/fotboll/osk/forum/3532.aspx/fotboll/osk/forum/3532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2011-08-19 15:13
Karlsson - det närmaste en ÖSK-länk någon på forumet hittat är att Zlatan åtminstone tidigare hade en flickvän från Laxå... Om de fortfarande är ihop kan vi fåt hit honom enligt lex Lars Larsen. Närmre än så har vi inte kommit, vad jag vet.
Örebro Karlssson
2011-08-19 15:07
Har inte läst här på ett tag nu, men ser att det skrivs om Muslimovic. Finns det någon grund till att han skulle kunna vara på väg till oss, eller är det bara en "önskevärvning"?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-19 14:51
Förut hade vi många medgångssuppotrar, men var är dem nu? När det är medgång menar jag.
2011-08-19 14:47
Så ÖSK är på väg att ersätta Bedoya redan nu? Jag är lite kluven till det. Vi har Abdulahi, Berger och Gerzic, samt Paulinho som kan spela offensiv mittfältare. Jag skulle hellre se att de la ner lite mer krut på att få hit en central anfallare istället. Men det kanske de gör? Vad vet jag.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-19 14:45
Robban Örebro // Att få hit Muslimovic skulle vara en riktig PR kupp och framförallt ett styrkebesked av ÖSK. De flesta balkankillarsom är fotbollsintresserade i Örebro ser redan ÖSK på plats så någon större effekt där blir det nog inte. Men de som är fotbollskunniga kanske framförallt på Univ lär ju dyka upp i större antal på arenan. Muslimovic är för mig en av de mest underskattade svenska spelarna i Europa och definitivt bättre än både Elm och Blondie i Elfsborg
Örebro TommyS
2011-08-19 14:02
Trodde det var sagt att både kvarten Helsingborg-Elfsborg och semin IFK-Kalmar spelas 14 september, men det funkar inte om HIF går till Europa League då den börjar 15 september.
Örebro jocke.
2011-08-19 13:48
Tycker att det är pinsamt att inget datum för semifinalerna i cupen spikats - trots att dom skulle varit spelade i slutet av juni. Men det kan bli riktigt trevligt om Helsingborg vinner mot Elfsborg - hemmaplan både i semi och ev final isåfall.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-19 13:43
kanske, jag hoppas på det....nordmark skulle också passa..
Örebro jocke.
2011-08-19 13:41
ÖSK Fans //

Jag tror det blir Skulason.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-19 13:19
förstärka laget nu fick jag till svar....
Örebro Conjuration
2011-08-19 13:00
Ut med Syrianska, större rasister finns inte herregud. Ut med packet och Özdemirok, större pajas finns inte.
Örebro Robban Örebro
2011-08-19 12:49
ÖSK Fans //
Kommer han nu i augusti eller efter säsongen?
Örebro ÖSK Fans
2011-08-19 12:48
DÖTT här inne!!! vem blir våran NYA mittfältare?? vet nämligen att det kommer värvas en sådan. Antingen på lån eller långsiktigt. Väldigt säkra källor...
Örebro Robban Örebro
2011-08-19 12:44
Muslimovic vore ju en grym värvning. Men jag kan tycka att det är orealistiskt att få hit honom.

Kontrakt tom juni 2014 (knappa 3 år). Sign on bonus på 2 miljoner samt en lön på 1 miljon/år. + viss % av övergångssumma vid försäljning. Sedan har man som mål att sälja honom sommaren 2013.

Får man ihop den kalkylen?

På pluskontot kommer ökad pubilktillströmmnining då jag tror att han drar en hel del balkankillar till Behrn Arena. Man får till ett mer slagkraftigt lag då han lär abbonera på mittpossitionen i annfallet.

Hur resonerar ni och Sjögren?
2011-08-19 12:38
Jo men jag tycker vi skulle kunna skrapa ihop över 6000 per mot Mjällby i alla fall. Med tanke på de senaste framgångarna de senaste matcherna.

Annars får väl ÖSK värva ett dragplåster till måndag :).
Örebro TommyS
2011-08-19 12:16
Men efter Mjällby har vi AIK, IFK, HBK och MFF. Förutom Halmstad lag som traditionellt drar lite mer även om höstrusk brukar dra lite mindre. Är det inte alltid oktober och regnigt när vi spelar hemma mot HBK för övrigt?
Örebro TommyS
2011-08-19 11:19
Mjällby ger kalla kårar sedan 80-talet och framåt. Men det är ingen anledning att stanna hemma. Bra för ÖSK att bortamatchen mot HIF och hemmamatchen mot MFF spelas på helgen efter Europa League-spel (i HIF-fallet returen mot Standard). Det funkade ju bra mot Häcken.

Har vi kommenterat följande? ÖSK-Sarajevo 0-2. Sarajevo-Sparta Prag 0-7. Vaslui-Twente (CL-kval) 0-2. Och så spöade Vaslui-Sparta med 2-0 igår. Vår instats i Europa League var verkligen miserabel och vi behöver komma tillbaka snart för att revanschera oss.
Örebro TommyS
2011-08-19 11:05
Håller med om Muslimovic. Att biljetttförsäljningen går trögt känns konstigt. Allsvenskans längsta segersvit ska förlängas mot ett gammal bogeyteam. Revansch att utkräva. Vi mot resten - på väg mot en möjlig Europaplats igen. Örebroare, kom igen! Gå till Behrn Arena (sade prästen till sin kör).
2011-08-19 10:56
Valderinho//

Håller med. värva honom nu!
Örebro Valderinho
2011-08-19 10:51
Värva!
2011-08-19 10:47
Det verkar vara klart att Eddie Hernandez ska provspela i 10 dagar med Lilleström.

"Eddie Hernandez Platense kvar att träna med, som tekniker och styrelsen gav honom ett par dagar för passet med sin familj, enligt vilket det bekräftades i helgen delvis till Norge för att göra ett test med Lilleström i detta land och som offentliggörs GOLAZ.

"Ärligt talat, ser att ingenting kom ut, var jag avgick för att inte gå att resa, men min entreprenör ringde mig och bekräftade att resan är ett faktum och jag är väldigt spännande ", säger Hernandez"

Den gänglige anfallaren sade att han vet att han kommer att ha en tio-dagars test med Lilleström och om det går igenom, skulle överföras som en försäljning.
Frågade om det bara 20 år gammal kunde spela mot honom, säger Hernandez, "Du behöver inte 30 år för att lyckas. Jag ska göra mitt jobb, vad jag kan. Jag tänker inte uppfinna, att göra något jag vet att jag inte kan göra. De vet redan mitt spel och vilken typ av spelare jag är och därför är jag optimistisk. "

Google översättning.
Örebro Gummianka
2011-08-19 10:47
Ser redan fram emot nästa säsong. Haddad MÅSTE vara friskare då och jag tror ÖSK har hunnit säkra upp med ett alternativ till dess.
Örebro Gummianka
2011-08-19 10:45
Almebäck var inte direkt hälsan själv när han värvades heller. Vissa chansningar går hem, andra inte..
2011-08-19 10:09
Härligt klipp från Alvbåge. Från Bedoyas sista dag i omkläddningsrummet.
2011-08-19 10:04
ÖSK tog en stor risk när man värva Haddad och Atashkadeh. Två skadebenägna spelare tillsammans med Staaf som inte eller är känd för att vara skadefri.

Vi får hoppas att Haddad och Atashkadeh får vara skadefria hela nästa säsong.

Det är ju klart att det är lätt att vara efterklok.
Örebro jocke.
2011-08-19 09:50
Bulten i Boo//

Nej jag menar inte att vi borde ha behövt fler anfallare, men så här i efterhand kan vi ju konstatera att det inte har räckt till trots tre stycken i truppen. Dessutom har vi inget likvärdigt alternativ till Haddad som har samma spelstil, och detta gör att ingen av de andra passar lika bra in som center i det 4-3-3 systemet vi spelar. Och det har varit på samma sätt även när vi spelade med Kim Olsen, då det var väldigt tunt bakom.

Jag tycker dock att ifall vi ska värva en till anfallare så ska det bara handla om ett lån till hösten, alternativt att man inte förlänger med Staaf och tar hit en annan istället.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-19 09:40
jocke// Men, vi började säsongen med tre renodlade centrar i truppen, Haddad, Atashkadeh och Staaf. Menar du att det borde ha varit fler? Vet inte riktigt Kalle Holmbergs position, men han är väl också center, eller?
Örebro jocke.
2011-08-19 09:09
Okej det är lämpligare att uttrycka sig brist på centrala anfallare - det faktum att vi använt sex olika alternativ på den positionen talar väl sitt tydliga språk. Nu ska sägas att det beror på oväntat många skador, men ändå.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-19 08:48
jocke// "Truppen kan inte vara så stor som den har varit i år (eller framförallt inte så obalanserad med massa mittfältare och brist på båda backar och anfallare)" - Jag räknar till 11 (elva!) anfallare och 9 mittfältare i truppen. Brist på anfallare?
Örebro jocke.
2011-08-19 08:30
F.ö - tänk vad trevlig denna säsong hade blivit om Haddad hållt sig skadefri...
Annons: