/fotboll/osk/forum/3565.aspx/fotboll/osk/forum/3565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2011-08-07 12:21
När det gäller Rama tycker jag mig känna igen mycket från Porokara. När Porokara kom var han en sensation med sina överstegsfinter och sina tunnlar. Säsong två hade motståndarlagen läst honom och kunde lättare neutralisera honom. Fortsättningen behöver vi inte orda om.

När Rama kom var han också en sensation med sina finter och tunnlar. Men eftersom hans spelstil också är ganska enahanda - dribbla, gå inåt och skjuta nio gånger av tio - känns det som om även han är ganska sönderläst av motståndarna. Därför hoppas jag av hela hjärtat att han inte får samma fortsatta utveckling som Porokara (som märkligt nog blev betydligt sämre när han blev landslagsman), utan att Sixten och Mosander bankar in i honom att variera sig och överraska med fler av de stenhårda låga inspel som han visade upp på försäsongen. Som jag ser det är Ramas, och lagets, fortsatta framgång beroende av detta.

Sen måste jag säga att jag är mycket glatt överraskad av Pålle 2. Inte för att man tvivlade på hans kvaliteter som fotbollsspelare men kanske såg honom lite som en skadebenägen diva som inte ville grovjobba för laget. Så fel man hade! Och trots många smällar har han inte visat sig mer skadebenägen än nån annan. Han har nog delade känslor inför att möta sitt gamla lag, men jag blir inte förvånad om han målar. Om det räcker får vi se; Häcken får nog ses som favoriter idag; oavgjort är en realistisk förhoppning och vinst skulle smaka fågel.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-07 12:16
Idag 3-2. Eftersom Häcken snittar 2 mål per match så gör de 2 mål idag och ÖSK vinner idag, för att de gör 3 mål :).

1-0 Gerzic (23)
2-0 Paulinho (37)
2-1 Ranégie (56)
3-1 Bedoya (74)
3-2 Chibuike (91)

Publik: 6735

Kommentarer: Regnet kommer skrämma bort en del publik. Därför tror jag inte på någon stor publiksiffra idag.
Örebro DaQ
2011-08-07 12:15
Angående dagens elva är det lite lurigt. Hagge inte med igår på träningen, wikström av efter smäll på foten, borde dock kunna spela, Per av efter smäll på foten borde dock kunna spela, Paulino inte med, precis som hagge krasslig. Wirtanen bara jogga så det är inget alternativ, även joseph rehab träna hela träningen inte för att han var aktuell för start 11 men kansek intresserar det någon.
Örebro TommyS
2011-08-07 12:04
Jag drömde också. 2-1-seger. Å andra sidan spelade även Glasgow Rangers i allsvenskan så vi får ta det med en nypa salt.
Gamla fina öret
2011-08-07 12:00
Drömmen sa 2-0 idag, ses på Behrn!
Örebro Ståplats är bäst
2011-08-07 11:04
Tufft idag mot ett formstarkt Häcken,14-1 på de fyra senaste imponerar helt klart och Ranegie är i sitt livs form,möjligtvis att Häckens match i EL sitter i benen...ett kryss känns på förhand som ett helt OK resultat.Hoppas Sigurbjörnsson får speltid!
Örebro pemo
2011-08-07 10:56
Jaha, då är det dags igen. Men i dag behöver de väl inte vattna innan?
Enligt pappers-NA blir Per högerback. Det kanske funkar, då Häcken har bra spelare men ingen direkt vindsnabb. Eller? Wiken får väl tampas med Ranegie och Kihlberg skava hälsenerna av Chibuike(?). Sen finns förståss Makondele, men han är rätt lätt att störa, med lite fysiskt spel, så där kommer väl Hagges näsat varning.

Det värsta hotet mot Alven är väl Henriksson, som alltid gör mål på honom. Men ha är väl bänkad? Och sen återstår att se vad det täta matchande sätter för spår på Häcken samt att de nu är på "plast"

Läste lite mellan raderna att fler hade lite förkylning i kroppen mot Gefle. Detta som svar på varför vi tappade i andra. Nu hoppas jag på pigga ben hos Bedoya, Nordin och Paulinho. Staaf får väl slita hund som vanligt och Rama "överstegar" bort några ytterbackar.

Läser lite omdömen om Rama. Tja, att han trots allt är en bra spelare råder det inget tvivel om, men (som sagt) det tar lite tid att byta spelsystem.
Men jag väljer Rama alla dagar i veckan före Kushtrim, som jag tycker var en felsatsning. Eller också har han inte nerver för seriematcher.

Så, skall vi tordas lämna ett tips? Att Häcken gör många mål mot sämre lag vet vi, men inte skall väl vi rasa ihop hemma? Dessutom är ju faktiskt Häcken favoriter ( för alla utanför Örebro ) MEN, jag tror och hoppas på trenden med nolla där bak och två framåt.

Saywee, ett annat bra tips från tiden då musik var musik. Lyssna på Family. Finns på Spotify. Bäde samlings och den gamla hederliga " It´s only a movie"
Mer rock/blues än symfonirock. Och så CAMEL. ( gruppen, inte ciggen )
Örebro Robban Örebro
2011-08-07 10:06
Deni Avdic på lån från Werder Bremen 3 månader fram till mitten av november vore ju inte fel varken för oss, Deni & Bremen!
Örebro Matta
2011-08-07 08:26
Någon som vågar gissa dagens 11?
Örebro Conjuration
2011-08-07 04:06
Klinsmann är en kass förbundskapten, han kommer inte komma till Europa för att se någon jänkare spela.

När han var förbundskapten för Tyskland satt han bara i USA och tog ut truppen på måfå, var tillslut Joachim Löw (då assisterande) som drog hela lasset själv.

Har hellre Lagerbäck än Klinsmann som förbundskapten, alla dar i veckan.
2011-08-07 01:23
Franz Flääsklepp//

Om Bedoya är med 75% av USA:s tävlingslandskamper inom 24 månader så får Bedoya uppehållstillstånd i Skottland 2012.

Frågan är om Jürgen Klinsmann tar ut Bedoya om han spelar i ÖSK?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-07 00:14
Krille// Precis - Måste Ranger överklaga Bedoyas ev nekade tillstånd så minskar ju möjligheten radikalt att de löser ut Bedoya i Augusti
2011-08-06 23:26
Franz Flääsklepp//

Håller med dig där. Men nu när många puzzelbitar är på plats, Sixten och Gerzic har skrivit på nu, men Alvbåges namntäkning saknas och att Bedoya blir såld redan nu i Augusti? Frågan är ju om Bedoya kommer få uppehålls tillstånd? Det har ju med hans landslagsmedverkan att göra, om jag förståt det rätt. Skulle vara rätt coolt att se Jürgen Klinsmann på Behrn Arena :).
2011-08-06 23:17
ÖSK KRILLE// Jag tror nog hela kontraktturbulensen (inte bara Gerzic) tagit mycket kraft överhuvudtaget. Något vi skrev om mycket tidigare och som jag sett Sixten bekräftat två ggr

En klar planeringsmiss av Sjögren! Men jag tycker Sjögren visat att även han utvecklas och ser annorlunda på kontrakten numera!
2011-08-06 22:48
När det gäller dragningar så blir jag otroligt nervös när Wowoah börjar dribbla på defensiv planhalva.

Samarbetet mellan Wowoah och Rama måste bli bättre också.

Nu när Gerzic har satt sin kråka på pappret så kan han ju koncensntrera sig på sitt eget spel. Jag tror vi kommer se Gerzic i det slag han var i förra säsongen inom kort :).
2011-08-06 22:26
Jag gillar Rama. Teknisk, bra skott och snabb med boll. Lär han sig bara att passa i rätt läge så kommer det bli hur bra som helst. Rama har gjort 4 mål och 2 assist hittills(lika många poäng som Bedoya) och är den som skjuter mest i ÖSK, 45 skott var av 17 på mål. Bara han träffar mål mer så kommer han också göra en hel del mål. Bättre att skjute en gång för mycket, än en gång för lite. Enligt min mening.
2011-08-06 22:11
Personligen hade jag inga förväntingar alls på Rama. Hade aldrig hört talas om honom. Vad man såg tidigt var att han hade en riktig slägga till skott och en bra grundteknik. Dock väldigt enahanda skulle det visa sig.

Det känns som om med Rama kan vad som helst hända, 1-0 som en blixt från en klar himmel eller köra fast totalt.
2011-08-06 22:08
Kan vi vinna mot Häcken borta, så vore väl det fan om vi inte kunde göra det i vår borg, Behrn Arena.
2011-08-06 22:00
Enligt fotbolldirekt.se är Rama formstarkast i ÖSK. Ska man se rent offensivt tycker jag nog att Pålle är den mest uppåtgående. Rama tycker jag nog tvärt om sjunkit tillbaka senaste matcherna
2011-08-06 21:30
ventiio//

Vi har två segrar i rad och laget börjar komma igång efter alla bedrövelser. Jag tror inte på en dans på roser, men väl promenad i parken ;)...

...Allvarligt talat så tror jag på en jämn match och där vi går segrande ur striden.
Häcken ventiio
2011-08-06 21:16
Hoppas på en bra match imorgon. Vi kommer till matchen med fyra raka segrar i Allsvenskan, i veckan slog vi också en utav portugals bästa fotbollslag.
Vi producerar även mest mål i allsvenskan, och har inga skador. Vänta er ingen dans på rosor...
2011-08-06 21:14
nilssonv // Under tak?
2011-08-06 21:14
ÖSK KRILLE// Självklart. De skummar alla källor.
AIK nilssonv
2011-08-06 21:13
Hallå Örebro! Jag befinner mig i Örebro imorgon och tänkte se matchen mot häcken, eftersom vädret inte kommer vara på topp imorgon så undrar jag vart det är bäst att sitta för att slippa bli blöt?
Lycka till imorgon!
2011-08-06 20:50
Fotbolltransfers.com läser här på svartvitt :).
2011-08-06 20:35
Man undrar vad Trelleborgs FF gör för att marknasföra sig själva runt i deras kommunen för att locka folk?
Örebro Valderinho
2011-08-06 20:27
Häcken förlorar imorgon. Dom har toppat sin form nu. Dom kommer dala likt Gefle, även om Häcken inte är lika dåliga. Vi vinner med 2-1 imorgon.
Benny Böckling
2011-08-06 20:03
Nä, Trelleborg skulle man inte sakna direkt.
Benny Böckling
2011-08-06 19:41
Kan man hoppas på 8000 imorron?
2011-08-06 19:37
Jag hoppas innerligt att ÖSK gör sin bästa match för säsongen imorgon. För det behövs nästan mot allsvenskans mälgladaste lag.
Annons: