/fotboll/osk/forum/3596.aspx/fotboll/osk/forum/3596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2011-08-02 01:17
Du är en ultra syriansk supporter i Göteborg som hejar på Assyriska? Nu har jag sett allt ;)

Kan du specifiera dig mer?
Assyriska BK Ultras Suryoye Göteborg
2011-08-02 00:56
Har ni haft en Brasse (defensiv mittfältare) på provspel hos er tidigare?
AIK Saywee
2011-08-02 00:47
707
och innan jag går ned på nattpuls, det där gamla tjötet om att han har/hade två söner, vem har inte det, men det tyckte jag faktiskt att han skötte utomordentligt, det måste vara en av de svåraste uppgifterna för en tränare att sköta.

SIR PATRICK WALKER, vad var det för galning som sparkade dig bort från ÖSK, vem hade makten då, med kontinuitet hade vi redan haft ett GULD om verkligehten hade haft en chans mot enfaldigheten!
Benny Böckling
2011-08-02 00:45
Ännu inget nyförvärv...
AIK Saywee
2011-08-02 00:39
707,
men Sixten har nog haft det absolut bäst dukade bordet (2011), för att lyckas, skador kan man inte skylla på när truppen är nästan 30 man stor.

Snälla, försök förstå att Walker hade en mycket svårare uppgift ,från krävande fans, mer än den lugn och ro som Sixten idag eftersträver med en så stor och duktig trupp.

Faan, ursäkta att jag blir trött, klockan är väl över "TOLV"
AIK Saywee
2011-08-02 00:31
ooops, jag gjorde det igen ..

Heja SPORT!
Örebro 707
2011-08-02 00:30
Även jag gillade Walker. Svår balansgång bara att coacha fram sina söner i laget det tror jag att vi ska vara utan i framtiden.

Däremot vet jag inte om det är så att han hade speciellt mycket mindre resurser än andra tränare.

Det blir hela tiden en jämförelse mellan spel och attityd mot presterade resultat. Dala hade nog inte mer resurser än Walker när han spelade hem stora silvret till oss!
Örebro Matta
2011-08-02 00:30
Tic-Tac/ Sise vore en önskevärvning!
AIK Saywee
2011-08-01 23:42
Bulten i Boo, det där var faktiskt riktigt bra skrivet, tidigare under dagen ,från dig, citeras ...

"Själv tycker jag att det är helt ok att kritisera Sixten i hans tränar- och yrkesutövning, men att t ex "attackera" hans etnicitet etc. (alltså vad han ÄR till skillnad mot vad han GÖR) det anser jag inte vara förenligt med forumreglerna..

.. det är lite av denna respekt jag efterfrågar i många´s inlägg, vet att det är svårt att se skillnaden och att uttrycka sig därefter, men respekt för varandra, det måste vi väl ändå ha?

Det gäller ju inte bara vad som skrivs om Sixten, utan kanske även om spelare eller till och med om andra forumskribenter, vilket är vanligast, tyvärr ...

MEN vi är väl ändå svartvita fans allihopa :)

Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen))
2011-08-01 23:37
Hayastan//

Walker är en av många tränare jag gillat i ÖSK. Han var en av dem jag hade önskat fått träna ÖSK med de resurser vi haft på senare år (ja, haft). Det är en mycket, mycket sympatisk kille, ta väl hand om honom. Det är en Coatch som kan förändra en matchbild, vilket vi tyvärr helt saknar idag.

Han kan ta er långt och tyvärr var han väl lite väl sympatisk i ÖSK, det blev hans fall här, han körde hellre med sina söner än t.ex Nordin. Men sett till förra årets trupp och årets tror jag att han gett oss minst ett Cup-guld. Men blod är tjockare än vatten, så jag förstår o håller med dåvarande styre om att en förändring måste ske.

Men med rätt trupp är Walker en kille som får ut max ur killarna och som sagt, han kan förändra en negativ matchbild till positiv. En tränare som kan få ut guld trots att konkurerande lag har en något bättre trupp.

Lycka till Walker!
Örebro Fang
2011-08-01 23:27
TIC-TAC: De behöver väl inte vara utdömda bara för man håller koll på nya spelare. Visst skulle en värvning nu tyckas vara lite konstig men att man kollar på spelare till nästa säsong är ju inget konstigt då man knappt har några mittfältare då. Kihlberg och Bedoya är med största säkerhet borta då, Gerzic, Per, Erik och Nordback är frågetecken än så länge. Med andra ord har man endast 3 eller 4 spelare där till nästa säsong. Och hur många utav dem som håller för allsvenskan är oklart.

Tycker Holster låter som en spännande spelare, fast jag ser inte riktigt behovet utav honom i dagsläget. Men läget kan ju vara ett helt annat nästa säsong.
Örebro Dudleys
2011-08-01 23:25
Saywee! Jag håller med du. Han fick orättvist mycket kritik efter att rodevåg och nedim floppa samt att han fick mycket skit för att han spelade sina söner! Trots att Robert ett tag hade bäst målsnitt i allsvenskan.
AIK Saywee
2011-08-01 23:20
Jag har träffat samtliga tränare, sedan början på nittiotalet och jag vill nog ärligt mena, att ingen är i närheten av Patrick Walker, enligt mitt synsätt.

Hade vi förespråkat "kontinuitet" och givit honom ett dugligt spelarmaterial, då hade vi redan firat ett guld, jag är absolut övertygad om detta!!!!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-01 23:12
Saywee //Sant! En tränare som tar upp ÖSK till AS skall alltid minnas med respekt!

Mjällby - Laget man har noll koll på nu - Plötsligt slår man Kalmar borta med 0-3

Halmstad - Ytterliggare ett steg mot bilan
AIK Saywee
2011-08-01 23:07
Marta, KCMarten, även jag är en av de få som gillade Walker, en fantastisk person, en underbar människa, en bra tränare. Helt enkelt Sir Patrick Walker!

Han drev in efter en hård storm över brittiska öarna, från Irland och hamnade i Kattegatt.

Varbergs BOIS blev hans första lag i Sverige (tror jag) och när inte spelet stämde för laget och honom som tränare ,stod han inte med armarna i kors, han snörde på sig dojorna och klev in på den gröna ytan, som back vill jag minnas ...

Har träffat honom några gånger och han är bara en helt underbar härlig människa och kan fotboll, det är hans liv.

I ÖSK fick han det otroligt svåra jobbet att åter snabbt fixa allsvenskt spel med en relativt klen trupp, vill minnas att det blev en 4e el 5e placering första året efter Lagrells degradering, efter en hemsk start, men året därpå, blev det en otrolig revansch och fest i gamla fina Örebro!

Ett mycket stort tack till SIR PATRICK WALKER!
Örebro Krontorpsparken
2011-08-01 23:06
TicTac/
aningen långsam med bra teknik och bra tillslag var det väl om Holster, låter som en Gerzic typ.

I HBK skulle Salomonsson och Sise vara intressanta möjligtvis också Görlitz. Dock inte i Bedoyarollen för den måste Paulinho ta.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-01 22:53
Hayastan // En del vatten har ju flutit under broarna sedan han tränade ÖSK så det är svårt att säga exakt hur han är idag. Han har naturligtvis utvecklats som tränare.

Jag tror att Walker med de spelartyper han ungefärligen vill ha kan skapa ett trevligt passande offensivt lag med mycket kantspel och rörelse.

Gjorde succe inledningsvis i Norge emedan det gått sämre sista tiden.

Lyckades ta upp ÖSK till allsvenskan efter 2 år i SE men fick sparken i slutet på första säsongen i AS då ÖSK låg farligt nära en nedflyttningsplats.

Laget spelade relativt bra under hans år i AS men sedan Kristofer Näfvert gick sönder samtidigt som Walker drog ned Anttonen som ytterback (det enda riktiga stora taktiska misstag Walker gjorde) tappade ÖSK balansen på mittfältet och fick inget tryck på flyglarna. Därefter hamnade laget i underläge blixtsnabbt i nästan varenda match på hösten vilket fick laget att knäa mentalt.

Den stora bristen var att han aldrig disponerade riktiga toppforwards och hade för tunn besättning på kanterna.
Örebro TIC-TAC
2011-08-01 22:44
Hayastan/ Vad jag minns hade Patrick en i grunden offensiv inställning med 4-4-2. Han gjorde bra med den trupp han hade hos oss och började väl med ÖSK positiva förändring. Dessutom var han flexibel och kunde förändra spelet efter resurser vilket jag saknar med vår tränare idag. Tror ni gjort ett bra förvärv.
Örebro TIC-TAC
2011-08-01 22:40
Holsters omdöme som långsam och dålig teknik verkar vara helt fel för vårt system och särskilt snabbhet är väl viktigaste egenskapen i dagens fotboll.
Är alla våra yngre mittfältare helt utdömda av Sixten om man är ute och letar efter fler.
Hayastan
2011-08-01 22:34
Någon som kan beskriva Patrick som person, hur ser hans fotbolls filosofi ut?
Örebro TIC-TAC
2011-08-01 22:32
Halmstad har ju också en central anfallare i Sisse som jag tror skulle passa bra i sixtens spel. Stark och bra fysik,teknik. Målkänslan tror jag finns där också med rätt medspelare. Frågan är hur dyr han skulle vara.
Örebro Ösk-Power
2011-08-01 22:13
Går att fynda från Halmstad ! Exempelvis Emil Samlomonsson, kompetent högerback. Ser gärna att vi får in Görlitz också som ersättare för Bedoya!
Örebro Kom hem Kuba
2011-08-01 22:11
Örebro bison
2011-08-01 22:08
Halmstad har spelat i allsvenskan sen 93.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-01 21:06
Stackars Halmstad. När va de nere i ettan sist?
Örebro bison
2011-08-01 20:58
Fy f*n för att vara Halmstadsupporter i år. Nu är det kört för de.
Örebro Sogen
2011-08-01 20:43
mjällby har 3-0 borta mot Kalmar. Kalmars 4e raka förlust, undra om drevet går mot Nanne på Kalmarforumen?

Finns fler krislag än ÖSK det är helt klart det.
Örebro bison
2011-08-01 19:59
Klubben har väl tackat ja så det är väl bara det personliga kontraktet som återstår.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-01 19:37
Jag sitter bara och väntar på att Eidur Aaron Sigurbjörnsson ska bli klar.

Om han nu blir det?
Örebro KCMarten
2011-08-01 19:20
Marta //

Vi är fler som gillade Walker. Det var han som införde den positiva fotbollen i ÖSK men hade tyvärr inte resurserna att få ut vad han ville av truppen.
Annons: