/fotboll/osk/forum/3564.aspx/fotboll/osk/forum/3564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-12 17:14
'den oumbärlige //

Som Arsenal supporter kan jag knappast vara trött på Beodya situationen. Cirkusen med Fabregas, som hållit på i flera år, har nog höjt ribban lite ;)

Sälj!
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:48
Jo, SÄLJ;SÄLJ; SÄLJ.... som sagt
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-12 16:40
Någon mer som är trött på hela Bedoya-gate? Kan han bara inte lämna så alla spekulationer och diverse skit kan sluta. Bedoya är förlorad, som supporter har jag dessutom redan accepterat det.

ÖSK är väl lite besvikna på att han skrev på ett förhandskontrakt, då han redan hade varit såld och i Skottland om Bedoya kunde avvaktat ett tag.
Benny Böckling
2011-08-12 16:24
Örebro SK om Bedoya: "Ersättarna finns i truppen"
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:17
Jag tror nog att man kommer att sälja rätt fort nu när det visat sig att P kan hantera en mittfältsposition så tydligt, vilket han inte hade gjort när budet lades. Därför tror jag inte att man stressar in en mittfältare vid en försäljning, Man får ju inte heller glömma Abdullahi.
Örebro TommyS
2011-08-12 16:16
Grejen är att Bedoya satt ÖSK i en relativt svag förhandlingssits i och med att han redan skrivit på. ÖSK kan därför inte skrämma med bud från utestående utan bara vad det är värt att ha kvar Bedoya för avslutningen i allsvenskan och cupen (glöm inte cupen!). Även om Ale för Rangers kanske är värd runt 6-7 millar i höst så vet de att det är rationellt för ÖSK att sälja för 3-4, kanske ännu lägre. ÖSK måste de göra en mad man act och neka till ett bud som det är rationellt att acceptera. Blir en fråga om vem som blinkar först. Vidareförsäljningsklausul på mer än 10% tror jag att vi kan glömma, håller helt med DO.
Örebro Guldtass
2011-08-12 16:12
har Rangers budat 3 mille (SKr) så bör vi sälja, istället för att han ska gå gratis ... är min mening.
Bedoya är riktigt bra men han är knappast oersättlig.
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:06
Jag tror det kan va svårt att få till någon vidare klausul. Hellre då tror jag Rangers pungar ut någon/ett par millar extra. Tror man ser Ale som en stor framtidsman. Och etablerar han sig i landslaget så lär hans värde stiga avsevärt.
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:06
Har man inte redan budat 3 millar, eller är det bara ett rykte som vunnit sanningshalt för att det ältats så mycket?

Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:04
DO/ Tror du alltså att man gör det redan i detta fönster? De har ju visserligen uppenbarligen varit ute på span och verkar inte lita på det som finns i truppen. Och nästa år lär vi väl iofs vara minst två man kortare på mitten (Kihlen, Ale och ev Erik.)

Men jag hoppas verkligen inte man hastar in något bara för att.
Örebro KCMarten
2011-08-12 16:04
Guldtass //

Samma resonemang som jag. Nyttan av att Bedoya är kvar nio matcher måste vägas mot storleken av Budet.

Som det ser ut nu med tre segrar i ryggen kan det bli mycket värt att ha kvar Bedoya i truppen och satsa på kontinuitet. Samtidig har Paulinho gjort väldigt bra ifrån sig på mittfältet.

Sälj om budet är över 3 milj.
Örebro Guldtass
2011-08-12 15:51

Jag är tveksam att Rangers bjuder 500.000 euro för en spelare dom kan få gratis om några månader. Dessutom en spelare som knappast går rakt in i laget.
Tror Rangers har gett ett skambud, därför ÖSK nobbar tills vidare.

mina tankar:
mindre än 1 mille - behåll
1 - 2 mille - tveksam (får vi någon likvärdig spelare för samma summa?)
2 - 3 mille - sälj med en bra vidareförsäljningsklausul
3 - 4 mille - sälj även med en taskig vidareförsäljningsklausul
mer än 4 mille - sälj
Örebro Andy King
2011-08-12 15:45
Blir det inte ett bud i Pund? Så vitt jag vet så har inte Storbrittanien bytt ut sin valuta! Eller används Euro i alla fotbollsaffärer för enkelhetens skull?
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-12 15:42
Det här med klausuler är inte så enkelt som man kan tro. ÖSK har inte så värst mycket att förhandla med.

Bedoya vill uppenbarligen lämna. Och har enbart 9 matcher kvar i ÖSK-dressen plus cupmatcher.

Om vi utgår från 25% vidareklausul plus 2-3 milj. Tror allvarligt talat Rangers hellre betalar 5-6 och skippar klausulen. 25% kan vara värt så mycket mer än 2-3 miljoner kronor om 3 år.

Säljer ÖSK Bedoya kommer man snarast göra klart med en ny mittfältare, lita på det.
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-12 15:33
För det hjärta som brinner... //

Ett bud på 500.000 euro känns väl inte helt fel? Få in cirka 5milj för en spelare som inte riktigt har nått upp till den absoluta toppen den senaste tiden. Dessutom så kan Paulinho gå in som ordinarie med tränarnas förtroende i ryggen. Tror dock nästa bud kommer ligga på runt 4 miljoner och då har gubbarna på kansliet något att fundera på.

Vad det gäller nyförvärv på vänstersidan ser jag helst redan nämnda Marcus Olsson eller Miiko Albornoz, 2 stora talanger som sannolikt kommer gå för bra pengar utomlands.
Örebro MMS
2011-08-12 15:33
Djurgårdens "inför" artikel
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-12 15:29
Vidareförsäljnings klausul > Hög summa.

Jag kan nöja mig med 2-3mille för Bedoya om vi får uppåt 30% vid en vidareförsäljning.

Optimalt: 6mille + 25%.
Ok: 4mille + 25%

Ser vi långsiktigt på det så tror jag ÖSK gör en större förtjänst med klausulen... men men =)
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-08-12 15:23
Att acceptera mindre än 600.000 Euro vore i daxläget mycket dumt av ÖSK. Dessutom hoppas och tror jag att det finns en rätt bra vidareförsäljnings procent som tillfaller ÖSK.
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 15:19
Jag säger 5 millar. Inte ska vi ha mindre än för Alme. Men samtidigt skulle jag även uppskatta en klausul av något slag. Tror han kan bli riktigt dyr om några år. En spelartyp som alla lag mår bra av att ha.
Örebro TommyS
2011-08-12 15:14
NA rapporterar inte om att McCoist säger att han först ska prata med klubbens ägare Craig Whyte. Det är han som avgör vad budet kommer att ligga på. Vad tror ni att ÖSK är redo att acceptera? Och vad tycker ni att vi borde acceptera?

Om vi säger att vi får fyra miljoner, då skulle vi i princip ha fyra miljoner plus Bedoyas lön att investera i en center för. Fan, för de priset kan vi nästan få ett korttidskontrakt med Trezegol.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-12 15:09
Nu är det i NA ser jag
2011-08-12 15:04
Bedoya twittrade för en timme sedan att han fått sitt arbetstillstånd godkänt som denna morgon enligt managern McCoist.

"One step closer" skriver Bedoya sedan.

Skulle förmoda att det kommer ett bud nu riktigt snart. Förmodligen höjer skottarna med en miljon skulle jag gissa på och bjuder 4 mille.

Örebro Marta (hane)
2011-08-12 15:03
Tydligen skriver man även på sin hemsida om det hela... Då kan det bara va en tidsfråga innan nåt händer.
Örebro Matta
2011-08-12 14:54
Någon som vet hur klubben ser på Garza efter avslutat provspel?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-12 14:51
Ja, sälj Bedoya nu.

Sedan har jag märkt att att det jag skrev om media ocj Per J var svårt att förstå sig på. Vad jag menade är att Per aldrig sagt ett ont ord om sin brist på speltid i ÖSK och att jag är förvånad över att media inte intresserar sig mer för honom, samt att vi tappar en spelare som kan nå långt.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-12 14:38
Sälj Bedoya nu! Paulinho kan ta hans position.
Örebro TommyS
2011-08-12 14:36
För rätt pris håller jag med om att vi ska släppa Bedoya nu men det sägs ofta på forumet att vi har så många mittfältare. Det vet jag inte om jag håller med om. Paulinho är den ende som visat att han kan axla Bedoyas roll, kanske. Nobbe och Kihlen tillsammans är katastrof, Berger och Denis är oprövade men intressanta, Nilsson är i Ljungskile och Johansson och Wirtanen numera ytterbackar även om Johansson är intressant i springrollen på mitten. Men det är klart. Vi har flera bra friska alternativ där än på centerplatsen.
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 14:32
Blir lite illamående av Hammarbys konfrontation som man lagt ut. Kan förstå vissa synpunkter, men inte hur man kan ställa upp på att motta dem i ett sådant forum. Känns lite Nordkorea fast omvänt.
Örebro Bat Back
2011-08-12 14:29
Marcus Olsson i Halmstad skulle jag vilja se i Ösk ist för Skulason. Tror att hans kontrakt går ut. Bra investering i alla ändar.
2011-08-12 13:56
Marta (hane) //
Ja det är sant. Wovven har väl åldern emot sig medan Ricardinho håller ett bra tag till. Å andra sidan kan ju Ricardinho bli såld vilket kanske inte Wowwen räknar med ;)
Annons: