/fotboll/osk/forum/3554.aspx/fotboll/osk/forum/3554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-groda
2011-08-12 19:18
: Rojas Veritas Palí
Lustig kille du !!! *L*
Fast det vore väl trist å hamna där ...:-P
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-12 19:17
Angående vad som stod att läsa i fotbollstransfers länken," ÖSK har haft en ganska medioker säsong och har inte chans att nå någon högre placering" avd bristande mattekunskaper ? Det är fullt möjligt att och inte helt orimligt att ÖSK kan komma 3a eller åtminstone 4a !
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-12 19:15
Ösk-groda//

Jo, det kan man ju göra. Själv skulle jag gärna se Berger spelas in. Men vi har ju Abdulahi som också kan vara intressant.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-12 19:14
ÖSK groda // Vad ska vi till Ryssland och göra ?
Örebro Ösk-groda
2011-08-12 19:10
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Eller om ÖSK ligger i "ingermansland" så kan de ta med någon av dessa på en match ..
2011-08-12 19:06
Ösk-groda //

Håller med dig där. På försäsongen inför allsvenskan 2012 skulle jag gärna se att man spelar in någon av de yngre på den defensiva mittfältsplatsen. Vi skulle behöva en generationsväxling på den positionen.
Örebro Ösk-groda
2011-08-12 19:02
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Sen får man hoppas att Berger har börjat växa in i rollen å kunna göra inhopp till nästa år ....men även Abdulahi kanske kan komma i fråga ......men vet att det tar tid .......man får ha tålamod med dom ....
När de första islänningarna kom var det inte inte alla som gick rakt in i "elvan" ...
2011-08-12 18:52
Ösk-groda//

Det hoppas jag med ;).
Örebro Trivseltorsten
2011-08-12 18:50
Skumt att ÖSK sitter i ett någorlunda bra förhandlinsläge med Rangers trots att bara några månader återstår av Ales kontrakt. Vi behöver ju inte sälja han så att säga...4 millar borde de skaka hand på vid ev. bud. Vidareförsäljning är bara att tokglömma.

Därefter ska ÖSK enligt mig formera et mittfält med Pålle2 - Nordin - Kihlen (om han är kry) Lägg dessa "plus" millar på sign on av en bra anfallare.
Örebro Ösk-groda
2011-08-12 18:35
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Kan ju hoppas att du har rätt...........det vore inte fel .......
2011-08-12 18:32
Jag tror ÖSK kan få mellan 7-10 mille. Känns som om Rengers är lite desperata nu när de åkte ur CL-kvalet mot Malmö + att Bedoya har fått sitt arbetstillstånd så kan ju det göra att Rengers är villiga att slänga upp de slantar ÖSK vill ha, för att få dit Bedoya så fort som möjligt.
Örebro Robban Örebro
2011-08-12 18:29
Vill se:

Alvbåge teckna nytt 4 års kontrakt.
En ny vänsterback
En ny striker
En ny ung mittback

Då skulle jag vara nöjd!
Örebro Mullis1*
2011-08-12 18:27
Sälj Gerzic Behåll Bedoya !!
Örebro Robban Örebro
2011-08-12 18:27
4-5 miljoner vill jag har för Bedoya.

Erbjuder Rangers 3 mille så tycker jag att man ska skippa affär.

Att få till någon klausul känns orealistiskt då han ändå redan är "klar" för Rangers.

2011-08-12 18:25
Så länge vi slipper se den här mittfältsuppställningen i höst så blir jag glad.

------Kihlen------
Nobbe----Gerzic

Det blir allt för defensivt med både Nobbe och Kihlen på planen samtidigt. Så Gerzic får dra allt lass offensivt på mittfältet.
Örebro Valderinho
2011-08-12 18:22
Sälj inte för mindre än 4 miljoner. Då är jag nöjd.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-08-12 18:08
SÄLJ!
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-12 18:07
Grejen med Paulinho på mittfältet är att det tvingar Sixten att placera Nordin och Nordback i en mer defensiv position för att ge Pålle en mer fri roll längre upp.

Och vi alla såg hur farlig och bra Nordin är när han får friare roll med bollen rättvänd.
Örebro Chipset
2011-08-12 18:05
sälj
2011-08-12 18:02
Håller med. Paulinho ska spela på Bedoyas position när han drar till Rangers. Spara Bedoya-stålarna och värva något vettigt till nästa säsong istället.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-12 17:43
@AllsvenskanÖSK: Förstår dig :)

Men det är tröttsamt med Bedoya, jag ser ju på hans kroppsspråk att han inte vill annat än att starta sitt nya liv. Ingen fel med det, men det känns som att detta behöver få ett slut ganska snart. Det bästa vore ju om transferfönstret stängde inatt, då hade vi fått ett besked väldigt snart.

Men å andra sidan letar ju ÖSK fortfarande en anfallare, de behöver nog tiden som är kvar.
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-12 17:14
'den oumbärlige //

Som Arsenal supporter kan jag knappast vara trött på Beodya situationen. Cirkusen med Fabregas, som hållit på i flera år, har nog höjt ribban lite ;)

Sälj!
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:48
Jo, SÄLJ;SÄLJ; SÄLJ.... som sagt
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-12 16:40
Någon mer som är trött på hela Bedoya-gate? Kan han bara inte lämna så alla spekulationer och diverse skit kan sluta. Bedoya är förlorad, som supporter har jag dessutom redan accepterat det.

ÖSK är väl lite besvikna på att han skrev på ett förhandskontrakt, då han redan hade varit såld och i Skottland om Bedoya kunde avvaktat ett tag.
Benny Böckling
2011-08-12 16:24
Örebro SK om Bedoya: "Ersättarna finns i truppen"
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:17
Jag tror nog att man kommer att sälja rätt fort nu när det visat sig att P kan hantera en mittfältsposition så tydligt, vilket han inte hade gjort när budet lades. Därför tror jag inte att man stressar in en mittfältare vid en försäljning, Man får ju inte heller glömma Abdullahi.
Örebro TommyS
2011-08-12 16:16
Grejen är att Bedoya satt ÖSK i en relativt svag förhandlingssits i och med att han redan skrivit på. ÖSK kan därför inte skrämma med bud från utestående utan bara vad det är värt att ha kvar Bedoya för avslutningen i allsvenskan och cupen (glöm inte cupen!). Även om Ale för Rangers kanske är värd runt 6-7 millar i höst så vet de att det är rationellt för ÖSK att sälja för 3-4, kanske ännu lägre. ÖSK måste de göra en mad man act och neka till ett bud som det är rationellt att acceptera. Blir en fråga om vem som blinkar först. Vidareförsäljningsklausul på mer än 10% tror jag att vi kan glömma, håller helt med DO.
Örebro Guldtass
2011-08-12 16:12
har Rangers budat 3 mille (SKr) så bör vi sälja, istället för att han ska gå gratis ... är min mening.
Bedoya är riktigt bra men han är knappast oersättlig.
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:06
Jag tror det kan va svårt att få till någon vidare klausul. Hellre då tror jag Rangers pungar ut någon/ett par millar extra. Tror man ser Ale som en stor framtidsman. Och etablerar han sig i landslaget så lär hans värde stiga avsevärt.
Örebro Marta (hane)
2011-08-12 16:06
Har man inte redan budat 3 millar, eller är det bara ett rykte som vunnit sanningshalt för att det ältats så mycket?

Annons: