/fotboll/osk/forum/3525.aspx/fotboll/osk/forum/3525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-22 17:33
Vad tror ni om Riku Riski som ska provspela för oss ?
Örebro Ragge-
2011-08-22 17:30
Om någon har länk till kommande stream vore det extremt uppskattat, sitter i Stockholm och har inte fått se mitt kära ÖSK på ett tag nu (missade dif).
Örebro Harry Cripps
2011-08-22 17:27
Saywee, Känns tyvärr som att han stagnerat ordentligt, även om han gått skapligt de sista matcherna. Jag skriver inte antalet miljoner, för det kan inte stämma. Om det är i närheten ens skulle jag be honom dra åt - du vet var och ta hit en ung lovande kille. T.o.m Fergusson törs satsa på en ung lovande kille. Visst, det är en helt annan nivå, men han tillåts göra ett par grodor, få förnyat förtroende och sen är han inne i det. Det går i ÖSK oxå.
Örebro 100år
2011-08-22 17:19
@Saywee

Mitt i prick. Jag kände för att klaga och erbjudandet från Örebro SK blev första bästa alternativ. Mestadels eftersom det inte kommer finnas något att klaga på efter matchen ikväll.
Till Synes så kvarstår dock mitt klagomål hänvisat till min anekdot.
AIK Saywee
2011-08-22 17:08
Harry Cripps, 16:30 håller verkligen med dig!

Förstår inte att Alven vågar förhandla så tufft, med hus och hem i underbara Närke, han får väl vara glad om får förlängt ...?

Sedan är han inte helt stabil, vågar inte lita på honom som sista utpost, till 100%, han pysslar med för mycket annat och tappar ibland fokus ...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-22 17:05
den informationen jag får brukar stämma. Men visst, det kan ju hända något i sista sekunden eller att man ändrar ändå en gång till
Örebro TommyS
2011-08-22 16:56
Franz - är den 11:an bekräftad? Vilka är på bänken, Simon, Eidur, Denis, Kushi, Pålle II, William, Yasin?

Ben Dover - det kvalet sargade min själ och såren har inte läkt ännu.
Örebro jappel
2011-08-22 16:56
Berger...där ser man. Kan bli bra. Han är ju van att spela mot Superettalag.
AIK Saywee
2011-08-22 16:55
TommyS, 16:26, tackar, men jag upptäcker att det var den frispråkige Alvbåge som citerats i GT, alltså jag ber om ursäkt, det var inte Nordin som jag tidigare skrev/syftade på, minnet svek mig.

Så här var det och så här stod det att läsa i lördagsGT.

"Örebro tog hjälp av krismöten för att ta sig ur sin svacka.

- Vi rensade luften diskuterade vad som var fel och var ganska ärliga mot varandra. Vissa fick höra mindre trevliga saker. Vi hade för många spelare som gjorde saker för sig själva och inte tänkte på laget, berättar målvakten John Alvbåge, som också vittnar om att det kan bli problem mellan spelare i laget.

- Den här gången kom vi verkligen nära varandra. Men det kan slå åt andra hållet också, att det blir missnöje, grupperingar och tisslas och tasslas i korridorerna ...."

Hoppas bara att krismötet leder oss framåt, uppåt mot nya framgångar :)

... men, men, jag vet hur några kanske deppar ihop och får svårt att samarbeta och prestera, sådant där är lurigt, dvs stämningen i laget ...

.. varför skall vi behöva ha ett krismöte under pågående säsong, egentligen?

GOK!
Mjällby Ben Dover på Lister
2011-08-22 16:50
TommyS

Jag har härliga fotbollsminnnen från kvalmatchen 1984. Det blev tredje gången vi gick upp.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-22 16:50
Dagens startelva:

Målvakt och backlinje intakt

Mittfätl: Berger-Gerzic-Nodback

Anfall: Astvald-Staaf-Rama

Pauhlino på bänken av säkerhetsskäl. Han har inte varit hundra
Örebro Matta
2011-08-22 16:45
Finsk landslagsman kommer för provträning skriver NA.se
Örebro TommyS
2011-08-22 16:40
Harry - svårt att tro att John kräver mer än vad det skulle kosta att köpa loss en spelare av hans dignitet. Det gäller i så fall att hitta en kontraktslös målvakt som vill göra som John. Men om det handlar om en lika bra målvakt kommer han också att vilja ha en ordentlig sign-on. Så jag tror att det blir svårt att hitta en billigare lösning utan att gå ner ordentligt i kvalitet och i trygghet. Sedan tror jag att alla örebroare skulle vilja se Oscar Jansson i svartvitt någon gång i framtiden.
Örebro Ösk-groda
2011-08-22 16:35
Harry Cripps
Håller med dig.....ÖSK får inte luras skriva såna kontrakt...............som jag skrev igår så gillar jag Halmstads målis........han är riktigt bra ... men vet inte om hans kontrakt går ut nu ...men det går kanske å lösa u honom ändå.......ifall Alvbåge inte vill skriva på kontrakt
Örebro jappel
2011-08-22 16:35
Ska bli riktigt intressant att se hur ÖSK hanterar MAIF idag.
Jag kan inte riktigt förstå varför vi skulle ha svårare för dom än andra mitten/botten lag.
Hoppas 610 gjort sin läxa denna gång och dels:
-lyckats med att störa deras spel,
-och kanske framför allt lyckas med vårat spel. (utan att bli sönderlästa)
Örebro Harry Cripps
2011-08-22 16:30
Återigen dessa rykten: Alvbåge lär begära en löjligt hög "sign on" bonus. Gersic fick en fläsk summa så nu sprider sig girigheten. Jag säger bara: Hålli pengarna ÖSK! Ta hit en ny målvakt! Vi kan inte skinna oss för att vissa spelare drabbas av hybris.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-22 16:27
Saywee// Tippade förlust även mot Norrköping och det gav lyckat resultat, fel men rätt så att säga så jag prövar det receptet igen! ;-)
Örebro TommyS
2011-08-22 16:26
Saywee, på NA:s web-TV pratar Nordin relativt öppenhjärtligt om att det varit spänningar och krismöten. Jag har inte riktigt koll på vilka individer det handlade om men enligt Nordin var han en av dem som fick kritik av ledningen för att inte ha jobbat helt och hållet för laget. Kan väl tänka mig vissa andra, men det känns onödigt att spekulera nu när vinden vänt och alla drar åt ett håll, vilket Nordin är tydlig med. Så jag gillar din avslutande mening.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-22 16:25
dubbel
AIK Saywee
2011-08-22 16:24
jappel, tackar för ditt positiva inlägg, 100år villle kanske bara hitta något att klaga på ...

ALLA TILL BA!
Örebro MrCrowly
2011-08-22 16:23
NA-tv: Sixten har fått oss förstå Studio Inspark: Gerzic om ÖSK:s väg ur sommarsvackan
AIK Saywee
2011-08-22 16:18
Fast TommyS, fem raka sommarförluster av ett så "bra och brett" lag med en så duktig tränare,känns ju i alla fall lite pinsamt, när vi siktar mot en tredjeplacering ....

... men hösten kan bara bli hur bra som helst :)

Är det någon som vet mer om krismöte(n), jag har för mig att Nordin gjort ett medialt uttalande beträffande detta/dessa möten och att det tyvärr kan ha uppstått olika läger i ÖSK, det känns inte bra i så fall. Får la rota i gamla GT.

Vi måste stå enade i framtiden, dra åt samma håll, mot målet!
Örebro jappel
2011-08-22 16:18
100år//
Efbjudandet är ju ändå 50% rabatt på matchbiljetterna till ÖSK-HBK. (om du köper två dit. eller 33% rabatt på samtliga tre biljetter du fpr om du köper två till ÖSK-MAIF. Hur du än vänder och vrider är det ett bra erbjudande om du gillar att se fotboll i allmänhet och Örebro SK i synnerhet :)
Forza Örebro SK!
Mjällby Cyberzerk
2011-08-22 16:12
Robin spelar inte i kväll. Sitter på bänken på sin höjd men Grahn spelar med all säkerhet utan att ha sett dagens startelva än.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-22 16:10
Idag gäller det att vara effektiva framåt. Om Mjällby går framåt kan detta bli en match med mycket Hawaii-fotboll.

Jag tror det kan bli en kul match att titta på :).
AIK Saywee
2011-08-22 16:03
TommyS, jag glömmer aldrig optimismen och feststämningen, liksom förväntningarna, på vägen till Landskrona senhösten 1994 och den hemska bedrövliga hemresan samma dag, bara som jämförelse.

Jädra fuskmål av blåvitt, sista kvarten, fy f*n!
Örebro 100år
2011-08-22 15:54
Riktigt märkligt erbjudande kan jag tycka :)
KANONERBJUDANDE skriker hemsidan.

Om man köper 2biljetter så får man en ståbiljett mot Halmstad. Om man köper 4biljetter får man 2st osv. Låter lite som trevligt 90-tals pyramidspel.
Logiken sviker annars här. Ett trevligare erbjudande hade väl varit, låt oss säga en biljett var?
Blir väl klassiska sten,sax och påse vem som får biljetten.
2011-08-22 15:48
Nu har NA vaknat :)
2011-08-22 15:36
Någon som vet om Lady Gaga (Robin Cederberg) och Britney Spears (Tobias Grahn) är med ikväll :)?
Örebro TommyS
2011-08-22 15:35
Aldrig ska jag glömma tomheten i det 8-åriga hjärta som lämnade Eyravallen en kylig hösteftermiddag 1984. De fyra förlusterna 2010 och 2011 är ingenting i jämförelse. Efter det misslyckade allsvenska kvalet är varje match mot Mjällby en revanschmatch. För alltid. Kom igen ÖSK! Nordin, vi vill se ditt första mål ikväll!
Annons: