/fotboll/osk/forum/3536.aspx/fotboll/osk/forum/3536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-15 14:33
Samtidigt kan ÖSK faktiskt tjäna att sätta hårt mot hårt, det ger en tydlig signal att vi inte är någon liten skitklubb med oproffsig attityd där spelarna kan agera precis som de vill. Därmed inte sagt att ÖSK aldrig sätter hårt mot hårt vilket man visade i Bassombeng fallet.
Örebro Marta (hane)
2011-08-15 14:26
BoP/ Samtidigt så petade ju DIF Berger illa kvickt efter att detta uppdagades.

Utöver det så har man jobbat på att förlända Ales kontrakt under ca 1 år, utan resultat. Så ÖSK har nog gjort vad man kunnat på den fronten, förutom att man kanske skulle kunna ha skrivit ett längre kontrakt redan från början.

Att han lämnar som Bosman köper jag. Det är mer att han åker dit och skriver på ett förtidskontrakt bakom ryggen på ÖSK, för att sabba framtida förhandlingar och möjlighet för andra spekulanter att blanda sig i.

Frågan är om Rangers bryr sig om att man bänkar honom i några månader. Kanske är det lika bra att sälja för 2,5 millar och få ut något för besväret.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-15 14:21
Rojas Veritas Palí //

Zlatan Krizanovic antar jag. Själv hittar jag inte så många klipp. Här är ett i alla fall.
2011-08-15 14:19
Vem är provspelaren ?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-15 14:17
Godzilla // Almebäck och Bedoya har ju i stort samma relation till ÖSK. Almebäck skötte sig å andra sidan renhårigt medans, i mitt tycke, Bedoya kunde gjort det betydligt snyggare. Jag tvekar inte en sekund på att ÖSK hade gjort allt de kunnat för att hjälpa Bedoya vidare om han bara gett dom chansen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-08-15 14:12
Håller med Bastard. Även om det är jävligt trist och rätt illa skött av såväl Rangers som Ale har jag ändå viss förståelse för att Ale vill vidare och vem skulle inte ta chansen att krita på ett kontraktsförslag från självaste Rangers? Visserligen illojalt mot Sportklubben men vilken spelare idag förutom kung Nordin bryr sig om att klubben de för närvarande lirar i ska få pröjs vid försäljning? Tycker personligen att Rangers skambud är ett bra mycket mer ruttet beteende än Ale's underskrift. Men vad kan man göra,det är spelarnas marknad numera. Ale ska i min bok givetvis spela för att hjälpa sportklubben till en tredjeplats. Så dålig tycker jag verkligen inte att han var mot djurgården.
Örebro Valderinho
2011-08-15 14:06
Sett några klipp på provspelaren. Skulle vilja säga att han är bra på huvudet, har bra teknik, väldigt snarlik Haddad fast en en yngre sådan. Med lite skolning kan han bli bra!
Örebro Ösk-groda
2011-08-15 13:50
Bastard on Parade
Var det inte så att han blev erbjuden nytt/förlänga kontrakt i vintras men ville inte skriva på för han ville iväg ????
Örebro Bastard on Parade
2011-08-15 13:44
Vi var i exakt samma sits som Rangers förra året när vi gjorde klart med Berger. Nej, det var till och med värre eftersom vi kontaktade honom innan vi skulle få göra det.

Jag tycker inte Bedoya ska petas för att han skrivit på kontrakt med annan klubb. ÖSK har antagligen haft möjlighet att göra något åt saken tidigare (sälja, skriva längre kontrakt osv osv). Det har inte varit någon hemlighet att hans kontrakt går ut och så länge vi själva värvar bosman-spelare vore det jäkligt märkligt att straffa spelare som lämnar oss som bosman.

Bedoya ska spela om han platsar. Personligen tycker jag dock inte han är lika viktig nu när vi har vridit på mittfältstriangeln. Kan vi sälja honom efter Helsingborgs-matchen så tror jag nästan det vore det bästa. Då återstår 7 matcher i Allsvenskan + Svenska Cupen. Bedoya står nu även på 5 varningar så det är ju inte osannolikt att han missar någon av de återstående matcherna.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-15 13:37
"- Zlatan är en spännande spelare som vi vill titta närmare på under den kommande veckan, säger sportchef Lennart Sjögren."^

Jag smålog. :)

Kul att Per visat sina belackare att han hör hemma på denna nivån. Tycker han varit vår bäste spelare de två senaste matcherna och då på en position som inte är hans bästa. Förläng illa kvickt! :)
Örebro widemarsh - Bänka Bedoya!
2011-08-15 13:30
Exakt, Rangers har gott om pengar, men ändå vill dom inte betala i närheten av vad Bedoya är värd. Hoppas ÖSK förklarar att dom måste spela in ersättare redan nu så Bedoya får sitta på läktaren resten av säsongen. Då kanske dom snåla skottarna kan hosta upp ett par mille till.
IFK Göteborg Mother Superior jumped the gun
2011-08-15 13:27
Rangers är ingen liten fattig klubb. De har på senaste tiden värvat för miljoner pund, skrivit nya kontrakt med massiva löner och har bud ute för många miljoner pund. De ska kunna göra rätt för sig såsom andra som värvar på pre-contract har betalat för att få spelaren tidigare.
2011-08-15 13:19
"4miljoner+15% av vidareförsäljningen eller så får ni Bedoya i januari efter att inte ha spelat en match på 5månader".

Säga vad man vill men tycker det var väldigt dåligt gjort av Bedoya och har inga som helst moraliska betänkligheter av att han hamnar på läktaren resten av säsongen.

Dessutom bör det vara dags att skola in Berger eller någon av våra yngre talanger i Bedoya's gamla roll. Och så vissen som han var igår så tror jag inte att någon av de yngre hade gjort det speciellt mycket sämre heller.
2011-08-15 13:12
Tycker att ÖSK och Sixten måste bänka Bedoya omgående då detta kan stärka vårat förhandlingsläge, om vi är snälla klubben som ger han speltid förlorar Rangers inte lika mycket då han kommer speltränad och i form till dem.
Örebro Fatcit
2011-08-15 13:12
Mother Super....// Det hoppas inte jag heller. Vi är 4p från 3:e platsen, men enligt skottarna så var vi ju långt ifrån europaspel. Heja Celtic!!! :D
Örebro widemarsh
2011-08-15 13:11
Vi får garanterat ingen vidareförsäljningsklausul.
Så jäkla trist att Bedoya skulle sabba för ÖSK genom att skriva på för första bästa klubb, innan några lag han ge sig in i budgivning. Där gick vi miste om iaf 5-6 miljoner.

Hade dom lagt på en mille hade det kanske varit okej att acceptera budet, men 2,5? Nej, hellre Bedoya kvar i ÖSK på bänken/läktaren om han inte är här mentalt. Synd att Rangers ställer till det för Ale genom att vara så snåla, samtidigt får han skylla sig själv. Med lite is i magen hade han lätt kunnat gå till en bättre klubb.
Örebro Marta (hane)
2011-08-15 13:10
Tycker det är skamligt hanterat både av dem och Ale.
Örebro Marta (hane)
2011-08-15 13:09
Hota Rangers med att bänka Ale, så att det får förstår att det inte bara är av godo att skriva kontrakt med spelare 6 månader in i framtiden.
Gamla fina öret
2011-08-15 13:07
Jag tycker man ska ta slutbudet på 2.5, Bedoya är långt ifrån bra just nu och är mentalt redan i Rangers.. Vi har bara oss själva att skylla vad gäller kontraktsskrivningar..
2011-08-15 13:07
2,5mille är helt okay om vidareförsäljningsklausulen är hög. Dock tveksam till detta och förväntar mig att Bedoya blir kvar i höst.
IFK Göteborg Mother Superior jumped the gun
2011-08-15 13:00
Jah hoppas inte ÖSK skämmer ut Allsvenskan genom att acceptera skottarnas slutgiltiga skambud.
Örebro Trivseltorsten
2011-08-15 12:51
Diggar att hon på SVT sporten kallar Valdet Rama för Valderrama.
Örebro Conjuration
2011-08-15 12:46
Trelleborg nobbade ju även Teteh Bangura
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-15 12:27
Godzilla//

Menar du allvar? Är det så svårt att fatta att om en kille i den åldern Per J är i raddar upp en räcka kanonmatcher är det väl självklart att det rycker i bosmantarmen på klubbar även med lägre status än United, tror inte du det? Kan t.ex vara Kalmar.

Det har tagit på tok för lång tid innan Per J fått chansen, eller rättare sagt, det har inte varit tillräckligt många skador. Men nu hoppas jag det är fart på Sjögren. Har du förstått vad jag menar?
2011-08-15 12:17
"Zlatan Krizanovic har tidigare i sommar provspelat för bland annat allsvenska konkurrenterna Helsingborg och Trelleborg utan att få kontrakt.
– Det var nog en spelare som vi inte tyckte var bra nog för att ge oss in i detta, motiverade HIF-tränaren Conny Karlsson klubbens besked i Helsingborgs Dagblad i början av juli.
Efter provspelet i Trelleborg veckan efter sa klubbdirektör Lasse Larsson till Trelleborgs Allehanda:
– Vi behöver spelare som kan förstärka laget i de matcher som finns kvar och inte på sikt."

Låter ju inte så lovande men men. Jag låter Sixten få göra ett utlåtande innan jag dömer ut honom.
2011-08-15 11:48
Jag tror Zlatan Krizanovic kan faktiskt var intressant. Bara för att Trelleborg och Helsingborg har nobbat honom. De kanske inte söker just en sådan typ av anfallare men det gör ju ÖSK. En stor central anfallare som kan passa in i Sixtens spelsystem. Det kan ju vara ett nytt fynd a la Astrit. Men det återstår ju att se vad Sixten och co tycker efter den här veckan. Vi får hoppas på det bästa.
Örebro Lill Max
2011-08-15 11:45
Fan va gött med ännu en seger . och jag var där . . .. :-)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-08-15 11:39
ÖSK-Karl: rädda en förlängning? Rycker United i honom?
Örebro Ståplats är bäst
2011-08-15 11:08
Elliot//vet att man har haft fyra raka segrar tidigare men att man hållit nollan i fyra raka måste väl nästan vara rekord?Om det hänt tidigare så måste det väl vara ett bra tag sedan senast?
AIK Saywee
2011-08-15 11:02
Godzilla, jag vet inte exakt vilka som dissat Per J, jag vet bara att han dissats ...
Annons: