/fotboll/osk/forum/3587.aspx/fotboll/osk/forum/3587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-08-03 01:27
Nu skall jag snart logga ur och släcka lampan, för det är mörkt utanför transferfönstret.

Men kikade nyss i GT´s sportbilaga med rubriken ...

"Huliganplan snabbas på"

... och därefter texterna ..,

- Per Unckel efter nya skandalen "det är bråttom"

- Tre steg mot regeringens åtgärdspaket
1 studiebesök i England i slutet av augusti

.... nej jag orkar inte längre,
41 år har gått med huliganism i Sverige och nu har det blivit bråttom.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

AIK Saywee
2011-08-03 01:06
BiB, finns ingen anledning att gråta ...

... NORDIN har förlängt sin inkomst i hela fem år.

Hoppas att det betalar sig, med ett ÖSK-guld!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:58
Saywee// ok, släcker lampan o gråter..
AIK Saywee
2011-08-03 00:55
BiB, hon hälsar till dig ...
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:52
Min fru befinner sig f ö i Göteborg just nu, så vi är gräsänklingar f t Gustav o jag (typiskt att hänga på forumet då, va!), men lova att inte stöta på henne om du stöter på henne!
AIK Saywee
2011-08-03 00:49
Undrar om de sänder matchen på någon teve i Härlanda häkte ...
AIK Saywee
2011-08-03 00:47
BiB, helt rätt, jag sitter med min Berra-tröja och supportar så gott jag kan.

På campen har jag som vanligen och nyligen tjötat med några dryga Ellosfans, som är så tröttsamma att ni inte kan gissa, de är min enda "anledning" att hoppas på Helsingborg som mästare ... om nu inte ett annat lag sticker upp och chockar alla jönsar?
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:46
Prova du, men det finns nog stor risk att du då får tillbringa kvällen på Härlanda häkte istf på lilla ullevi...
AIK Saywee
2011-08-03 00:42
BiB, tackar för visiteringstips, jag kan ju också fråga om jag får visitera damen, någon rättvisa i jäm(n)likhetens namn bör ju finnas ...
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:41
Saywee// En riktig supporter sover aldrig! (djungelordspråk)
AIK Saywee
2011-08-03 00:37
Jag gillar ditt intresse för ÖSK, Bat Back, när du vid midnatt planerar för ÖSK´s träningar, det är riktig support det ...
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:35
Saywee// " - Det brinner la' i Häcken?" - " - Å, ta dig i brasan"... borde ju vara göteborrs-vitsen för dagen, men inte vet jag. Men du kan ju alltid prova med nåt sånt på torsdag då du vill bli visiterad av en "dam". Eller säg nåt om att "lägga på en rökare"..
Örebro Bat Back
2011-08-03 00:31
Tackar
Örebro Krontorps
2011-08-03 00:29
träningsschema
AIK Saywee
2011-08-03 00:28
Bat Back, jag har inte kollen på ÖSK´s träningstider, men du kan säkert slå en signal till någon på kansliet, de bör veta detta ....
Örebro Bat Back
2011-08-03 00:23
Är det någon som har koll på Ösk:s träningstider ?
AIK Saywee
2011-08-03 00:21
707, för mig är det helt enkelt resultatet i tabellen, när Allsvenskan avslutas, varje år, som avgör om jag tycker att ÖSK gjort "topp" eller lyckats!

Så jag avvaktar lite med berömmet :)

Har du glömt bort att det är Sköldmark som säljer?
AIK Saywee
2011-08-03 00:16
BiB, det brann på träläktaren som fyndigt nog är skyltad med babord och styrbord i stället för höger och vänster för olika sektioner.

Tror att det kan ha varit en blåvit supporter som tränade inför torsdagens fajt på lilla ullevi, å då skall jag dit, helt utan pyro och hoppas att bli visiterad av en dam ;)
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:08
Efter söndagen som kommer kan Häcken ta sig i brasan, eller hur var det nu? Var det nåra som brann för Häcken, eller brann det i själva häcken?
Örebro 707
2011-08-03 00:01
Vill inte slå in öppna dörrar men kombinationen Sixten/Nordin är viktig!

Om alvbåge signar också så har ledningen gjort topp.

Dessutom (om Bedoya går tidigare) har vi lyckats sälja två bra spelare till två bra klubbar.

Sjögren rules :-) .... eller hur
AIK Saywee
2011-08-02 23:59
Jag tror kanske att Nordin´s ekonomiska framtid och hans kärlek till Örebro och sin familj spelade in, vilket kanske speglar en del av det som finns i ett hjärta.

För anbuden från Europa och Sverige i övrigt kanske inte var alltför många eller attraktiva, plus hans dalande form senaste tiden?

FORZA NORDIN, jag har stora förväntningar på dig under flera år.

Tror dessutom att du kan prestera stort, redan mot Häcken :)
Örebro Bulten i Boo
2011-08-02 23:57
Lite vanskligt förstås att dra några slutsatser av de där korta youtube-klippen, men en tanke som ändå slår mig är att båda de två mål han gör visar prov på stor bollskicklighet. Inget av lägena är lätta att sätta, det gäller att vinkla huvud, kropp o ben rätt vilket han gör med bravur. Det lovar gott! Sedan är det givetvis mycket annat vi undrar över, positionsspel o så..
AIK Saywee
2011-08-02 23:52
Marta, du har helt rätt, på ett sätt ...

Man har lyckats värva många och bra spelare, och hade under tidig vår en av klubbens på papperet största och bästa Älva för att klara målet trots en hel del skador.

Men uttagningar, prestationer, och coachning har tyvärr inneburit att vi fortfarande ligger på en 10:e plats i Allsvenskan.

Det var inte vad jag förväntade mig, men jag hoppas som en galen optimist att vi kan börja klättra i tabellen, för det är verkligen dags nu !
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-08-02 23:39
Saywee/ Tycker ÖSK lyckats rätt skapligt med sina värvningar på sistone, med undantag för lite olyckliga skador. Har ingen anledning att tro ngt annat nu.

Givetvis valde inte Nordin ÖSK för att han vill göra oss örebroare glada. Men spelade klubbhjärtat bara en ack så liten roll i hans val, så är jag lycklig för det lilla. Det är nog ungefär det man kan kalla klubbhjärta idag.

Så glad att du vill va kvar i familjen Nordin!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-02 23:37
nr 23, Sigurbjörnsson

Nr 23 är ledig vad jag kan se, så den kan han väl få!? Rubarths gamla nr, hade Costa också nr 23?
AIK Saywee
2011-08-02 23:34
Krille, du har helt rätt, men det var inte det jag menade egentligen.

Frågeställningen var snarare riktad mot ÖSK´s "scoutingansvarige", jag vill inte att vi köper något som vi inte vet något om, dvs hur spelaren kommer att fungera i ÖSK, i framtiden under Sixtens ledning.

Alltså, att vi skall köpa en spelare och se hur spelaren fungerar i ÖSK och efter några matcher får vi se om han fungerar, typ ... sådant tycker jag är riskabelt.

Har svårt att glömma hur Sixten hanterade Kameruaner, men har faktiskt en förhoppning om S´et (Sigurbjörnsson, himla jobbigt att skriva) som är isländsk kan vara en lättare spelare för Sixten att kommunicera med.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-02 23:12
Saywee//

Det jag menar är att en del dömer spelare innan de sätt dem spela.
AIK Saywee
2011-08-02 23:10
Krille, jag hoppas att du har rätt beträffande att ÖSK har bra koll på Sigurbjörnsson, vem/vilka det än är, som har kollen på honom.

Men att vänta och se några matcher (menar du i ÖSK?) för att döma honom, känns väl lite riskabelt.

Vi måste ha en "guldback" om vi skall nå det gyllene målet!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-02 22:58
Vem blev isländska ligans bästa back? Och var tog han vägen?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-02 22:57
Om ÖSK köper Sigurbjörnsson utan provspel, så har nog ÖSK bra koll på honom.

Jag tänker i alla fall inte döma honom innan jag sätt honom spela några matcher.
Annons: