/fotboll/osk/forum/3552.aspx/fotboll/osk/forum/3552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 100år
2011-08-14 21:52
.-*Mackan*-./
Som tränare startar man alltid med det starkaste laget. Att starta med bra namn men med en kondition på 60% är inte att föredra. Jag tror knappast Sixten drömmer om att ha Nordback och Kilhberg i sin startelva. Men om det inte finns andra mittfältare tillgängliga så är det svårt att hitta andra alternativ. Visst kan man testa att spela in unga, men pressen är för hård. Det handlar om att ta 3poäng i första hand. Reglerna är så inom fotbollen. Prestera eller få sparken. Men jag håller med om att de unga borde få lite mer speltid. Men inte starta matcherna

Sen kan jag inte förstå hur en del här inne kritiserar Sixten nu med 4raka segrar och 9-0 i målsliknad. Rätt märkligt
Örebro Eyra
2011-08-14 21:50
Brus/ Det var Asbjörn Helgeland det i en mycket orättvis 0-1-seger.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-08-14 21:47
Mackan: ok,jag kan förstå din poäng men kan inte det hela helt enkelt ha att göra med att talangerna i U-laget är för svaga? Som exilösk:are kan jag väl inte egentligen uttala mig i frågan då jag inte sett något med U-laget. Men hur många talanger från ÖSK U som inte lyckats ta sig till a-laget har snappats upp av andra allsvenska klubbar? Angående matchcoachning kan jag inte riktigt se hur han skulle vara "usel" i ordets hårdaste bemärkelse, även om jag själv också har en del synpunkter på oförmågan att vända negativa matchbilder såsom underlägen osv. MEN summa summarum: jag skulle inte vilja ha någon annan realistisk tränare än Sixten i nuläget. När ÖSK får till spelet ordentligt går det undan och är underbart att beskåda.
Örebro Brus-Nilsson
2011-08-14 21:47
Dagen allmänbildning: Vad hette målskytten när vi senast vann mot Djurgården borta?
Örebro rirobban
2011-08-14 21:46
Kung Kobra //

Är nog så att en coach sällan vill göra byten i en backlinje som håller nollan. Haginge blir nog kvar där och Eidur på bänken sålänge som nollan hålls, eller i alla fall som man vinner matcher. Men Eidur kommer att få speltid, för det blir skador, avstängningar och sjukdomar. Just nu tycker jag i alla fall att det är rätt att behålla samma backlinje.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-14 21:46
rirobban//

Av de tre förmodligen Jingblad men hellre Sixten än någon av dem.. Men helst hade jag sett Axén som ÖSK-tränare. Nu är det dock två år till med Boström och det är bara att köpa. Sixten har många förtjänster som tränare också, förmodligen fler än de negativa bitarna. Han tror stenhårt på sin spelidé, passningsspelet har blivit så enormt mycket bättre, ÖSK bemöts med respekt både på plan och i media och att förändra den bilden av vårt favoritlag från något katten släpat in till något väldigt positivt skall Sixten, och resten av klubbledningen, ha all heder av. Men även solen har sina fläckar.
Örebro Brus-Nilsson
2011-08-14 21:42
Kung Kobra
Sänt: 2011-08-14 21:38//
Han är definitivt en klasspelare, men jag drar ner hans betyg p.g.a att han ibland är för bollkär. Kontringen när Lushtako var ren i mitten t.ex....
Örebro rirobban
2011-08-14 21:41
Man kan kritisera, men då bör man utveckla och förklara vad man menar istället för att skriva fåtal ord som bara provocerar. Säg mig, vem av Jingblad, Lundin eller Walker skulle ni Sixten-kritiker vilja byta tillbaka till?
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-14 21:39
Godzilla//

Nu räknar jag inte bara att Berger fått göra två inhopp (varav ett tvåminuters) i allsvenskan denna säsong. Eller att Ibrahim får göra en halvlek här och där. Jag se helheltsbilden med U-laget, juniorlandslagsmännen etc. Jag köper att andra är av en annan åsikt men jag tycker att han är usel på dessa fronter (matchcoaching, talanghantering). Vill citera Eyravallenbloggen:

"Mellan A-trupp och Talangtrupp verkar skotten i det närmaste vara vattentäta. ÖSK har under de senaste åren värvat talangerna utifrån, medan spelarna i den egna talangutvecklingen väldigt sällan ens får träna med A-truppen."
Örebro Eyra
Mackan// tycker han blandar och ger med matchcoachningen, visst har vi sett ett och annat konstigt byte (ofta sent i matchen) i år. Men o andra sidan tycker jag han visat prov på att laget kan vara ganska flexibla även under matchens gång.
Örebro Salt&Peppar
rirobban//

+1

Skriver jag under på. Sixten är den bästa klubben haft någonsin. Och så jäkla kul för planens GIGANT Per Johansson!!

Fast jag skulle helst vilja sen honom på mitten, men när Bedoya drar och Kihlberg förmodligen gör sin sista säsong så ser det ljusare ut för en mittfältsroll.
Örebro Kung Kobra
2011-08-14 21:38
Dags för Valdet Ramas belackare på detta forum att sträcka vapen nu? Bäst på plan idag! Nordin också bra. Fortfarande en del bolltapp och felpass men det positiva var klart övervägande. I backlinjen var Wowoah som vanligt en katastrof, vilket också Djurgården upptäckte. Köp en ersättare i transferfönstret! Sedan är jag rädd för att Sixten gör samma misstag med Sigurbjörnsson som med Bedoya, när han höll honom utanför laget alltför länge. Haginge har skött sig hyfsat men är fortfarande inte kapabel att slå en offensiv passning till rätt adress. Men på det hela taget en angenäm avslutning på helgen!
STEFANO!
2011-08-14 21:38
Klart man ska ha sin åsikt, det har mullis haft efter varje seger den senaste tiden men att kalla sixten för finnjävel är lågt!
Örebro Brus-Nilsson
2011-08-14 21:37
Bedoya är redan mentalt i Glasgow. Bänka honom! Han har gått från att vara en krigare till en som mest lufsar runt och får tiden att gå. Hur kunde hann sumpa friläget? För övrigt var Per J bäste ÖSK-are idag, tätt följd av Nordin. Var Kihlberg med i dagens trupp eller tillhör han skaran av sjuka/skadade?

Gamla fina öret
2011-08-14 21:37
En sak som är säker är ju att det finns många "medgångare" härinne.. för några omgångar sen så ropades det efter Sixtens avgång av säkert 50% av medlemmarna från detta forumet..
2011-08-14 21:36
Alla har givetvis rätt att vädra sina åsikter och vara kritisk men att kalla någon för finnjävel känns nedvärderande och ruskigt onödigt. Varför resulterar mothugg på kritik i det här forumet ALLTID i någon sorts märklig uppfattning att man inte får tycka som man vill. Kritisera är ok men inte att kritisera kritiken?
Skitsamma, en sån här kväll riktar jag fokus på att vara härligt glad.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-14 21:35
Undra hur många miljoner Rama kan inbringa om han säljs... Förläng!
Per J står återigen för en riktigt bra match. Förläng!
2011-08-14 21:33
Mackan: Ibrahim har fått speltid, liksom Berger och Yasin. Astvald är nästan ordinarie. Att kalla Sixten för usel är att ta i å det grövsta.
Örebro Sekt. E
2011-08-14 21:32
Denna räcka av segrar blir givetvis svår att hålla i men jädrar vad skönt med nio noll på fyra matcher. Också jättekul att Per J är så väldigt bra nere till höger och att vi har ett lag och tränare som verkar vilja åt samma håll. Vad det gäller Sixtens coaching kan man ju historiskt ha åsikter, men med hänsyn till alla skador och frånvaro tycker jag att han oftare och oftare hittar rätt.

Heja Sport!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-14 21:30
100år//

Något som jag tycker han gjort fel är när han startat Nordback och Kilhberg tillsammans på mittfältet. Dessutom tycker jag han använt Paulinho i helt fel positioner ett antal matcher. Tycker också att vi varit alldeles för offensivt naiva (hmm tråkigt att vara så negativ) i ett antal matcher.Kan räkna upp ett antal saker till men skall inte bli för långrandig.

Personligen tycker jag vår tränare är riktigt svag matchcoach och usel i talanghantering.

Mullis//

Helt rätt att du vädrar din åsikt, vore rätt så beklämmande och man inte fick tycka till och vara kritisk trots att laget har lite medstuds på planen.
Örebro Eyra
Mullis/ tror du får göra en liten omvärdering om du tror att Sixten är den bidragande orsaken till resultatet på planen. Han har enligt mitt tycke gjort det bra efter omständigheterna (tunnt material på vissa positioner). Skador har till stor del ställt till det och det var motvind ett par matcher att spela in nya spelare.

All cred till Sixten Boström säger jag.
Örebro rirobban
4 poäng upp till 3:e-platsen, jag tror vi grejar det och tar cup-guldet. Sen kan alla tragiska gnäll-människor dra något gammalt över sig. ÖSK leker just nu, och alla vi som stöttade dem när det gick som sämst kan stå med flaggan i topp.

Sixten är det bästa som hänt ÖSK någonsin! Vi kan bara hoppas att han blir kvar för alltid.
Örebro Pintorp
2011-08-14 21:29
Härligt härligt härligt! Och nu ska det bli slut på torskarna mot Mjällby nästa måndag.
Mullis: Surely you jest,madame? Efter fyra raka vinster med rätt så övertygande spel(dagens andra halvlek undantagen) borde man väl vara glad istället för bitter? Tredjeplatsen är heller ingen omöjlighet om vår fina form fortsätter.
Jag säger som Sixten: "Om kollektivet gör sina bitar i kakan går det bra".
Fotbollsfinsk poesi!
Örebro pemo
Jag vet att man inte skall skriva direkt efter matchen, men jag måste bara hylla Nordin och Per. Fy fan vad bra de var idag. Och Alven också, så länge han inte skall använda fötterna. Om vi får tillbaka en frisk Anttonen, så skicka Sammy av planen och låt Per spela där.
Tre poäng , fyra nollor. Det är nog tur att vi har en bred trupp.
Men jag tar helre en frisk Astvald alla dagar i veckan än Lushtako.
Men nu skall jag tråka mina Djurgårdare här i stan.
Vann faktiskt en vinflaska på den här segern.
Ett bra vad under medeltidsdagarna i Arboga.
Örebro Chipset
2011-08-14 21:28
Nu spelar vi allsvenskt även 2012.
Örebro rirobban
Mullis1* //

Gå och lägg dig eller något. Tragisk är vad du är!
Gamla fina öret
Mullis1* //

Lugn lite nu, det är många poäng kvar att spela om..
Örebro 100år
2011-08-14 21:27
Mullis1*/

Vad exakt har Sixten cochat fel iår? Jag tycker situationen har varit extremt olycklig med alla skador. Sixten gör ett grymt jobb
2011-08-14 21:26
Franz: Staaf minns jag har fått en del rejäla slevar men jag trodde Per var rätt så allmänt uppskattad som inhoppande städgumma. Nu bör han ju givetvis ha spelat till sig den ordinarie högerbacksplatsen.
Annons: