/fotboll/osk/forum/3599.aspx/fotboll/osk/forum/3599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-08-01 14:53
Engångsgrill 14:08, tur att jag är optimist, men är det verkligen så illa, bara två torskar från kris, bara 5 poäng, inte bra, eller?
AIK Saywee
2011-08-01 14:48
KCMarten,13:38, du är inte ensam om att fundera. Mycket bra inläggg, du verkar oxå ha förmågan att ana lite mellan raderna. Rakt och ärligt.

Fast en del vill nog begränsa åsikterna och bestämma om vad som skall skrivas, det är inte min grej, jag kan scrolla, jag kan byta tröja, jag kunde byta nic, jag har tystats live, men ger inte upp så himla lätt.

Jag skriver bara vad jag känner för tillfället och ibland avvaktar jag med att tycka tills pulsen blivit normal.

Heja SPORT :)

Örebro Guldtass
2011-08-01 14:18
Svartvitt forever - nema problema, bara jag som missuppfattade.

sitter på en båt med min laptop och har smått långtråkigt, försöker få tiden att gå helt enkelt ... att jag inte tänkt på detta tidigare
Örebro Svartvitt forever
2011-08-01 14:14
Guldtass//

Jag syftar verkligen inte på dig när jag skriver "forumpolis", utan på dem som vill förbjuda vissa åsikter här på forumet och förpassa dem till ett annat. Så frid och fröjd, och väl mött!
Örebro Engångsgrill
2011-08-01 14:08
För övrigt är vi 5 poäng ifrån "kris", tänk på det alla negativa ;)
Örebro Engångsgrill
2011-08-01 14:07
Att Sixten Boström förlängde sitt kontrakt är en av dom bästa sakerna som hänt klubben, att tänka långsiktigt är guld värt!
Örebro Guldtass
2011-08-01 14:07
Tack Marta, känns genast mycket bättre :)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-08-01 14:01
Guldtrass/ Jag tycker du verkar vara sympatisk och att du agerar helt i avsaknad av polisiära metoder :). Undrar med över provspelarna. Någon som vet ngt?
Örebro Guldtass
2011-08-01 13:58
Svartvitt forever.
Håller med dig helt och hållet. Men vem agerar "forumpolis"?
Tydligen har jag fått den stämpeln bara för att jag försöker föra en diskussion. Kan ni inte vara lite mer tydlig och visa mig hur jag agerar som forumpolis, bitte!
Örebro Karlssson
2011-08-01 13:56
Ingen som har varit nere på Eyravallen och kollat på provspelarna?
Örebro Svartvitt forever
2011-08-01 13:49
Låt oss också hyfsa debatten en smula ifråga om "sponsorer". Det är för övrigt ett förbjudet ord i ÖSK-organisationen - det heter "samarbetspartners".

Samarbetspartners är allt ifrån stora företag till egenföretagare som jag själv. Självklart har man ÖSK i sitt hjärta och tror sig inte tjäna pengar på de större eller mindre summor man matar in till ÖSK, utan det är ju just för att stötta klubben. Själv är jag såväl medlem som Lagkamrat (deltar med drygt en halv månadslön) som liten aktieägare i Spelarinvest (deltar med en månadslön). Det första de sa vid första mötet jag deltog vid var att det inte alls är säkert att man får någon avkastning på sina pengar, vilket är helt okej. Tanken är ju även här att stötta klubben och på något sätt vara delaktig i klubbens möjligheter att köpa bra spelare.

Men när man läser vissas inlägg här frammanas bilden av feta cigarrökande pampar som går in och slår näven i bordet hos Jan Karlsson om de inte får som de vill och inte får tillräcklig avkastning på sitt kapital. Glöm alltså den bilden.

Men eftersom man lever med klubben och känner för den så kan man givetvis ha åsikter om hur vårt fina svartvita lag förvaltas, och dessa åsikter måste man ha rätt att uttrycka. Utan forumpoliser. Jag gillar själv Sixten som person och hans underfundiga humor. Däremot har jag blivit mer tveksam till om han är den som bäst kan coacha laget. Nu har han dock äntligen skrivit på, och då vill även jag lägga ner alla tveksamheter och blicka framåt och stå med laget.

Självklart har detta velande med kontraktsförnyelser påverkat negativt. Det gäller såväl Sixten som John som Nordin. Men där har de väl själva ett stort ansvar för att det är så. Eller?
Örebro Guldtass
2011-08-01 13:49
KCMarten, misstänker att du pekar på mig med ditt inlägg.

Jag har aldrig kallat någon "Sixten-hatare", har dock skrivit att det har ältats och hackats tillräckligt mycket negativt om Sixten och vissa spelare, samt att jag anser Sixten vara en av allsvenskans bästa tränare. Kände att det behövdes lite mer positiva inlägg, men mitt försök till det verkar då vara misslyckat.
Istället (misstänker jag starkt) försöker du påstå att jag är Sixtens morsa eller en spion från pressen ... JA, du är ute och seglar.
Trodde det här var ett diskussionsforum för alla ÖSK fans och att man får ha olika åsikter och även säga mot de som kritiserar Sixten.

Jag har absolut inga problem med de som han andra åsikter än mig.
Örebro KCMarten
2011-08-01 13:46
Fatcit //

Ett grymt bra inlägg.

Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-01 13:40
Fatcit // Kaizen - Samma filosofi som Nanne jobbar efter i Kalmar. Och som i sin tur tagits ifrån Toyota

"Kaizen
Ständig förbättring. Alla har ansvar för förbättringar. Ingen process är perfekt – Det finns alltid utrymme för förbättring, innovation och utveckling."

Örebro Guldtass
2011-08-01 13:38
fatcit, kan bara instämma.
Örebro Guldtass
2011-08-01 13:35
Saywee, jag har aldrig sagt att de personer du nämner inte har någon bra insyn i ÖSK. Jag känner förmodligen inte de heller.

Däremot påstår jag att de som arbetar närmast laget även har bäst insyn.

Att vi ev har olika meningar får du ha överseende med.
AIK Saywee
2011-08-01 13:33
Fatcit, mycket bra skrivet, jag har så svårt för forumpoliser och amatörmoderatorer!

Skriv alla vad ni tycker, låt inte edra åsikter och känslor begränsas, men håll koll på forumreglerna!

Heja SPORT :)
Örebro bison
2011-08-01 13:31
Fatcit// Gilla!
AIK Saywee
2011-08-01 13:28
Guldtass, vad skriver du själv?

"De personer som har bäst insyn i laget är de som arbetar i ÖSK och inte sponsorer. "

Varför har personer som avlönas i ÖSK en bättre insyn i ÖSK än sponsorer, fans eller andra, egentligen alltså, det handlar ju även om intresse och jag vill gärna ta tillfället i akt och nämna Mittåt?

Jag tror det är ytterst sannolikt att många övriga intresserade, bl.a. flera forumskribenter är mycket insatta i vad som sker och vad som bör ske.
Örebro Fatcit
2011-08-01 13:28
Det här är inget bittert inlägg, utan bara en sak som jag tycker har glömts bort. Så här ser jag på det...

Alla här på forumet skänker sitt fulla stöd för ÖSK och alla inblandade, vare sig det gäller Sixten, Sköldmark eller Sjögren. Alla här på forumet vill inget hellre än att dessa personer ska vara framgångsrika på det de gör. Alla här på forumet släpper all sorts prestige, om resultatet är att ÖSK utvecklas och förblir ett topplag. Stödet visar vi varje match, med halsdukar, applåder och sång.

Däremot så analyserar, argumenterar och diskuterar vi här på forumet. Detta för att vi har ett brinnande intresse för ÖSK, men också för att vi INTE är nöjda. Jag hoppas att vi aldrig är nöjda. Vinner ÖSK med 5-0 mot Häcken, kommer iaf jag fundera över hur vi i fortsättningen kan vinna med 6-0, 7-0.... osv.

Men kom inte och säg att vi ska sitta i ett forum, gjort för personer som älskar sina lag, och bara tycka allt är bra och "stötta" laget. Forumet är till för oss, att vi ska få utlopp för våra känslor och tankar. Låt forumet vara ett forum för allas tankar. Negativt kanske är positivt.

Örebro bison
2011-08-01 13:24
Guldtass// Jag håller helt med, sponsorer ska inte bestämma tränare eller spelare. Det jag skrev nedan var en fundering från min sida att en tänkbar anledning till att förhandlingen med Sixten dragit ut på tiden berodde på "hot" från sponsorer.

Ps. Innan jag får Aspen på mig så vill jag förtydliga att jag VET att sponsorer själva bestämmer om de vill sponsra.
AIK Saywee
2011-08-01 13:22
Gultass, i dagsläget finns det nio tränare+spelare som lyckats bättre, om inte tabellen ljuger, fast det gör den ju lite, pga lite töntiga huliganpoäng.

Jag stödjer (stöttar) ÖSK på det sätt jag kan och har råd och lust med, hoppas att det räcker, dessutom önskar jag ofta ständiga förbättringar, så länge vi inte är bäst.

För att tydliggöra, hur jag som inte heller är perfekt, känner det ....
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-01 13:22
Jag känner mig också lte trött på Sixtens vara eller inte vara nu i klubben. Det blev så och det är bara att gilla läget. Betyder inte att man förstås kan ha synpunkter på hans coachning och uttagningar i framtiden.

Personligen har jag alltid haft delade åsikter om honom sedan säsong 1.
Men en sak tycker jag iaf: Att i det läget ÖSK befunnit sig i och i den kontraktsturbulens som rått så tror jag att en avsiktsdeklaration från Sixten just nu att han också drar är det minsta klubben behöver. Att Sixten signade på för 2 år till tror jag skapar visst lugn och tydlighet i klubben i den rådande situationen och det är precis vad ÖSK behöver just nu.

Sen kanske vissa hade önskat en annan tränare. Själv är jag splittrad.
Örebro Guldtass
2011-08-01 13:05
Sorry, får väl rätta mig själv och vara tvärtydlig.
Ingen människa är perfekt, ingen tränare heller och då heller inte Sixten. Men han är, enligt mig, en av de bästa tränarna i allsvenskan. Men det finns ingen tränare i allsvenskan som är komplett, ingen spelare heller för den delen, och ingen supporter här på svartvitt.
Att laget nu ligger på 10e plats i allsvenskan är inte jag heller nöjd med. ÖSK har helt klart underpresterat. Det finns säkert många faktorer varför det är så, om det kan vi alla dividera i veckor.
Men nu har det väl ändock ältats tillräckligt mycket negativt om sixten och vissa spelare. Var fasiken finns stöttningen till laget när dom behöver den som bäst??
AIK Saywee
2011-08-01 13:04
Tackar bison, jag håller helt med dig, jag har en relativt neutral syn på Sixten, men hoppas att han kan förbättra sig, likom även spelarna, för sommaren har inte varit speciellt rolig, förutom de två senaste mot en dålig nykomling och ett lag som är totalt ur form.

Men jag hoppas så innerligt på framtida segrar!

Sogen, jag vet och tycker faktiskt att det är ganska bra att satsa så mycket pengar på något som man trodde på, i stället för att använda dessa "för egen räkning" :)

Utan sponsorer och publik, kan vi nog glömma elitspel i framtiden ....
Örebro Sogen
2011-08-01 12:55
Den sponsorn som uttalar sig här om din och andra sponsorers syn på Sixten är ÖSK-Karl. Vad hans företag som sponsrar ösk heter vet jag inte. Jag antar att Saywee vet?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro bison
2011-08-01 12:52
Saywee// Håller faktiskt med dig, tycker många ser allt i svart eller vitt. Antingen är Sixten pest eller också är det inget fel på honom. Under Sixtens tid vi tagit flera kliv mot att bli ett lag att räkna med. Offensiv fotboll m.m. däremot anser jag fortfarande att Sixten har mycket att utveckla när det gäller coachningen.
Det är ju ett svartvitt forum.
Örebro Guldtass
2011-08-01 12:51
bison/
Att sponsorerna inte gillar Sixten är nog ren och skär lögn. Att ett par småsponsorer på något sätt ogillar hans sätt att vara tränare ger jag inte mycket för och påverkar inte mig ett smack.
Ända sen Sixten dök upp i ÖSK så har vissa "sponsorer" här i forumet hackat när tillfällen har dykt upp. Så vissa hyllar andra hackar, så är väl det i de flesta klubbar.

Vi har den styrelse och klubbledning som valts vid årsmöten, de personerna litar jag på. De som inte litar på klubbledningen får väl våga stå upp och resonera för sin sak vid nästa årsmöte, och eventuellt ha andra bättre namn som förslag istället för att gnälla hela tiden.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-01 12:44
Fredrik Holster på väg till oss ?
AIK Saywee
2011-08-01 12:38
Jag har dålig koll på vilka som sponsrar ÖSK, dessutom är det lite tråkigt och nonchigt att läsa att det inte finns några fel hos Sixten, för det innebär ju att han redan är fulländad, tråkigt att någon anser att han inte kan förbättras.

För jag är faktiskt inte nöjd med en tiondeplacering i dagsläget, det var inte vad jag hade förväntat mig :(

Förresten , gillar alla spelare Sixten?

Jag vill helst inte skylla på någon, vi har det plats i tabellen som vi förtjänar, men Sixten och spelarna har ju gjort så gott de kan/kunde och kan kanske inte bli bättre?

Himla tramsförsvar för en kass säsong, hittills!
Annons: