/fotboll/osk/forum/3576.aspx/fotboll/osk/forum/3576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-03 21:22
Frågan är om Rangers nu har råd och intresse att höja budet på Bedoya?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-03 21:21
Frågan är om Rangers nu har råd och intresse att höja budet på Bedoya?
Örebro Skåne ÖSKare
2011-08-03 21:15
Inte ofta man hejar på MFF även om jag bor i Malmö, men så bra för Svensk fotboll och rankingen att dom fixade detta.
Övriga tillfällen jag hejar på Malmö är i derbyna mot HIF då det inte finns nåt värre än att möta en dryg sån på gatan i Malmö! Hehe
Öreskå - 66
2011-08-03 21:11
Ja,ja europe league söår i allafall allsvenskan...

Forza Bedoya!

Örebro zxcv
2011-08-03 21:06
Kul för Bedoya att få spela i europa league som bäst:)
Örebro Skåne ÖSKare
2011-08-03 20:58
Verkar som Bedoya inte byter upp sig mer än lönemässigt! Malmö slog ut Rangers och vi blev trea. Betyder det att ÖSK är i klass med Celtic som blev 2a?

Med statistik kan man bevisa allt. ;)

Forza Svartvitt!

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-03 20:51
"Sigurbjörnsson beskrivs som en av Islands mest lovande försvarare och har spelat med det isländska U21-landslaget.
- Han är ganska lång, runt 185 centimeter och vältränad. Han är lugn med bollen och duktig på huvudet och stark en mot en."
Assyriska BK Ultras Suryoye Göteborg
2011-08-03 20:18
Jag förstår det var ett tag sedan men jag tänkte på han här se länk.. står lite om honom längst ner, undra om han fick chansen att visa upp sig för er
Örebro Mr. Milton
2011-08-03 19:49
Tydligen signade Islänningen redan i lördags. Gott om det stämmer.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-03 18:56
Ingenting jag känner igen alls faktiskt..
Assyriska BK Ultras Suryoye Göteborg
2011-08-03 17:59
Har ni testat en brasse vid namn Marcello på det centrala mittfältet? tror han var ifrån FCN..
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-03 17:07
Läsvärt...
Örebro KCMarten
2011-08-03 16:20
Kul för Frempong.

Jag tror dessutom att han gör rätt. Klarar Norrköping att hänga kvar så har de större förutsättningar att lyckas i allsvenskan än Gefle.
Örebro Fang
2011-08-03 16:11
Frempong till Norrköping! Lite småkul att det står att han lämnar bottenlaget Gefle.
Örebro 36310099B
2011-08-03 15:04
Trelleborg lånar in anfallaren David Simbo från Motala AIF. Simbo provspelade med ÖSK i slutet av juni, men han fick tydligen bara vara kvar hos oss ett par dagar innan hans provträning avslutades. Simbo har tydligen spelat ett 10-tal landskamper för Sierra Leone (samma landslag som AIKs Banguras).
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-03 13:53
Typiskt att man missar matchen på söndag och inte får chansen att jubla lite extra när Nordin presenteras.

Nåväl, känns som att vi är rejält på gång igen och tror att vi har en god chans att ta slut på Häckens segersvit. Någon som vet hur det är med Nordback och Wirtanen?
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-03 13:52
BRA ÖSK! femårs-kontrakt till en nyckelspelare är riktigt bra. Nordin måste dock höja sig klasser till nästa år! Lite genomtänkta värvningar i backar och etablerade värvningar i nån mittfältare samt central anfallare i liknande spelartyp som Haddad, så kan det bli riktigt bra. 4-års kontrakt med isländska backen(spelaren?)1½ år i rad känns också som en mycket bra värvning. Även om det behövs värvas minst en back till i nuläget som jag ser det.

Förläng givetvis med alvbåge om det går, och skrota spelare som Wirtanen, Nordback och Wowoah till nästa år - som ersätts med rätt spelartyper med högre kvalité så kommer detta bli kanoners. Bedoya bör säljas redan nu för pengarnas skull också.

// Positiv
Örebro jocke.
2011-08-03 13:34
Var nere och kollade på träningen imorse vilket var väldigt spännande måste jag säga, det spelades mest elva mot elva på helplan där sixten framförallt önskade mycket långa bollar i djupled. Har aldrig varit på någon träning tidigare men måste säga att jag blev väldigt överraskad över Sixten och hur mycket han styrde, ställde och skrek - positivt överraskad alltså.

- Saknades gjorde Paulinho (varför?), Anttonen, Wirtanen, William och Nordback - Haddad deltog utan större problem såg det ut som, men verkade helt förståeligt lite ringrostig då han missade mycket lägen.
- De provspelande engelsmännen finns inte jättemycket att säga om, men jag tycker att mittbacken ser väldigt stabil ut, den andra såg jag inte så mycket av faktiskt.
- Plus till Sixten, Astvald, Berger, Kihlberg, Wikström och Per J.
- Minus till både Wowoah och Haginge som jag tyckte slarvade en del, samt till Rama som såg väldigt loj ut och i viss mån även till Bedoya som även om han gjorde många bra aktioner mest sprang runt och skrek "F*CK" - tankarna kanske redan nu är på annat håll trots allt.
- Om jag inte såg helt fel så deltog även Oscar Jansson, vet inte om det är någon som haft det uppe tidigare? Men han brukar ju iof träna med oss ibland på somrarna så det kanske inte är så konstigt.
2011-08-03 13:29
Undrar vilka strikers ÖSK förhandlar med? Ska i alla fall bli grymt intressant att se vem det blir.
2011-08-03 13:15
Krontorps//

Mjällby kommer få grymt med publicitet om de lyckas värva honom. Sedan är han ju känd för att vara strulig utanför planen. Men det kanske Mjällby kan råda bot på :).
Örebro Krontorps
2011-08-03 13:09
ÖSK KRILLE//
haha ja vad ska man säga. Jag har ingen koll på hur mycket på dekis han är men det låter ju sjukt.
2011-08-03 13:04
Mjällbys superplan - för att värva Kezman.
AIK Saywee
2011-08-03 12:22
Mattias69, nej, det var ju därför jag skrev "tror" i mitt förra inlägg ...
Örebro Mattias69
2011-08-03 12:15
Saywee// Och det vet du med 100 % säkerhet?
AIK Saywee
2011-08-03 11:29
Grattis GAIS, bra jobbat ...

... Mattias69, jag tror inte att några av de lag du nämner, var intresserade av Wanderson?
Örebro Mattias69
2011-08-03 10:43
Det är väl bara att gratulera GAIS.

Personligen känner jag ingen avundsjuka utan snarare lite skadeglädje att det inte är Blåvitt, MFF, AIK eller Djurgården som lyckades den här gången.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-03 09:43
GAIS lyckades köpa loss ÖSK-dödaren Wandersson
AIK Saywee
2011-08-03 01:27
Nu skall jag snart logga ur och släcka lampan, för det är mörkt utanför transferfönstret.

Men kikade nyss i GT´s sportbilaga med rubriken ...

"Huliganplan snabbas på"

... och därefter texterna ..,

- Per Unckel efter nya skandalen "det är bråttom"

- Tre steg mot regeringens åtgärdspaket
1 studiebesök i England i slutet av augusti

.... nej jag orkar inte längre,
41 år har gått med huliganism i Sverige och nu har det blivit bråttom.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

AIK Saywee
2011-08-03 01:06
BiB, finns ingen anledning att gråta ...

... NORDIN har förlängt sin inkomst i hela fem år.

Hoppas att det betalar sig, med ett ÖSK-guld!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-03 00:58
Saywee// ok, släcker lampan o gråter..
Annons: