/fotboll/osk/forum/3514.aspx/fotboll/osk/forum/3514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2011-08-22 22:24
Känns väl jävligt konstigt att Astvald blivit så förbannat dålig på sistone, för nått år sen va han ju skit bra, Bänka!!!
Örebro Pintorp
2011-08-22 22:23
bison: Så är det kanske, men faktum är ändå att det är fjärde allsvenska förlusten på fyra matcher mot Mjällby, så jag tror det ligger annat bakom.
Örebro ÖSK Fans
inga ytterbackar man vinner ett guld med iaf....där måste vi värva
Örebro bison
Nu när det ändå är kört att komma topp-tre tycker jag att Kalle ska få chansen på topp, kanske inte borta mot Helsingborg men hemma mot Halmstad.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-22 22:22
båda är ju jävla träben,bevisat idag...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-22 22:20
ÖSK Fans//

Per tycker jag är hyfsat offensiv. Men Hagge är inte lika offensiv men han brukar göra det bra när han spelar på högerbacken. Det är ju där Hagge vill spela.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-22 22:20
TommyS // Precis. Jag och min kompis sa efter MAIF gjort 1-0: "Jaha - Undrans om man ska ta och traska hem då?"
AIK Saywee
2011-08-22 22:16
Vid förlust mot Helsingborg är ÖSK´s guldchans i årets Allsvenska teoretiskt borta :(

Men cupenguldet väntar på oss :)
Örebro bison
2011-08-22 22:15
Mjällbys sätt att spela fotboll måste ju ha fått Otto Rehagel att drömma våta drömmar. Köttmur i försvaret och ett par fyrtorn på topp, bara det är ju mindre spännande men det som fick mig att bli mest irriterad var hur mycket de filmade HELA tiden. Kanske hade varit på sin plats att Johannesson visat ett gult kort, på fullt allvar är det här det närmaste Sarajevo jag sett i allsvenskan.

Sen förlorar vi ju matchen på missade lägen och ett olyckligt misstag från Berger som annars var matchens behållning. Vilka mackor ut på Rama han slog.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-22 22:15
ÖSK-KRILLE heheh vilka offensiva raketer på ytterbacks positionerna..=) man blir mörkrädd.... men vi har väll inget bättre tyvärr
AIK Saywee
2011-08-22 22:11
100år, håller med dig, men det är inte bara taktiken som avgör ...

... Asper "håller nollan"
2011-08-22 22:10
Om Wowen är avstängd(?) nästa match så kan man spela Per Johansson till vänstar, flytta ut Hagge till höger och spela Sigurbjörnsson i mitten.
Benny Böckling
2011-08-22 22:06
Vi kan lika gärna bli 4:a som 9:a...
Örebro 100år
2011-08-22 22:03
Taktiskt nederlag åter igen för Sixten mot Mjällby.

Tycker faktiskt Örebro spelar bra stundtals. Berger visar att han ska vara med och konkurrera riktigt om platserna i laget. Det laget fallerar på är den taktiska biten.Mjällby står åter igen bara och väntar på bollen i eget straffområde. 5matcher borde givit Sixten en hint om hur de spelar. Kanske att vi borde göra samma sak som brygdens lag? Köttmur i 90minuter med en ensamspringande Valdet på topp? Jag vet inte, jag är ingen tränare. Att vi har spelare med teknik såg vi, att viljan finns såg vi, att vi är ett bättre fotbollslag såg hela Sverige. Men det hjälper inte? Det är taktiken idag som avgör matchen
AIK Saywee
2011-08-22 21:57
Pintorp, jag har ingen teori, men shampoo kanske kunde hjälpa ....?
AIK Saywee
2011-08-22 21:55
Tabellen ljuger kanske inte, men den haltar. Frågan är om vi kommer att hamna på den övre eller den nedre halvan, när ytterligare och kvarvarande åtta matcher är spelade?

Jag hoppas åtminstone på topp fem i nuläget.

... sedan är det snart dags att bryta Helsingborgs långa 14-matcher´s svit på 14 utan förlust.

Heja SPORT :)
Örebro Pintorp
2011-08-22 21:52
Varför kan vi inte slå Mjällby i Allsvenskan? Varför är det så svårt mot just dem? Nån som har en teori?
2011-08-22 21:50
Berger var suverän ikväll. Imponerande! Vi behöver en stor center, en Haddad-typ som kan hålla i bollarna när Staaf inte räker till. Någon som man kan mata in bollarna på när det behövs.
Örebro TommyS
2011-08-22 21:45
Fortfarande har vi inte tagit någon poäng efter att ha släppt in första målet. Det är en oerhörd svaghet. 1-0 kom oturligt men synd att det alltid ska betyda att matchen är förlorad.
AIK Saywee
2011-08-22 21:39
dagens dubbel
AIK Saywee
2011-08-22 21:37
100år, finns det inget att klaga på efter kvällens match, kan vi väl i alla fall klaga på resultatet?
Örebro ÖSK Fans
2011-08-22 21:36
snälla ni det är inte Bedoyas plats vi ska värva det är sopan Nordback plats....
Örebro bobby moore
2011-08-22 21:35
Det har redan skrivits en del om matchen, men jag vill ändå tillföra något. För det första - att Berger får chansen ikväll och tar den känns fantastiskt bra för framtiden. För det andra tycker jag faktiskt att Sixten är värd lite positiv beröm för coachandet för en gångs skull. Han gör i mina ögon helt rätt val när han redan i 56:e minuten tar ut en Astvald som mest verkar gå och gräma sig över att han förlorat "yngsta tipselitspelar-titeln" till Berger och istället sätter in Paulinho. Har vi någonsin varit med om ett så tidigt byte utan skada? Lite senare kommer nästa byte och hela vallen håller andan när Kusthrim ska in... är det månne Berger som får kliva av? Icke - istället tar Sixten helt rätt av Nobbe och flyttar ner Paulinho på mittfältet och vrider triangeln. Ett smart drag som tyvärr inte gav utdelning. Bytet Staaf - Abdulahi känns varken bu eller bä, men det var i alla fall ett försök att hitta en ny center innan William Attack är tillbaka.

Förövrigt blir det läskigt spännande att se hur vi löser avstängningarna på Paulinho och Wovven... finns ju inte en enda naturlig vänsterback i truppen. Blir det en massrokad så att Per tar vänsterbacken och Hagge högern och Eidur mittbacken? Som kansprngar går väl Paulinho att byta mer eller mindre rakt av mot någon av alla våra ytterforwards, värre blir det med hans offensiva mitt-position. Finns det någon naturlig ersättare där för tillfället?

Nu går vi för cupguld istället! Forza svartvitt!
Örebro ÖSK Fans
2011-08-22 21:32
Berger väldigt bra! fattar inte vad killen har gjort på bänken!?!?

Snälla BORT MED NORDBACK OCH VÄRVA SKULASON!!!

pinsamt att ösk inte agerat när både almebäck, Bedoya och Haddad är borta..
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-22 21:24
Nyss hemkommen från matchen och det är väl lite favorit i repris.

ÖSK ska avgöra med 1-2 mål i första men MAIF:s mål kommer från ingenstans och från ingenting. Paradoxalt nog lyfter MAIF och jämnar ut spelet efter sitt mål. ÖSK styr ändå bollinnehavet men är för uddlösa. Inga mittfältare tar heller några djupledslöpningar sedan Bedoya försvann.

En av de tre mittfältarna anser jag ska bort till nästa match och det är inte Berger.

Wowoah är förmodligen den enda hörnläggaren som lobbar in bollen i boxen. Knapp styrfart. Han slår in den genom att gräva in hela foten under bollen för att få höjd. Henke Larsson har många ggr betonat att en spelare som nickar ska bara behöva sätta till skallen. Inte skjuta in bollen med huvudet. Kraften skall komma från själva inläggets hårdhet.

Spelarkritik.

Haginge och Per J lite osäkrare än sist. Men ändå ganska normal reaktion för Pers del eftersom det nästan alltid blir en rekyl efter man fått chansen några matcher med mycket beröm.

Berger fungerade som en sorts bollväxel i första. Han visste redan innan han fick bollen vad han skulle göra av den och satte den hårt direkt utan kladd till nästa spelare. I slutet på första och i andra började han våga sätta den på djupet och det var tamefaan bättre adress än tom Gerzic slår på de distanserna! Tyvärr Berger är risken stor att du ändå får kliva av sedan för framtidsnamnet Nordback som jag anser var direkt dålig ikväll eller åtminstone inte tillförde något spelmässigt annat än bakåtpassningar.

Astvald ändå snäppet bättre än de senaste matcher men saknar teknik att utmana och kommer precis som Per J runt på kraft. Men Astvald var ok ändå tycker jag jämfört med föregående matcher.

Men Sixten..Mer SPETS i anfallen!!! Och plocka bort Sammy en gång för alla som hörnläggare. Hade hoppats på Yasin istället för Kutchi in men det sket sig.

En mycket medioker match och där ÖSK var mest mediokra. Ändå en normal rekyl för ÖSK efter en tids bra matcher. Vi har vant oss.

Bäst ikväll: En spelare som inte platsar och som kommer vara borta nästa match.

Örebro KCMarten
2011-08-22 21:22
Mot HeIF vinner vi. De kommer aldrig fatta vad som hände när ÖSK vinner med 4-0.
Örebro KCMarten
2011-08-22 21:21

Conjuration //

Någon ev bortaförlust mot Elfsborg de senaste 40 åren..
Örebro Conjuration
2011-08-22 21:15
Benny & Marten//

Vilka förluster? ;)
Örebro Gummianka
2011-08-22 21:15
KCMArten/ Glömde islänningen helt. Klart vi stoppar in honom. Smakstart att göra premiär (räknar inte in tre min som mittfältare mot Häcken) mot Hif borta hehe.

Denna säsong är en jäkla besvikelse men vi kommer igen 2012 med råge! Haddad och Berger mfl
Örebro KCMarten
2011-08-22 21:12
Benny Böckling //

Ok, då. Förluster på bortaplan brukar jag förtränga snabbt ;-)
Annons: