännu stabilare klubb som förbättrar oss på alla plan både i talangutveckling, ekonomi, spelarförsäljningar, spelkvalité, arrangeman, medlemsantal mm. Det jag som supporter kan göra är att betala min medlemsavgift, gå på matcherna, bidra med den sponsring jag har muskler till, profilera vår klubb på mina resor ute i Sverige osv. När det gäller det sistnämnda måste jag bara påtala att intresset och kännedomen om ÖSK har ökat markant bland mina kunder och affärsbekanta runt om i landet. Vi har definitivt kommit en bra bit på väg i fråga om profilering tack vara vårt nya spelsystem och våra framgångar.

Sitter här med frukostmackan och kan inte påstå att jag lagt upp detta inlägg pedagogiskt med en röd tråd utan vill bara försöka få Er alla att inse att vi trots allt är en bra bit på väg i vår strävan att bli en maktfaktor inom Svensk fotboll. Det krävs bara att vi alla jobbar tillsammans och är stolta över vår klubb. Att gnälla om tränare, sportchef, spelare osv hör till men jag önskar att majoriteten av oss står upp och visar att vi är stolta över vart vi är på väg. Ibland får jag en känsla om att vi inom vår klubb är lite extra duktiga på alla hitta fel (ingen nämd ingen glömd). Dock hoppas jag att spelare, ledare m fl förstår att i stort sett alla som kallar sig ÖSK:are står bakom dem till 100%.

Jag för min del vill tacka alla inom klubben från topp till botten för de insatser som de gör. Det finns ingen som inte försöker göra sitt bästa för att lyfta oss till toppen. Själv tänker jag fortsätta göra det jag kan så att spelarna på planen förstår att vi är stolta över dem och inget annat önskar än att de lyckas

Enade vi segra söndrade vi falla.

ÖSK!!!!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-30 09:51
Hertig_Karl //Har aldrig skrivit de svärord du använder.
Att vi i Sverige har ett annat sätt att kommunicera har med kulturell skillnader mellan Sverige och Finland att göra. Ett väl känt förhållande.
Om Sixtens kommunikativa förmåga duger får var och en avgöra. Jag tycker den inte duger.
Örebro Hertig_Karl
2011-07-30 09:36
Aspen

Han svarade att han såg ungdom så ofta han kan. Finsk kommunikation som inte duger i Sverige? Är svenskar bättre än finnar på att kommunicera just eftersom de är svenskar? Var det du som skrev finnjävel och finnhelvetet också?
Örebro Mattias69
2011-07-30 09:35
Jag gillar Johns blogg men ibland lägger han inte för mycket egna känslor och tankar och funderingar i sin blogg. Då är det lätt att glömma bort att det man skriver ska läsas av ett stort antal människor. Ett tips till John är att kanske vänta en stund med att skicka iväg alstret till Allehanda och istället läsa igen en extra gång för att se om det blev som man egentligen hade tänkt sig.
2011-07-30 09:30
Det här blir för trist,nu lägger jag ned.
Hoppas Ni kommer att trivas med den framstående tränaren i ytterligare två år.
2011-07-30 09:28
Läste just Alvbåges logg. Det är några saker man funderarar över.

"Håller man på ett lag så stöttar man väl i vått och torrt.....det trodde i alla fall jag".
Varför flyttade då han/Du till IFK skattefusk när vi blev degraderade till S1?

"Det är riktigt segt att inte känna sig helt 100% men jag ska försöka överleva morgondagens träning så får vi se om jag dyker upp på Strömvallen på Söndag."
Är det så man ska känna sig för att spela i A.-laget.
Hela bloggen finns att läsa på länken.

2011-07-30 09:18
Elite Hotel Cup pågår i Örebro. Det är ungdomar 15 årsåldern. I cupen spelar inbjudna lag med Sveriges bästa 15 åringar. ÖSK U har ett lag med. I ÖSK-laget finns en stor talang Lukman Murad, även i P15 landslaget. På cupen finns många scouter bland annat Newcastle i PL. Se dagens NA.
DOCK SAKNAS SIXTEN. Vilket grabbarna tycker är tråkigt.

När Sixten fick frågan på s/v om han sett ÖSK U var svaret att det hänt (!, fan tro’t) men då sitter han bakom en glasruta på Västra. Därför syns inte han. Det kallar jag kommunikativ förmåga av finska mått som inte duger i Sverige.

Jag tycker inte Sixten ska vara tränare för ÖSK, han är inte tillräckligt duktig. Hoppas Ni som tycker Sixten är en bra tränare och ledare förstår att det finns skäl att ha andra åsikter.
Annons: