/fotboll/osk/forum/3499.aspx/fotboll/osk/forum/3499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-30 12:48
kenya//

Ja den där Thomas Sörum är ju inte så känd här i Sverige. Men målsnittet imponerar.
2011-08-30 12:45
kenya //

Ja det undrar jag med. Det är lätt att vara sportchef när man inte har så stora ekonomiska muskler.
Örebro kenya
2011-08-30 12:44
Eller Ole Söderberg från Newcastle. Fast som fjärde alternativ och borde rimligtvis kunna tänka sig Allsvenskan.
Örebro kenya
2011-08-30 12:42
Helsingborg värvar en för mig helt okänd anfallare från Norge för mellan 5-8 milj. Thomas Sörum har gjort 45 mål på 77 matcher. Rätt skapligt målsnitt.
2011-08-30 12:42
Jag tänkte det här med målvakter till nästa säsong, om inte Alven kritar på. Skulle inte Marcus Sahlman vara nått? Han har utgående kontrakt med Tromsö.
Örebro kenya
2011-08-30 12:40
Krille/ Ingen aning, har det ens framkommit vilket land det handlade om?

Är lätt att ge Sjögren och co kritik men det är inget lätt jobb att hitta bra spelare till rätt pris. Finns ju en del konkurrens där ute i världen... Undrar hur många och vilka spelare vi varit "nära" som inte kommit fram i media senaste åren?
2011-08-30 12:02
Undrar vem den utländska försvararen var som ÖSK ville ha?
Örebro Rasberg
2011-08-30 11:57
Här finns några jag skulle kunna tänka mig. Osiako/Grahn vore mumma

Chatto i Häcken vore guld också! Eller Chibsah i Gefle.
2011-08-30 11:51
Då kanske det finns en liten chans att Sise dyker upp här? ÖSK skulle ju presentera en spelare idag :).
2011-08-30 11:49
Krontorps//

Adam Johansson, Kamal Mustafa och Hannes Stiller har utgående kontrakt i blåvitt.

Örebro kenya
2011-08-30 11:48
När Sportbladet når HBK:s ordförande Göran Johansson är han fåordig.
– Jag har inga kommentarer om det här. Av respekt för de inblandade så vill jag inte säga något. Men klockan 13 i dag kommer vi att skicka ut ett pressmeddelande om förändringar i klubben, bland annat spelare som lämnar.

Är alltså HBK där spelare lämnar.
Örebro Krontorps
2011-08-30 11:44
Har Blåvitt nån spelare med utgående kontrakt som kan intressera oss?
Dom säger nämligen så här:
"Men klockan 13 i dag kommer vi att skicka ut ett pressmeddelande om förändringar i klubben, bland annat spelare som lämnar."
Örebro ÖSK Fans
2011-08-30 11:20
Ni ser Göteborg agerar..vad gör vi?? inte ett jävla skit!! jo vi tar in en fet jävla Panama spelare som knappt kan springa...Vakna sjögren och var med när Bosmanspelarna är många...skriv förhanskontrakt med dom ni vill ha till nästa år...
Vi måste vara förs på spelarna annars har vi inte en chans mot tex Götet,Helsingborg mm...öka takten sista kvarten sköldmark och Sjögren.

Ge oss Sise, Skulason, Nordmark Wiktorson nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro kenya
2011-08-30 11:12
Halmstad lär ju ha kvar Salomonsson kvar säsongen ut. Annars säljer de verkligen sina chanser. IFK blir väl av med Adam Johansson till nästa säsong så bra att ha en ersättare klar.

Kommer förmodligen bli en spelarflykt från Halmstad inom sinom tid och jag hoppas vi är med i racet om Joe Sise. Läste också att HIF och MFF ryckte i Ranegie. Inte så kul för oss svartvita men bra för allsvenskan om vi kan behålla några "stjärnor".

Varit ett extremt år med massa spelare som försvunnit, är väl i stort sett bara Hysén och Nordin som valt att stanna istället för att dra utomlands.
2011-08-30 11:04
Blåvitt presenterar en ny spelare klockan 13 i dag. Det ska tydligen vara Emil Salomonsson från Halmstad.
Örebro Conjuration
2011-08-30 10:35
Hemvändaren/

Varför ska jag skriva alla som blir bosman? Skrev bara 2 st som verkade intressanta för klubben, Skulason är ju t.ex. en kille som svartvitt nosar efter

Förstår ej ditt inlägg
Örebro hemvändarn
2011-08-30 10:20
Troligare är väl att Nordback får vikarera som mittback, samt Berger och Abdulahi som ytterbackar om det kniper och Tommy inte tillfrisknar.
Örebro Marta (hane)
2011-08-30 10:10
Hemvändarn/ De har ju inte ens fått testa att träna med a-lag, så tveksamt... Undrar dessutom om de är listade för övergång.. tror inte det.
AIK Saywee
2011-08-30 09:35
TommyS,
tackar för att du brydde dig om mitt inlägg, den 14 september verkar vara nästa cupdatum.
AIK Saywee
2011-08-30 09:32
hemvändaren, vilket lag är det som "har en så pass tunn trupp" ?
Örebro TommyS
2011-08-30 09:32
Saywee. vissa källor säger att HIF-Elfsborg (om inget av lagen gick till Europa League vilket nu är ett faktum) ska spela sin kvartsfinal samtidigt som IFK och Kalmar spelar sin semi, dvs. 14 september. När vi ska spela vår semi har jag ingen aning om, men utan Europa League är ju schemat mer öppet än tidigare. För finaldatumet gäller nog vad som tidigare sagts.
Örebro hemvändarn
2011-08-30 09:30
Conjuration. Det är betydligt fler spelare än så med utgående kontrakt.

Med en så pass tunn trupp kanske det finns hopp om att få se Pntus Jakobsson eller Daniel Björnkvist på bänken någon match.
AIK Saywee
2011-08-30 09:29
Nu skall jag snart ge mig lite, innan det blir för många inlägg ...

... men jag vill ha ett "djävla kuppenguld" i år!!!
AIK Saywee
2011-08-30 09:25
Nu hittade jag en annan "flik" på SvFF´s sida, de verkar inte riktigt ha ordning på sidan, utan lite typ "hit och dit", beträffande den ointressanta cupen alltså?

"Kommande matcher Svenska Cupen, herrar Kommande matcher Svenska Cupen, herrar
2011-09-14
IFK Göteborg - Kalmar FF 18:30
Speldag fastställs senare
Helsingborgs IF - IF Elfsborg
Vinnare i match 000351092 - Örebro"
AIK Saywee
2011-08-30 09:01
Eller handlar dessa cupdatum om 2012?
AIK Saywee
2011-08-30 08:56
Svartvitt forever och Guldtass//

Även jag är lite fundersam över letandet efter mittfältare i nuläget i förhållande till en nr 9 iallafall ...

... och dessutom är det väl lite klent på backsidan.

Vet dock inte vad eller hur man prioriterar.

En annan grej ...
Är det någon som kan gissa när resterande cupmatcer är tänkta att spela, för SvFF verkar inte ha någon planering alls, men cupen är ju oviktig för dem. Förresten apropå SvFF och namn på företeelser, vad "heter" egentligen "Svenska cupen"?

Edit tyckte att jag återigen kunde slänga in SvFF´s färska planering från deras hemsida ...

"Kvartsfinaler 15-16 juni
Semifinaler prel. 29 juni
Final 29 okt alt. 5-6 nov"

Har Lagrell totalt glömt bort cupen, bara för att ÖSK fortfarande är med, hen vet inte hur han skall konstra för att bli av med oss ;)
Örebro Guldtass
2011-08-30 07:25
Panamakillen känns verkligen som ett långskott. Istället är det bättre att ha is i magen och vänta tills det dyker upp någon som man vet kan tillföra kvalitet och bli en investering.
Min övertygelse är att vi kommer att ha flera spelare som kommer att blomma ut nästa säsong. Är otroligt imponerad av Berger som kommer in sent i säsongen, han har en härlig bollkänsla och blick för spelet. Han kan bli något riktigt bra till slut.

Det jag har sett så behöver vi förstärka i backlinjen, vi har inga naturliga ytterbackar förutom Vovven och Anttonen, där den ena börjar bli gammal och den andra alldeles för skadebenägen.
Vårt spel är otroligt beroende av dessa ytterbackar som, förutom bra defensivt, ska följa med upp i anfallen, då behöver dom ha speed, bollkontroll och passningssäkerhet.

Till sist, det känns som Nordin saknar sin polare Bedoya en hel del .....
Örebro Svartvitt forever
2011-08-30 07:15
Är det bara jag som inte förstår varför man prioriterar en ny mittfältare - inte minst med tanke på vad Berger visar - när det är positionen nr 9 som skriker efter en klasspelare av Haddadtyp?
AIK Saywee
2011-08-30 00:10
Herremannen,

jag var lite inne på detta tidigare, men förstår att det kanske behövs 25 lirare (efter en hel del mothugg).

Men att ha en jättetrupp för alla eventualiteter, är inte smart, om alla är friska och få får spela.

I år är det bara lite rörigt, skadat, sjukt och några avstängningar (varav några onödiga) som sabbar ....

... kanske en klen trupp, trots antalet?
Örebro Conjuration
2011-08-30 00:05
Utöver Nordmark så kan det även handla om Skulason som också har utgående kontrakt

snart får man veta :D
Annons: