/fotboll/osk/forum/3543.aspx/fotboll/osk/forum/3543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MMS
2011-08-17 17:59
ösk har förhoppningsvis inte budgeterat med försäljningar...,
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-17 17:57
On another subject: Någon som sett Zlatan på träning?
Örebro Dejmon
2011-08-17 17:50
ÖSK-Karl
Spelarinvest sköt in 15 milj och har nu ca 10 milj på kontot, om försäljningen landar på 4-5 milj, stämmer det?

Hur menar du att investerarna har blivit brända?

Visst finns det mycket som kunde/kan skötas bättre men tanken var ju inte att få avkastning ens från början?
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 17:44
Mest imponerad är jag av Mats Persson i Gais. Han får tillbaka Wanderson på rea efter några månader, säljer Mårtensson för 15 (!) milj. kr. Byggt upp ett lag som nu är i toppen av AS. Det är jävligt starkt gjort av skattefuskaren.

Gais form- och statuskurva sedan han blev ny sportchef pekar nog rakt uppåt.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-17 17:40
ÖSK får minus av Aftonbladet
Örebro KCMarten
2011-08-17 17:33
Gammelguliganen //

Visst har ni varit bättre än oss på att få betalt. Något vi kan lära av.

I övrigt är jag grymt imponerad över den resa som Elfsborg gjort de senaste 10-15 åren. Jag använder ofta er som ett gott exempel.
Örebro Valderinho
2011-08-17 17:32
Pintorp: Ja.
Örebro Pintorp
2011-08-17 17:25
Valderinho: Okej, så han har två år kvar nu?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-17 17:24
bison//

Ja, Bedoya tillhörde Spelarinvest, så nu får vi se hur de resonerar gällande hur pengarna skall nvesteras. ÖSK slipper en lönepost och har en låg procent på försäljningsvärdet. Denna gång känns det som att Spelarinvest kommer att ha både hängslen o livrem innan en värvning man skall betala blir genomförd.

Kan väl lugnt säga att det bolaget har blivit brända.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-17 17:19
Guliganen/ Helt rätt! Elfsborg har mycket att lära Sportklubben speciellt på köp och säljfronten.
Örebro 100år
2011-08-17 17:13
Gammelguliganen/

De pengarna är nog redan borta med tanke på vad domarna har kostat er det här året!

Men jag tycker det grymt viktigt att Örebro visar att man kommer vidare i karriären när man spelar för oss. Det lockar fler talanger hit. ÖSK är inte direkt vana att sälja spelare så det här är en bra början i rätt riktning.
Örebro Valderinho
2011-08-17 17:11
Pintorp// 2.5 år är Ramas kontrakt skrivet på.
Örebro widemarsh
2011-08-17 17:04
bison// Jag har för mig att Bedoya tillhör spelarinvest, men det får någon annan gärna bekräfta.
Örebro Pintorp
Hur långt sträcker sig Ramas kontrakt?
Elfsborg Gammelguliganen
KC Marten// Nej inte varje år men redan för 10 år sen gick Svensson och Berglund samtidigt för drygt ca 20.000.000 kr ihop. Det är väl nån miljon till i dagens penningvärde. Och på 1990-talet fick vi nog mer pengar för Mathias Svensson till PL än vad ni tillsammans fick för Mike+Bedoya.

Jag skriver inte detta för att Elfsborg och sport ska ha nån K*K-mätartävling, utan för att visa att det i svenska lag som varken varit rika eller legat i toppen, sedan lång tid gått att göra längre kontrakt och ta betalt. Det är mycket bra om sport nu börjar skriva längre. Då kommer pengarna sen.

Och jag hävdar fortfarande att Bedoya är värd minst 20.000.000. Vi sålde Holmén till ett litet turklag häromåret för 15.000.000. Skit samma, alltså ingen K*K-mätartävling mellan våra klubbar. Bara tråkigt att sport losar tufft med stålar. Om det sen är 10.000.000, 20.000.000 eller 30.000.000 spelar väl mindre roll för principens sak.

Vi är nog överens.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 17:01
@100år

Visst har man pengar. Inte så mycket som de hade en gång i tiden men tydligen tillräckligt för att ÖSK till slut skulle bli nöjda.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-17 17:00
Gammelguliganen//

Riktigt, riktigtt bra inlägg. Håller med till 100%. ÖSK har fortfarande mycket att lära men insikten att spelare i Örebro kan tilldra sig intresse från klubbar som Rangers och Brügge är bra. Förut har det känts som att spelare som kommer fram i ÖSK måste gå via en annan allsvensk förening för att nå denna nivå. Nu har klubben bevisat att man kan komma till en större (nåja, större än de nordiska) ligorna via spela i Örebro Sportklubb. Det är nog viktigt att ha sått det fröet när det gäller kommande spelare som skall inhandlas.

Jag hoppas att inte ÖSK panikvärvar (el. lånar) någon mittfältare nu. Men med tanke på att Per J blivit högerback, Nilsson lämnat till Ljungskile och Kihlberg och Paulinho har vissa skadebekymmer misstänker jag att man tittar på någon värvning. Kanske var det, en ersättare på ingång, en avgörande del som fick Rangersdealen att tippa över och slutföras. Sen tror jag också Rangers hade i åtanke att om en affär inte gjorts nu så hade Ale blivit utan matcher/träningar i två månader när den svenska säsongen var över. Det hade inte gynnat någon.

Oj, vilket långt inlägg. Ursäkta min mininovell.

Forza ÖSK! Mot femte raka :)
Örebro 100år
2011-08-17 16:59
'den oumbärlige/
Eller av den enkla anledningen att Rangers inte har så mycket pengar?
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-17 16:58
Det kan ju även vara så att vi har fel killar vid förhandlingsbordet , ÖSK borde ha en stab med jurister som de konsulterar vid försäljningar. Hellre det än avdankade fotbollslirare
Gamla fina öret
2011-08-17 16:57
Bedoya är värd vad han blev såld för, varken mer eller mindre.
Som icke-EU spelare sänks värdet oerhört eftersom det innebär att många länder inte vill besväras att få det tillståndet alternativt att de redan har maximalt tillåtna icke-EU spelare.

Almebäck o andra sidan, anser jag att vi skulle fått 25 miljoner för.
Örebro bison
2011-08-17 16:56
Jag upprepar frågan,var det spelarinvest som ägde Bedoya?
Örebro 100år
2011-08-17 16:56
Håller helt med Valderinho.
Rama har en helt sjukt stor potential. Han har det där lilla extra i sitt spel, snabb och teknisk. Sen att han rör sig inåt i banan och söker skott. När Valdet väl har siktat in sig så kan han göra minst 12-14mål!
Han måste dock bli bättre på att läsa spelet. Ibland tycker jag han dunkar iväg bollen från omöjlig skottvinkel istället för att passa till ev. fristående spelare.

Men en mycket intressant spelare är han!
Örebro hemvändarn
2011-08-17 16:54
Nu satt ju varken Mike eller Ale på några dunderlöner utan var billiga spelare för ÖSK. Dock så har man väl rakat in ett antal miljoner att lägga på nyförvärv eller förlängningar. Intressant att se hur detta utvecklar sig.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 16:50
Problemet med Bedoya har varit hans icke-EU status. Därmed är han t.ex. absolut inte aktuell för Serie A (i princip).

Jag har hört mycket om Bedoya under året, dvs. att intresset varit lågt. ÖSK hade gärna sålt honom i vintras om det gått. Varför annars skickade man iväg han på ett "provspel" i Birmingham? Man ville gärna få bättre betalt, men det gick inte. Sen är det väl uppenbart att Rangers inte värdera honom allt för högt, man hade kunnat få honom redan innan matcherna mot MFF, men försökte pruta, pruta och pruta.

Synd. Han är en jävligt bra spelare.
Örebro Valderinho
2011-08-17 16:50
Är det någon försäljning som kan ge en rejäl försäljningsslant så är det Valdet Rama(!).
Förläng hans kontrakt NU!
Örebro KCMarten
2011-08-17 16:49
Jag håller med om att vi borde fått bättre betalt för Almebäck och Bedoya. Samtidigt så har Nordin skrivit på för fem år och Eidur för 4 år, så långsamt börjar det ta sig.

Rom byggdes inte på en dag. Elfsborg sålde inte heller för stora summor innan toppnoteringarna i tabellen kom.

Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-17 16:46
Gammelguliganen // Jag tror iofs inte att Bedoya hade genererat 20-25 mille även om han haft ett år kvar. Tittar du på vilka som går för de summorna eller bättre (i dagsläget) är det nästan alltid anfallare med målnäsa. Det finns några undantag men de är rätt få. Betänk att trots att Bedoya snart blir Bosman har ändå (de kända) intressenterna varit få. Det är Birmingham som hade honom på provspel och sedan inte återkommit och sedan då Glasgow som nu i somras.

Hade Bedoya varit en "Bangura" hade han sålts redan ifjol
Örebro Kom hem Kuba
2011-08-17 16:45
Bara att tacka för allt Bedoya bidragit till. Som guliganen nedanför skriver är det dock förjävligt att vi går miste om förbannat massa miljoner pga kontraktslängden.
Örebro Trivseltorsten
2011-08-17 16:44
/Gammelgul

Finns nog ingen som inte håller med...förutom att vi månar då...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-17 16:43
Gammelguling // Det måste dock poängteras att dessa herrar togs till ÖSK vid en otroligt tuff period då våra ekonomiska muskler var klart begränsade...

Man har nog dels dragit lärdom av detta men också tror jag ÖSKs ekonomiska ramar är betydligt större atm..
Annons: