/fotboll/osk/forum/3574.aspx/fotboll/osk/forum/3574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2011-08-04 22:11
/DaSa
Tycker din önsketrupp ser fin ut.
Men vi ska nog inte tro att "almebäckpengarna" räcker till hur mycket som helst.
Nordin fick nog en bra sign-on bonus för det mastiga 5års kontraktet och Eidur var ju inte gratis eftersom vi fick lägga några bud.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-04 21:47
DaSa // Jag tycker iofs mittbacksparet varit bra senaste två matcherna och ser hellre fördelen med Eidur som mittback att vi kan täppa igen högerkanten med Haginge
2011-08-04 21:46
Nobbe kommer få förlängt. Det är jag övertygad om. Särskilt när Kilen slutar. Sixten ser hans ledaregenskaper som ovärderliga
Örebro GT
2011-08-04 21:42
Härligt med mittbacken och talangen Eidur !
Nu måste vi "värva över" duktige Wiktorsson som Bosman från degen som kan utmana som vänsterback/mittback !
Wovven är inte dålig men konkurrens är ALLTID på sin plats !
Örebro DaSa
2011-08-04 21:38
Franz/ Kanske beror på att vi inte vill se en spelare som vi har sett spela mittback...:)
Örebro DaSa
2011-08-04 21:37
Nedan följer min "önsketrupp" inför 2011:
Mv: Alven, Nurme eller Rosendal
Hb. Anttonen, Hagge
Mittb: Wikström, Eidur, Wiktorsson (Degen), Hagge (dubblerar)
Vb: Miiko (BP), Wovven
Def. mitt: Berger, Denis
Mitt: Kung Nordin, Skulason, Paulinho, Per J
Vy: Rama, Yasin
Target: Haddad, William, Kalle Holmberg
Hy: Astvald, Kushtrim, Josef

Detta medför att följande får lämna: Nobbe, Kihlen, Wirtanen, Staaf, Nurme eller Rosendal, Boris, Skoglund, Erik N, Simon L

Förläng med: Per J, Alven

Kommentar: Jag tycker att vi skall ha max två spelare på varje position när vi går in i säsongen, truppen kan bestå av flera spelare men då skall de lånas ut direkt och inte efter halva säsongen på bänken.

Jag tror på Erik N men har svårt att se att han är villig att förlänga sitt kontrakt, därför tycker jag att vi skall satsa på att ha kvar Per J då han är mer allround. Egentligen skulle jag helst se att Kushtrim lämnade då jag hoppas att Yasin och Josef kommer att behöva mera speltid nästa säsong vilket de inte kommer att få med Sixten som tränare.

Vet att det inte kommer att bli truppen ovan då Sixten/ÖSK säkert vill ha in en ngn mer erfaren spelare på den defensiva mittfältspositionen. Tyvärr tror jag att det kommer bli Nobbe...

Sen tycker jag att vi skall satsa lite av Almebäck pengarna på att köpa loss (eller signa en bosman) en riktigt lovande och duktig vänsterback.

Slutsatsen är att se till att rensa ut medelmåttorna och satsa på unga lovande spelare samt köp in minst en spetsspelare.
Örebro Mr. Milton
2011-08-04 21:30
Angående Ari så är han säkerligen en efterträdare till Bedoya. Men vad är det som säger att han inte värvas som tilltänkt vänsterback efter Wovven som i ärlighetens namn inte har så många år kvar på vänsterbacken.
2011-08-04 21:18
Konstigt att så många tycker att en kille som ingen här inne sett spela ska spela från start på söndag.
Örebro DaSa
2011-08-04 21:15
Intressant med Skulason, om han nu är tänkt som ersättare för Bedoya så låter det klokt att värva honom direkt och sedan skicka iväg Bedoya till Rangers så vi kan börja spela ihop mittfältet för 2011 och även fylla på kassan. Eller så kör vi på snikvarianten och skriver på ett förkontrakt med honom för att sedan plocka in honom gratis i jul.

Värvningen av Eidur låter kanon, bra med ett långt kontrakt och han verkar lovande. Undrar om ÖSK har en ny strategi angående kontraktslängder eller om det är en slump att det skrevs två långtidskontrakt under veckan?! Kan vara så att ÖSK har beslutat sig för att ta nästa steg och ökat lönebudgeten (och även risken).

Till sist så undrar jag varför inte den nya targeten är på plats. Är nu han behövs, snart kommer William tillbaka och då hoppas jag att han får spela så mycket som hans kropp klarar av.
Örebro Mr. Milton
2011-08-04 21:11
Lyssnade på Gerzics intervjuv på Fotbollskanalen. Fan vad jag diggar killen. Kan inte nog hyllas. Tänk vad den lilla snorungen (ursäkta uttrycket Nordin) växt till sig och blivit en riktig härförare. Nordin står upp när andra faller.
Örebro 100år
2011-08-04 20:53
Jäkla tjat om Islänningar hit och dit. Ge oss en Polsk striker
Örebro Bulten i Boo
2011-08-04 20:38
Guldtass// Å andra sidan vet man ju aldrig nuförtiden om "den som påstår sig vara nån" verkligen är "nån". Jag kan ju t ex kalla mig Barack Obama ellervadsomhelst i en chat.. Så om det verkligen var Almebäck som var inne på chatten är svårt att veta. Hur det än var med den saken så hade han väl inte så mycket vettigt att säga, bara "hej" och "hejdå" ungefär... ;-)
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-04 20:06
Skúlason gjorde 1-0 för sitt Sundsvall mot Falkenberg. Ställningen är 3-0 efter 55 spelade minuter.
Örebro MMS
2011-08-04 19:02
Galen start på Göteborg-Aik, 1-1 efter 4 minuter...
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-04 18:49
fyra år för islänningen? Tror det kan bli kanon, iallafall på sikt! Håller med föregående talare att dumpa spelare som - Staaf, Nordback, Kihlberg och Wirtanen.

Dock vill jag se att man värvar minst en back till under augusti. Gärna en back som är lika bra ytterback som mittback (INTE HAGINGE ALLTSÅ). När Eidur nu är klar vill jag se honom direkt från start om han kan. Haginge ut på högerbacken, och genast ser försvaret klasser bättre ut än vad det gjort sen Anttonen skadats och Almebäck drog, samt (Wikström) skadats.

Anttonen ska spela högerback alla dagar i veckan när han inte är skadad, och då är Haginge en helt okej back-up, på ytterbacken. Minst en till mittback bör plockas in som back-up (Wiktorsson?) Det har visat sig att vi allra minst behöver tre mittbackar i truppen, gärna fyra. Ser gärna att man plockar in Wowoah's ersättare redan nu + utvecklar ung spelare som vi kan ha som tredje ytterback på högersidan (efter Anttonen och Haginge). Wirtanen håller knappast. En etablerade vänsterback måste värvas nästa säsong + att vi minst har Haginge + en till som back-ups på de båda ytterbacks positionerna.

// Positivare än vanligt!
GAIS MCM
2011-08-04 18:20
Helt rätt , Valderinho. :)
Örebro Valderinho
2011-08-04 18:06
Han menade nog ett fett utlandskontrakt!?
Örebro Bonaventure Maruti
2011-08-04 18:03
MCM /

Han har precis skrivit på ett 5 års kontrakt.
GAIS MCM
2011-08-04 17:51
Kikade precis på intervjun med eran Nordin G fan vilken kille ni verkar ha där.
Hoppas han får ett fett kontrakt om nåt år eller några år, sådana finns det inte många av.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-04 17:40
Franz Flääsklepp//
Jo det förstås, men jag hoppas att vi kan se honom från start redan på Söndag.
2011-08-04 17:34
TommyS // Ja, jag tror man ska skynda långsamt med Atashkadeh. Det är möjligt att han fick för mycket matchtid på en gång sist. Typ 15-20 minuter tror jag vore bra för honom att börja med.

Jag tyckte jag läste att Wirre ev kunde vara med eller? Att det inte var så himla farligt?

STEFANO!
2011-08-04 17:33
Han går in direkt om han är spelklar! Inget snack!
2011-08-04 17:30
ÖSK KRILLE// Dels kan jag tänka mig att han kan få tempoproblem (även om innerbackar inte är lika tempokänsliga)? Sedan tror jag det är bra om han får smälta in i miljön ett tag med träning och dessutom se en match från sidan hur ÖSK spelar m.m. Men det är min åsikt. Bänken kanske?

2011-08-04 17:01
Varför skulle inte Eidur få starta redan på Söndag(om han nu är spelklar då)? Annars så blir det Hagge i mitten och Per Johansson till höger i backlinjen. I och för sig så är det väl inget fel i det kanske.
Örebro TommyS
2011-08-04 16:52
Jag har svårt att tro att Eidur kommer längre än till bänken de närmsta veckorna. Vilket betyder att vi har ett högerbacksproblem. Blir antaglien Per som inte är optimal. Alternativet är Nordback i mitten och Haginge till höger men det känns ännu sämre. Kul att Atashkadeh är med för fullt, även om jag tror att Staaf får en chans till från start. Det är den andra svaga länken. Hoppas att en inspirerad och hyllad Nordin tar taktpinnen och leder oss till seger
2011-08-04 16:51
Välkommen Sigurbjörnsson!

Nu vänter jag på en central anfallare. En etablerad sådan.
Örebro Sekt. E
2011-08-04 16:42
Välkommen Eidur!
Örebro Rasberg
2011-08-04 16:35
Kan inte låta bli att tänka på hur ett mittfält med T.Grahn skulle funka i ÖSK. Hans kontrakt går ju ut och han vill iväg. Nordin, Grahn och Paulinho. Pålle springer i bedoya-rollen. Både Nordin o Grahn kan lira på den defensiva positionen. Hoppla!

Låter otroligt att det skulle funka, men låt mig drömma lite..
Örebro Valderinho
2011-08-04 16:09
Håller med om att Kihlberg,Wirtanen,Staaf,Lumbana,Nordback+kanske Leonidsson och Skoglund som inte visat att han håller på denna nivå borde lämna. Nurme är en bra andrekeeper tycker jag. Gnäller inte och håller på i media och gör det han ska när han får chansen.
Annars ser truppen bra ut. Per.J ska inte spela back, där är han ibland ett rundningmärke. Sen har han heller ingen uppspelsfot, och det är ett måste i Ösk.

Värvningar in skulle kunna vara:Albornoz,Salomonsson,Wiktorsson?Skulason+någon anfallare istället för Staaf,Joe Sise?
Örebro Schella
2011-08-04 15:55
Många av dom spelare som det ryktas om nu kommer förmodligen inte att vara aktuella förns i vinter.
Därför vill jag redan nu gå igenom hur laget kan se ut nästa år.
Kontraktslängden på nuvarade spelare inom parantes.

Målvakter: Alvbåge (förläng minst 4 år till)
Rosendahl (spelar inte så stor roll...)

Försvar: Sigurbjörnsson (?)
Haginge (Flerår)
Wowoah (2012)
Anttonen (2012)
Wiratanen (2012)
Wikström (2012)
P. Johansson (2011-förläng) för mig viktigare som ytterback

IN: en mittback C.Wiktorsson (DIF)?, en VB (P.Johansson?), gärna även en HB
UT:Anttonen, Wirtanen?

Mittfält: Skoglund (2012)
Abdulahi (Flerår)
Berger (2012)
Gerzic (2016)
E. Nilsson (2011?) förläng!

IN: Skulason
UT:Skoglund

Anfall: Rama (2013)
Astvald (2013)
Paulinho (?) kanske bättre behövande på mf
Lushtakhu (2012)
Ibrahim (Flerår)
Yasin (2014)
Haddad (2013)
Malic (Flerår)
Leonidsson (?)
Holmberg (Flerår)
Attashkadeh (Flerår)

IN: ?
UT:Leonidsson, Malic?

Spelare med utgående kontrakt att dumpa: Lumbana, Nordback, Khilberg, Nurme, Staaf

Annons: